Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa
Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...
Kommentit (715)
Hienoa, että Kelan maksamat asumistuet menevät lääkäreiden vaurastumiseen vuokralaisten kautta. Kerta kaikkiaan hieno ja järkevä systeemi. Not.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuokin kaunis ja menestyvä ja onnellinen pariskunta kuolee joskus. Siinä vaiheessa merkitystä on vain sillä, oliko Jeesus sinulle rakas. Toivottavasti heillä on kuolemanjälkeiset asiat selvillä, silloin ovat oikeasti "kadehdittavia" =)
Kaikkea hyvää tällekin parille <3
Se on just näin. Ei ole mitään merkitystä, jos on täällä 100v onnellinen, jos viettää ikuisuuden helvetissä. Ja toisinpäin.
Mies armollisesti antaa vaimolleen lapsia (suora lainaus) ja samaan hengenvetoon toteaa, että jos vaimo lihoisi, yhteiselo loppuisi siihen. Vaimo saa myös nauttia miehensä tarjoamista kehityskeskusteluista, jotta pysyy riittävän hyvänä upealle miehelleen.
Tavoitteena vapaus? Mutta kahlinneet itsensä pankkiin, vuokralaisiin ja lapsiin. En näe vapautta sadan vuoden päästäkään. Omaisuus on kahle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jo jossain määrin pakkomielteiseltä tuo kämppien haaliminen noin nopeasti. Miten kaikki remontit ja ylläpito hoidetaan?
Musta toi kuulostaa enemmän jo ahdistavalta, että on noin paljon sijoituskämppiä. Miten niiden kanssa hoidetaan kaikki käytännönasiat?
Ne on ulkoistettu, kuten fiksua onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mies armollisesti antaa vaimolleen lapsia (suora lainaus) ja samaan hengenvetoon toteaa, että jos vaimo lihoisi, yhteiselo loppuisi siihen. Vaimo saa myös nauttia miehensä tarjoamista kehityskeskusteluista, jotta pysyy riittävän hyvänä upealle miehelleen.
Eikä Viivi kelpaisi yksijalkaisenakaan, koska rakkaus ei koskaan ole ehdotonta vaan ehdollista. Tällainen alfamies kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jo jossain määrin pakkomielteiseltä tuo kämppien haaliminen noin nopeasti. Miten kaikki remontit ja ylläpito hoidetaan?
Musta toi kuulostaa enemmän jo ahdistavalta, että on noin paljon sijoituskämppiä. Miten niiden kanssa hoidetaan kaikki käytännönasiat?
Ne on ulkoistettu, kuten fiksua onkin.
Ulkoistaminen ei ole halpaa, mä en yksi keltaisesti vaan luota että Viivi puhuu totta että pystyisivät edelleen pitämään 5-7% tuoton ulkoistamisen kanssa. Enkä usko myöskään että näillä perse kestäis korkojen nousua 10%. Instassa oon seurannut reilun vuoden ja näillä on ihan hiton kallis elämäntyyli. Vuokralaiset maksaa näiden asuntojen lainoja joo, mutta näillä on jo nyt leasing Audi Q7, uusi yli 100 000€ tesla tilattu ja keväällä alkavat lyhentää oman talonsa lainaa 3500€ kuukausierillä. Tuohon päälle asumiskulut tuollaisessa talossa niin alkaa olla kuukausimenot jo varmaan lähempänä kymppitonnia.
Tässä minä, 2 lapsen äiri ensi vuonna 30v, yksi amistutkinto vuodelta 2015 mietin mitähän sitä elämällään tekis. Hienoja saavutuksia ja meriittejä. Toivottavasti ovat myös onnellisia.
Jaahas, taisin osua oikeaan. KAIKKI mun kommentit liittyen sen miehen narsistiseen luonteeseen on häipynyt. Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut pitkään keskustelua näistä kahdesta lau dalla, ja olen yhä vain enemmän sitä mieltä, että ei näiden kahden välillä ole mitään aitoa rakkauta ja kumppanuutta. Nainen halusi kammeta itsensä pienituloisen yksinhuoltajan lokerosta, ja löytyi sopiva mies siihen. Mies haluaa nostattaa omaa egoaan ja statustaan kauniilla vaimolla jonka armollisesti pelasti pienituloisuudesta ja yksinhuoltajuudesta, ja joka nyt kiitollisuudenvelassa puskee lapsia ja hoitaa kotia, kun mies ramppaa ostelemassa Tesloja.
Näiden kahden rahankäyttökin on sellaista, että huvitti jutun alussa Viivin kirjasuositus, josta kertoi oppineensa että kannattaa elää säästeliäästi vaikka tulot nousisivat. Nämä kaksi eivät muuta teekään kuin ostelevat koko ajan uutta ja kerryttävät velkaa, lapset näkevät isäänsä hyvällä tuurilla kerran täysikuun aikaan ja onpa heillä myös useita luottokortteja "varmuuden vuoksi", kymmeniä tuhansia euroja lisävelkamahdollisuutta jollain 20 eri luottokortilla.
Ei ole kestävää, molemmat kompensoivat jotain puutetta itsessään tällä maanisella asunto-ostelulla.
Kirjoittaja katsoo nyt ymmärtävänsä kahden hänelle täysin vieraan sisimpiä motiiveja somenäkyvyyden perusteella.
Kirjoittaja sivuuttaa sen faktan, että lasten puskemisen ja kodinhoidon ohella mainittu kaunis rouva opiskelee sekä lääkäriksi että hammaslääkäriksi yhtä aikaa. Tällaista lahjakkuuden ja ahkeruuden yhdistelmää ei toista löydä tästä maasta.
Ei opiskele hammaslääkäriksi ja lääkäriksi yhtäaikaa. Vaan ensin oli päässyt hammaslääketieteelliseen ja sitten myöhemmin pääsi lääketieteelliseen, jolloin hammas jäi.
Yllättävän nopeasti tullut iskävatsaa miehelle, jos vielä reilut kaksi vuotta sitten oli MM-tasolla kamppailulajeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut pitkään keskustelua näistä kahdesta lau dalla, ja olen yhä vain enemmän sitä mieltä, että ei näiden kahden välillä ole mitään aitoa rakkauta ja kumppanuutta. Nainen halusi kammeta itsensä pienituloisen yksinhuoltajan lokerosta, ja löytyi sopiva mies siihen. Mies haluaa nostattaa omaa egoaan ja statustaan kauniilla vaimolla jonka armollisesti pelasti pienituloisuudesta ja yksinhuoltajuudesta, ja joka nyt kiitollisuudenvelassa puskee lapsia ja hoitaa kotia, kun mies ramppaa ostelemassa Tesloja.
Näiden kahden rahankäyttökin on sellaista, että huvitti jutun alussa Viivin kirjasuositus, josta kertoi oppineensa että kannattaa elää säästeliäästi vaikka tulot nousisivat. Nämä kaksi eivät muuta teekään kuin ostelevat koko ajan uutta ja kerryttävät velkaa, lapset näkevät isäänsä hyvällä tuurilla kerran täysikuun aikaan ja onpa heillä myös useita luottokortteja "varmuuden vuoksi", kymmeniä tuhansia euroja lisävelkamahdollisuutta jollain 20 eri luottokortilla.
Ei ole kestävää, molemmat kompensoivat jotain puutetta itsessään tällä maanisella asunto-ostelulla.
Kirjoittaja katsoo nyt ymmärtävänsä kahden hänelle täysin vieraan sisimpiä motiiveja somenäkyvyyden perusteella.
Kirjoittaja sivuuttaa sen faktan, että lasten puskemisen ja kodinhoidon ohella mainittu kaunis rouva opiskelee sekä lääkäriksi että hammaslääkäriksi yhtä aikaa. Tällaista lahjakkuuden ja ahkeruuden yhdistelmää ei toista löydä tästä maasta.
Ei opiskele hammaslääkäriksi ja lääkäriksi yhtäaikaa. Vaan ensin oli päässyt hammaslääketieteelliseen ja sitten myöhemmin pääsi lääketieteelliseen, jolloin hammas jäi.
Joo ja voin kertoa että Suomessa on kymmeniä ellei satoja ihmisiä, joilla on sekä hampaalle että yleiselle opinto-oikeus ja lisäksi olemassa on ihan erikoisala, jolle vaaditaan kumpikin pätevyys: suu- ja leukakirurgia. Osa tekee opintoja samaan aikaan, osa tekee sitten puuttuvan puolen erikoistumisen yhteydessä. En siis ymmärrä mistä on tuo ajatus että Viivi olisi ainoaa laatuaan tässä asiassa.
Kerrotiinko kuinka monta niistä velaksi ?
En kadehdi. En todellakaan jaksaisi viittä lasta. Seurustelin joskus kahden lapsen äidin kanssa, ja sekin oli yhtä helvettiä. Lisäksi en sopisi ollenkaan lääkärin ammattiin. Olisin varmasti päässyt aikanani sitä opiskelemaan, mutta en voisi kuvitellakaan että pitäisi kosketella sairaita ihmisiä, ja jaksaa kuunnella typerysten valitusta.
Minulla on ollut myös kolme sijoitusasuntoa, jotka myin pois kun tajusin että se on aivan liian vaivalloinen tapa sijoittaa. Pörssistä saa keskimäärin parempaa tuottoa murto-osalla vaivasta. Toki jutun perusteella Rintasetkaan eivät enää itse pane tikkua ristiin asuntojensa eteen, nutta huoltoyhtiöille ja vuokranvälittäjille maksaminen vähentää tuottoa entisestään. Ja alkuvaiheessa hekin näköjään remontoivat itse kämppiä, sekin työtä, jota minä en voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän nopeasti tullut iskävatsaa miehelle, jos vielä reilut kaksi vuotta sitten oli MM-tasolla kamppailulajeissa.
Stressi tekee sitä. Asunnoissa on isot rahat. Asuntokupla voi poksahtaa ja asumistuen poistoakin väläytellään puheissa. On kiinteässä omaisuudessa aina oma huolensa. Toivottavasti pysyvät terveinä.
Vierailija kirjoitti:
En kadehdi. En todellakaan jaksaisi viittä lasta. Seurustelin joskus kahden lapsen äidin kanssa, ja sekin oli yhtä helvettiä. Lisäksi en sopisi ollenkaan lääkärin ammattiin. Olisin varmasti päässyt aikanani sitä opiskelemaan, mutta en voisi kuvitellakaan että pitäisi kosketella sairaita ihmisiä, ja jaksaa kuunnella typerysten valitusta.
Minulla on ollut myös kolme sijoitusasuntoa, jotka myin pois kun tajusin että se on aivan liian vaivalloinen tapa sijoittaa. Pörssistä saa keskimäärin parempaa tuottoa murto-osalla vaivasta. Toki jutun perusteella Rintasetkaan eivät enää itse pane tikkua ristiin asuntojensa eteen, nutta huoltoyhtiöille ja vuokranvälittäjille maksaminen vähentää tuottoa entisestään. Ja alkuvaiheessa hekin näköjään remontoivat itse kämppiä, sekin työtä, jota minä en voi sietää.
Pankista ei varmaan saa yhtä hyvin lainaa jos tarkoitus on ostaa osakkeita? Edes kahden lääkärin tuloilla.
kun on isot tulot voi pelata isoilla panoksilla. 4 miljoonaa velkataakkaa. No tietää että lääkäri voi kiristää mitä summia tahansa.
TOista se on jos elää 500 e työttömyyskorvauksella. Ei siitä sijoteta 50 euroa kun ei ole varmaa menettääkö sen. Sen tarvii vaatteisiin.
AY-liikkeen verovapaa business, käytännössä lupa painaa rahaa. Muut sentään joutuvat maksamaan verot tuotoistaan, mutta AY-pamput sen kun lihovat....