Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
481/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten se Rintasten asuntojen mahdollinen myynti tai myymättömyys liittyy tähän asiaan?

Vierailija
482/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittajaksi pääsee velkavivulla lähes kaikki normaali palkkaakin saavat ihmiset jos vain on halua. Tässähän on vaan monistettu sitä lähes sata kertaa.

Totta, kyse on halusta ja kurinalaisuudesta. Mä olen kolmen lapsen yh ja mulla on kolme sijoitusyksiötä. Lisäksi minulla on uusi perheasunto omassa käytössä asunto-osakeyhtiöstä. Palkkani on keskipalkkaa korkeampi, mutta en ole mikään lääkäri/juristi tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että helpompiakin tapoja ansaita rahaa on, kuin ryhtyä lääkäriksi.

Sama täällä.

T. Erikoislääkäri kunnallisella puolella, päivätyö, palkka 6000€/kk. Hyvä kun omasta asuntolainasta selvitään. Taas luodaan ihmeellistä kuvaa.

Kyynel. Tienaat ilman ylitöitä ja päivystyksiä ja ilman esimiesvastuuta paljon enemmän kuin suurin osa korkeasti koulutetuista ikinä.

Häpeäisitte kommenttejanne. Kunnallisen puolen erikoislääkäriä ainakin itse kunnioitan satasella. Tasan tarkkaan menee selkeästi yli 50 % veroihin. Ja kyllä, lähipiirissä yksi toinen, jolla ylitöitä kaiket päivät ja viikonloput ja se verokertymä on sellainen, että kateelliset voi pitää suunsa kiinni. Olisitte tyytyväisiä, etteivät ole yhtiöittäneet toimintaansa.

Eikä se yhtiöttäminenkään ole mikään suuri tie onneen, veroprosentti on matalampi, kun olet kerännyt taseeseen riittävästi lue paljon rahaa, maksimit saa 1,9M€. Yksi minkä jostain syystä etenkin vasemmistopoliitikot (tahallaan) unohtavat on se että osingot eivät kerrytä eläkettä yhtään.

Juuri nyt on tullut lakimuutos, jossa työpanosingoista pitää maksaa eläkemaksuja ja se tekee työpanososingosta käytännössä hyödyttömän. https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/tyopanososingoista-pitaa-alkaa-mak…

Etsit jonkin marginaaliesimerkin, eli et taida olla lääkäri tai konsultti it-puolella.

Öö osaatko lukea? Tässä suoraan siitä linkistä. Työpanososinko eli osinkojen jakautuminen työpanoksien perusteella on ollut suosittu palkitsemismuoto muun muassa lääkäri-, konsultti- ja muissa asiantuntijayrityksissä.

Lakimuutoksen jälkeen työpanososingon käyttäminen palkitsemismuotona todennäköisesti vähenee. Uudistuksen seurauksena työpanososinko ei ole enää normaalia palkkaa houkuttelevampi palkitsemisen tapa.

Kukaan mun tuntemista konsulteista ei käytä työpanososinkoa. Suurin osa heistä toimii itsenäisinä elinkeinoharjoittajina, suurin osa oy:n kautta. Löysit esimerkin, jota et ilmeisesti itsekään ymmärrä, kun lainasit vielä tekstiä ilman omaa reflektointia.

Et näköjään todellakaan osaa lukea 

"Työpanososinko eli osinkojen jakautuminen työpanoksien perusteella on ollut suosittu palkitsemismuoto muun muassa lääkäri-, konsultti- ja muissa asiantuntijayrityksissä. 

Työpanososinkoja on pidetty yritysten tai osakastyöntekijöiden kannalta palkkaa ”edullisempana” tapana maksaa palkkiota, sillä niistä ei ole tarvinnut maksaa eläkemaksuja. Nämä ovat voineet olla jopa lähes 25 prosenttia. Toisaalta pitää muistaa, että työpanososingoista ei ole liioin kertynyt eläkettä."

Se että sinun tuntemasi konsultti ei ole ollut työpanososinkoa tarjoavassa yrityksessä ei tarkoita sitä että se ei olisi suosittua,

Et myöskään saa eläkettä omasta oy:stä, jollet maksa itsellesi palkkaa, jos maksat, joudut maksamaan palkasta täyden ansiotuloveron. Tämä tuntuu aina 'unohtuvan' kaikilta vasemmistopoliitikoilta.

Ja sinä jaksat jankata. Mulla on useampi konsulttituttava ja yksi yksityisellä lääkäriasemalla työskentelevä tuttu. Mietipä nyt käsi sydämellä, kuinka moni lääkäri työskentelee työpanososingolla? Tässä Lääkärilehden artikkeli, josta voit lukea ihan omin silmin, että on ollut harvinaista jopa vuonna 2014. https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/harva-laakari-nostaa-p…

Ja reaalimaailmasta ihan muutama sana. Suosittelen tarkistamaan faktat ennen yhden artikkelin siteeraamista. Tuttavani tietävät tasan tarkkaan, miten turvaavat eläkkeensä, enkä jaksa avata sitä sulle, kun et tajua edes näin yksinkertsisia asioita.

Jaahas siinä näköjään tyyppi joka ei koskaan ole mielestään väärässä missään, viittaat 7-vuoden takaiseen artikkeliin lääkärilehdestä ja sen perusteella yrität vääntää että kaikkien muiden lehtien tuoreet artikkelit ovat väärässä, voisikohan tuo suosio olla kasvanut siinä välissä. Laita googleen 'työpanososingot suosittuja'

Sieltä löydät linkkejä vaikka kuinka moneen lehteen, jossa todetaan että työpanososingot ovat suosittuja etenkin lääkäreiden keskuudessa, mutta nyt se on loppumassa koska 2021 astuu lakimuutos, jonka jälkeen niistä pitää maksaa eläkemaksuja, tuskimpa lakimuutosta olisi tullut, jos ne eivät olisi nousseet vähän liian suureen suosioon!

Työpanososingoilla lääkäriasemat houkuttelivat etenkin nuoria lääkäreitä, jotka tarvitsevat rahaa ja tekevät pitkää päivää, eivätkä välitä eläkekertymistä. Etu oli pahimmillaan jopa 25%.

Sen jälkeen kun uusi asetus lanseerattiin, jossa noista osingoista joutuu maksamaan eläkemaksut ts. niistä ei enää saakaan etua niin nämä yritykset ilmoittivat sanoutuvansa irti tulonmuunnosta eettisistä syistä ;)

Vierailija
484/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin luulisi keskittyvän joko tieteeseen tai ihmisten auttamiseen. Rahanhimo on nykyinen sairaus. Ennen lääkäriksi valikoitui kutsumuksellisia ihmisiä. Nyt lääketieteelliseen tiedekuntaan pyrkivät ihmiset haluavat isot rahat ja statuselämää sekä omaa luksusta. Ihmisellä pitäisi olla myös henkisiä ja hengellisiä arvoja. Miksi hamuta kohtuuttomasti rahaa? Jos on ylimääräistä rahaa, sitä voisi sijoittaa vaikka suomalaisiin yhtiöihin jotka antavat työtä ihmisille sekä lahjoitttaa vaikka syövän tutkimiseen tai lastensairaalalle.

Vierailija
485/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin luulisi keskittyvän joko tieteeseen tai ihmisten auttamiseen. Rahanhimo on nykyinen sairaus. Ennen lääkäriksi valikoitui kutsumuksellisia ihmisiä. Nyt lääketieteelliseen tiedekuntaan pyrkivät ihmiset haluavat isot rahat ja statuselämää sekä omaa luksusta. Ihmisellä pitäisi olla myös henkisiä ja hengellisiä arvoja. Miksi hamuta kohtuuttomasti rahaa? Jos on ylimääräistä rahaa, sitä voisi sijoittaa vaikka suomalaisiin yhtiöihin jotka antavat työtä ihmisille sekä lahjoitttaa vaikka syövän tutkimiseen tai lastensairaalalle.

Vierailija
486/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittajaksi pääsee velkavivulla lähes kaikki normaali palkkaakin saavat ihmiset jos vain on halua. Tässähän on vaan monistettu sitä lähes sata kertaa.

Totta, kyse on halusta ja kurinalaisuudesta. Mä olen kolmen lapsen yh ja mulla on kolme sijoitusyksiötä. Lisäksi minulla on uusi perheasunto omassa käytössä asunto-osakeyhtiöstä. Palkkani on keskipalkkaa korkeampi, mutta en ole mikään lääkäri/juristi tmv.

Otahan siitä alapeukkua, pröystäilijä.

Vierailija
487/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).

Tästä ei tosin voi syyttää ahkeraa kiinteistösijoittajaa, vaan asumistukijärjestelmää: keskiluokka maksaa tukirahat valtiolle, joka kanavoi ne tulonsiirtoina pienituloisille, jotka maksavat ne vuokrina asuntosijoittajille (mukaanlukien vaikkapa Kojamolle eli ay-liikkeelle).

Asun Kojamon kämpässä. En saa tukia. Kova vuokra. Muuten hyvä ja kivalla paikalla mutta kun täällä pesii ylimääräisiä asukkaita naapureissa….. Kela eli me maksetaan ne vuokrat. Sitä paitsi koko suvun pyykit pestään meidän laskuun.

Vierailija
488/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, mulle tuli varmaan jouluväsymys etuajassa, kun tämä naurattaa jostain syystä ihan hitosti:-)

Mä en ymmärrä koko tätä juttua. Ei 100 asuntoa ole mikään 100 sijoitusasuntoa, vaan kiinteistöalan yritys. Siinä, että parilla munkin lääkärikaverilla joku muunkin alan yritys tai ovat osakkaana yrityksissä, ei ole mitään outoa. Esim. toisella on rakennusalan yritys, joka on suvulta periintynyt, ei hänkään siellä töissä ole, vaan ihan sama kuin näillä, että ammattilaiset hoitaa. Hän vain omistaa. Onhan siinäkin aina jotain  hommaa, mutta ei mitenkään niin, että pitäisin häntä jonain yli-ihmisenä.

Samoin toi, että päästään hammaslääketieteelliseen ja vaihdetaan yleiselle puolelle ei ole mitenkään kummallinen saavutus. Dipan nyt lukee kuka hyvänsä, tosi monella mun dippakavereilla on KTM tai muuta vastaavaa luettuna yhtä aikaa. Eli tässäkään en ihan näe, mikä ihmeellisyys tässä on.

Sitä en tietenkään usko, että "eivät halua kertoa asioista", kun kerran kuitenkin kertovat. Kyllä mun piireissä on paljon ns. paremmin toimeentulevia ja isojakin asioita tehnyt (lapsilukua en sellaiseksi laske, tossakin tehty 2 kerralla), mutta koska eivät halua kertoa asioista, ei niistä lehdistä saa lukea.

Vierailija
489/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heistä lukenut juttuja aiemminkin ja seurannut sivusilmällä Instagramissa, ja sen perusteella vaikuttavat ikäviltä ihmisiltä. En missään nimessä haluaisi tuollaista perhettä, parisuhdetta tai elämänfilosofiaa kuin heillä. Toivottavasti ovat onnellisia, minä en olisi.

Vierailija
490/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

“ Yhteensä heillä on nyt velkaa neljä miljoonaa euroa, joista kaksi miljoonaa on heidän henkilökohtaista velkaansa. Siitä isoin osuus johtuu heidän Espooseen rakennuttamastaan omakotitalosta, johon he muuttivat itse syksyllä.”

Ei käy kateeksi

Vierailija
491/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen heistä lukenut juttuja aiemminkin ja seurannut sivusilmällä Instagramissa, ja sen perusteella vaikuttavat ikäviltä ihmisiltä. En missään nimessä haluaisi tuollaista perhettä, parisuhdetta tai elämänfilosofiaa kuin heillä. Toivottavasti ovat onnellisia, minä en olisi.

Minä ihailen tuollaista marxilaisuutta mikä heistä ilmenee.

Se että yksilö kykenee tekemään monia asioita ja ammatteja ja menestyy elämässä monella alalla.

Se kertoo että herra Marx oli oikeassa. Tuo perhe on todiste siitä että alalla kuin alalla voisi olla sama palkka. 

Tuskin he tuota tekevät taloudellisessa mielessä, vaan tausstalla lienee toimeliaisuuden hyve.

Ihmisten pitäisi ottaa heistä mallia ja laajentua.

Vierailija
492/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole heitä seurannut enkä ole kateellinen, mitä käy jos jommallekummalle tai molemmille iskee burnout 5v sisällä kun oravanpyörä käy kovilla niin kotona kuin kodin ulkopuolella. 2 millin henk.koht velkataakka on aika kova jos homma kosahtaa. En siis toivo heille epäonnistumisia mutta hengästytti jo lukea ko. artikkelia ja pystyi kuvittelemaan ettei siinä elämässä montaa hengähdyshetkeä ole. Nuorena on helppo kuvitella jaksavansa vaikka ja mitä, kunnes ykskaks ei enää jaksa ja tuntuu että tässä hommassa on supersuuri näyttämisen halu mukana jos on isot talolainat tms.

Vierailija
493/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole heitä seurannut enkä ole kateellinen, mitä käy jos jommallekummalle tai molemmille iskee burnout 5v sisällä kun oravanpyörä käy kovilla niin kotona kuin kodin ulkopuolella. 2 millin henk.koht velkataakka on aika kova jos homma kosahtaa. En siis toivo heille epäonnistumisia mutta hengästytti jo lukea ko. artikkelia ja pystyi kuvittelemaan ettei siinä elämässä montaa hengähdyshetkeä ole. Nuorena on helppo kuvitella jaksavansa vaikka ja mitä, kunnes ykskaks ei enää jaksa ja tuntuu että tässä hommassa on supersuuri näyttämisen halu mukana jos on isot talolainat tms.

