Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapoja jotka on teillä normaaleja mutta..

Vierailija
02.04.2015 |

joita muut ihmettelevät / pitävät epänormaalina? Tuli mieleen kun kaverini ihmetteli meidän jääkaapissa olevaa voiveistä. Meillä on siis tapana pitää samaa voiveistä margariinirasian päällä jääkaapissa yhden päivän ajan. Veitset yksinkertaisesti loppuu kesken jos jokainen leivänvoitelija ottaa puhtaan veitsen.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäähän siihen veitseen sitä voita. :D käy testaamassa jossain laboratoriossa. Eikä haittaa voi siellä rasian sisäreunassa kun se on jääkaapissa.

Vierailija
102/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]

Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.

11

[/quote]

Meillä oli koira kun lapset olivat pieniä.

Kaiken maailman korvatulehduskierteet loistavat poissaolollaan -meillä ollaan kerta kaikkiaan terveitä! Ruokavalio sisältää einespaskaa mahd. vähän.

[/quote]

Meillä oli aikanaan kotona sekä koiria että kissoja ja olipa koti vielä maatila jossa oli lehmiä ja lampaita. Silti olen syönyt lapsena kymmeniä antibioottikuureja korvatulehduksiin ja mulla oli alle kouluikäisenä pari vuotta estolääkitys virtsatietulehdukseen. Ilman lääkitystä se iski armotta aina uudestaan. Olen lisäksi allerginen lähes kaikille eläimille ja siitepölyille. Tiedä sitten, miksei noi eläimet pelastaneet mua lapsuusiän sairastamiselta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.

11
[/quote]

No eipä ole meidän kohta viisivuotiaskaan syönyt ainuttakaan ab-kuuria, ja taloudessa koiria 0.

Vierailija
104/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi outo tapani on se, että säilytän kahvin huoneenlämmössä ja kaadan sen peltipurkkiin. Juon paljon kahvia, ei ehdi mennä miksikään. Voiveitsenkin säilytän huoneenlämmössä, koska inhoan pitää voiveistä kädessä jos se on kylmä, tuntuu jotenkin ällölle :D

Vierailija
105/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]

Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.

11

[/quote]

Meillä oli koira kun lapset olivat pieniä.

Kaiken maailman korvatulehduskierteet loistavat poissaolollaan -meillä ollaan kerta kaikkiaan terveitä! Ruokavalio sisältää einespaskaa mahd. vähän.

[/quote]

Meillä oli aikanaan kotona sekä koiria että kissoja ja olipa koti vielä maatila jossa oli lehmiä ja lampaita. Silti olen syönyt lapsena kymmeniä antibioottikuureja korvatulehduksiin ja mulla oli alle kouluikäisenä pari vuotta estolääkitys virtsatietulehdukseen. Ilman lääkitystä se iski armotta aina uudestaan. Olen lisäksi allerginen lähes kaikille eläimille ja siitepölyille. Tiedä sitten, miksei noi eläimet pelastaneet mua lapsuusiän sairastamiselta :)

[/quote]

tääällä toinen allerginen karjatillla kasvanut lapsi. Oli lehmää, hevosta, sikaa, kanoja, kissaa, koiraa ja kaneja. Korvatulehduksia ei niin ollut lapsena, mutta virtsatietulehduksia, kaikenlisia muita tulehduksia, pahoja ihottumia ( maitorupi"), heinänuhaa, lääkeaine- allergiota yms. Ja koska kasvoimme maatilalla, niin ei syöty eineksiä, vaan äiti teki ruuat( kaupan leipää sain eka kertaa koulussa), Ja suuri osa ruuasta kasvatettiin itse. 

Vierailija
106/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte että voiveitsi on jääkaapissa koska muuten härskiintyy niin ei ole kova homma sitä yhtä veistä nopeasti huuhtoa tai pestä. Menee ehkä kaksi sekuntia. 

Itse olen kotona oppinut että voiveitsi jääkaapissa kerää bakteereja.

Vierailija
107/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun lapsilla ole ollut yhtään korvatulehdusta ja vain pari a/ kuuria tähän astisen elämän aikana, lapset 17 ja 15. Eikä ole ollut eläimiä ja juu on siistiä. Voimmeko siis tulla tulokseen ettei eläimet tee lapsesta välttämättä tervettä? Kummia simppeleitä yleistyksiä. "Ota koira niin lapsi ei sairasta." Jos se onkin niin, että hommaa harmaa sohva niin ei tuu korvatulehduksia... Tms. Käyttäkää ny vähän järkeä...

Vierailija
108/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pidetään voiveistä margariinirasian päällä ja laatikosta vedettävällä leikkuulaudalla yleensä veitsi, joka vaan huuhdellaan käytön jäkeen ja pestään ehkä kerran viikossa.

Vierailija
109/170 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En oo varmaan koskaan lapsuudenkodissa syönyt kahta lämmintä ateriaa päivässä (kouluaikoina tietenkin tuli syötyä koulussa, mutta muulloin).
- Meillä syödään nykyisessä kodissa avopuolison kanssa kaikki leivät, keksit, kakunpalat yms leipälautaselta, mitään ei laiteta pöydälle suoraan tai syödä niin että muruset lentää syliin yms
- Me ei melkein ikinä syödä keittiön pöydän ääressä vaikka meillä hieno ruokailuryhmä onkin
- Mä ja mies ei yleensä lukita kahdelleen ollessa vessan ovea, varsinkaan minä, vaan ovi saattaa olla selällään kun käyn paskalla. Monesti myös jutellaan niin et itse istun pöntöllä ja ukko seisoo vieressä
- Kaikki vihannekset, marjat ja hedelmät yms on meillä jääkaapissa.
- Ei syödä koskaan perunaa
- Meillä ei ole koskaan keittoa ruokana, paitsi joskus teen pinaattokeittoa itselleni

Vierailija
110/170 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:29"]

Käydään miehen kanssa yleensä aina yhdessä suihkussa (lapseton avopari). Tämä on ilmeisesti joidenkin mielestä outoa, mitä mieltä olette?

[/quote]

Hei ihanaa <3 mekin käytiin lähes poikkeuksetta aina yhdessä suihkussa ennen lapsia. Nykyisin harvaa hupia. Pitää vaan olla lämmin kylpyhuone, ettei tule vilu.

[/quote]

Mitä tarkoitat, että pitää olla lämmin kylpyhuone ettei tule vilu?

T. Se miehensä kanssa suihkussa käyvä
[/quote]

En sama tyyppi kuin edellisessä viestissä, mutta meil ainakin loppui yhdessä suihkuttelu kun toinen joutuu aina vieressä oottaa, ja siinä tulee mulla ainakin kylmä :D

Vierailija
111/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa kävellä kengillä sisällä

Saa sotkea jos haluaa eikä tarvii siivota
Tavaroita voi heitellä mihin haluaa

On ihan normaalia laittaa purkkaa joka on syöty pöydälle ja jatkaa sen syömistä

heh nyt joku tunnistaa :D

Vierailija
112/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:44"]No kyllähän siihen veitseen jää sitä voita vaikka kuinka pyyhkisi rasian kanteen, olisi fysiikan lakien vastaista jos ei jäisi. Ei ole hankala jääkaapissa! (Eipäs juupas) :D
[/quote]

Jospa pyyhkisi siihen leipään?

Vierailija
113/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:26"]

Teini halaa julkisesti. Luetaan saunassa

[/quote]

Mitä luette? Itsekin lapsena ja teininä luin, mutta liimasidokset kärsivät ja kostunut paperi rypistyy kuivuessaan.

Vierailija
114/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kerran kummasteli pesusientä keittiössäni. En sitten tiedä miten outoa se on, mutta itse ainakin pesen keittiösienellä tiskialtaan ja hellan.

Vierailija
115/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:40"]Mutta tuo kahvijuttu, ei kai kukaan kahvia huoneenlämmössä säilytäkään? Jopa minä, joka en ikinä juo kahvia, tiedän että se kuuluu jääkaappiin.

[/quote]

En ole koskaan kuullut tai nähnyt että kukaan säilyttäisi kahvia jääkaapissa.

Vierailija
116/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se hyvä säilyttää voiveistä jääkaapissa ettei se pehmene ja mene pilalle.

Hyi helkkari! Kotieläinten ruokakipot keittiön työtasolla. Ja kissat tietysti hiippailee pitkin tasoja ja pöytiä. Yök!

Vierailija
117/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:44"]

No kyllähän siihen veitseen jää sitä voita vaikka kuinka pyyhkisi rasian kanteen, olisi fysiikan lakien vastaista jos ei jäisi. Ei ole hankala jääkaapissa! (Eipäs juupas) :D

[/quote]

Minusta voin annostelu on epäonnistunut jos veistä joutuu pyyhkimään rasiaan. Minä pyyhin sen leipään, eikä siihen kyllä jää voita, tai siis margariinia jota käytän. Tosin miellä veitsiä pestään, joten jokaiseen voitelukertaan voi ottaa puhtaan veitsen.

Vierailija
118/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:45"]- Asuin joskus kämppiksen kanssa ja todellakin kissa söi pöydällä, koska muuten kämppiksen koira ois vetänyt aina sen ruuat :/

- Nykyisessä asunnossa en syö ikinä keittiön pöydän ääressä, vaan sohvalla. Kissa käyttää pöytää lintujen bongailuun.

- Kissan toinen vesikuppi on ikkunalaudalla (lasinen jälkiruokakulho) ja toinen keittiön pöydällä. Ei juo vettä, jos kuppi on ruokakupin vieressä lattialla.

- minäkin säilytän voiveistä ja juustohöylää jääkaapissa.

- Kun keitän kahvia, laitan joukkoon kardemummaa.

- Toisinaan istun suihkussa.
[/quote]

Niin minäkin istun joskus suihkussa. Suihku osoittaa alapäähän. :P

Vierailija
119/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:52"]-kissojen ruokakupit on keittiön tasolla

[/quote]

Meillä sama!

Vierailija
120/170 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:44"]

Te, jotka saunotte päivittäin. Paljonko sähkölaskunne on? T. Utelias

[/quote]

Laskeskelin että ainalämmin kiuas kuluttaa noin 2000kwh vuodessa. Eli yösähkölämmitteisessä asunnossa noin 15€ kuussa, on hintansa arvoista.