palkka 1100e/kk
Olen ammatiltani siivooja. Verojen jälkeen jää käteen 1100e. Tuosta pitäis sitten jotenki pystyy maksaa vuokra, laskut, auton kulut ja ruokaa jää noin muutama satanen kuussa. Olen kyllä pärjännyt tuolla rahalla, mutta ei ole varaa ikinä matkustaa minneen tai harrastaa mitään. Ei jää mitään säästöjä tuosta rahasta. Kyllä houkuttelevaa olisi jäädä tuilla elämään mutta sosiaaliturvaan ei ole luottamista tulevaisuudessa. Parempi siis olla töissä. Kurjaa on elämäni ja ihan vinkkinä nuorille että kannattaa hankkia kunnon tutkinto.
Kommentit (22)
täydestä 40h/viikkotyöajastako? Mikä sun bruttopalkka on?
Mun työaika on 40 tuntia viikko. Bruttopalkka 1200e. Työ perhepäivähoitaja. Ei enää kauaa, palaan päikkyyn ja brutto on sen jälkeen tupla. Ei tällä rahalla elä.
Hanki kämppäkaveri/kumppani. Parin tonnin yhteisillä tuloilla elää jo vähän leveämmin.
Olin joskus hotellissa siivoojana kokoaikaisena ja palkka suhteessa työn määrään oli kyllä huono. Muistan että olin joka päivä aivan lopussa enkä koskaan jaksanut tehdä työpäivän jälkeen mitään. Palkkakin oli alle 1000e/kk. Silti joissakin ammateissa saa tuon määrän kolminkertaisena juomalla kahvia ja katsomalla maalin kuivumista. Toki kun töitä riittää niin aikakin menee nopeammin mutta sille ajalle ei kyllä saanut rahassa paljoa vastinetta ...
Onko tuo kokopäiväpalkka? Itsekin siivooja ja kk-palkka myös 1100e. Olen osa-aikainen 5h/pvä 5x viikko. Lisäksi saan nettona n. 300e soviteltua päivärahaa sekä 250e asumistukea.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:35"]
Olin joskus hotellissa siivoojana kokoaikaisena ja palkka suhteessa työn määrään oli kyllä huono. Muistan että olin joka päivä aivan lopussa enkä koskaan jaksanut tehdä työpäivän jälkeen mitään. Palkkakin oli alle 1000e/kk. Silti joissakin ammateissa saa tuon määrän kolminkertaisena juomalla kahvia ja katsomalla maalin kuivumista. Toki kun töitä riittää niin aikakin menee nopeammin mutta sille ajalle ei kyllä saanut rahassa paljoa vastinetta ...
[/quote]
Hotellisiivous taitaa olla yksi rankimmista siivouskohteista, huoneiden siivoamiseen käytettyä aikaa on vaan supistettu vuosi vuodelta. Aika eri asia kun joku kevyt toimistosiivous...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:31"]
[/quote]
Kokopäivätyö kyllä. Brutto 1300e.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:34"]
Mun työaika on 40 tuntia viikko. Bruttopalkka 1200e. Työ perhepäivähoitaja. Ei enää kauaa, palaan päikkyyn ja brutto on sen jälkeen tupla. Ei tällä rahalla elä.
[/quote]Sama. Ja viisi omaa lasta elätettävänä. Mies ihan duunari myös mutta hiukan paremmalla palkalla sentään. Joskus keksin jotain muuta hommaa jahka jaksan..
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:31"]
[/quote]
[/quote]
Onko siivousalan tes noin matala? Kamalaa...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:34"]
[/quote]Sama. Ja viisi omaa lasta elätettävänä. Mies ihan duunari myös mutta hiukan paremmalla palkalla sentään. Joskus keksin jotain muuta hommaa jahka jaksan..
[/quote]
Ja työaikakin tippuu melkein pari tuntia päikyssä!
Siis ei oo totta. Olen bussikuski, ja huomenna tulee kahden viikon palkka tilille, 1260e. Viikkotyöaika on se 40h, mutta työsidonnaisuus oli lähes 50h + 5 yötä joista kaksi viikonloppuna.
Plus että päiväkodissa et muuta tee kuin kaitse niitä lapsia. Pph vastaa sen lisäksi siivouksen ja ruuanlaiton. Yksin.
Tuo on niin pieni palkka ettei kannata olla töissä. Voitko itse ajatella aikuisopiskelua? Saisit paremman palkan itsekin
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:31"]
[/quote]
[/quote]
8e / tunti. On kyllä kieltämättä paska palkka, aiemmmin en ooo minimipalkkaa ajatellutkaan, mutta ehkä se pitäisi kuitenkin olla. Tiiätkö, saisit MLL hoitajana tuon saman palkan ja todnäk ois kevyempää, katella lasten perään ja laittaa ruokaa yms silloin tällöin.
Eikö noin pienellä palkalla ole oikeus saada asumistukea?
Minkä tessin mukaan tuo palkka on?
Kokeile ap rahastosijoittamista. Omasta pankistasi voisit kysyä kuukausisijoittamisen aloittamista vaikka 50 euroa kuukausi ja paljonko sellaiselle mahtaisi saada tuottoa ja paljonko menee veroja. Voit sitten tehdä päätöksen sijoittamisen aloittamisesta jo siellä pankkineuvojan pakeilla tai sitten myöhemmin. Omasta nettipankistasi voisit katsella vaihtoehtoja jo valmiiksi. Kymmenssä vuodessa tuollainen 50 euron kuukausisummakin tuottaa ihan sievoisen pääoman jonka voi vaikka jättää sitten tuotoillaan kasvamaan, eipähän tarvitse koko elämäänsä kärvistellä vaikka pienipalkkainen onkin, eikä etenkään tarvitse eläkkeellä kärvistellä tulot kun on sitten mitä on. Eikö olisi ihan mukava saada edes tonni tai pari vuodessa sijoitustuottoja palkkatulojen päälle. Tuollaisella kymmenen vuoden sopimuksella ihan realistiset mahdollisuudet tuollaiseen tuloon ja kaikkea tuottoahan ei kannata nostaa ulos vaan sijoittaa sitä tuottoa uudelleen ja kärvistellä palkallaan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:37"]
Tuo on niin pieni palkka ettei kannata olla töissä. Voitko itse ajatella aikuisopiskelua? Saisit paremman palkan itsekin
[/quote]
Kokoomus haluaisi laskea teidän palkat lisää joten sen varaan kannattaa laskea. Hae kouluun, hyvä ihminen
Muttakun mitä se auttaa jos kaikki lukee kunnon tutkinnon ? On pakko olla siivoojiakin. Ja on pakko olla köyhiä että voi olla rikkaita, on pakko olla matalasti koulutettuja että voi olla myös korkeasti koulutettuja.