Mutta jos ei tulekaan burnoutia? Mitä jos kaikki meneekin hyvin?

Täällä on palsta täynnä muka huolestuneita ihmisiä. Huolehtikaa enemmin niistä teidän seinänaapureista, joilla ei ole tällä hetkellä varaa ostaa jouluruokia kuin näistä ihmisistä.

Elämässä ei saavuta mitään yrittämättä. Jos haluaa rikastua siinä on aina riskinsä ja he varmaankin ymmärtävät sen.

Vierailija
495/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei tulekaan burnoutia? Mitä jos kaikki meneekin hyvin?

Täällä on palsta täynnä muka huolestuneita ihmisiä. Huolehtikaa enemmin niistä teidän seinänaapureista, joilla ei ole tällä hetkellä varaa ostaa jouluruokia kuin näistä ihmisistä.

Elämässä ei saavuta mitään yrittämättä. Jos haluaa rikastua siinä on aina riskinsä ja he varmaankin ymmärtävät sen.

näistä burnouteista vain kirjoitetaan vähemmän, kun eivät ole niin mediaseksikkäitä tarinoita. Mun puolesta tehkööt töitä 36h/24h mut se opetus voi olla jossakin kohtaan kallis ettei se kova raha tuonutkaan onnea, saavat toki kokeilla ihan rauhassa, ei ole minulta eikä naapureiltani( heillä kyllä riittää jouluksi ruokaa, en asuu missään slummissa) pois enkä ole huolestunut muusta kuin siitä , että tälläiset artikkelit piirtävät joillekin kuvaa, että se rikastuminen on niin kovin helppoa kunhan alkaa "tekemään". Täältäkin on taustatietoa tippunut että pappa betalar tausta-apuna. Mitä iloa on eläköityä 45v kun lapset ovat etääntyneet vanhemmista ja itse loppuunpalaneena kehäraakkina jolla kroppa reistailee. Mutta jokainen saa valintansa tehdä ja kokeilla kuinka käy.

Vierailija
496/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, mulle tuli varmaan jouluväsymys etuajassa, kun tämä naurattaa jostain syystä ihan hitosti:-)

Mä en ymmärrä koko tätä juttua. Ei 100 asuntoa ole mikään 100 sijoitusasuntoa, vaan kiinteistöalan yritys. Siinä, että parilla munkin lääkärikaverilla joku muunkin alan yritys tai ovat osakkaana yrityksissä, ei ole mitään outoa. Esim. toisella on rakennusalan yritys, joka on suvulta periintynyt, ei hänkään siellä töissä ole, vaan ihan sama kuin näillä, että ammattilaiset hoitaa. Hän vain omistaa. Onhan siinäkin aina jotain  hommaa, mutta ei mitenkään niin, että pitäisin häntä jonain yli-ihmisenä.

Samoin toi, että päästään hammaslääketieteelliseen ja vaihdetaan yleiselle puolelle ei ole mitenkään kummallinen saavutus. Dipan nyt lukee kuka hyvänsä, tosi monella mun dippakavereilla on KTM tai muuta vastaavaa luettuna yhtä aikaa. Eli tässäkään en ihan näe, mikä ihmeellisyys tässä on.

Sitä en tietenkään usko, että "eivät halua kertoa asioista", kun kerran kuitenkin kertovat. Kyllä mun piireissä on paljon ns. paremmin toimeentulevia ja isojakin asioita tehnyt (lapsilukua en sellaiseksi laske, tossakin tehty 2 kerralla), mutta koska eivät halua kertoa asioista, ei niistä lehdistä saa lukea.

Täytyypä sanoa, että vaikka kuinka mitätöit, harva on kolmekymppisenä sekä lääkäri että DI ja vielä menestynyt kilpaurheilijana. Siihen vielä muuta menestystä, niin on kyllä ihan turha väittää että kyse on ihan tavallisesta touhusta.

Yrityksen periminen ei ole mikään saavutus. Menestyvän yrityksen perustaminen on.

Vierailija
497/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että yksilö kykenee tekemään monia asioita ja ammatteja ja menestyy elämässä monella alalla.

Se kertoo että herra Marx oli oikeassa. Tuo perhe on todiste siitä että alalla kuin alalla voisi olla sama palkka. 

Tuskin he tuota tekevät taloudellisessa mielessä, vaan tausstalla lienee toimeliaisuuden hyve.

