Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
121/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut näitä jo tovin ja en tasan ole kateellinen. Tässä syyt:

- miehen kanssa ei voi olla mistään eri mieltä, se joko hänen tyyli tai ulos. Ahdistavaa. Lisäksi ulkonäöllisesti mitäänsanomaton.

- uusimman vauvan kanssa nainen on hoitanut kaiken. On ihan poikki, mutta ei uskalla sanoa.

- remontti- ja kunnossapitotöitä tulee olemaan valtavasti. En ihmettelisi, jos kohta alkaa kuulua vuokralaisten kertomuksia tästä.. Ja ei niin positiivisia. Ehdottomasti tuolle sijoituasuntomäärälle pitäisi perustaa kokonaan oma kiinteistöyritys, ml. kiinteistöhuollon palvelut.

- tässä rakennetaan semmoista kuplaa, että perusta ei ole kunnossa. Vauhtisokeus. 

- lasten hyvinvointi. Puhukoot somessa mitä tahansa, mutta parisuhde on lasten kodin perusta. Ja kun tuossa naisella oli jo kaksoset ennen näiden palaamista yhteen, niin tuo tasapaino ei ole kunnossa. Miehestä kerrotaan jotain idioottimaista narratiivia pelastavana sankarina.

Vierailija
122/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).

No en usko, että nämä saavat asumistukea!

Varmaan tarkoitti, että osa heidän vuokraöaisistaan saa. Minäpä he systeemille mahtavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

4 miljoonan velkaomaisuus ei taida olla varsinaisesti tienattua.

Korot kun vähän nousta pompsahtaa... tuommoisille vivuttajille käy paskaisesti.

Vierailija
124/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- miehen kanssa ei voi olla mistään eri mieltä, se joko hänen tyyli tai ulos. Ahdistavaa. Lisäksi ulkonäöllisesti mitäänsanomaton.

- uusimman vauvan kanssa nainen on hoitanut kaiken. On ihan poikki, mutta ei uskalla sanoa.

- remontti- ja kunnossapitotöitä tulee olemaan valtavasti. En ihmettelisi, jos kohta alkaa kuulua vuokralaisten kertomuksia tästä.. Ja ei niin positiivisia. Ehdottomasti tuolle sijoituasuntomäärälle pitäisi perustaa kokonaan oma kiinteistöyritys, ml. kiinteistöhuollon palvelut.

- tässä rakennetaan semmoista kuplaa, että perusta ei ole kunnossa. Vauhtisokeus. 

- lasten hyvinvointi. Puhukoot somessa mitä tahansa, mutta parisuhde on lasten kodin perusta. Ja kun tuossa naisella oli jo kaksoset ennen näiden palaamista yhteen, niin tuo tasapaino ei ole kunnossa. Miehestä kerrotaan jotain idioottimaista narratiivia pelastavana sankarina.

Hehän ovat ulkoistaneet kaiken vuokraukseen liittyvän. Huoletonta se silloin on.

Vierailija
125/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla koulutuksella, tuossa iässä ei vielä juurikaan työkokemusta ole joten omaisuus peritty ja perintöhän periytyy koulutuksesta riippumatta eli aloituksessa mainittu useita täysin epäolennaisia asioita.

Vierailija
126/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia, ei kiitos :D kirjoitti:

Oikeastaan on aivan sama, mitä upeita asioita oli lueteltu ennen tätä, mutta "5 lasta" kyllä parantaa kaikista mahdollisista kateuden tunteista. :D :D 

Mitähän se lapseton ja elämässään epäonnistunut siinä oikein ulisee? Lapset ovat elämän tarkoitus. Ei itsekkäät saastutusmatkat etelään ihosyöpää hankkimaan. Kaikkien eliöiden ainoa tarkoitus on lisääntyä ja välttää kuolemista. Lapset ovat ilo ja onni.

Samaa mieltä, hienoa, että ovat saaneet (hankkineet) ison perheen. Toivon, että heillä rakkautta riittää ja nimenomaan toisilleen, sitähän eniten tarvitaan noin monimutkaisten (omasta mielestäni) yritysten hoitamisessa. 

Vierailija
127/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

Korot kun vähän nousta pompsahtaa... tuommoisille vivuttajille käy paskaisesti.

Eikö tuossa ollut, että kiinteäkorkoista lainaa riskin minimoimiseksi heillä.

Vierailija
128/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks nää nyt niitä menestyjiä? :D

Vierailija
129/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertovat laskeneensa, että homma pysyy kassavirtapositiivisena jonnekin 10% korkotasolle asti. Ja ison osan velastaan ovat laittaneet kiinteälle korolle. Asumistukijärjestelmän uudistus varmasti voisi sekoittaa pakkaa, mutta sijoittaminen perustuu aina riskiin.

Asumistukijärjestelmää ei muuteta, ay-liikkeet, sdp ja vas vastustavat, koska heillä isot rahat kiinni vuokra-asunnoissa. Tuo vuokratoiminta on kuin rahan painamista, ja sen vasemmisto osaa.

Asuntobisneksellä tekee rahaa niin vasemmistopuolueet kuin oikestopuolueet. Joten ymmärrettävästi kenelläkään ei ole intressiä romuttaa systeemiä. Ei kannata unohtaa, että ay-liike omistaa pienen murto-osan Suomen vuokra-asunnoista. Suurin osa on ihan kovan rahan asuntosijoittajien hallinnassa.

Vierailija
130/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla koulutuksella, tuossa iässä ei vielä juurikaan työkokemusta ole joten omaisuus peritty ja perintöhän periytyy koulutuksesta riippumatta eli aloituksessa mainittu useita täysin epäolennaisia asioita.

En kyllä lukenut mistään, että olisivat perineet mitään. Lainasivat alkupääoman tuon naisen sisarelta.

Vierailija
131/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan on aivan sama, mitä upeita asioita oli lueteltu ennen tätä, mutta "5 lasta" kyllä parantaa kaikista mahdollisista kateuden tunteista. :D :D 

Mitähän se lapseton ja elämässään epäonnistunut siinä oikein ulisee? Lapset ovat elämän tarkoitus. Ei itsekkäät saastutusmatkat etelään ihosyöpää hankkimaan. Kaikkien eliöiden ainoa tarkoitus on lisääntyä ja välttää kuolemista. Lapset ovat ilo ja onni.

Itse sen sanoit, kaikki eliöt pystyy lisääntymään. Ja silti pidät tätä jonain erityisenä onnistumisen osoituksena?? 

Vähäisimmistä eliöistä poiketen ihmiselle on annettu älyä,  empatiaa ja harkintakykyä, eivätkä kaikki ole itsekkäästi eläimellisen suvunjatkamisviettinsä vietävänä.  

Tätä ylempää ajattelua voi sitten juhlistaa vaikka luxuslomalla taikka pitkillä aamu-unilla tai viettämällä "erityistä laatuaikaa" kumppaninsa kanssa milloin vain, vaikka keskellä päivää keittiönpöydällä ;) 

Vierailija
132/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku neropatti joka ei osaa lukea juttua vaan louskuttaa omasta mutustaan. Aloittivat remontoimalla ja hoitamalla kaiken itse, nykyään kaikki on ulkoistettu ja pyörii hyvin ilman heidän henk.koht. panostaan.

Ja ihanko ulkonäön mukaan itse valitset puolisosi? Onnea siihen ”pitkään ja syvälliseen” liittoon.

Vierailija
133/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joku jo maininnut kun en koko ketjua ole lukenut, mutta nainen ei ole lääkäri, vaan lääkäriopiskelija ja käsittääkseni miehelläkään ei ole vielä DI:n papereita käsissään. On siis yksi lääkäri + tekniikan kandi ja yksi lääketieteen kandi.

Vierailija
134/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, taisikin olla tuon lapsettoman ihmisen kommentti se päivän kateuspläjäys, jos tämän lisääntyjän triggeröitymisestä voi mitään päätellä!! 

Kuulostaa kovin katkeralta, harmi että hänen on tarvinnut tehdä ihan uusia ihmisiä saadakseen merkitystä surkeaan elämäänsä, eikä sekään tuonut onnea.

Vierailija
135/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse ovat kovalla työllä kaiken rakentaneet. Nainenhan oli alunperin kaksosten yksinhuoltaja.

Symppiksiä tyyppejä jotka laittavat hyvän kiertämään.

Noloa jos joku on niin kateellinen että haukkuu.

Paitsi että alkupääoman sijoitusasunnon ostamiseen sai sisareltaan.

Juu ja sitä ennen raatoivat tutkintonsa velkaisina ihan omasta selkänahastaan toinen toistaan tukien.

Ja jutussa luki, että lainasi sisareltaan.

Vierailija
136/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä noita kommentteja lääkärin palkoista. Pk-seudulla vastavalmistuneen lääkärin ansiot kunnallisella voi olla alle 4000e kuukaudessa lisineenkin. Puolison kanssa tienataan enemmän, eikä siltikään tulisi mieleen ottaa noin isoja riskejä..

Vierailija
137/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua. Itse olen jo viisikymppinen ukko, asuntoja vasta 14, enkä varmaan enempää hankikaan. Enkä ole lääkäri tai di. Entinen raksaukko olen.

Vierailija
138/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehän ovat ulkoistaneet kaiken vuokraukseen liittyvän. Huoletonta se silloin on.

No sehän vasta hyvä onkin, työllistävät samalla joukon ihmisiä.

Vierailija
139/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku neropatti joka ei osaa lukea juttua vaan louskuttaa omasta mutustaan. Aloittivat remontoimalla ja hoitamalla kaiken itse, nykyään kaikki on ulkoistettu ja pyörii hyvin ilman heidän henk.koht. panostaan.

Ja ihanko ulkonäön mukaan itse valitset puolisosi? Onnea siihen ”pitkään ja syvälliseen” liittoon.

Miten koko taloyhtiön putkiremontit hoidetaan itse? Ei mitenkään ja ne ovat kalliita remontteja.

Vierailija
140/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo, ei  :D  Mutta olisko joku silti kateellinen kun ovat saaneet noin paljon teetettyä velkaa.

Minä luulen, että se kateuspläjäys tulee noiden rohkeudesta. Moni ei uskalla ottaa velkaa, kun tulevaisuus on täynnä jossittelua. Tietysti pariskunta on hyvin kouluttautunut, mistä tulee tietty turva, mitä kaikilla meillä "taviksilla" ei ole.