Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa
Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?
Minä olen kyllä kateellinen. Täytyy olla luonteeltaan hyvin touhukas, aikaansaava ja tarmokas, että pystyy pyörittämään tuollaista palettia. Itse toivoisin juuri noita kolmea ominaisuutta itselleni. Väsyn ja väsähdän tosi helposti, keskittyminen hajoaa ja en vain usein saa asioita aikaiseksi. Juuri tuollaisesta aktiivisesta elämästä ja siihen kykenemisestä olen kateellinen.
Eikä tarvitse, kun käyttää palvelua, joka hoitaa asuntoihin luotettavat vuokralaiset ja muut juoksevat asiat. Silti on selvää, että lapset saattavat jäädä hieman etäisiksi. Toki heistä sitten kasvaa myös suorittajia, kun vanhempien huomiosta täytyy kilpailla.
10 kämppää on kiva perintö joka lapselle.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko joku jo maininnut kun en koko ketjua ole lukenut, mutta nainen ei ole lääkäri, vaan lääkäriopiskelija ja käsittääkseni miehelläkään ei ole vielä DI:n papereita käsissään. On siis yksi lääkäri + tekniikan kandi ja yksi lääketieteen kandi.
Olisko tuo nainen kuitenkin jo siinä vaiheessa opiskeluitaan, että pystyy tekemään lääkärin sijaisuuksia? Näinhän tavallisesti tehdäänkin, vaikka valmis lääkäri ei vielä olisikaan.
Ei kukaan normituloinen tai normaali ihminen pysty tuollaiseen. Tarvitaan varakas suku taustalle, ei pankki muuten myönnä tuollaisia määriä lainaa parissa vuodessa. Vaikka kuinka ovat lääkäreitä, silti lasten elättäminen ja eläminen maksaa, vie kokonaan ainakin toisen tulot. Toisenko palkasta maksetaan ne lainanlyhennykset jos vaikka 15 vuokralaista jättää vuokrat maksamatta tai maksaa myöhässä? Ihmettelen.
On järkevää olla touhukas, mutta tässä mennään jo ääripäästä toiseen. Parin vuoden päästä voidaan lukea näistä päivitysjuttu, kun alkoi mennä liian lujaa, sairastuttiin masennukseen, työt meni jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Symppiksiä tyyppejä jotka laittavat hyvän kiertämään.
.Öh, miten? Ihan vain oman omaisuuden kartuttamisesta puhuvat.
Vuokraavat esim luottotiedottomille yksinhuoltajille, tekevät edelleen ihan perus palkkatyötä mm koronan kanssa ja jakavat avoimesti vinkkejä muille.
Kannattaa itse lukea ko.juttu eikä vain täällä katkeroituvien kommentteja.
Viivi ei ole edes valmistunut, ei siis tee mitään palkkatyötä vielä, tehnyt jotain ylimääräisiä vuoroja 4. Vuoden oikeuksilla (ollut äitiyslomalla viidennen vuoden lopuksi) ja Antti tekee päivystystä ympäri Suomen laskuttaen 10 000€/viikossa koska hyväksikäyttää tilannetta, jossa kunnat on ihan pulassa ilman lääkäreitä. Näistä ei kumpikaan tee mitään Koronan kanssa vaikka Viivi muutamalla vuorolla jaksaakin hesarissa leijua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).
Tästä ei tosin voi syyttää ahkeraa kiinteistösijoittajaa, vaan asumistukijärjestelmää: keskiluokka maksaa tukirahat valtiolle, joka kanavoi ne tulonsiirtoina pienituloisille, jotka maksavat ne vuokrina asuntosijoittajille (mukaanlukien vaikkapa Kojamolle eli ay-liikkeelle).
Ja asumistuen ovat aikaansaaneet sosialistit, eli SDP.
Vierailija kirjoitti:
Mun opiskelija-osa-aikatyö -vuokralainen ilmoitti tuloikseen 600-800/kk ja maksaa ihan itse vuokransa. Olettaisin hänen saavan asumistukea, mutta en minä sitä mistään saa tietää.
Olikohan tuossa jo opintotuki laskettu mukaan? Kelan laskurillahan sen helposti näkee, saako hän asumistukea vai ei. Veikkaisin että jonkin verran saa (riippuen onko tuossa kaikki tulot), mutta ei ehkä maksimia kuitenkaan. Riippuu myös vuokrasta ja paikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ovat kovalla työllä kaiken rakentaneet. Nainenhan oli alunperin kaksosten yksinhuoltaja.
Noloa jos joku on niin kateellinen että haukkuu.
Paitsi että alkupääoman sijoitusasunnon ostamiseen sai sisareltaan.
