Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa
Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...
Kommentit (715)
Käy ihan h*tisti kateeksi, voi kun pääsisi pariin sataan taloyhtiön kokoukseen joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Käy ihan h*tisti kateeksi, voi kun pääsisi pariin sataan taloyhtiön kokoukseen joka vuosi.
Tämä!! Termarikahvia ja valittavia mummoja, oujee! Luxus.
Kyllä on hyvä, ettei ole rahaa ja omaisuutta pikkuperintöä enempää. Olisi siitä aivan hirmuinen vaiva. En ole sen sorttinen ihminen, että nauttisin vaivasta. Jätän sen jutun mieluummin muiden niskoille.
Moniammattilaiset onkin totta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen heistä lukenut juttuja aiemminkin ja seurannut sivusilmällä Instagramissa, ja sen perusteella vaikuttavat ikäviltä ihmisiltä. En missään nimessä haluaisi tuollaista perhettä, parisuhdetta tai elämänfilosofiaa kuin heillä. Toivottavasti ovat onnellisia, minä en olisi.
Minä ihailen tuollaista marxilaisuutta mikä heistä ilmenee.
Se että yksilö kykenee tekemään monia asioita ja ammatteja ja menestyy elämässä monella alalla.
Se kertoo että herra Marx oli oikeassa. Tuo perhe on todiste siitä että alalla kuin alalla voisi olla sama palkka.
Tuskin he tuota tekevät taloudellisessa mielessä, vaan tausstalla lienee toimeliaisuuden hyve.
Ihmisten pitäisi ottaa heistä mallia ja laajentua.
Luulen kanssa että ei tuottaisi yhtään ongelmia hankkia tuon kaiken päälle myöskään lentäjän pätevyyttä tai mitä tahansa asiantuntijan työtä lisäksi, kun osataan kunnostaa rakennuksia ja olla lääkäreitä, niin siihen päälle lentäjyys ja vaikka mitä ihmettä.
Sitten voisikin ylpeästi tehdä maanantaina lääkärin töitä, tiistaina ja keskiviikkona lentää lentokonetta. Torstaina bussikuljettajana, perjantaina ajaa rekkaa.
LASU sitten siivoilla vaikka julkisia tiloja, niin ei tule tylsää ja pysyy työläisellä mieli virkeänä.
Hienoa että näitä monilahjakkuuksia on vielä olemassa ja ihmiset ei kangistu kaavaansa.
Marx ja Lenin totisesti oli oikeassa että ihmisistä on moneksi!
Kateellisuuden sijaan voisi monet yrittää samaa tai edes ottaa haasteen elämässään.
Lääkärin ammatti on siitä hyvä että tulot on kohtuullisen hyvät. Silloin voi harkita että tekee vain pari päivää sitä työtä ja menee vaikka loppuviikkona ajamaan nurmikkoa jalkapallokentälle yms yms.
On varaa valita ja puuhailla huvikseen kannattamattoman alan töitäkin.
Sitten samalla ostella sijoutuksia ja kiinteistöjä.
Jos kaikki suomalaiset olisivat lääkäreitä ja olisivat töissä vain yhden päivän viikossa terveysasemilla, niin ihmisillä olisi varaa tehdä matalapalkka-alan duunejakin!
Sinäpä sen ratkaisit.
Ei tarvittaisi itäblokeista riistettäviä työläisiä. Ihmisillä olisi varaa käydä töissä tekemässä taloudellista tappiota 8-10e tuntipalkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihanaa. Mies tekee ympäripyöreetä päivää, pitää isyyslomaa kokonaiset 9 päivää, ostelee vaimolle pitsialkkareita ja sexymekkoja joista vaimo ei piittaa, mut miehen mieliksi pidettävä. Niin ja kirsikkana kakun päällä, mies pitää kehityskeskusteluja vaimolleen tasaisin väliajoin. Mut ehkä omaisuus korvaa kaiken ala-arvoisen kohtelun..
Melkosta loanheittoa. Miksei vaimo saisi tykätä pitsialkkareista tai sexymekoista? Miksei puolisot saisi kommunikoida avoimesti keskenään? Miehet tekee ympäripyöreetä työpäivää monessa muussakin tilanteessa eivätkä juuri koskaan saa nähdä lapsiaan ihan äitien toiveiden täyttämiseksi.
Tällaisena kurjuuden aikana valtamedian uutisoinnit menestyjistä voi ärsyttää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittajaksi pääsee velkavivulla lähes kaikki normaali palkkaakin saavat ihmiset jos vain on halua. Tässähän on vaan monistettu sitä lähes sata kertaa.
Totta, kyse on halusta ja kurinalaisuudesta. Mä olen kolmen lapsen yh ja mulla on kolme sijoitusyksiötä. Lisäksi minulla on uusi perheasunto omassa käytössä asunto-osakeyhtiöstä. Palkkani on keskipalkkaa korkeampi, mutta en ole mikään lääkäri/juristi tmv.
Otahan siitä alapeukkua, pröystäilijä.
Apua, mulle tuli varmaan jouluväsymys etuajassa, kun tämä naurattaa jostain syystä ihan hitosti:-)
Mä en ymmärrä koko tätä juttua. Ei 100 asuntoa ole mikään 100 sijoitusasuntoa, vaan kiinteistöalan yritys. Siinä, että parilla munkin lääkärikaverilla joku muunkin alan yritys tai ovat osakkaana yrityksissä, ei ole mitään outoa. Esim. toisella on rakennusalan yritys, joka on suvulta periintynyt, ei hänkään siellä töissä ole, vaan ihan sama kuin näillä, että ammattilaiset hoitaa. Hän vain omistaa. Onhan siinäkin aina jotain hommaa, mutta ei mitenkään niin, että pitäisin häntä jonain yli-ihmisenä.
Samoin toi, että päästään hammaslääketieteelliseen ja vaihdetaan yleiselle puolelle ei ole mitenkään kummallinen saavutus. Dipan nyt lukee kuka hyvänsä, tosi monella mun dippakavereilla on KTM tai muuta vastaavaa luettuna yhtä aikaa. Eli tässäkään en ihan näe, mikä ihmeellisyys tässä on.
Sitä en tietenkään usko, että "eivät halua kertoa asioista", kun kerran kuitenkin kertovat. Kyllä mun piireissä on paljon ns. paremmin toimeentulevia ja isojakin asioita tehnyt (lapsilukua en sellaiseksi laske, tossakin tehty 2 kerralla), mutta koska eivät halua kertoa asioista, ei niistä lehdistä saa lukea.
Huoh! Harvempi ylipäätään pystyy lukemaan Lääkäriksi tai DI:ksi saatika sitten molemmiksi ja vielä kolmeenkymppiin mennessä, tuohon vielä sm laji olkoonki hieman harvinaisempi ja viisi lasta, siis kolmeenkymppiin mennessä. Rouva joka suorittaa sekä lääkärin että hammaslääkäri tutkintoja. Bonuksena vielä asuntobusineksen pyöritys. Tuolla suorittamisella minä puhun jo ihmepariskunnasta.
Sinun tekstistä ei taas haise muuta kuin perivasemmistolainen kateus...
Kumpikaan näistä ei oo saanut kahta akateemista tutkintoa kolmeenkymppiin mennessä aikaiseksi. Nainen ei ole saanut yhtäkään. Ei siis ole kritiikki heitä kohtaan, mutta pieni reality check kuitenkin.
Toivottavasti tämä havaintosi lohduttaa sinua eikä tarvitse ahdistua tästä pariskunnasta. Kun tarpeeksi miettii, aina voi keksiä muiden elämästä jonkun huonon puolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittajaksi pääsee velkavivulla lähes kaikki normaali palkkaakin saavat ihmiset jos vain on halua. Tässähän on vaan monistettu sitä lähes sata kertaa.
Totta, kyse on halusta ja kurinalaisuudesta. Mä olen kolmen lapsen yh ja mulla on kolme sijoitusyksiötä. Lisäksi minulla on uusi perheasunto omassa käytössä asunto-osakeyhtiöstä. Palkkani on keskipalkkaa korkeampi, mutta en ole mikään lääkäri/juristi tmv.
Apua, mulle tuli varmaan jouluväsymys etuajassa, kun tämä naurattaa jostain syystä ihan hitosti:-)
Mä en ymmärrä koko tätä juttua. Ei 100 asuntoa ole mikään 100 sijoitusasuntoa, vaan kiinteistöalan yritys. Siinä, että parilla munkin lääkärikaverilla joku muunkin alan yritys tai ovat osakkaana yrityksissä, ei ole mitään outoa. Esim. toisella on rakennusalan yritys, joka on suvulta periintynyt, ei hänkään siellä töissä ole, vaan ihan sama kuin näillä, että ammattilaiset hoitaa. Hän vain omistaa. Onhan siinäkin aina jotain hommaa, mutta ei mitenkään niin, että pitäisin häntä jonain yli-ihmisenä.
Samoin toi, että päästään hammaslääketieteelliseen ja vaihdetaan yleiselle puolelle ei ole mitenkään kummallinen saavutus. Dipan nyt lukee kuka hyvänsä, tosi monella mun dippakavereilla on KTM tai muuta vastaavaa luettuna yhtä aikaa. Eli tässäkään en ihan näe, mikä ihmeellisyys tässä on.
Sitä en tietenkään usko, että "eivät halua kertoa asioista", kun kerran kuitenkin kertovat. Kyllä mun piireissä on paljon ns. paremmin toimeentulevia ja isojakin asioita tehnyt (lapsilukua en sellaiseksi laske, tossakin tehty 2 kerralla), mutta koska eivät halua kertoa asioista, ei niistä lehdistä saa lukea.
Täytyypä sanoa, että vaikka kuinka mitätöit, harva on kolmekymppisenä sekä lääkäri että DI ja vielä menestynyt kilpaurheilijana. Siihen vielä muuta menestystä, niin on kyllä ihan turha väittää että kyse on ihan tavallisesta touhusta.
Yrityksen periminen ei ole mikään saavutus. Menestyvän yrityksen perustaminen on.
Eri, mutta siis tämä rouvahan vielä opiskelee, kilpaurheilu on lajissa, jossa on suht vähän kilpailijoita, ja dipan tosiaan nyt lukee vähintään neljässä vuodessa ja kaveri on nyt yli 30 joten oikeasti ei ole vaan niin ihmeellistä kuin mitä juttu yrittää väittää.
Kyse ei kyllä ole tavallisesta touhusta, mä en vetäisi itseäni miljoonien velkakiikkuun 5 lapsen isänä enkä kyllä siinä asemassa leikkisi mitään kilpaurheilijakaan enää, ellei kyse olisi oikeasti mm-tason urheilusta.
Jos on lahjakas jaa pohja on treenattu hyvin, niin mm-tasolla voi harjoitella vaikka takapihalla siihen pihakoivuun.
Lahjakkuudet on ihan eri kuin kovaa treenaavat.
Mieti mitä perheen miehestä tulisi, jos treenaisi vapaasti ilman duunin ja perheen rasitusta.
Hän todennäköisesti nauttisi enemmän kuin mm-mestaruustason svääreistä.
Silloin oltaisi muinaisen idän lohikäärme sotureiden tasolla. Siis puhutaan nyt Tsingis Khan tyylisistä herroista tai Aleksanteri Suuren tasoisista sotureista.
Ehkä on ihan hyvä että vain harrastellaan, eikä pistetä sitä pihakoivua paljain käsin polttopuiksi.
Alkuperäisessä jutussa oli muuten kiinnostavaa myös se kuvituskuvana ollut joulukuusikuva!
Kuvatekstissä siis mainitaan että iso joulukuusi kaatui ennen kuvaamista kun jalka rikkoutui. Kuvassa perhe fiksaa tilannetta kuntoon.
Vaikka jutun tekstissä ei ollut hirveästi kritiikkiä - siinä toistettiin niin paljon haastateltavien omia sanoja - niin ainakin musta tuon kuvan valitseminen oli symboliikaltaan vähän erilaista: liian pieni jalka, hulppean iso kuusi, sitten koko homma romahtaa. Vielä kun kuvassa mies pitelee kaksin käsin kuusta pystyssä, nainen on sopivasti alla, lapset on kuvassa vähän taka-alalla… Ei tuosta ihan tule sellainen fiilis että tässä on kaikki nyt kivan tasapainoista.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisessä jutussa oli muuten kiinnostavaa myös se kuvituskuvana ollut joulukuusikuva!
Kuvatekstissä siis mainitaan että iso joulukuusi kaatui ennen kuvaamista kun jalka rikkoutui. Kuvassa perhe fiksaa tilannetta kuntoon.
Vaikka jutun tekstissä ei ollut hirveästi kritiikkiä - siinä toistettiin niin paljon haastateltavien omia sanoja - niin ainakin musta tuon kuvan valitseminen oli symboliikaltaan vähän erilaista: liian pieni jalka, hulppean iso kuusi, sitten koko homma romahtaa. Vielä kun kuvassa mies pitelee kaksin käsin kuusta pystyssä, nainen on sopivasti alla, lapset on kuvassa vähän taka-alalla… Ei tuosta ihan tule sellainen fiilis että tässä on kaikki nyt kivan tasapainoista.
Jos olisin ollu kuvaajana, niin olisin pyytänyt miestä pitämään kuusta pystyssä sidekick poseerauksella. Eli jalkaa ilmassa kuusta pidellen ja iloisesti hymyillen.
Kuva olisi ollut menestys. Johan olisi kateelliset olleet hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihanaa. Mies tekee ympäripyöreetä päivää, pitää isyyslomaa kokonaiset 9 päivää, ostelee vaimolle pitsialkkareita ja sexymekkoja joista vaimo ei piittaa, mut miehen mieliksi pidettävä. Niin ja kirsikkana kakun päällä, mies pitää kehityskeskusteluja vaimolleen tasaisin väliajoin. Mut ehkä omaisuus korvaa kaiken ala-arvoisen kohtelun..
Melkosta loanheittoa. Miksei vaimo saisi tykätä pitsialkkareista tai sexymekoista? Miksei puolisot saisi kommunikoida avoimesti keskenään? Miehet tekee ympäripyöreetä työpäivää monessa muussakin tilanteessa eivätkä juuri koskaan saa nähdä lapsiaan ihan äitien toiveiden täyttämiseksi.
Miksi tämä pitää kertoa kaikille? Miksi me tiedetään tästä ylipäätään?
big in japan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä sanoa, että vaikka kuinka mitätöit, harva on kolmekymppisenä sekä lääkäri että DI ja vielä menestynyt kilpaurheilijana. Siihen vielä muuta menestystä, niin on kyllä ihan turha väittää että kyse on ihan tavallisesta touhusta.
Yrityksen periminen ei ole mikään saavutus. Menestyvän yrityksen perustaminen on.
Eri, mutta siis tämä rouvahan vielä opiskelee, kilpaurheilu on lajissa, jossa on suht vähän kilpailijoita, ja dipan tosiaan nyt lukee vähintään neljässä vuodessa ja kaveri on nyt yli 30 joten oikeasti ei ole vaan niin ihmeellistä kuin mitä juttu yrittää väittää.
Kyse ei kyllä ole tavallisesta touhusta, mä en vetäisi itseäni miljoonien velkakiikkuun 5 lapsen isänä enkä kyllä siinä asemassa leikkisi mitään kilpaurheilijakaan enää, ellei kyse olisi oikeasti mm-tason urheilusta.
Jos on lahjakas jaa pohja on treenattu hyvin, niin mm-tasolla voi harjoitella vaikka takapihalla siihen pihakoivuun.
Mieti mitä perheen miehestä tulisi, jos treenaisi vapaasti ilman duunin ja perheen rasitusta.
Silloin oltaisi muinaisen idän lohikäärme sotureiden tasolla. Siis puhutaan nyt Tsingis Khan tyylisistä herroista tai Aleksanteri Suuren tasoisista sotureista.
Ehkä on ihan hyvä että vain harrastellaan, eikä pistetä sitä pihakoivua paljain käsin polttopuiksi.
En kestä 🤣🤣. Oikeasti tipahdin lattialle kun luin tämän. Tuli mieleen se mamma, jonka mies teki kurkipotkuja pihalla tms.
big in japan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä jossain vähemmän vaativissa lajeissa voi pärjätä mutta esim. kovimmassa kamppailu-urheilussa shakissa on oltava kymmenvuotiaana mestari ja 12-13 vuotiaana suurmestari voidakseen tähdätä maailman huipulle.
Aikuinen GM on pelannut satojatuhansia pelejä, ehkä jopa miljoona. Hän muistaa ulkoa tuhansia pelejä, avauksia ja muunnelmia. Yleinen sääntö 10000 tunnin harjoittelusta päästäkseen maailman huipulle ei tässä lajissa riitä.
