Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat!!!! Ette ymmärrä kuinka tärkeä

Vierailija
02.04.2015 |

Kännykkä on nuorille. Olen 15-vuotias ja minulta juuri äiti vei puhelimen.

Mulla ei ole muuta. Nytkin olen koneella ja puran vihaani nyt tähän viestiin ja saatte nyt nähdä asian meidän kannalta. Nytkin mulla jäi keskustelut kavereiden kanssa kesken, koska äiti vei sen kädestäni ja inisi, että olen liikaa sillä. Ette vanhempina voi koskaan ymmärtää kännykän tärkeyttä, koska teillä ei meidän iässä ole kännyköitä ollut, varsinkaan näitä nykyaikasia. Se on tärkeä kommunikointiväline ja viemällä sen pois katkaisette meiltä kokonaan yhteyden kaveriin. Sama asia, jos juttelisin livenä kaverin kanssa tärkeästä asiasta. Kun kaveri kääntäisi selkensä tai katseensa hetkeksi pois, poistuisin paikalta mitään sanomatta, kesken tärkeää keskustelua. 

Ette itse varmaan voisi tehdä kaverillenne noin, mutta voitte napata lapsenne pois tolla tavalla keskustelusta ja lapsen kaveri jää yksin. Onko se järkevää? Sitten ihmettelette kun siitä teini saa raivokohtauksen. Tottakai me saamme! On ensinnäkin törkeää ottaa sitä kädestä ja raivota. Ymmärrän huolenne, jos kouluarvosanat laskevat ja näin, mutta yleisesti se kännykkä on tärkeä väline, koska sillä pidetään kontaktia muuhun maailmaan. Koneen otto on eri asia. Pelaaminen ei liity kaverin kanssa juttteluun yhtään.

Illalla on paha livenä kaverille jutella, mutta inisette jos puhelinta käyttää. Itse juttelen paljon, mutta nyt katkesi tärkeä keskustelu, eikä äiti tajua sitä. 

Turha sanoa, että olet liikaa puhelimella. Mitä te ootte sen määrittämään? Jos teette töitä koneella työksenne, saate yhtälailla rasitusta silmille ja sätelyä. Olette itse liikaa koneella. 

Itseäni ärsyttää nyt suunnattomasti. Sanottiin, että mene nukkumaan jos ei ole muuta tekemistä. Mitä vittua oikeesti? Ihan suoraan sanottuna mitä vittua. Mitäs itse teette? Olette televisiota katsomassa. Ruutua töllötätte, kun ei ole parempaa tekemistä, tai nytkin olette koneella ja luette palstoja. Ette osaa asettua meidän asemaan, koska ette elä meidän elämää. Inisette vain.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:51"]

Sinähän tässä iniset eikä äitisi! Olen saman ikäinen ja minusta älypuhelimet pitäisi kieltää tuollaisilta addikteilta kokonaan. Jos sinua vietäisiin huumevieroitukseen tjsp niin varmaan itkisit "mutku mulle huumeet on tärkeitä, miks te kusipäiset aikuiset ette ymmärrä mua?! Tulee paha mieli jos vierotatte! Ei näin saa tehdä, ettekö ymmärrä?!"

Itse olet säälittävä. Et tunne minua, etkä tiedä paljonko puhelintani käytän. En ole addikti. Huumet ovat TÄYSIN eria asia kuin tämä, että mieti kahdesti ennen kuin laitat mitään.

AP

Tosi säälittävää.

[/quote]

Vierailija
102/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan ottanut lapseltani (nyt 19v.) kännykkää pois, ihan turhia tuollaiset "rangaistukset". Ihme natsimutseja taas liikenteessä. Ja samoin poika on saanut valvoa niin pitkään kun haluaa lomilla ja vapaapäivinä, valvonhan itsekin, sitäpaitsi iltavirkkuja molemmat ollaan, niin turhaan sitä käskisi nukkumaan. Sori ap, että jotkut äidit nyt on vaan vähän vallanhaluisia, eikä halua muistaa miltä tuntuu olla nuori. Todennäköisesti niitä on nuoruudessa kyykytetty ja nyt kostavat omille lapsilleen, säälittävää. Ensi kerralla pistät hanttiin, etkä anna kännyä pois, todella typerää tuommoinen käytös äidiltäsi. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen samaa mieltä. Jos ap:n kaltaiselta, ihan järkevän ja itsenäisen ajattelijan kaltaiselta nuorelta vaaditaan puhelinta pois niin eikö voisi kertoa siitä etukäteen että nyt, lopeta keskustelu ja anna puhelin pois joksikin aikaa. Ettei mene jotain pilalle juuri noissa kaverisuhteissa ym tällaisen takia. Ei voi mielestäni muutenkaan "ottaa toisen kädestä!" (näinhän te niille lapsille itsekin opetatte?)

En oikein ymmärrä miksi puhelin pitää takavarikoida.. Tajuan kyllä miksi niin tehdään mutta tuntuu jotenkin inhottavalta. Aikuiset tekevät sen lapsen parhaaksi, mutta lapsetkin ovat varsinkin tuossa iässä jo ihan oikeita ihmisiä. Ei se äitikään tykkää jos siltä viedään viinilasi kädestä työpäivän jälkeen että olet ihan saatanan mahdoton mikset usko minua kun minä tiedän paremmin. Tänä päivänä puhelin on paljon enemmän kuin vain viihdeväline; siellä on lähes kaikki. Ei tietenkään ole hyväksi tuijottaa vain puhelinta koko päivää, mutta siis kun siellä nyt vain on lähes kaikki tänä päivänä. Vähän samaan tyyliin kuin että nuorena tämä vanhempi sukupolvi luki lehdistä joka kuukausi uuden meikkivinkin; nyt se löytyy netistä eikä tarvitse odottaa. Kyllä mekin olisimme olleet "puhelinriippuvaisia" jos sellaisia olisi ollut silloin. 

Yritän vain sanoa, että ei ole näiden lasten vika että maailma on niin teknologisoitunut. Jos minulta, yksinäiseltä kiusatulta tytöltä olisi viety joku puhelin kädestä vapaapäivänä niin eihän mulla olisi ollut mitään jäljellä. Menehän äiti mielummin vaikka nukkumaan jos et muuta keksi kuin saippuasarjat ja viinilasi. Tai ala vaikka siivota.

Vierailija
104/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:10"]

Enpä ole koskaan ottanut lapseltani (nyt 19v.) kännykkää pois, ihan turhia tuollaiset "rangaistukset". Ihme natsimutseja taas liikenteessä. Ja samoin poika on saanut valvoa niin pitkään kun haluaa lomilla ja vapaapäivinä, valvonhan itsekin, sitäpaitsi iltavirkkuja molemmat ollaan, niin turhaan sitä käskisi nukkumaan. Sori ap, että jotkut äidit nyt on vaan vähän vallanhaluisia, eikä halua muistaa miltä tuntuu olla nuori. Todennäköisesti niitä on nuoruudessa kyykytetty ja nyt kostavat omille lapsilleen, säälittävää. Ensi kerralla pistät hanttiin, etkä anna kännyä pois, todella typerää tuommoinen käytös äidiltäsi. Tsemppiä!

[/quote]

Olen pistänytkin hanttiin, en haluaisi, mutta pakko se on. Nyt pidän mykkäkoulua, koska olen nii raivostunut hänelle tästä.

Vierailija
105/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:51"]

Älä vertaa itseäsi aikuiseeen koska et ole. Sinä olet 15, joten myös lapsi. Muistan täysin nuo sinun tunteesi omasta nuoruudesta usko pois. Mutta nykyään ymmärrän että juuri ne rajat on rakkautta. Yritä sinäkin ymmärtää. Jos keskustelu oli oikeasti tärkeä niin kerro äidillesi ja pyydä saada lähettää yksi viesti jobka jälkeen lupaat lopettaa. Ja hei, ymmärrä sinä myös se että vaikka ystävät on tärkeitä, niin ei heidän kanssaan kaikkea aikaa vietetä ja viestitellä. Minulla oli teininä kännykkä, eikä KUKAAN teini käyttänyt puhelinta kuin silloin kun oli oikea tarve (paitsi mitä nyt ihastuksille tekstailtiin ;)). Ette te nykynuoret ole mitään erityistapauksia miksi tarvitsisitte puhelinta enemmän.

