Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnat paljaana lääkärintarkastuksessa!

Vierailija
02.04.2015 |

Olipahan taas eilen kerrassaan erikoinen käynti lääkärillä. Minulla on lieviä selkäkipuja minkä vuoksi lääkäriin menin. Alkujutustelun jälkeen lääkäri halusi tutkia selkääni ja pyysi minua ottamaan yläosan pois. Otin paidat pois mutta jätin tietysti rintsikat, minkä havaittuaan lääkäri pyysi riisumaan nekin. Enhän minä vastustellut vaan otin ne kiltisti pois. Lääkäri teki tutkimuksen sinällään hyvin asiallisesti mutta vilkuili koko ajan rintojani. Se tuntui epämiellyttävältä. Meinasin lopulta sanoa siitä mutta tutkimus ehti päättyä ja sain pukea. Miksiköhän näitä mieslääkäreitä on jotka aina vaativat nähdä rinnat vaikka tutkimus/tarkastus rintoihin muuten mitenkään liittyisikään? 

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä pitäisi olla selvä sääntö, millaisessa tapauksessa voidaan vaatia rintsikoiden riisumista. Silloin potilaskin voi luottaa siihen mikä on normaalia käytöstä ja mikä ei. Ohje ja sääntö riisutumisesta pitäisi olla yleisesti nähtävillä.

Vierailija
82/151 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:38"]

Selkävaivat voivat johtua myös jaloista. Se kannattaa muistaa. Siksi tutkimuksen aikana potilaan on hyvä olla alusvaatteisillaan jotta voidaan kunnolla diagnosoida, mistä selkäkipu tai -vaiva on lähtöisin. Sehän voi liittyä esimerkiksi jalkojen pituuseroon.

[/quote]

Jalkojen näennäinen pituusero on oikeasti lantion vinoutta. Jalat on ihmisillä saman mittaiset.

[/quote]TOTTA, olin juuri fysiatrin vastaanotolla ja sain ohjeet vaivan hoitamiseen ja ei todellakaan ole jalat eripituiset, vaikka siltä näytti, vaan lantion vinous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä teitä mammoja, kuljette avokaulaisissa vaateissa, joista tissit pursuilee, kuljette kaduilla ja toreilla, mutta kuin läläri haluaa tehdä kunnolla työnsä, niin ollaan niiin tarkkoja tissien näkymisestä. huoh

Vierailija
84/151 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:02"]Lääkäreillä pitäisi olla selvä sääntö, millaisessa tapauksessa voidaan vaatia rintsikoiden riisumista. Silloin potilaskin voi luottaa siihen mikä on normaalia käytöstä ja mikä ei. Ohje ja sääntö riisutumisesta pitäisi olla yleisesti nähtävillä.
[/quote]

Meille on ainakin koko nämä 5 vuotta mitä olen lääkistä ehtinyt käydä, toitotettu että RIISUTTAKAA NE POTILAAT AINA KUNNOLLA! Eli paras olisi jos potilaan näkisi kokonaan alasti, ajanpuutteen ja potilaan häveliäisyyden vuoksi sitten tehdään kompromisseja eli esim vain ylävartalo paljaaksi tai ainakin ensin ylävartalo ja sitten vasta alavartalo. Ihan potilaan parhaaksi se on, ihon näkeminen kertoo jo paljon.
T. Kandi

Vierailija
85/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:38"]

Minä 40v av- mamma ajoin ajokortin muutama vuosi sitten. Sitä varten piti käydä hakemassa lääkärintodistus.

Vanhempi setäihminen Forumin Mehiläisessä Helsingissä käski ensimmäiseksi ottaa rintsikat pois, koko tarkastuksen ajaksi. Mitä lie mielessä ollut? Ei tuntunut normaalilta.

[/quote]Ja taas mieslääkäri jota kohtaan epäilykset heräävät. Miksi nämä eivät koskaan ole naislääkäreitä? :D
[/quote]Koska naislääkärit eivät koskaan kyylää naisen rintoja siinä määrin missä miehet. Yksinkertainen syy siis.

Vierailija
86/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa jo nuorelle että rinnat pitää näyttää lääkärissä, niin ei tarvitse enää aikuisena valittaa ja ihmetellä, miksi mitäkin pitää tehdä.  

Vierailija
87/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 07:43"]

Kannattaa opettaa jo nuorelle että rinnat pitää näyttää lääkärissä, niin ei tarvitse enää aikuisena valittaa ja ihmetellä, miksi mitäkin pitää tehdä.  

[/quote]Hyvin sanottu.

Vierailija
88/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on paljon kokemusta. Rintani ovat olleet 15-vuotiaasta lähtien monta kertaa paljaana lääkärintarkastuksissa. Siitä on tullut enemmänkin tapa kuin poikkeus että rintaliivit pitää riisua pois. Kyllähän se nuorena ujostutti mutta eipä oikein enää. Kaikkeen tottuu kun sen monta kertaa kokee. :)

Vierailija
89/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se selkä helpompi tutkia, kun rintsikat ei ole tiellä , vai oliko vain alaselkä kipeä? Rintojen koko liittyy selkäkipuihin. Jos on isot rinnat, niin se aihuttaa selkäkipuja. Voihan olla, että halusi nähdä rintojen kokoa ja roikkumista.

Vierailija
90/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan pitää huolta rinnoista, jos on sellaista tyyppiä, ettei kehtaa mitään riippareita esitellä. Niin, onhan se ihan hirveää, jos lääkäri näkee että naisella on rinnat.

Vierailija
91/151 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset ovat vaan luonnostaan ujoja näyttämään rintojaan ulkopuoliselle, jopa lääkärille. Siksi on tavallaan ymmärrettävää, että tästä nousee näin pitkä keskustelu.

Vierailija
92/151 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,o . Odotushuoneeseen operaattorisopparin mittainen riisuntaohje tai kylpytakit päälle + lämpöpuhallin. Sauna/Kanariatunnelma.

Vierailija
93/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 12:02"]Lääkäreillä pitäisi olla selvä sääntö, millaisessa tapauksessa voidaan vaatia rintsikoiden riisumista. Silloin potilaskin voi luottaa siihen mikä on normaalia käytöstä ja mikä ei. Ohje ja sääntö riisutumisesta pitäisi olla yleisesti nähtävillä. [/quote] Meille on ainakin koko nämä 5 vuotta mitä olen lääkistä ehtinyt käydä, toitotettu että RIISUTTAKAA NE POTILAAT AINA KUNNOLLA! Eli paras olisi jos potilaan näkisi kokonaan alasti, ajanpuutteen ja potilaan häveliäisyyden vuoksi sitten tehdään kompromisseja eli esim vain ylävartalo paljaaksi tai ainakin ensin ylävartalo ja sitten vasta alavartalo. Ihan potilaan parhaaksi se on, ihon näkeminen kertoo jo paljon. T. Kandi

[/quote]Ei kai se ajan puute loppujen lopuksi ole todellinen syy, miksi potilasta ei riisuteta tarpeeksi - tai jopa kokonaan. Se on täysin puhtaasti häveliäisyydestä johtuva syy. Potilas kokee noloksi jos pitää riisuutua kokonaan. Siksi sitä ei pyydetä tekemään.

Vierailija
94/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa tällaista jorinaa. Näin moni tusinatissi muka kuvittelee lääkärin olevan kiinnostunut "siinä mielessä" nimenomaan hänen utareistaan. Lääkärin hommassa niitä näkee monta paria päivässä, eikä yhdenkään Kerttuelinan tissit toisistaan poikkea, elleivät sitten satu kasvamaan selkäpuolelle.

Jos erityishuomiota kaipaatte, niin menkää vaivoinenne vaikka autoasentajan vastaanotolle.

Vierailija
95/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus lääkäri pyysi ottaa liivit pois ja alkoi kuuntelemaan keuhkoja sydämen kohdalta....

Vierailija
96/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:20"]

Mulla joskus lääkäri pyysi ottaa liivit pois ja alkoi kuuntelemaan keuhkoja sydämen kohdalta....

[/quote]Normaalia. Tuossa ei ole mitään erikoista.

Vierailija
97/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:20"]

[/quote]Normaalia. Tuossa ei ole mitään erikoista.
[/quote]
Miksi liivit piti ottaa pois kun ne ei edes ollut tiellä? Itsekiinnittyvät siis

Vierailija
98/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entinen omalääkärini kyllä tuijotti rintojani. Luuli, etten huomannut. Ei sitä voi olla havaitsematta, jos mies, oli sitten banaanikauppias tai vaikka lääkäri tuijottaa tissejä. Koko ajan katse eksyi sinne. 

Itse olen korkeakoulutettu, en tosin lääkäri, eikä se koulutus ole muuttanut minun perusvaistojani millään tavoin. Aivan varmasti on lääkäreitä, jotka pyytävät paidan pois vaikkei siihen olisi syytäkään, jos potilas on seksuaalisesti viehättävä. Toisaalta myös päinvastaista näkee - siis ettei kehtaa riisuttaa, vaikka syytä olisi. 

Luuletteko te, että lääkärit poikkeavat jotenkin merkittävästi muista miehistä? Voin vakuuttaa, että näin ei ole, vaikka ammattirooli on itse kullakin. 

Miehet - kyllä sen huomaa, jos katse eksyy koko ajan rintamukseen. Nyt minulla on nainen omalääkärinä, eikä tällaista enää tapahdu. (Enkä väitä että kaikki mieslääkärit tykkäävät katsella tissejä, mutta osa, ihan niin kuin muistakin miehistä, siis ei-lääkäreistä.)

Vierailija
99/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 09:20"] Mulla joskus lääkäri pyysi ottaa liivit pois ja alkoi kuuntelemaan keuhkoja sydämen kohdalta.... [/quote]Normaalia. Tuossa ei ole mitään erikoista. [/quote] Miksi liivit piti ottaa pois kun ne ei edes ollut tiellä? Itsekiinnittyvät siis

[/quote]Lääkärin mielestä se oli siinä tarpeen ja se riittää. Pulinat pois!

Vierailija
100/151 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entinen omalääkärini kyllä tuijotti rintojani. Luuli, etten huomannut. Ei sitä voi olla havaitsematta, jos mies, oli sitten banaanikauppias tai vaikka lääkäri tuijottaa tissejä. Koko ajan katse eksyi sinne. 

Itse olen korkeakoulutettu, en tosin lääkäri, eikä se koulutus ole muuttanut minun perusvaistojani millään tavoin. Aivan varmasti on lääkäreitä, jotka pyytävät paidan pois vaikkei siihen olisi syytäkään, jos potilas on seksuaalisesti viehättävä. Toisaalta myös päinvastaista näkee - siis ettei kehtaa riisuttaa, vaikka syytä olisi. 

Luuletteko te, että lääkärit poikkeavat jotenkin merkittävästi muista miehistä? Voin vakuuttaa, että näin ei ole, vaikka ammattirooli on itse kullakin. 

Miehet - kyllä sen huomaa, jos katse eksyy koko ajan rintamukseen. Nyt minulla on nainen omalääkärinä, eikä tällaista enää tapahdu. (Enkä väitä että kaikki mieslääkärit tykkäävät katsella tissejä, mutta osa, ihan niin kuin muistakin miehistä, siis ei-lääkäreistä.)

Kutkuttaako tämä mielikuva sinua erityisesti? 100% varmuudella olet mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi