Tapoja jotka on teillä normaaleja mutta..
joita muut ihmettelevät / pitävät epänormaalina? Tuli mieleen kun kaverini ihmetteli meidän jääkaapissa olevaa voiveistä. Meillä on siis tapana pitää samaa voiveistä margariinirasian päällä jääkaapissa yhden päivän ajan. Veitset yksinkertaisesti loppuu kesken jos jokainen leivänvoitelija ottaa puhtaan veitsen.
Kommentit (170)
Pidetään voita pöydällä ja käytetään sitä leivän päällä. Yöksi jääkaappiin ja vaikka töistä tullessa takaisin pöydälle, joskus on vuorokauden lämpimässä, tässä näille voiveitsikauhistelijoille painajaisuniin materiaalia
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:44"]
Te, jotka saunotte päivittäin. Paljonko sähkölaskunne on? T. Utelias
[/quote]
Meidän sähkölaskut on noin 2500€ vuodessa. Saunan lisäksi sähköllä lämpenee 200 neliön talo ja käyttövesi.
Meillä karkkipäivä voi olla mikä päivä vaan. Ei tarkoita kuitenkaan että karkkia mässättäs jatkuvasti, mutta jos herkututtaa niin herkuttelupäivä voi olla vaikka tiistaina ja torstaina. Monien tuttavien mielestä karkkipäivä tulee olla perjantaina tai lauantaina ja muuten herkut pannassa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:00"]Saunassa pitää lukea vain sidottuja kirjoja, tai sellaisia, jotka lentää roskiin. Nidotut kirjat ei kestä.
[/quote]
Mäkin luen saunassa. Mä luen aikakausilehtiä. Kirjat tosiaan menee pilalle.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]
Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.
11
[/quote]
Meillä oli koira kun lapset olivat pieniä.
Kaiken maailman korvatulehduskierteet loistavat poissaolollaan -meillä ollaan kerta kaikkiaan terveitä! Ruokavalio sisältää einespaskaa mahd. vähän.
[/quote]
Otin kaksi koiraa 6 vuotta sitten, nukkuvat yöt sängyssä mun vieressä. Olen ollut tasan kaksi kertaa kipeänä näiden vuosien aikana :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:56"]
Niin, onhan se hyvä säilyttää voiveistä jääkaapissa ettei se pehmene ja mene pilalle.
Hyi helkkari! Kotieläinten ruokakipot keittiön työtasolla. Ja kissat tietysti hiippailee pitkin tasoja ja pöytiä. Yök!
[/quote]Meilläkin kissat syö keittiön sivupöydällä, koska muuten koira hotkii niiden ruuat. Kissat myöskin hiippailee pöydällä ja katselevat luntuja pöydällä istuen. Ei meitä haittaa. Ja vieraita varten meillä ei eletä Talossa talon tavalla;)Mutta asiaan. Naapurin mielestä on tosi outoa,että taittelen pyykit kauniisti pyykkikoriin kun otan ne kesällä pois naruilta. Hänen mielestään ne kai kuuluisi heittää koriin ryttykasoina?
Ei myöskään ikinä koskaan kaadeta sitä kahvia pois paketistaan, vaan se paketti laitetaan peltirasiaan <--- ja tässä oli outoa mikä? Itsekin teen noin, ja varmaan suurin osa muistakin ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:45"]- Asuin joskus kämppiksen kanssa ja todellakin kissa söi pöydällä, koska muuten kämppiksen koira ois vetänyt aina sen ruuat :/
- Nykyisessä asunnossa en syö ikinä keittiön pöydän ääressä, vaan sohvalla. Kissa käyttää pöytää lintujen bongailuun.
- Kissan toinen vesikuppi on ikkunalaudalla (lasinen jälkiruokakulho) ja toinen keittiön pöydällä. Ei juo vettä, jos kuppi on ruokakupin vieressä lattialla.
- minäkin säilytän voiveistä ja juustohöylää jääkaapissa.
- Kun keitän kahvia, laitan joukkoon kardemummaa.
- Toisinaan istun suihkussa.
[/quote]
Niin minäkin istun joskus suihkussa. Suihku osoittaa alapäähän. :P
[/quote]
Ja mikä hitto tässäkin on olevinaan outoa?? Minä istun AINA suihkussa. ja todellakin peseydyn siellä, en runkkaa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.
11
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta, miten tämä liittyy mihinkään? Mä olen 25-vuotias koiraton enkä ole ikinä syönyt ainuttakaan antibioottikuuria.
