Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nappeja te kotiäidit vedätte

Vierailija
01.04.2015 |

...Että pystytte olemaan kotona päivästä toiseen vuositolkulla? Kaksi päivää ollut yksin 2- ja 4veen kanssa himassa ja tulen ihan just hulluksi. Miten ihmeessä kestätte? Eikä nyt kaivata mitään "ei pitäs hankkii lapsii jos ei haluu olla niide kans" vaan oikeasti. Päivästä toiseen pelkkiä kotitöitä ja elämä pyörii pääosin neljän seinän sisällä. Eihän tätä kukaan selvinpäin kestä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai suklaata, viiniä ja mielialalääkkeitä. Harva vetää huumeita lasten kanssa, mikä onkin fiksua.

Vierailija
2/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla. Työni veti mut niin piippuun että "pelkkien" kotiasoiden hoito tuntuu vieläkin 1,5 vuoden jälkeen lomalta. Toki välillä pää leviää, no, päivittäin, mutta siihen auttaa hetki omaa rauhaa ja viinittely kerran kuussa tai kahdessa. Olen yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on täysin oma valintasi. Ei kotiäitiyden tarvitse olla tuollaista. Voithan järjestää lastenkutsuja, perhejuhlia, lukea, harrastaa liikuntaa, soittaa kitaraa, kirjoittaa runoja, valokuvata, maalata, leipoa, laittaa goumet-aterioita, sisustaa, huolehtia lemmikeistä, tehdä käsitöitä, tavata ystäviä, remontoida, entisöidä huonekaluja, käydä vauvauinnissa, äiti-lapsi-joogassa, tehdä puutarhatöitä tai tai tai...

Vierailija
4/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 7v putkeen kotona. Tykkään. Välillä on huonoja päiviä,mut onhan töissä käyvilläkin välillä niitä. Eiks niin? Paljon paremmin tän jaksan,kuin sen et töistä kotiutuessani ois vielä kotityöt tehtävä. Nyt teen kaiken lastenhoidon yhteydessä ja homma toimii hyvin. Välillä käyn hengittämässä pari tuntia jossain kun mies tulee kotiin töistä. Niin se meillä toimii oikein hyvin. :) Enkä vedä mitään nappeja. Noh...välillä suklaanappeja.myönnettäköön.:D

Vierailija
5/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut saattaa viihtyä lastensa kanssa. Ei se joka päivä helppoa ole mutta toisaalta, ei se sitä ole töissäkään. Minä olin aikoinaan neljä vuotta kotona ja viihdyin hyvin. Lyhyt aika kuitenkin, töitä saan kuitenkin painaa vielä sellaiset mukavat 30 vuotta.

Vierailija
6/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 3,8 v kotona ja oli yksi lapsi ja tykkäsin olla. Olin saanut elää vuosikaudet huoletonta elämää, matkustella ja teinkin pitkiä matkoja, seurustella jne. Voi kun sen ajan saisin elää uudelleen. Kasvatustyö on tehty. Nyt taas saa alkaa elään omaan napaan tuijottaen.

Vierailija
7/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:35"]

Olin yli 3,8 v kotona ja oli yksi lapsi ja tykkäsin olla. Olin saanut elää vuosikaudet huoletonta elämää, matkustella ja teinkin pitkiä matkoja, seurustella jne. Voi kun sen ajan saisin elää uudelleen. Kasvatustyö on tehty. Nyt taas saa alkaa elään omaan napaan tuijottaen.

[/quote] nappeja ei tarvinnut,

Vierailija
8/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä

Vierailija
9/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona 2,5v lapsen kanssa ja nautin siitä.. Ihan ilman mömmöjä, suklaata tai viiniä :D Kai se on niin ihmisestä kiinni? Nautin kyllä työelämästä, mutta jos ei raha pakottaisi töissä käymään niin olisin mielellään tulevankin lapsen kanssa pidempään kotona.

Vierailija
10/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kokenut että olisin nappeja tai alkoholia tarvinnut. Mukavaa tämä on, vaihtelua melko kiireisestä ja haastavasta työstä. Lapsen kehitystä on kiva katsoa eikä se elämä pelkästään kotitöistä ja neljästä seinästä koostu. Kavereitakin on ja ehtiihän tässä itsekin harrastaa kun osallistuva isä löytyy.

Vierailija
11/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:34"]

Tuohan on täysin oma valintasi. Ei kotiäitiyden tarvitse olla tuollaista. Voithan järjestää lastenkutsuja, perhejuhlia, lukea, harrastaa liikuntaa, soittaa kitaraa, kirjoittaa runoja, valokuvata, maalata, leipoa, laittaa goumet-aterioita, sisustaa, huolehtia lemmikeistä, tehdä käsitöitä, tavata ystäviä, remontoida, entisöidä huonekaluja, käydä vauvauinnissa, äiti-lapsi-joogassa, tehdä puutarhatöitä tai tai tai...

[/quote]

booring... kuulostaa lähinnä miehesi kustantamalta lomalta

Vierailija
12/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona "vasta" 10 kuukautta ja onhan tää nyt ihan epäinhimillistä. Oon yh, niin oon 24/7 lapsen kanssa ilman minkäänlaista aikuiskontaktia. Äiti-vauva-kerhoilla tästä selviytyy, mulla on kunnon aikataulu joka päivälle ja viikonloppuisin sitten rentoudutaan ja käydään isovanhemmilla.

Vierailija
13/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kotona oli jopa helppoa, ehti harrastaa ja pitää huolta kodista, nähdä kavereita ym. Nyt kun on työ ja päivähoitokuviot niin aika on tiukilla koko ajan. Työ tuo kivaa vaihtelua ja pidän kyllä omasta työstä mutta joskus sitä kaiholla palaa muistoissa niihin kotivuosiin.. :)

Vierailija
14/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kotona oli jopa helppoa, ehti harrastaa ja pitää huolta kodista, nähdä kavereita ym. Nyt kun on työ ja päivähoitokuviot niin aika on tiukilla koko ajan. Työ tuo kivaa vaihtelua ja pidän kyllä omasta työstä mutta joskus sitä kaiholla palaa muistoissa niihin kotivuosiin.. :)

Vierailija
15/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:41"]Olen ollut kotona "vasta" 10 kuukautta ja onhan tää nyt ihan epäinhimillistä. Oon yh, niin oon 24/7 lapsen kanssa ilman minkäänlaista aikuiskontaktia. Äiti-vauva-kerhoilla tästä selviytyy, mulla on kunnon aikataulu joka päivälle ja viikonloppuisin sitten rentoudutaan ja käydään isovanhemmilla.
[/quote]
Ja myönnän että kerran kuussa tai kahdessa otan jotain alkoholipitoista, mutta nappeja en vetele. Edes e-pillereitä ei tarvitse kun ei ole seksielämää.

Vierailija
16/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:35"]

Kohta 7v putkeen kotona. Tykkään. Välillä on huonoja päiviä,mut onhan töissä käyvilläkin välillä niitä. Eiks niin? Paljon paremmin tän jaksan,kuin sen et töistä kotiutuessani ois vielä kotityöt tehtävä. Nyt teen kaiken lastenhoidon yhteydessä ja homma toimii hyvin. Välillä käyn hengittämässä pari tuntia jossain kun mies tulee kotiin töistä. Niin se meillä toimii oikein hyvin. :) Enkä vedä mitään nappeja. Noh...välillä suklaanappeja.myönnettäköön.:D

Ja me veronmaksajat maksamme:).

[/quote]

Vierailija
17/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte mistä?

Vierailija
18/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen siis tosiaan yh, osallistuvaa isää ei ole. Kaksi uhmista talossa niin ei tässä kyllä paljoa kitaraa soitella. Töihin pääseminen tuntuu lähinnä lomalta tähän verrattuna. Olisihan sitä toivonut perhe-elämää, yhteistä tekemistä ja omaakin, vastuunjakoa ja mahista ylläpitää omaakin elämää tämän ohessa, mutta ei ei sitten mennytkään niin. Kakka-pissa-ruoanlaitto-siivous-pyykkäys-tiskausrumba on kyllä musertava. Välillä miettii että onko sitten vaan niin paska mutsi kun ei jaksais, kun jotkut suorastaan nauttii tästä.

Vierailija
19/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti töistä, mutta onhan kotona olo aivan täyttä lomaa työntekoon verrattuna. Ainakin itsellä näin. Ei herätyksiä liian aikaisin, ei kiireisiä aamuja, ei työstressiä, ei deadlineja, ei työmatkoja jne. Uskomatonta, että tällainen on mahdollista. On meillä Suomessa hyvin asiat. Kotityötkin voi ottaa rennosti. Ei kaiken tarvitse aina olla tip top. Ainakin itse elän tosi stressitöntä elämää enkä todellakaan vietä elämääni neljän seinän sisällä.

Vierailija
20/41 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20/20 oli siis ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä