Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat!!!! Ette ymmärrä kuinka tärkeä

Vierailija
02.04.2015 |

Kännykkä on nuorille. Olen 15-vuotias ja minulta juuri äiti vei puhelimen.

Mulla ei ole muuta. Nytkin olen koneella ja puran vihaani nyt tähän viestiin ja saatte nyt nähdä asian meidän kannalta. Nytkin mulla jäi keskustelut kavereiden kanssa kesken, koska äiti vei sen kädestäni ja inisi, että olen liikaa sillä. Ette vanhempina voi koskaan ymmärtää kännykän tärkeyttä, koska teillä ei meidän iässä ole kännyköitä ollut, varsinkaan näitä nykyaikasia. Se on tärkeä kommunikointiväline ja viemällä sen pois katkaisette meiltä kokonaan yhteyden kaveriin. Sama asia, jos juttelisin livenä kaverin kanssa tärkeästä asiasta. Kun kaveri kääntäisi selkensä tai katseensa hetkeksi pois, poistuisin paikalta mitään sanomatta, kesken tärkeää keskustelua. 

Ette itse varmaan voisi tehdä kaverillenne noin, mutta voitte napata lapsenne pois tolla tavalla keskustelusta ja lapsen kaveri jää yksin. Onko se järkevää? Sitten ihmettelette kun siitä teini saa raivokohtauksen. Tottakai me saamme! On ensinnäkin törkeää ottaa sitä kädestä ja raivota. Ymmärrän huolenne, jos kouluarvosanat laskevat ja näin, mutta yleisesti se kännykkä on tärkeä väline, koska sillä pidetään kontaktia muuhun maailmaan. Koneen otto on eri asia. Pelaaminen ei liity kaverin kanssa juttteluun yhtään.

Illalla on paha livenä kaverille jutella, mutta inisette jos puhelinta käyttää. Itse juttelen paljon, mutta nyt katkesi tärkeä keskustelu, eikä äiti tajua sitä. 

Turha sanoa, että olet liikaa puhelimella. Mitä te ootte sen määrittämään? Jos teette töitä koneella työksenne, saate yhtälailla rasitusta silmille ja sätelyä. Olette itse liikaa koneella. 

Itseäni ärsyttää nyt suunnattomasti. Sanottiin, että mene nukkumaan jos ei ole muuta tekemistä. Mitä vittua oikeesti? Ihan suoraan sanottuna mitä vittua. Mitäs itse teette? Olette televisiota katsomassa. Ruutua töllötätte, kun ei ole parempaa tekemistä, tai nytkin olette koneella ja luette palstoja. Ette osaa asettua meidän asemaan, koska ette elä meidän elämää. Inisette vain.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus itsestäsi. Voit soittaa sossuun heti tiistaina

Vierailija
122/122 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oy RK

Sisältö jatkuu mainoksen alla