Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä ratkaistaan joulunviettopaikka? Me ollaan oltu joka vuosi miehen vanhemmilla...

Vierailija
21.12.2021 |

Niin kauan kuin olemme olleet yhdessä mieheni kanssa (lapseton pariskunta), ollaan oltu joulu miehen vanhempien luona. Jouluna tarkoitan siis jouluaattoa ja joulupäivää, usein myös tapaninpäivää kuten tänäkin vuonna. Sen jälkeen olemme käyneet omien vanhempieni luona kahvittelemassa tai yöpymässä pari yötä omien vanhempieni luona.

Miehelle joulu on todella tärkeä ja on sanonut haluavansa aina viettää sen vanhempiensa ja sisarustensa luona. Itselleni joulu on toki myös tärkeä ja olen halunnut viettää sitä ennen miehen tapaamista vanhempieni luona. Tänä vuonna suunnittelin jouluksi matkaa ystäväni kanssa, mutta hirveän riidan jälkeen päätin perua sen. Mieheni sanoi, että ei missään nimessä halua että lähden. Haluaa viettää joulun yhdessä hänen lapsuudenkodissaan kuten on viimeiset 30 vuotta tehnyt.

Olen ehdottanut, että joka toinen joulu vietettäisiin hänen tavallaan ja joka toinen minun tavallani (esim. minun vanhempieni luona). Ei käy. Olen ehdottanut, että voimme nyt vielä lapsettomana parina viettää joulua kuten kumpikin itse haluaa. Ei käy.

Joulu mieheni perheessä on toki ihana ja tunnelmallinen, mutta tuntuu ettei minun toiveillani joulun suhteen ole mitään väliä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kotona. Iso talo, jonne voi tulla kyläilemään. Kolme lasta ja kolme koiraa, me emme liikahda mihinkään.

Vierailija
2/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ajattelit ongelman ratkaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti onko sulla oikea mies? Sellainen joka ottaa Sun toiveet huomioon. Entä jos olisi lapsia? Entä jos joutuisit karanteeniin

Vierailija
4/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä avioliitossani olimme joulut vuorotellet. Tasapuolisuudesta pidettiin kiinni orjamaisesti.

Nykyisessä avioliitossani olemme aina minun vanhempieni kanssa. Anoppi ei halua viettää joulua.

Vierailija
5/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n parisuhde ei taida olla kovin tasavertainen. Tuollainen mies ei tee monessakaan asiassa kompromisseja.

Vierailija
6/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin joka toinen joulu miehen vanhemmilla ja joka toinen minun vanhemmillani kunnes alettiin itse järjestämään oma joulumme kotona. En ikinä olisi suostunut tuohon sinun järjestelyysi, miehesi on itsekäs lapsi ja sinä olet lapanen tässä asiassa.

Vierailija
7/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään miehen vanhemmille

Se on kivaa ja halutaan niin

Mun vanhemmat ei ole jouluihmisiä

Vierailija
8/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä miehen vanhempien luona on mukavaa, niin menisin sinne.

Jos se on kuin anoppilani jossa ruoka on suolatonta mössöä, joka puolella likaista ja makuupaikka on patja keskellä lattiaa läpikulkuhuoneessa jossa ei ole edes ovia niin en menisi.

Vierailija
9/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorottelimme joka toinen joulu, kunnes muutimme isoon asuntoon, kun lapset olivat pieniä ja sen jälkeen useita jouluja juhlittiin meillä erilaisilla kokoonpanoilla. 

Yleisintä tuntuu olevan vuoron perään vanhemmilla kulkeminen. 

Miksi juuri sinun pitää joustaa tässä asiassa? Missä sinulle tärkeässä asiassa mies puolestaan joustaa? 

Vierailija
10/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? 30 vuotta yhdessä ja mies kieltää sinua lähtemästä reissuun? Luulisi, että tuossa ajassa ei yksi erilainen joulu muuta mitään...

Vierailija
11/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ajattelit ongelman ratkaista?

Enpä tiedä. Jos ja kun ei olla vanhempieni luona, he pahoittavat mielensä. Jos ei olla miehen vanhempien kanssa, pahoittavat he myös mielensä ja nyt ensimmäinen joulu ilman poikaansa olisi varmasti shokki.

Itse haluaisin vain viettää stressittömän ja kiireettömän joulun ilman turhaa draamaa. Ehkä ensi vuonna ilmoitan jo syksyllä, että tulevana jouluna olen poissa kotoa ja päätän itse mihin suutaankin.

-ap

Vierailija
12/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös lapseton pariskunta ja olemme vetäneet yhtä köyttä 7-vuotta ja joka joulu minä menen omien vanhempieni luokse ja hän omiensa eikä mitään ongelmaa. Miksi pitäisi olla joulu yhdessä, kun olemme muutenkin joka päivä?

Vierailija
13/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun olin parisuhteessa, joka toinen joulu mentiin mun toiveideni mukaan ja joka toinen miehen toiveiden mukaan. 

Vierailija
14/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? 30 vuotta yhdessä ja mies kieltää sinua lähtemästä reissuun? Luulisi, että tuossa ajassa ei yksi erilainen joulu muuta mitään...

Päättelin, että apn mies 30 v., vaikka sananmukaisesti tekstissä kyllä sanotaan toisin. 

Vierailija
15/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano minun sanoneen - tuo joustamattomuus, itsekkyys ja kontrolloinnin halu (peruit matkan kun mies nosti mekkalan) ei enteile hyvää. Huomaat pian, miten mies päättää teillä kaikesta. Jos vastustat, raivoaa tai sulkeutuu kunnes saa tahtonsa läpi. En suosittele hänen kanssaan ainakaan avioliittoa, asuntolainaa taikka yhteisiä lapsia.

Vierailija
16/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti, oma perhe ja oma joulu. Muut tyytykööt siihen, että me käydään kahvilla. Tänä jouluna tosin ei tehdä sitäkään. Pidetään ne lähimmäiset turvassa.

Vierailija
17/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vuorotelleet, mutta emme orjallisesti, jos on ollut joku erityinen syy muuttaa systeemiä (esim korona). Parisuhteessa molempien toiveita pitäisi kuunnella ja toteuttaa mahdollisuuksien mukaan. Keskustelun paikka.

Vierailija
18/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättelin, että apn mies 30 v., vaikka sananmukaisesti tekstissä kyllä sanotaan toisin. 

Mies (ja minä) olemme molemmat 30-vuotiaita, pahoittelut jos ilmaisin epäselvästi.

-ap

Vierailija
19/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin viettää joulunsa haluamassaan paikassa. Minä vietin jouluja toisen vanhempani luona, kun hän oli vielä elossa, ja puoliso oli silloin omilla sukulaisillaan. Kun vanhempani kuoli, vietimme joulun ulkomailla. Viime joulun olimme kaksin kotona ja niin ilmeisesti olemme tänäkin vuonna, mutta puolisoni tietää kyllä, että halutessaan hän voi myös mennä sukulaisilleen. Tässä koronatilanteessa hän itse on sitä mieltä, ettei se ole järkevää.

Vierailija
20/54 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun olin parisuhteessa, joka toinen joulu mentiin mun toiveideni mukaan ja joka toinen miehen toiveiden mukaan. 

Kumpikin joustaa vuorotellen. Koskee myös muita asioita, kuin joulua. Kompromississa ei ole kuin tyytymättömiä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi