Mikä sairaus alkaa näin?
Aamulla 8:30 lähetin teinin kouluun, kun vointi oli normaali. 10 jälkeen hän tuli kotiin ja kuumetta oli 39.4. Kurkku on tullut myös kipeäksi. On nukkunut siitä asti kun tuli kotiin.
Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (28)
Siis mitä sä kysyt tässä? Kuulostaa ihan normaalilta kuumetaudilta. Itsellä oli vastaava viikonloppuna. Parissa tunnissa nousi kova kuume, kesti vuorokauden. Näitä tulee ja menee ja taas kun koukut alkoi niin lisääntymään päin.
Kai ymmärsit antaa parasetamolia heti kun tuli koulusta? Ja sitä juotavaa niin pirusti.
Aivokuume? Henki menee 5 tunnissa. Armeijassa yleinen tappaja.
No miten ne flunssat/hengitystieinfektiot sitten alkaa? Noinhan ne usein alkaa. Itse heräsin päikkäreiltä 38 asteen kuumeessa, ja piti olla lähdössä iltalennolle, no en lähtenyt.
Tavallinen flunssa (useampi eri taudinaiheuttajavirus), korona, influenssa... Noh, influenssaa ei taida kamalasti tähän aikaan vuodesta olla liikkeellä, mutta ei se ikinä ihan täysin mahdotonkaan ole.
Nivelpsoriasis.
Minulla oli samanlaiset alkuoireet ja nyt on nivelrikko polvissa, lonkissa sekä ristinivelissä.
Noin nopea kuumeen nousu tähän aikaan vuodesta ilman mitään aiempia flunssanoireita viittaisi mun mielestä koronaan. Lähempänä uuttavuotta sanoisin, että influenssa.
Buranaa ja panadolia ja paljon nesteitä. Kyllä se tuntuu, että syksy on todella alkanut kun kaikkialla on jos jonkinlaista flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Nivelpsoriasis.
Minulla oli samanlaiset alkuoireet ja nyt on nivelrikko polvissa, lonkissa sekä ristinivelissä.
Mikä sulla auttoi? Itsellä ollut Arava, hymiroz ja kortisoni ollut yli vuoden ja silti ei rauhotu
Anna kun arvaan joku flunssa, joita liikkuu joka syksy kymmeniä jos ei satoja
Demarisyöpä iskee just noin. Ja tuossa kohtaa sisäinen mätäneminen on jo niin pitkällä että vaiva on terminaalinen.
Että sori siitä, se olisi ribs vaan sinne.
Olisi kannattanut demarifemakoida vähemmän....
Influenssa alkaa usein tuolla tavalla rytinällä.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan joku flunssa, joita liikkuu joka syksy kymmeniä jos ei satoja
Miksiköhän tällaiseen kysymykseen vastaisi joku, joka ei ilmeisesti ole koskaan huomannutkaan, että eri taudinaiheuttajat aiheuttaa erilaisia oireita.
Esim.
Adeno: nuhakuume-vatsaoireet-silmätulehdus (voi olla kaikki tai vain yksi oire)
Influenssa: aluksi korkea kuume, jonka jälkeen vasta alkaa nuhat ja muut ja kuume saattaa pysyä tosi korkeena pitkäänkin.
Noro: vatsanväänteet, korkea kuume, ripuli/oksennus, akuutti vaihe on usein ohi parissa päivässä.
Jne.
Hyppykuppa tai nee.kerisankkeri, se on viimeinen syksy !
Varmaan korona.