Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnat paljaana lääkärintarkastuksessa!

Vierailija
02.04.2015 |

Olipahan taas eilen kerrassaan erikoinen käynti lääkärillä. Minulla on lieviä selkäkipuja minkä vuoksi lääkäriin menin. Alkujutustelun jälkeen lääkäri halusi tutkia selkääni ja pyysi minua ottamaan yläosan pois. Otin paidat pois mutta jätin tietysti rintsikat, minkä havaittuaan lääkäri pyysi riisumaan nekin. Enhän minä vastustellut vaan otin ne kiltisti pois. Lääkäri teki tutkimuksen sinällään hyvin asiallisesti mutta vilkuili koko ajan rintojani. Se tuntui epämiellyttävältä. Meinasin lopulta sanoa siitä mutta tutkimus ehti päättyä ja sain pukea. Miksiköhän näitä mieslääkäreitä on jotka aina vaativat nähdä rinnat vaikka tutkimus/tarkastus rintoihin muuten mitenkään liittyisikään? 

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että se oli sinulle kiusallista. Mieslääkäreitä on joka lähtöön.

Vierailija
2/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan kannattanut jo heti alussa kysyä, että miksi rintaliivien riisuminen on tarpeen? Ehkäpä siihen kysymykseen olisi saanut järkevän vastauksen eikä asiaa olisi tarvinnut pohtia sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten otit liivit pois?

Vierailija
4/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tehdään mitä käsketään. :) (PS. en ole ap)

Vierailija
5/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:24"]

Miksi sitten otit liivit pois?

[/quote]Koska en älynnyt siinä vaiheessa, että se olisi pitänyt jotenkin kyseenalaistaa. Hän ei siis koskenut rintoihini missään vaiheessa.

Vierailija
6/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tee kaikkea mitä lääkäri käskee, jos on ihan selvä että ei liity asiaan. Kyseisessä tapauksessa voi liittyäkin, mutta niin outoihin pyyntöihin olen lääkärillä törmännyt, jotta olen sanonut ei.

Vierailija
7/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kun meidän koululääkärimme aikoinaan. :) Rintsikat pois, se oli armotonta! :)

Vierailija
8/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sekin lääkäri ole nähnyt naisten tissejä ihan riittämiin. Kuvittelet vaan, että se sinun tissejäsi kyttäsi.

Aikanaan yhdestä kunnanlääkäristä kerrottiin, että kun potilas tuli vastaan ottohuoneeseen, lääkäri ei edes vilkaissut tähän tai kysellyt, miksi on tultu, vaan komensi aika ärhäkkäästi: Yläruumis paljaaksi. Siinä seisoi yksi jos toinenkin mummo tissit paljaana, vaikka oli vain tullut uusimaan lääkereseptiä, joka siihen aikaan todellakin uusittiin vastaanotolla.

Vierailija
9/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:29"]

En minä ainakaan tee kaikkea mitä lääkäri käskee, jos on ihan selvä että ei liity asiaan. Kyseisessä tapauksessa voi liittyäkin, mutta niin outoihin pyyntöihin olen lääkärillä törmännyt, jotta olen sanonut ei.

[/quote]Vai niin, mitä outoa olet muka kohdannut?

Vierailija
10/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se liivien valtava renksula sielä selän puolella häiritsee valtavasti tarkkaa tutkimustyötä.

Vierailija
11/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:31"]

Eiköhän sekin lääkäri ole nähnyt naisten tissejä ihan riittämiin. Kuvittelet vaan, että se sinun tissejäsi kyttäsi.

Aikanaan yhdestä kunnanlääkäristä kerrottiin, että kun potilas tuli vastaan ottohuoneeseen, lääkäri ei edes vilkaissut tähän tai kysellyt, miksi on tultu, vaan komensi aika ärhäkkäästi: Yläruumis paljaaksi. Siinä seisoi yksi jos toinenkin mummo tissit paljaana, vaikka oli vain tullut uusimaan lääkereseptiä, joka siihen aikaan todellakin uusittiin vastaanotolla.

[/quote]Jos joku tulee lääkäriin valittamaan selkäkipua, niin selkäkipu ei johdu rinnoista vaikka ne isot E-kupit olisivatkin. Joku roti touhuun nyt sentään pitää olla.

Vierailija
12/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tehdään lääkärillä. Rintsikat pois, jotta nähdään ryhti ja vaivat. Ei sen ihmeempää :) 

Kerro kun menet gynelle, siellä joudut ottamaan housutkin pois :)

Vierailija
13/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole minun tarvinnut ottaa. Viimeksi kävin kipulääkärillä juuri selän takia, mutta piti riisuutua pikkupöksysilleen ja rintsikat vain yllä, jotta näkisi kunnolla jalkojen asennon, ryhdin, selän notkot jne. Ihan normaalia, vaikkakin kiusallista taivutella itseään joka suuntaan niin vähissä vaatteissa. Ei niitä oikeasti kiinnosta kuin ammattimielessä, älä fantasioi suotta :D

Vierailija
14/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:34"]

Näin tehdään lääkärillä. Rintsikat pois, jotta nähdään ryhti ja vaivat. Ei sen ihmeempää :) 

Kerro kun menet gynelle, siellä joudut ottamaan housutkin pois :)

[/quote]

:O Jummi

Vierailija
15/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että lääkäri halusi vain olla perusteellinen ja tutkia huolellisesti. Hän näki siinä perustelluksi, että rintsikat pitää ottaa pois. Toki naiset joskus ujostelevat näyttää rintojaan. Eihän se herkkua ole kenellekään mutta joskus se pitää vain sietää.

Vierailija
16/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali käytäntö,  sun tissit ei lääkäriä kiinnosta mutta rankaa tutkitaan sekä etu-, sivu-  että takpuolelta selkäkivuissa

Vierailija
17/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivat voivat johtua myös jaloista. Se kannattaa muistaa. Siksi tutkimuksen aikana potilaan on hyvä olla alusvaatteisillaan jotta voidaan kunnolla diagnosoida, mistä selkäkipu tai -vaiva on lähtöisin. Sehän voi liittyä esimerkiksi jalkojen pituuseroon.

Vierailija
18/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on normaalia että selkäkipuinen potilas joutuu kumartumaan ja pyllistämään lääkärille.

Vierailija
19/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran raskaana ollessani lääkäriin koska epäilin flunssan jälkitautina saaneeni poskiontelotulehduksen. Mieslääkäri pyysi riisumaan housut jotta tehtäisiin sisätutkimus. Kysyin hämmästyneenä että miksi ihmeessä kun olen täällä näiden pitkittyneiden flunssaoireiden vuoksi, miten sisätutkimus liittyy asiaan? Lääkäri meni hämilleen ja sanoi ettei sitten tehdä jos en näe tarpeelliseksi.

Vierailija
20/151 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:38"]

Selkävaivat voivat johtua myös jaloista. Se kannattaa muistaa. Siksi tutkimuksen aikana potilaan on hyvä olla alusvaatteisillaan jotta voidaan kunnolla diagnosoida, mistä selkäkipu tai -vaiva on lähtöisin. Sehän voi liittyä esimerkiksi jalkojen pituuseroon.

[/quote]

Jalkojen näennäinen pituusero on oikeasti lantion vinoutta. Jalat on ihmisillä saman mittaiset.