GO on vastaava tai ehkä vielä äärimmäisempi esimerkki. Siinä pelaajat usein alkavat ammattilaisiksi heti lapsuusvuosien jälkeen (nuorin alle 10v) ja peliä saatetaan harjoitella 8-10 tuntia päivässä erityisissä GO kouluissa
Vierailija kirjoitti:
Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?
Ensinnäkin, kateus ei ole mikään huono asia. On ihan ok kadehtia, kunhan ei pilaa kenenkään tunnelmaa.
Pariskunnalla on montakin asiaa, joita voisi kadehtia: paljon lapsia (kaikki eivät saa), älliä, energiaa ja uskallusta toteuttaa isoja juttuja. Heillä on myös toisensa - näin yksinäisen näkökulmasta yhdessä projekteja tekevät pariskunnat tuntuvat onnistuneen jossain, missä itsekin haluaisin.
Pariskunnan naisella on vasta kandin paperit. t. stalkkeri
Vierailija kirjoitti:
big in japan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä jossain vähemmän vaativissa lajeissa voi pärjätä mutta esim. kovimmassa kamppailu-urheilussa shakissa on oltava kymmenvuotiaana mestari ja 12-13 vuotiaana suurmestari voidakseen tähdätä maailman huipulle.
Aikuinen GM on pelannut satojatuhansia pelejä, ehkä jopa miljoona. Hän muistaa ulkoa tuhansia pelejä, avauksia ja muunnelmia. Yleinen sääntö 10000 tunnin harjoittelusta päästäkseen maailman huipulle ei tässä lajissa riitä.
GO on vastaava tai ehkä vielä äärimmäisempi esimerkki. Siinä pelaajat usein alkavat ammattilaisiksi heti lapsuusvuosien jälkeen (nuorin alle 10v) ja peliä saatetaan harjoitella 8-10 tuntia päivässä erityisissä GO kouluissa
Shakista puuttuu yllätyksellinen momentti. Siksi se on tylsä peli. Backgammon on parempi esimerkkinä, jos verrataan kamppailuun.
Kamppailussa voi tapahtua aina odottamattomia yllätyksiä. Siksi kamppailuun ei varsinaisesti voi täysin koskaan harjoitella oikein.
Jo on iskenyt ahneus noiden haalimisen suhteen. Eikä käy kateeksi kun vuokra-asunnoissa aletaan tekemään remontteja
Ensin kuuntelet terveyskeskuksessa valittavia mummoja. Sitten valittavia vuokralaisia vähintään välillisesti. Kotona 5 lasta valittaa milloin mistäkin. Ja mies vielä valittaisi, jos lihoisi. Ois kyllä liikaa mun psyykkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, onnea heille, mutta tuntuu hullulta, että voi kasvattaa viittä lasta ja ylläpitää hulppeaa taloa ja silti kasvattaa vielä sijoitusomaisuutta. Vaikka onkin kahden lääkärin tulot.
Siitä näkee miten ylipalkattuja lääkärit ovat, varsinkin keikkalääkärit nylkevät köyhiä kuntia.
Keski-ikää lähestyvä sukupolvi, puhumattakaan nuoremmista ei ole ikinä nähnyt kunnon korkoja. Muuta kuin mitä vanhemmat joskus puhuneet. Uskotaan sinisilmäisesti lehtien otsikoihin, jotka kertovat ettei vuosiin nouse korot jne. Tosiasia on että kun ikäviä asioita tapahtuu, ne yleensä tapahtuu yllättäen. Tai sitten ne kielletään liian pitkään. Kuten nyt tuntuu inflaation kanssa olevan. Voi vaikka lukea miten vähän varoittelijoita oli ennen 2008 romahdusta. Nyt sitten vaikuttaa että korkojen nousu on se seuraava shokki. Se vaan pitää realisoitua ennenkuin ihmiset näkee sen vaikutukset aikuisten oikeasti. Mutta nyt kun on eletty lintukodossa koko aikuiselämä niin onhan se ihan hirveetä miettiä ettei raha kasva loputtomasti puissa ja kikkare iskee tuulettimeen niin katsotaan vasta kenellä hermot kestää ja kenelle rahat oikeasti jää. Ne sitten niitä oikeita sijoittajia.