En käytä vessapaperia vaan suihkutan pepun kunnolla puhtaaksi. En välttämättä laita esim keittoja yöksi jääkaappiin. Bakteerit kuolee kuitenkin kun sen kuumentaa kiehuvaksi. En käytä astianpesuainetta tiskaukseen, kuin tosi harvoin jos tarvitsee tai astiat ovat olleet kosketuksissa esim raakaan sikaan tai kanaan. Kuuma kraanavesii ja kuivuminen kyllä tappavat bakteerit.
Juustohöylä löytyy jääkaapista. Ruokapöydässä saa lukea. Karkkia saa ottaa silloin kun siltä tuntuu.
Vessassa asioivalle saatetaan hölistä ummet ja lammet lukitun oven toiselta puolelta, oli asia vessassa mikä tahansa.
Säilytän suklaan lähes aina jääkaapissa. Rouskahtava suklaa on ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.
11
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta, miten tämä liittyy mihinkään? Mä olen 25-vuotias koiraton enkä ole ikinä syönyt ainuttakaan antibioottikuuria.
[/quote]
Ja mä en myöskään ymmärtänyt että miksi pitäisi alapeukuttaa sitä jos joku lapsi on ollut terveenä neljä vuotta? Kiva juttu hänelle ja perheelle. Koiratkin on kivoja, mutta ei varmaan kyllä vaikuta bakteeri/virustulehduksia ehkäisevästi. Autoimmuunitauteja ehkä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:45"]
- Asuin joskus kämppiksen kanssa ja todellakin kissa söi pöydällä, koska muuten kämppiksen koira ois vetänyt aina sen ruuat :/ - Nykyisessä asunnossa en syö ikinä keittiön pöydän ääressä, vaan sohvalla. Kissa käyttää pöytää lintujen bongailuun. - Kissan toinen vesikuppi on ikkunalaudalla (lasinen jälkiruokakulho) ja toinen keittiön pöydällä. Ei juo vettä, jos kuppi on ruokakupin vieressä lattialla. - minäkin säilytän voiveistä ja juustohöylää jääkaapissa. - Kun keitän kahvia, laitan joukkoon kardemummaa. - Toisinaan istun suihkussa.
[/quote]
Meillä kissa lentää kuin leppäkeihäs alas kaikilta ruokapöydiltä tai -tasoilta, jos erehtyy yrittämään. Katti ravaa myös ulkona ja vuosien mittaan on tullut nähtyä silloin tällöin suolinkaisia ja lapamatoja hiirestämisen sivutuotteena. Otus, jonka pyllystä voi tulla sen näköistä iljankkaa, ei todellakaan istu pepullaan siinä ympyrässä mihin aion laskea voileipäni.
Tykkään nukkua eri öinä eri paikoissa: sängyn lisäksi paljon sohvalla ja lattioilla. Meillä saa myös kävellä kengät jalassa sisällä. Ja valot on öisinkin päällä.
En tiedä onko yleisesti kovin kummallista mutta meillä lapset eivät leiki iltaisin ulkona enää kuuden jälkeen (silloin kun me vanhemmat olemme tulleet kotiin, vietämme illan yhdessä kotona). Tätä lasten kaverit aina ihmettelevät kun tulevat ovelle pyytämään lapsia ulos joskus 18-20 välillä.
Emme myöskään "ulkoiluta"/"puistoiluta" lapsia viikonloppuisin, joskus harvoin käymme puistossa yhdessä mutta varsinkin talvisin vietämme viikonloput joko kotona tai kyläillen (tai muualla sisätiloissa), poikkeuksena muutama kerta per vuosi kun käymme muistelemassa/pulkkamäessä.
Lapset ulkoilevat päiväkodissa/koulussa arkisin ja iltapäivisin leikkivät omalla pihalla. Toki joskus käymme viikonloppuisin kävelyllä/pyöräilemässä/ ulkona piknikillä, mutta ei ole ns.tapa että lasten täytyy olla ulkona joka päivä pari tuntia. Tätä jaksetaan myös ihmetellä.
Syön yleensä tikuilla kotona. Kiinalaisessa tosin tänään tuli käytettyä haarukkaa kun olin yksin ja siitä tulee sellainen olo, että kerää katseita tuollaisella toiminnalla.
Saunassa pitää lukea vain sidottuja kirjoja, tai sellaisia, jotka lentää roskiin. Nidotut kirjat ei kestä.