Ei saanut, vaan lainasi ja on sen maksanut korkoineen takaisin.
Miksi näitä juttuja pitää aina vääristellä?
Ei ole mitään vääristelyä. Hän sai rahan sisareltaan. Sai sisareltaan kun ei pankista saanut. Kaikilla ei ole siskoja yms. joilta saa tuhansia euroja rahaa. Monilla omistusasunnon hankkiminen ihan omaan käyttöön kariutuu siihen kun pankki ei myönnä lainaa eikä ole takaajaa. Ja sitten joutuvat maksamaan jopa korkeampaa vuokraa kuin mitä lainan kulut olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on kateellinen viidestä lapsesta? Muut seikat vielä ymmärrän, jos on kateellisuuteen taipuvainen ihminen. Mutta 5 lasta on painajainen ihan kenelle tahansa 99% varmuudella.
Viisi pientä lasta olisi ehdottomasti painajainen. Mutta jos ikäeroa on vähän reilummin, niin en pitäisi niin pahana.
Tiedän kaksikin perhettä, joissa on neljä lasta siten, että toisen ja kolmannen välissä on ihan reilu hajurako. On siis tehty aika nuorina pari lasta ja sitten reilusti vanhempana kaksi iltatähteä niin että vanhimpien lasten ollessa jo teinejä, siellä kotona pyörii kaksi pikkulasta. Tämä ei kuulosta ollenkaan niin pahalta kuin se tavallisempi kuvio, jossa neljä lasta tehdään tiukassa tahdissa.
Jollekin toiselle tuo taas on rankempi vaihtoehto, koska siinä eletään pikkulapsiarkea paljon kauemmin. Jos perhe käy yhdessä lomilla, niin pienimmän ehdoilla aina mennään, pitää olla päiväunet ja pallomeret sun muut. Se ei ole välttämättä kivaa nille vanhemmille sisaruksillekaan.
ohis
En haluaisi heidän elämäänsä. Lääkäri ei kiinnostaisi ammattina ollenkaan enkä siksi lääkikseen koskaan ole hakenutkaan. Kaksi muuta maisteritutkintoa löytyy ja teen omalta alaltani unelmatyötäni. Lapsia en halua enkä aio tehdä ensimmäistäkään, viisi olisi aivan painajaiseni. Sijoittamisenkin hoidan ennemmin Nordnetissä kuin vuokra-asuntomarkkinoilla.
Mutta on silti aivan mahtavaa, miten ihmiset toteuttavat omia unelmiaan ja tekevät elämästään omansa näköistä. Hatunnoston paikka, tuollaiset meriitit tässä iässä ovat kyllä olleet kovan työn takana. Harva pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ovat kovalla työllä kaiken rakentaneet. Nainenhan oli alunperin kaksosten yksinhuoltaja.
Noloa jos joku on niin kateellinen että haukkuu.
Paitsi että alkupääoman sijoitusasunnon ostamiseen sai sisareltaan.
Kymppitonnin laina, joka on hyvällä korolla maksettu takaisin. En nyt tuota kovin suurena alkupääomana pitäisi. Mutta toki se oli merkittävä siinä kohtaa kun heillä itsellään ei ollut vielä mitään muuta kuin velkaa.
Tuo 10 000 euroa mahdollisti heille koko tämän asian, ei siis mikään pikkujuttu vaikka summana ehkä sellaiselta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut näitä jo tovin ja en tasan ole kateellinen. Tässä syyt:
- miehen kanssa ei voi olla mistään eri mieltä, se joko hänen tyyli tai ulos. Ahdistavaa. Lisäksi ulkonäöllisesti mitäänsanomaton.
- uusimman vauvan kanssa nainen on hoitanut kaiken. On ihan poikki, mutta ei uskalla sanoa.
- remontti- ja kunnossapitotöitä tulee olemaan valtavasti. En ihmettelisi, jos kohta alkaa kuulua vuokralaisten kertomuksia tästä.. Ja ei niin positiivisia. Ehdottomasti tuolle sijoituasuntomäärälle pitäisi perustaa kokonaan oma kiinteistöyritys, ml. kiinteistöhuollon palvelut.
- tässä rakennetaan semmoista kuplaa, että perusta ei ole kunnossa. Vauhtisokeus.
- lasten hyvinvointi. Puhukoot somessa mitä tahansa, mutta parisuhde on lasten kodin perusta. Ja kun tuossa naisella oli jo kaksoset ennen näiden palaamista yhteen, niin tuo tasapaino ei ole kunnossa. Miehestä kerrotaan jotain idioottimaista narratiivia pelastavana sankarina.
