Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ajatellut hylätä porvarillisen elämäntavan. Olenko ainoa?

Vierailija
02.04.2015 |

Olen kurkkuani myöten täynnä etenkin nykyään joka tuutista pakolla syötettyä porvarillista suoritus- ja kulutuskeskeistä ja sovinnaista elämäntyyliä. Olen pohjimmiltani taiteellinen ihminen ja koen melkoista kärsimystä tässä ilmapiirissä. Olen nyt vihdoinkin herännyt pahan oloni aiheuttajaan tiedostaen sen ja tajusin samalla olevani tunteineni ja mielipiteineni kovin yksin. Töitä haluan kyllä tehdä, mutta on elämässä muutakin. Myös ei-rahallisilla ja materiaalisesti arvokkailla asioilla on oma arvonsa. Rahalla voi mitata lähinnä käyttöarvoa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 06:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 06:44"]

Surullista, kuinka negatiivisia asioita porvarillisuuteen liitetään. Eihän nyky-yhteiskunnassa ole varsinaisia porvareita välttämättä. Entisaikojen porvariston vastinetta edustaa korkeasti koulutettu ylempi keskiluokka ja muut varakkaat. Miksei puhuta porvariston hyvistä puolista, kuten ahkeruus, perinteiset arvot jne?

Mielestäni kulutus- ja materiaalikeskeisintä ei ole varsinainen porvaristo vaan alempi keskiluokka, joka yrittää erilaisen materiaalin ja elämäntyylin avulla kohottaa statustaan.

Sinällään on hyvä, että ihmiset miettivät muitakin asioita kuin jatkuvaa kulutusta ja taloudellista kasvua.

[/quote]

No tässä haettiin myös noita sovinnaiseen elämäntapaan kuuluvia asioita. Tämä yhteiskunta ei oikein anna muita vaihtoehtoja elää, ellei löydä itse omaa tietään.

[/quote]

Liiba laaba.

"Tämä yhteiskunta" antaa 1.000.000+ vaihtoehtoa elää ja toteuttaa itseään. Tuo heitto todistaa vain lähinnä sen, että kirjoittaja ei ole vaivautunut edes miettimään, mitä haluaisi tai viitsisi toteuttaa. Erilaisia elämäntyylejä ja kulutustapoja voi sekoittaa millä tavalla tahansa. Äärimmäisestä syvävihreys-ekohippeilystä vaikka suoraan trendi- ja kulutuskeskeisen elämäntavan ytimeen, vaikka vuoron perään.

Vierailija
22/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari on loisteliaan elämäntyylinsä ansainnut, koska on saavuttanut kaiken omalla työllä. Toisin kuin yläluokka, joka on perinyt varallusuutensa tai alaluokka, joka elää tulonsiirroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet edes päätynyt sellaiseen elämäntyyliin, jos se ei sinulle ole sopinut? Kukaan ei olisi estänyt käymästä vaikka hyvinkin palkatussa työssä ilman sitä ärsyttävää puolta eli suorituskeskeisyyttä. Vaikka suurin osa ympärillä on näitä idiootteja, niin ne voi jättää keskenään stressaamaan ja kilpailemaan. Ei sillä mitään etua saa, että vertaa itseään muihin koko ajan.