[/quote]

VOi herranjestas, en ole väittänytkään olevani aikuinen. EN pidä rajoja typerinä. Onneksi minulle on asetettu tietyt rajat, mutta osa niistä on oikeasti naurettavia, mistä oon tänne joskus aikasemmin laittanut ja silloin suurinosa oikeasti oli aivan hämmästynyt, että miten voin elää näiden sääntöjen kanssa.

Kuulostata siltä, että olisin mielestäsi jotenkin vähä-älyisempi, koska en ole aikuinen. Anteeksi vaan, mutten ajattele noin, niinkuin luulet.

AP
[/quote]
Et sinä vähä-älyinen ole vaan teini jolla hormonit hyrrää etkä siksi ole paras arvioimaan käytöstäsi. Etkä pystykään, eikä sinun tarvitse. Jos yhtään lohduttaa, kyllä se elämä tasaisemmaksi vielä muuttuu etkä kohta enää pidä edes tuollaista ongelmaa ongelmanaa ollenkaan. Yritän miettiä miten todistan sen että kyllä mekin mammat olemme kokeneet juuri samat jutut kuin sinäkin mutta ei sellaista tapaa taida olla olemassakaan. Hyväksy puhelimen menetys täksi illaksi ja move on!

Vierailija
106/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:31"]

Jee! Kerrankin vanhempi, joka uskaltaa laittaa nuorelle rajoja! Liika on liikaa, piste. Pointsit mutsille.

[/quote]

Haista sä ny *****

tajusitko AP:n pointtia ollenkaan??

Vierailija
107/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:28"]

Kännykkä on nuorille. Olen 15-vuotias ja minulta juuri äiti vei puhelimen.

Mulla ei ole muuta. Nytkin olen koneella ja puran vihaani nyt tähän viestiin ja saatte nyt nähdä asian meidän kannalta. Nytkin mulla jäi keskustelut kavereiden kanssa kesken, koska äiti vei sen kädestäni ja inisi, että olen liikaa sillä. Ette vanhempina voi koskaan ymmärtää kännykän tärkeyttä, koska teillä ei meidän iässä ole kännyköitä ollut, varsinkaan näitä nykyaikasia. Se on tärkeä kommunikointiväline ja viemällä sen pois katkaisette meiltä kokonaan yhteyden kaveriin. Sama asia, jos juttelisin livenä kaverin kanssa tärkeästä asiasta. Kun kaveri kääntäisi selkensä tai katseensa hetkeksi pois, poistuisin paikalta mitään sanomatta, kesken tärkeää keskustelua. 

Ette itse varmaan voisi tehdä kaverillenne noin, mutta voitte napata lapsenne pois tolla tavalla keskustelusta ja lapsen kaveri jää yksin. Onko se järkevää? Sitten ihmettelette kun siitä teini saa raivokohtauksen. Tottakai me saamme! On ensinnäkin törkeää ottaa sitä kädestä ja raivota. Ymmärrän huolenne, jos kouluarvosanat laskevat ja näin, mutta yleisesti se kännykkä on tärkeä väline, koska sillä pidetään kontaktia muuhun maailmaan. Koneen otto on eri asia. Pelaaminen ei liity kaverin kanssa juttteluun yhtään.

Illalla on paha livenä kaverille jutella, mutta inisette jos puhelinta käyttää. Itse juttelen paljon, mutta nyt katkesi tärkeä keskustelu, eikä äiti tajua sitä. 

Turha sanoa, että olet liikaa puhelimella. Mitä te ootte sen määrittämään? Jos teette töitä koneella työksenne, saate yhtälailla rasitusta silmille ja sätelyä. Olette itse liikaa koneella. 

Itseäni ärsyttää nyt suunnattomasti. Sanottiin, että mene nukkumaan jos ei ole muuta tekemistä. Mitä vittua oikeesti? Ihan suoraan sanottuna mitä vittua. Mitäs itse teette? Olette televisiota katsomassa. Ruutua töllötätte, kun ei ole parempaa tekemistä, tai nytkin olette koneella ja luette palstoja. Ette osaa asettua meidän asemaan, koska ette elä meidän elämää. Inisette vain.

[/quote]

Tollolllolol.

Vierailija
108/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:51"] Älä vertaa itseäsi aikuiseeen koska et ole. Sinä olet 15, joten myös lapsi. Muistan täysin nuo sinun tunteesi omasta nuoruudesta usko pois. Mutta nykyään ymmärrän että juuri ne rajat on rakkautta. Yritä sinäkin ymmärtää. Jos keskustelu oli oikeasti tärkeä niin kerro äidillesi ja pyydä saada lähettää yksi viesti jobka jälkeen lupaat lopettaa. Ja hei, ymmärrä sinä myös se että vaikka ystävät on tärkeitä, niin ei heidän kanssaan kaikkea aikaa vietetä ja viestitellä. Minulla oli teininä kännykkä, eikä KUKAAN teini käyttänyt puhelinta kuin silloin kun oli oikea tarve (paitsi mitä nyt ihastuksille tekstailtiin ;)). Ette te nykynuoret ole mitään erityistapauksia miksi tarvitsisitte puhelinta enemmän. [/quote] VOi herranjestas, en ole väittänytkään olevani aikuinen. EN pidä rajoja typerinä. Onneksi minulle on asetettu tietyt rajat, mutta osa niistä on oikeasti naurettavia, mistä oon tänne joskus aikasemmin laittanut ja silloin suurinosa oikeasti oli aivan hämmästynyt, että miten voin elää näiden sääntöjen kanssa. Kuulostata siltä, että olisin mielestäsi jotenkin vähä-älyisempi, koska en ole aikuinen. Anteeksi vaan, mutten ajattele noin, niinkuin luulet. AP [/quote] Et sinä vähä-älyinen ole vaan teini jolla hormonit hyrrää etkä siksi ole paras arvioimaan käytöstäsi. Etkä pystykään, eikä sinun tarvitse. Jos yhtään lohduttaa, kyllä se elämä tasaisemmaksi vielä muuttuu etkä kohta enää pidä edes tuollaista ongelmaa ongelmanaa ollenkaan. Yritän miettiä miten todistan sen että kyllä mekin mammat olemme kokeneet juuri samat jutut kuin sinäkin mutta ei sellaista tapaa taida olla olemassakaan. Hyväksy puhelimen menetys täksi illaksi ja move on!

[/quote]

Sulla laukkaa mielikuvitus turhan lujaa, koska väität murrosiän vaikuttavan arviointikykyyn :D

Mitä jos sinulta otettaisiin se kone käsistä pois tai puhelin, kummalla nyt oletkaan ja sanottaisiin, että mene nukkumaan. TV:stä otettaisiin johdot irti. Varmasti keittäisi. 

Vierailija
109/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkin olen 15 vuotias ja olet mielestäni väärässä ja tekstisi on naurettavaa. Minusta on suoraan sanottuna karmivaa esim. koulussa nähdä kun jokaikisellä on kännykkä kädessä ja tuntuu kun he olisivat jossain toisessa maailmassa. Puhelin vähentää sosialisuutta ja muutenkin sen käyttö on mennyt liiallisuuksiin. Minusta on sata kertaa mukavampaa puhua kaverille kasvotusten kuin kännykän kautta.

Vierailija
110/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tiedän tunteen. Aikuiset ei vain koskaan opi :)