Taas joku neropatti joka ei osaa lukea juttua vaan louskuttaa omasta mutustaan. Aloittivat remontoimalla ja hoitamalla kaiken itse, nykyään kaikki on ulkoistettu ja pyörii hyvin ilman heidän henk.koht. panostaan.
Ja ihanko ulkonäön mukaan itse valitset puolisosi? Onnea siihen ”pitkään ja syvälliseen” liittoon.Miten koko taloyhtiön putkiremontit hoidetaan itse? Ei mitenkään ja ne ovat kalliita remontteja.
No miten se on vaikeampaa, jos omistat koko yhtiön. Ei ole yhtiökokouksissa niitä vastaanpanijoita, mitä normaalissa asuntoyhtiössä on. Otat tarjouksia vastaan, haet koko asuntoyhtiön nimissä lainaa, ja teet jonkun remppayhtiön kanssa sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa nuokin nyt veroja maksaa?
Aika vähän, pyörittävät kaikkea osakeyhtiön kautta ja Antti tekee lääkärinhommatkin tällä järjestelyllä. Mikäs siinä, todella harva julkisen sektorin työntekijä voi laskuttaa palkkansa osakeyhtiön kautta ja tehdä melko merkittävää verokikkailua.
Vierailija kirjoitti:
10 kämppää on kiva perintö joka lapselle.
Ei kaikki jaksa kiinnostua asuntosijoittamisesta siinä määrin, että haluaisivat tuollaisen kasan asuntoja hoidettavakseen, jos edes yhtä. Itse ottaisin mieluummin jotain tylsiä osinko-osakkeita, joiden perään ei tarvitse paljon katsoa eikä tarvitsisi keväällä hikoilla veroilmoituksen kanssa.
Toki tämä on jokaisen kohdalla asia, mikä setvitään perillisten kanssa. Eivätköhän nuo suursijoittajat jo hyvissä ajoin selvitä, haluaako perilliset jatkaa, vai keksitäänkö jotain muuta tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaimohan ei ole vielä valmistunut lääkäriksi eikä myöskään hammaslääkäriksi. On nyt äitiyslomalla nuorimman lapsen takia. Ja mies porskuttaa päivystyskeikkoja jossain perähikiällä ja kaahailee vuodessa monien tonnien ylinopeussakot. Siitä oli joskus juttua rouvan instassa miten miehen saamiin sakkoihin on heidän taloudessaan budjetoitu X määrä (oli tuhansia euroja) - samoin kun taksimatkoihin, kun kortti on laitettu hyllylle.
Sellaista sankaruutta sieltä sitten.
Tämäkin vahvistaa juuri sitä n-kuvaa, mikä mulle tuosta miehestä on muodostunut. Ja tuollaiselle sitten lapsia? Itkisin itseni iltaisin uneen tuossa tilanteessa. Lasten onni, että heillä on muita hoitajia.
Eikö ole ihan hirveä homma pyörittää tuommoista määrää sijoitusasuntoja? Melkein väistämättä osuu joku p*skavuokralainen kohdalle, joka tuhoaa kämpän tai aiheuttaa muita vaikeuksia. Ja viisi lasta ja vaativa työ siihen päälle, huhhuh.
Miehen tulot 180 000 € vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihan hirveä homma pyörittää tuommoista määrää sijoitusasuntoja? Melkein väistämättä osuu joku p*skavuokralainen kohdalle, joka tuhoaa kämpän tai aiheuttaa muita vaikeuksia. Ja viisi lasta ja vaativa työ siihen päälle, huhhuh.
Vuokraamisen kaikkine käytännön vaivoineen voi ulkoistaa pienellä maksulla. Ei kukaan suurempia määriä sijoitusasuntoja omistava niitä itse hoida.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on lainaa 4 miljoonaa euroa ja sijoitusasunnot muualla kuin pk-seudulla. En ole kateellinen.
100 asuntoa on rahassa "hiukan" enemmän kuin 4 M€, joten velka ei ole mitenkään suuri. Ihmetyttää vaan, että miksi joillain mikään ei ole riittävästi, lasi on aina puoliksi tyhjä? Mikä on se tyhjyys, joka saa hamstraamaan mammonaa yhä enemmän?
Minä puolestani nostan hattua sinulle! Fiksusti olet toiminut, kun olet laittanut rahaa sivuun ja oletettavasti myös omalla työlläsi nostanut ostamiesi asuntojen arvoa, jotta saat niistä paremman vuokratuoton. Harva raksaukko pystyy painamaan hommia eläkepäiviin asti. Erittäin viisasta toimintaa sinulta rakentaa itsellesi toinenkin tulonlähde!