Luulen kanssa että ei tuottaisi yhtään ongelmia hankkia tuon kaiken päälle myöskään lentäjän pätevyyttä tai mitä tahansa asiantuntijan työtä lisäksi, kun osataan kunnostaa rakennuksia ja olla lääkäreitä, niin siihen päälle lentäjyys ja vaikka mitä ihmettä.

Sitten voisikin ylpeästi tehdä maanantaina lääkärin töitä, tiistaina ja keskiviikkona lentää lentokonetta. Torstaina bussikuljettajana, perjantaina ajaa rekkaa. 

LASU sitten siivoilla vaikka julkisia tiloja, niin ei tule tylsää ja pysyy työläisellä mieli virkeänä.

Hienoa että näitä monilahjakkuuksia on vielä olemassa ja ihmiset ei kangistu kaavaansa. 

Marx ja Lenin totisesti oli oikeassa että ihmisistä on moneksi!

Kateellisuuden sijaan voisi monet yrittää samaa tai edes ottaa haasteen elämässään.

Lääkärin ammatti on siitä hyvä että tulot on kohtuullisen hyvät. Silloin voi harkita että tekee vain pari päivää sitä työtä ja menee vaikka loppuviikkona ajamaan nurmikkoa jalkapallokentälle yms yms.

On varaa valita ja puuhailla huvikseen kannattamattoman alan töitäkin. 

Sitten samalla ostella sijoutuksia ja kiinteistöjä. 

Vierailija
498/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniammattilaiset onkin totta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen kanssa että ei tuottaisi yhtään ongelmia hankkia tuon kaiken päälle myöskään lentäjän pätevyyttä tai mitä tahansa asiantuntijan työtä lisäksi, kun osataan kunnostaa rakennuksia ja olla lääkäreitä, niin siihen päälle lentäjyys ja vaikka mitä ihmettä.

Sitten voisikin ylpeästi tehdä maanantaina lääkärin töitä, tiistaina ja keskiviikkona lentää lentokonetta. Torstaina bussikuljettajana, perjantaina ajaa rekkaa. 

LASU sitten siivoilla vaikka julkisia tiloja, niin ei tule tylsää ja pysyy työläisellä mieli virkeänä.

Hienoa että näitä monilahjakkuuksia on vielä olemassa ja ihmiset ei kangistu kaavaansa. 

Marx ja Lenin totisesti oli oikeassa että ihmisistä on moneksi!

Kateellisuuden sijaan voisi monet yrittää samaa tai edes ottaa haasteen elämässään.

Lääkärin ammatti on siitä hyvä että tulot on kohtuullisen hyvät. Silloin voi harkita että tekee vain pari päivää sitä työtä ja menee vaikka loppuviikkona ajamaan nurmikkoa jalkapallokentälle yms yms.

On varaa valita ja puuhailla huvikseen kannattamattoman alan töitäkin. 

Sitten samalla ostella sijoutuksia ja kiinteistöjä. 

Yhdet askeleet vie yhteen suuntaan.

Vierailija
499/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Harvempi  ylipäätään pystyy lukemaan Lääkäriksi tai DI:ksi saatika sitten molemmiksi ja vielä kolmeenkymppiin mennessä, tuohon vielä sm laji olkoonki hieman harvinaisempi ja viisi lasta, siis kolmeenkymppiin mennessä. Rouva joka suorittaa sekä lääkärin että hammaslääkäri tutkintoja. Bonuksena vielä asuntobusineksen pyöritys. Tuolla suorittamisella minä puhun jo ihmepariskunnasta.

Sinun tekstistä ei taas haise muuta kuin perivasemmistolainen kateus...

Vierailija
500/715 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä sanoa, että vaikka kuinka mitätöit, harva on kolmekymppisenä sekä lääkäri että DI ja vielä menestynyt kilpaurheilijana. Siihen vielä muuta menestystä, niin on kyllä ihan turha väittää että kyse on ihan tavallisesta touhusta.

Yrityksen periminen ei ole mikään saavutus. Menestyvän yrityksen perustaminen on.

Eri, mutta siis tämä rouvahan vielä opiskelee, kilpaurheilu on lajissa, jossa on suht vähän kilpailijoita, ja dipan tosiaan nyt lukee vähintään neljässä vuodessa ja kaveri on nyt yli 30 joten oikeasti ei ole vaan niin ihmeellistä kuin mitä juttu yrittää väittää.

Kyse ei kyllä ole tavallisesta touhusta, mä en vetäisi itseäni miljoonien velkakiikkuun 5 lapsen isänä enkä kyllä siinä asemassa leikkisi mitään kilpaurheilijakaan enää, ellei kyse olisi oikeasti mm-tason urheilusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme