Eikö tää tosiaan helpota koskaan? :(
Olen jo tottunut siihen ajatukseen, että tässä maailmassa ei ole olemassa ketään sellaista miestä, joka olisi mulle "se oikea" tai joka nyt ylipäänsä edes rakastuisi muhun. Sinkkuutta jatkunut jo yli 10 vuotta eikä todellakaan loppua näy. En ajattele enää koko asiaa juurikaan, paitsi että ainakin pari kertaa viikossa näen unia, joissa joku mies rakastaa mua. Niissä on hellyyttä ja romantiikkaa, ja voin kokea miltä tuntuu kun on jollekin tärkeä.
Ja aina näiden unien jälkeen herättyäni koko päivä menee siinä surussa, että en saa ikinä kokea tuota tunnetta oikeasti.
Minkä takia ihmisen pitää sitten nähdä unia tuommoisesta, vaikka kuinka koettaa aktiivisesti elämässään keskittyä ihan muihin juttuihin ja unohtaa koko parisuhde- ja rakkausjutut? Tää on niin väärin :(
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 19:36"]
Parisuhdemarkkinat on kuin työelämä - varatuilla on kysyntää. Kannattaa siis jo nuoresta lähtien aktiivisesti olla parisuhteessa, kyllä se oikeakin sieltä löytyy ja vie jalat alta.
[/quote]
Totta. Ihmiset alkaa usein miettimään mikä on vialla kun muuten loistavalta vaikuttava tyyppi on sinkku :/
Mun tuntemat ikisinkut on järjestään huumorintajuttomia tosikkoja. Mun kaveri 35v sinkku meni sokkotreffeille erään tuttunsa suositteleman miehen kanssa ja mies kysyi pilke silmäkulmassa, että mikäs sinussa on vikana kun olet edelleen sinkku. Kaveri lähti treffeiltä siltä istumalta. No eipä jäänyt miehelle epäselväksi mikä se vika on...
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:43"]
uli uli
[/quote]
Mikä vittu sun ongelmas on? Idiootti.
Jotenkin lohduttavaa kuulla, että on muitakin kaltaisiani, jotka kokevat samalla tavalla ja ajattelevat ihan samoja juttuja kuin minäkin. Viestissä nro 23 oli myös paljon tuttua, nuo nettideittikuviot, se että oma elämä on järjestyksessä mutta sitä "ihmettä" ei vain tapahdu jne.
En tiedä johtuneeko säästä vai mistä, mutta tänään on sellainen päivä että tekisi mieli vain itkeä omaa kurjuutta (eli että ikinä ei enää löydä romanttista rakkautta elämäänsä). Onneksi mä tiedän, että tää olotila on ohimenevä, tää surkeus tulee ja menee.
Voimia teille muille kohtalotovereille.
t.ap
Ai niin.
Mä kirjauduin taaas eilen yhteen deittipalstaan. En tehnyt vielä omaa profiilia valmiiksi, mutta selasin miesten profiileja. Ne samat tutut fraasit siellä taas oli; keski-ikäiset miehet jotka mainostavat omaa nuorekkuuttaan, wannabeextreme-miehet, jotka etsivät toista samanlaista levotonta sielua, miehet joilla selkeästi on ongelmia elämänhallinnan kanssa... Miehet, joiden ihannenainen on 20v timmikroppainen sporttimimmi, vaikka itsellä heillä ikää jo lähemmäs neljäkymmentä tai päälle.
Totesin, että eipä maksa vaivaa vääntää mitään profiilia itsestään, kun kalat on tuota tasoa. Masentaa sekin. Kaikki kunnon miehet on kai sitten varattuja tai piilossa jossain ihan muualla kuin netissä. Tai tässä kaupungissa. Plaah.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:38"] Kyllä se vaan on tosiasia, että osa naisista ei jostain syystä kelpaa parisuhteeseen. Tämä syy olisi mielenkiintoista tietää, että mikä on miehille se täydellinen turn-off joka meistä sitten löytyy siinä parisuhde-mielessä.
[/quote]
Minä uskon, että ihmiset, joissa on oikeasti itsessään jotain vikaa ovat harvassa (eivätkä he sitä kokemukseni mukaan itse näe). Kyse on jossain määrin tuurista, että sattuu tapaamaan oikeanlaisen ihmisen.
Tuohon viallisuuteen viitaten, se on kyllä mielenkiintoista miten oikeasti ne "viallisetkin" ihmiset tuntuvat löytävän parisuhteen. Ihan sama vaikka oisit moninkertainen sarjamurhaaja ja psykopaatti, niin kyllä sillekin rakkauskirjeitä vaan satelee. Entäs sitten nämä, jotka ovat naimisissa kymmenettä kertaa, kyllä niissäkin jo jotain vikaa pitää olla mutta aina vaan löytyy uudelleen sellainen ihminen, joka hänen kanssaan naimisiin saakka haluaa.
Ja sitten on meitä, joilla ois oma pää ja elämä kasassa, valmiina tasapainoiseen ja kestävään parisuhteeseen, niin ei, ei löydy ketään.
En ymmärrä.
Minä voin myöntää osan vioistani (olen se aiempi 25-vuotias, joka ei ole koskaan seurustellut. Tapailuiden aikana miehet ovat aina olleet niitä, jotka lopettivat), että olen varmaan aika tylsä, tasapaksu enkä osaa päästää ketään lähelleni. Minkäs teet, kun olet sen tyypin persoona, että muutun omaksi itsekseni vasta runsaan tuntemisen jälkeen? Ei kukaan parikymppinen mies sellaista jaksa odottaa, seksisuhteisiin pääsen kyllä ja treffeille, mutten oikeaan parisuhteeseen. Onhan mulla oikeasti vientiä suht paljonkin, mutta se hiipuu ja perustuu vain ulkonäköön. Voin kuvitella kuinka yksinäiseksi muutun 20 vuoden kuluttua, kun en enää saa mitään huomiota koska olen vanhentunut :/
Kyllä minä vaan tykkään ihanista unistani. Mitenkään surullista ei ole nähdä hyviä unia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:09"]
uli uli
[/quote]
[/quote]
Tää on varmaan se ulisija, joka pykää sarjatyönä ketjuja siitä, miten nainen saa aina jonkun, mutta "kiltti ja mukava mutta ujo" mies ei ikinä ketään. Paljastaa taas suuren mukavuutensa.
Ensitreffit alttarilla- haku on käynnissä. Nyt Ap sinne haet, rohkeasti vaan!
te yksinäiset joita ei sido suomeen lapset ... miksette ota irtiottoa, lähde vaikka hetkeksi asumaan tai hengailemaan ulkomaille? asiat järjestyy ja saa uudet mittasuhteet. ei tarvitse kiertää sitä kehää koti-työ-kauppa-deittipalstat. itse suunnittelen irtiottoa lapsista huolimatta, he tulisivat mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:42"]
Ai niin.
Mä kirjauduin taaas eilen yhteen deittipalstaan. En tehnyt vielä omaa profiilia valmiiksi, mutta selasin miesten profiileja. Ne samat tutut fraasit siellä taas oli; keski-ikäiset miehet jotka mainostavat omaa nuorekkuuttaan, wannabeextreme-miehet, jotka etsivät toista samanlaista levotonta sielua, miehet joilla selkeästi on ongelmia elämänhallinnan kanssa... Miehet, joiden ihannenainen on 20v timmikroppainen sporttimimmi, vaikka itsellä heillä ikää jo lähemmäs neljäkymmentä tai päälle.
Totesin, että eipä maksa vaivaa vääntää mitään profiilia itsestään, kun kalat on tuota tasoa. Masentaa sekin. Kaikki kunnon miehet on kai sitten varattuja tai piilossa jossain ihan muualla kuin netissä. Tai tässä kaupungissa. Plaah.
t.ap
[/quote]
Jos netistä ei löydy seuraa, mikä tuntuu oudolta, niin eikö sitten livenäkään löydy? Sulla on liian pienet sosiaaliset piirit. Asutko jossain pikkukaupungissa vai etkö muuten vain tapaa uusia ihmisiä missään? Olisko ongelma kuitenkin enemmän asenteessasi kuin siinä, ettei niitä miehiä vain ole? Koska kyllä niitä on.
Itselläni oli sinkkuna sama ongelma, etten koskaan kiinnostunut kenestäkään. Kun sitten olin parisuhteesa, niin etenkin loppuvaiheessa vähän ennen eroamme ihastuin koko ajan johonkuhun. Yhtäkkiä niitä kiinnostavia miehiä tulikin joka paikassa vastaan.
Olen miettinyt, mistä tämä johtuu. Yksi syy on varmaan omien sosiaalisten piirien laajentuminen. Minulla on ollut monia työpaikkoja, joissa olen tutustunut uusiin ihmisiin. Lisäksi työni on sellaista, että tapaan paljon ihmisiä. Olen myös viime vuosina käynyt lukemattomilla erilaisilla kursseilla, esim. kielikursseilla ulkomaita myöten. Joka paikassa olen tutustunut mielenkiintoisiin miehiin. Jos elämäsi pyörii aina samaa rataa etkä ikinä tapaa uusia ihmisiä missään, niin ei ihme, jos olet sinkku.
Toinen juttu on se, että haluatko oikeasti parisuhdetta? Jos et halua, niin varmaan sitä keksii helposti vikoja kaikista. Jos haluaa parisuhteen, on valmis tinkimään joistakin jutuista ja tajuaa esim. sen, ettei hyvä parisuhde aina välttämättä ala äkkirakastumisella vaan hitaasti tutustumalla. Anna tunteiden kehittymiselle aikaa. Ihminen, joka ei ensitapaamisella vaikuta mielenkiintoiselta, voi alkaa tuntua kiinnostavalta ja puoleensavetävältä, kunhan hänet oppii tuntemaan paremmin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:42"]
Ai niin.
t.ap
[/quote]
Jos netistä ei löydy seuraa, mikä tuntuu oudolta, niin eikö sitten livenäkään löydy? Sulla on liian pienet sosiaaliset piirit. Asutko jossain pikkukaupungissa vai etkö muuten vain tapaa uusia ihmisiä missään? Olisko ongelma kuitenkin enemmän asenteessasi kuin siinä, ettei niitä miehiä vain ole? Koska kyllä niitä on.
Itselläni oli sinkkuna sama ongelma, etten koskaan kiinnostunut kenestäkään. Kun sitten olin parisuhteesa, niin etenkin loppuvaiheessa vähän ennen eroamme ihastuin koko ajan johonkuhun. Yhtäkkiä niitä kiinnostavia miehiä tulikin joka paikassa vastaan.
Olen miettinyt, mistä tämä johtuu. Yksi syy on varmaan omien sosiaalisten piirien laajentuminen. Minulla on ollut monia työpaikkoja, joissa olen tutustunut uusiin ihmisiin. Lisäksi työni on sellaista, että tapaan paljon ihmisiä. Olen myös viime vuosina käynyt lukemattomilla erilaisilla kursseilla, esim. kielikursseilla ulkomaita myöten. Joka paikassa olen tutustunut mielenkiintoisiin miehiin. Jos elämäsi pyörii aina samaa rataa etkä ikinä tapaa uusia ihmisiä missään, niin ei ihme, jos olet sinkku.
Toinen juttu on se, että haluatko oikeasti parisuhdetta? Jos et halua, niin varmaan sitä keksii helposti vikoja kaikista. Jos haluaa parisuhteen, on valmis tinkimään joistakin jutuista ja tajuaa esim. sen, ettei hyvä parisuhde aina välttämättä ala äkkirakastumisella vaan hitaasti tutustumalla. Anna tunteiden kehittymiselle aikaa. Ihminen, joka ei ensitapaamisella vaikuta mielenkiintoiselta, voi alkaa tuntua kiinnostavalta ja puoleensavetävältä, kunhan hänet oppii tuntemaan paremmin.
[/quote]
Mistä tulee oletus, että etenkin naisilla kyse olisi piirien pienuudesta? Olen muuttanut maalta suureen kaupunkiin, eikä se mitenkään nostanut mahdollisuuksia löytää potentiaalista seurustelukumppania. Kaikki "ikisinkkunaiset" ketä tunnen, asuvat Helsingissä tai muissa suurissa kaupungeissa, joissa pitäisi teoreettisesti olla suurimmat todennäköisyydet tavata mies. Mutta eipä se vaan niin mene.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:54"]Taas esim. yhdeltä foorumilta: "pohjimmainen syy on varmasti siellä, että suurimmalla osalla miehistä ei ole yhtään minkäänlaisia vaatimuksia naisille. Seurauksena naiset eivät koe tarvetta oman markkina-arvon parantamiselle kun vientiä riittää muutenkin. Kun noita oikeasti kiinnostavia naisia on tällä hetkellä ehkä 1% kaikista naisista niin onhan se kilpailu niistä tietty kovaa".
Niin että mitä helvettiä oikeasti?
[/quote]
Tuo on jo logiikaltaankin sellaista soopaa, että mikset naura mokomalle? Siinähän väitetään, että miehet eivät vaadi naisilta mitään, mutta kuitenkin he (kaikki) kilpailevat vain siitä yhdestä kiinnostavasta prosentista naisia.
Niin että, miten tuossa toteutuu 'ei vaatimuksia'? Kommentin tarkoitus on vain halventaa naisia: "sinussa on jotain todella pahasti vialla, jos edes mies, joka ei vaadi mitään, ei sinua huoli."
Oikeasti, älkää tuhlatko aikaanne palstoilla, joissa yllämainittu asenne on vallitseva.
Tähän ketjuun osallistujien ikäluokissaon merkittävästi enemmän miehiä kuin naisia, joten kuse ei voi olla siitä, että miehiä ei riitä kaikille. Ongelma on siinä, että katselette vain niitä kaikista halutuimpia yksilöitä, ja jos itse olette mediaanityyppejä tai alle, niin ette tietenkään saa niitä ykköskorin miehiä.
Kaikki meistä haaveilevat nuorena maailman valloittamisesta, mutta lopulta saadaan vain normikämppä, perusduuni ja muutenkin ollaan ihan vain taviksia. Samalla tavalla se miehen kanssakin on. Eikä se tarkoita, että elämä ei silti olisi onnellista.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:09"]
uli uli
[/quote]
[/quote]
Tää on varmaan se ulisija, joka pykää sarjatyönä ketjuja siitä, miten nainen saa aina jonkun, mutta "kiltti ja mukava mutta ujo" mies ei ikinä ketään. Paljastaa taas suuren mukavuutensa.
[/quote]
Toisaalta, eikö ap olisi kaikkien mielestä varsinainen nössykkä-lassukka, jos tämä olisi miehen tekemä aloitus...?
40: Sinä olet myös yksi niistä, jotka halventavat naisia tuolla ikälopulla väitteellä, että kukaan muu kuin Hollywood-täti ei naisille kelpaa.
39
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:17"]
Minä voin myöntää osan vioistani (olen se aiempi 25-vuotias, joka ei ole koskaan seurustellut. Tapailuiden aikana miehet ovat aina olleet niitä, jotka lopettivat), että olen varmaan aika tylsä, tasapaksu enkä osaa päästää ketään lähelleni. Minkäs teet, kun olet sen tyypin persoona, että muutun omaksi itsekseni vasta runsaan tuntemisen jälkeen? Ei kukaan parikymppinen mies sellaista jaksa odottaa, seksisuhteisiin pääsen kyllä ja treffeille, mutten oikeaan parisuhteeseen. Onhan mulla oikeasti vientiä suht paljonkin, mutta se hiipuu ja perustuu vain ulkonäköön. Voin kuvitella kuinka yksinäiseksi muutun 20 vuoden kuluttua, kun en enää saa mitään huomiota koska olen vanhentunut :/
[/quote]
Älä anna sitä pillua heti, jos kerta aina käy noin.
Parisuhdemarkkinat on kuin työelämä - varatuilla on kysyntää. Kannattaa siis jo nuoresta lähtien aktiivisesti olla parisuhteessa, kyllä se oikeakin sieltä löytyy ja vie jalat alta.