Mistä löytää sopiva uskonto?
Henkisyys kiinnostaa mutta ei ev.lut. uskonto, eikä ehkä mikään uskonto vaan jokin hengellisyys, rauhoittuminen, johonkin suurempaan uskominen ja yhteisö.. en osaa paremmin selittää... apuja?
Kommentit (79)
Rauha löytyy kun löydät armollisen Taivaan Isän. Muuten saat etsiä lopun ikääsi.
Mutta jos uskontoa etsit niin mikä vaan käy.
Itse löysin itselleni uskonnon etsimällä tietoa uskonnoista (Wikipedia ja kirjasto riittänevät alkuun). Sitten pohdiskelin, millaisiin asioihin valmiiksi uskon ja mitä ylipäätään toivon uskonnon harjoittamiselta. Näin haarukoimalla löytyi se oma juttu. Onnea ap:lle etsintään.
Jeesuksen etsimisessä on ollut työtä ainakin minulla. Siis oikeasti tavoitteena tuntea Jeesus. En käyttäisi aikaa tai riskeeraisi sielua ehdoin tahdoin jonkun väärän tien menemiseen.
Itse kamppaillut viime kuukaudet saman kysymyksen äärellä. Kristinusko kuitenkin ehdoton, mutta ei tunnu sille, että ev.lut. on se oma juttu....
Onko pakko uskoa johonkin ylhäältä opetettuun, jos muutenkin menee hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko uskoa johonkin ylhäältä opetettuun, jos muutenkin menee hyvin?
On sillä en halua helvetin liekkeihin.
Vierailija kirjoitti:
mikä teillä on ongelma evankelisluterilaisuudessa?
Suurin ongelma evankelisluterilaisuudessa on kirkko itsessään. Sehän on ajautunut täysin harhapoluille ja tekee uskosta pelkän vitsin.
Usko tulee eläen joskus myös rauhoittumalla ja hiljentymällä ei uhkailemalla, vaatimalla tai pakottamalla. Sanon näin ikään kuin tietäsin; sillä usko ja uskominen on aina hyvinhenkilökohatinen ja omakohtainen, vaikka voikin vahvistua, jos samoja ja tai kyllin samantapaisa uskomuksia voi jakaa yhdessä, jonkun toisen tai yhdessä muiden kanssa.
Uskovainen mies
Odottelet että mormonit tai Jehovan todistajat soittavat ovikelloasi. He voivat sitten kertoa mitä sinun tulee tehdä.
Vierailija kirjoitti:
luterilaisuus on pelkkä vääräuskoisten lahko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luterilaisuus on pelkkä vääräuskoisten lahko
perustele
Täällä