Vierailija
111/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:51"] Älä vertaa itseäsi aikuiseeen koska et ole. Sinä olet 15, joten myös lapsi. Muistan täysin nuo sinun tunteesi omasta nuoruudesta usko pois. Mutta nykyään ymmärrän että juuri ne rajat on rakkautta. Yritä sinäkin ymmärtää. Jos keskustelu oli oikeasti tärkeä niin kerro äidillesi ja pyydä saada lähettää yksi viesti jobka jälkeen lupaat lopettaa. Ja hei, ymmärrä sinä myös se että vaikka ystävät on tärkeitä, niin ei heidän kanssaan kaikkea aikaa vietetä ja viestitellä. Minulla oli teininä kännykkä, eikä KUKAAN teini käyttänyt puhelinta kuin silloin kun oli oikea tarve (paitsi mitä nyt ihastuksille tekstailtiin ;)). Ette te nykynuoret ole mitään erityistapauksia miksi tarvitsisitte puhelinta enemmän. [/quote] VOi herranjestas, en ole väittänytkään olevani aikuinen. EN pidä rajoja typerinä. Onneksi minulle on asetettu tietyt rajat, mutta osa niistä on oikeasti naurettavia, mistä oon tänne joskus aikasemmin laittanut ja silloin suurinosa oikeasti oli aivan hämmästynyt, että miten voin elää näiden sääntöjen kanssa. Kuulostata siltä, että olisin mielestäsi jotenkin vähä-älyisempi, koska en ole aikuinen. Anteeksi vaan, mutten ajattele noin, niinkuin luulet. AP [/quote] Et sinä vähä-älyinen ole vaan teini jolla hormonit hyrrää etkä siksi ole paras arvioimaan käytöstäsi. Etkä pystykään, eikä sinun tarvitse. Jos yhtään lohduttaa, kyllä se elämä tasaisemmaksi vielä muuttuu etkä kohta enää pidä edes tuollaista ongelmaa ongelmanaa ollenkaan. Yritän miettiä miten todistan sen että kyllä mekin mammat olemme kokeneet juuri samat jutut kuin sinäkin mutta ei sellaista tapaa taida olla olemassakaan. Hyväksy puhelimen menetys täksi illaksi ja move on!

[/quote]

kunhan ne hormonit tasaantuu niin onkin jo aikuinen jolta -yllätys yllätys- kukaan ei tulekaan mielivaltaisesti tempaisemaan tavaroita kädestä kuin lelua taaperolta. ei mikään ihme että 15-vuotiasta kiukuttaa moinen kohtelu. kukaan aikuinen ihminen ei moista sietäisi hetkeäkään mutta teininkö pitäisi vain niellä kiukkunsa ja hyväksyä kaikki? 

Vierailija
112/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:51"] Älä vertaa itseäsi aikuiseeen koska et ole. Sinä olet 15, joten myös lapsi. Muistan täysin nuo sinun tunteesi omasta nuoruudesta usko pois. Mutta nykyään ymmärrän että juuri ne rajat on rakkautta. Yritä sinäkin ymmärtää. Jos keskustelu oli oikeasti tärkeä niin kerro äidillesi ja pyydä saada lähettää yksi viesti jobka jälkeen lupaat lopettaa. Ja hei, ymmärrä sinä myös se että vaikka ystävät on tärkeitä, niin ei heidän kanssaan kaikkea aikaa vietetä ja viestitellä. Minulla oli teininä kännykkä, eikä KUKAAN teini käyttänyt puhelinta kuin silloin kun oli oikea tarve (paitsi mitä nyt ihastuksille tekstailtiin ;)). Ette te nykynuoret ole mitään erityistapauksia miksi tarvitsisitte puhelinta enemmän. [/quote] VOi herranjestas, en ole väittänytkään olevani aikuinen. EN pidä rajoja typerinä. Onneksi minulle on asetettu tietyt rajat, mutta osa niistä on oikeasti naurettavia, mistä oon tänne joskus aikasemmin laittanut ja silloin suurinosa oikeasti oli aivan hämmästynyt, että miten voin elää näiden sääntöjen kanssa. Kuulostata siltä, että olisin mielestäsi jotenkin vähä-älyisempi, koska en ole aikuinen. Anteeksi vaan, mutten ajattele noin, niinkuin luulet. AP [/quote] Et sinä vähä-älyinen ole vaan teini jolla hormonit hyrrää etkä siksi ole paras arvioimaan käytöstäsi. Etkä pystykään, eikä sinun tarvitse. Jos yhtään lohduttaa, kyllä se elämä tasaisemmaksi vielä muuttuu etkä kohta enää pidä edes tuollaista ongelmaa ongelmanaa ollenkaan. Yritän miettiä miten todistan sen että kyllä mekin mammat olemme kokeneet juuri samat jutut kuin sinäkin mutta ei sellaista tapaa taida olla olemassakaan. Hyväksy puhelimen menetys täksi illaksi ja move on!

[/quote]

Aika hienoa vähättelyä ja loistava syy olla ottamatta toista tosissaan. Minkälaisen esimerkin se antaa että lapsia tai näiden sanomisia ei tarvitse iän vuoksi missään tilanteessa ottaa tosissaan jos ne ovat "kuitattavissa" hormoneilla. Kyllä se on tärkeää että ihminen tulee kuulluksi ja ymmärretyksi muiden taholta. Saman tien olet myös sitä mieltä että ihminen ei voi ymmärtää itseään.  Minäkin tiesin aikoinani tarpeeni paremmin kuin vanhempani ja olen yhäkin näin aikuisena sitä mieltä. 

Vierailija
113/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis, mut nauran täällä ääneen kun muistelin omaa nuoruutta. Äiti hermostui jatkuvaan (lanka)puhelimessa roikkumiseen ja pisti koko laitteen illaksi piiloon. Kultainen 90-luku. Ymmärrän äitiäsi ja ehkä isona sinäkin ymmärrät.

Vierailija
114/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:26"]

Itekkin olen 15 vuotias ja olet mielestäni väärässä ja tekstisi on naurettavaa. Minusta on suoraan sanottuna karmivaa esim. koulussa nähdä kun jokaikisellä on kännykkä kädessä ja tuntuu kun he olisivat jossain toisessa maailmassa. Puhelin vähentää sosialisuutta ja muutenkin sen käyttö on mennyt liiallisuuksiin. Minusta on sata kertaa mukavampaa puhua kaverille kasvotusten kuin kännykän kautta.

En itse ainakaan ole puhelimella koko ajan. Itse juttelen f2f kavereilleni ja on se mukavampaa. Paha vaan jutella illalla, kun en heitä näe. Onko sinusta oikein, että kännykkä viedään noin vain kädestä? Ihan sama, mitä sillä olin tekemässä? Sä taidatkin olla itse kuitenkin epäsosiaalinen, koska et puhelintasi voi käyttää viestittelyyn? Omastakin mielestä sen käyttö on mennyt liiallisuuksiin, mutta pointtini oli se, että vanhemmat eivät ymmärrä, kuinka tärkeä se puhelin on nykypäivänä. Aika kusessa nuori on nykypäivänä ilman puhelinta, et voi sitä kieltää.

AP

[/quote]

Vierailija
115/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä äitiäsi nyt, on loma päällä, miksi ei saa valvoa ja olla kavereihin yhteydessä?

Minulla on kaksi teiniä, ei tulisi mieleenkään nyt käydä hakemassa heiltä puhelimia pois...

Vierailija
116/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:31"]

Jee! Kerrankin vanhempi, joka uskaltaa laittaa nuorelle rajoja! Liika on liikaa, piste. Pointsit mutsille.

[/quote]

No eipä tuo ainakaan nuoren kunnioitusta vanhempiaan kohtaa herätä, jos rajoja laitetaan vain rajojen vuoksi. Kuten näkyy.

[/quote]

15 vuotiaan valituksista se vanhemmuus pitää katsoa? Älä nyt naurata

Vierailija
117/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄNNYKKÄ? En ole kuullut kenenkään alle 30-v sanovan muuta kuin puhelin tms. Ei mulla muuta.

Vierailija
118/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:35"]

Miksi sinun pitäisi yölläkin keskustella toisten kanssa? Tai mikset mene tapaamaan kavereitasi kylille ja puhumaan heille nokakkain, kuten me teimme!

[/quote]

kylille tähän aikaan? Eikö se nyt ole parempi olla kotona turvassa?

[/quote]

Sinun pitäisi olla nukkumassa

Vierailija
119/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi, minkä takia äiti takavarikoi sen puhelimen?

Koska itse voisin kuvitella tekeväni noin sellaisessa tilanteessa, jossa lapsi ei ole hoitanut jotain sovittua velvollisuutta ja asiasta monta kertaa huomautettuani ei edelleenkään tekisi muuta kuin puhuisi puhelimessa, eikä varoituksista huolimatta lopettaisi puhelua. Muussa tapauksessa tuollainen rangaistus kuulostaa kohtuuttomalta.

Vierailija
120/122 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla pahasti riippuvainen ystäviisi kun heille täytyy öisinkin viestitellä. Karmivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän