Mitä mieltä palstalaiset Kokoomusnuorista?
Mitä tulee ensimmäisenä mieleen? Ei tarvi mitään syvällisiä perusteluita. Lähinnä kiinnostaa tietää ensireaktioita aiheeseen.
Kommentit (97)
Eihän noilla ole mitään muihin oikeiSStolaisiin. Samanlaisia tunteettomia materialisteja, joita kiinnostaa vain raha. Ovat valmiita systemaattisesti kyykyttämään, pomottamaan, kontrolloimaan ja orjuuttamaan muita ihmisiä ihan silkkaa ahneuttaan eivät lainkaan välitä muiden ihmisten tarpeistä, oikeuksista ja haluista.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:55"]Naiiveja kermaperseitä, joiden elämä pyörii vain oman navan ympärillä. [/quote] Kommentoin tähän aikaisemmin mutta jostain syystä kommenttini poistettiin. Eli: Onko kermaperse sellainen, jota ei hakattu lapsena ja joka on käynyt lukion? Se on ollut yleinen linja palstalla. Ihan naurettava termi mielestäni, varsinkin kun sillä viitataan ihan tavallisiin opiskeleviin nuoriin, joita suurin osa Kokoomusnuoristakin on.
[/quote]
Kermaperse on hyväosainen, joka ei ymmärrä olevansa hyväosainen vaan toitottaa kuinka "jokainen on oman onnensa seppä".
[/quote]
Ahaa. Ovatko kaikki Kokoomusnuoret mielestäsi siis hyväosaisia? Tietysti, jos oikeasti halutaan suhteellisuutta, niin jokaikinen suomalainen on hyväosainen, koska ei näänny nälkään/janoon tai kuole malariaan. Otetaan esimerkiksi minä (en tosin ole Kokoomusnuori): olen vähävaraisesta perheestä, yksinhuoltajaäidin lapsi, olin koulukiusattu yläasteella, en pärjännyt hyvin koulussa mutta pääsin onneksi pikkupaikkakunnan lukioon, nyt opiskelen AMK:saa ja elän kädestä suuhun. Olen sitä mieltä, että jokainen terve aikuinen on oman onnensa seppä. Onni on ihmisille eri asioita, harvalle rahaa. Olenko kermaperse?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"]Eihän noilla ole mitään muihin oikeiSStolaisiin. Samanlaisia tunteettomia materialisteja, joita kiinnostaa vain raha. Ovat valmiita systemaattisesti kyykyttämään, pomottamaan, kontrolloimaan ja orjuuttamaan muita ihmisiä ihan silkkaa ahneuttaan eivät lainkaan välitä muiden ihmisten tarpeistä, oikeuksista ja haluista.
[/quote]
Hassua, minä kuvailisin vasemmistoa juuri tällä tavalla!
-empatiakyvyttömyys
-"jokainen on oman onnensa seppä"-ajattelu
-kovemmat arvot kuin vanhemmilla kokkareilla, ehkä pehmenevät kun elämässä tulee vastoinkäymisiä
ihailevat thatcheria ja reagania ,wtf
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"]Eihän noilla ole mitään muihin oikeiSStolaisiin. Samanlaisia tunteettomia materialisteja, joita kiinnostaa vain raha. Ovat valmiita systemaattisesti kyykyttämään, pomottamaan, kontrolloimaan ja orjuuttamaan muita ihmisiä ihan silkkaa ahneuttaan eivät lainkaan välitä muiden ihmisten tarpeistä, oikeuksista ja haluista. [/quote] Hassua, minä kuvailisin vasemmistoa juuri tällä tavalla!
[/quote]
En ole vasemmistolainen.
Vasemmiston ja oikeiston ero on lähinnä siinä kuka on se orjuuttaja. Vasemmisto yrittää orjuuttaa kaikki valtiovallan orjaksi, oikeisto yrittää orjuuttaa suurpääoman orjaksi.
Kumpaakin pitää vastustaa viimeiseen asti.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:55"]Naiiveja kermaperseitä, joiden elämä pyörii vain oman navan ympärillä. [/quote] Kommentoin tähän aikaisemmin mutta jostain syystä kommenttini poistettiin. Eli: Onko kermaperse sellainen, jota ei hakattu lapsena ja joka on käynyt lukion? Se on ollut yleinen linja palstalla. Ihan naurettava termi mielestäni, varsinkin kun sillä viitataan ihan tavallisiin opiskeleviin nuoriin, joita suurin osa Kokoomusnuoristakin on.
[/quote]
Kermaperse on hyväosainen, joka ei ymmärrä olevansa hyväosainen vaan toitottaa kuinka "jokainen on oman onnensa seppä".
[/quote]
Eli minäkin olen varmaan kermaperse kun olen köyhästä yh-perheestä edennyt yliopistoon ja hyväpalkkaiselle uralle. Selvä juttu.
[/quote]
Aika hyvä luetunymmärrys.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:59"]
[/quote]
[/quote]
Eli minäkin olen varmaan kermaperse kun olen köyhästä yh-perheestä edennyt yliopistoon ja hyväpalkkaiselle uralle. Selvä juttu.
[/quote]
Vähintäänkin ahne materialisti, joka on rahan takia valmis myymään persettään porvarille.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:03"]
Normaaleja poliittisia nuoria, emopuoluettaan radikaalimpia.
[/quote] Nuorisopuolueet tuppaavat aina olemaan emopuoluetta radikaalimpia suuntauksesta huolimatta, nuoruuden mustavalkoisuutta..,
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"]Eihän noilla ole mitään muihin oikeiSStolaisiin. Samanlaisia tunteettomia materialisteja, joita kiinnostaa vain raha. Ovat valmiita systemaattisesti kyykyttämään, pomottamaan, kontrolloimaan ja orjuuttamaan muita ihmisiä ihan silkkaa ahneuttaan eivät lainkaan välitä muiden ihmisten tarpeistä, oikeuksista ja haluista. [/quote] Hassua, minä kuvailisin vasemmistoa juuri tällä tavalla!
[/quote]
En ole vasemmistolainen.
Vasemmiston ja oikeiston ero on lähinnä siinä kuka on se orjuuttaja. Vasemmisto yrittää orjuuttaa kaikki valtiovallan orjaksi, oikeisto yrittää orjuuttaa suurpääoman orjaksi.
Kumpaakin pitää vastustaa viimeiseen asti.
[/quote]
En väittänytkään sinua vasemmistolaiseksi, ja olen ehdottomasti sitä mieltä että ääriryhmät joka asiassa ovat paha juttu. Historia on vain osoittanut, että kansan vapaus, tasa-arvo ja elintaso toteutuvat parhaiten markkinataloudessa, jossa kerätään sopivasti veroja, ei liian vähää mutta ei liikaakaan
Syntyneet leppoisiin keskiluokkaisiin perheisiin, eläneet turvattua elämää, perheen suurin kriisi on ollut isovanhemman kuolema ja Jaska-enon alkoholismi (joka on lakaistu maton alle). Jonkun eliittilukiokaverin iskä on ehkä tehnyt itsarin eli kyllä hekin ovat nähneet "läheltä", miten rankkaa elämä voi olla. Ja silti sekin mimmi on vaan niin kovasti päässyt elämässä eteenpäin vaikka "lähtökohdat olivat heikot" (sillähän ei ole mitään tekenistä asian kanssa, että vaikka se isä tappoi itsensä niin perheellä on ollut kuitenkin fyrkkaa ja ennen kaikkea mahdollisuus laittaa se tyttö sinne lukioon).
Kovasti tekisi hyvää tuolle "oman onnensa seppä" -porukalle piipahtaa siellä lähiöissä katsomassa missä ne muksut oikeasti elävät ja kasvavat ja tulla sitten märssyämään, kuinka "yhteiskunta antaa kaikille tasavertaiset mahdollisuudet, se on ihan vaan itsestä kiinni" -mantraa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:19"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:15"]Eihän noilla ole mitään muihin oikeiSStolaisiin. Samanlaisia tunteettomia materialisteja, joita kiinnostaa vain raha. Ovat valmiita systemaattisesti kyykyttämään, pomottamaan, kontrolloimaan ja orjuuttamaan muita ihmisiä ihan silkkaa ahneuttaan eivät lainkaan välitä muiden ihmisten tarpeistä, oikeuksista ja haluista. [/quote] Hassua, minä kuvailisin vasemmistoa juuri tällä tavalla! [/quote] En ole vasemmistolainen. Vasemmiston ja oikeiston ero on lähinnä siinä kuka on se orjuuttaja. Vasemmisto yrittää orjuuttaa kaikki valtiovallan orjaksi, oikeisto yrittää orjuuttaa suurpääoman orjaksi. Kumpaakin pitää vastustaa viimeiseen asti. [/quote] En väittänytkään sinua vasemmistolaiseksi, ja olen ehdottomasti sitä mieltä että ääriryhmät joka asiassa ovat paha juttu. Historia on vain osoittanut, että kansan vapaus, tasa-arvo ja elintaso toteutuvat parhaiten markkinataloudessa, jossa kerätään sopivasti veroja, ei liian vähää mutta ei liikaakaan
[/quote]
Muuten hyvä, mutta nykyisessä järjestelmässä oikeus riistämiseen, hyväksikäyttöön ja ryöväämisen on yksipuolisesti yrittäjillä. Sitten kun työntekijäpuolikin saa ryöstää yrittäjiltä, kuten yrittäjät saavat ryöstä työntekijöitä, ollaan paljon lähempänä aidosti tasapuolista järjestelmää.
Nykyisessä systeemissä yrittäjää saa ryöstää, mutta jos ryöstät yrittäjältä, tuomio tulee.
Kansakuntamme eliittiä. Rohkeita, älykkäitä ja sosiaalisesti lahjakkaita.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:55"]Naiiveja kermaperseitä, joiden elämä pyörii vain oman navan ympärillä. [/quote] Kommentoin tähän aikaisemmin mutta jostain syystä kommenttini poistettiin. Eli: Onko kermaperse sellainen, jota ei hakattu lapsena ja joka on käynyt lukion? Se on ollut yleinen linja palstalla. Ihan naurettava termi mielestäni, varsinkin kun sillä viitataan ihan tavallisiin opiskeleviin nuoriin, joita suurin osa Kokoomusnuoristakin on. [/quote] Kermaperse on hyväosainen, joka ei ymmärrä olevansa hyväosainen vaan toitottaa kuinka "jokainen on oman onnensa seppä". [/quote] Ahaa. Ovatko kaikki Kokoomusnuoret mielestäsi siis hyväosaisia? Tietysti, jos oikeasti halutaan suhteellisuutta, niin jokaikinen suomalainen on hyväosainen, koska ei näänny nälkään/janoon tai kuole malariaan. Otetaan esimerkiksi minä (en tosin ole Kokoomusnuori): olen vähävaraisesta perheestä, yksinhuoltajaäidin lapsi, olin koulukiusattu yläasteella, en pärjännyt hyvin koulussa mutta pääsin onneksi pikkupaikkakunnan lukioon, nyt opiskelen AMK:saa ja elän kädestä suuhun. Olen sitä mieltä, että jokainen terve aikuinen on oman onnensa seppä. Onni on ihmisille eri asioita, harvalle rahaa. Olenko kermaperse?
[/quote]
Et ole kermaperse, mutta olet niin nuori, ettet ole vielä joutunut kohtaamaan elämän realiteetteja. Mitä alaa opiskelet? Toivottavasti sellaista, jossa on hyvä työllisyystilanne.
Kuvasit aika hyvin minun lapsuuteni ja nuoruuteni. Paitsi sillä erotuksella, että olin hyvä koulussa ja pääsin helsinkiläiseen eliittilukioon. Sen jälkeen menin AMK:uun ja valmistuin tradenomiksi. Tein kaikki kesät töitä ja työskentelin myös opiskelun ohella. Sitten menin yliopistoon lukemaan taloustieteitä. Tein oman alan töitä opiskelun ohella ja valmistumisen jälkeen. Kilttinä ihmisenä jouduin työpaikkakiusatuksi ja irtisanotuksi. Sen jälkeen ei työnhaku ole ollut helppoa ja olen ollut paljon työttömänä. Tunnollisena ihmisenä olen kova stressaamaan ja sairastuin masennukseen. Äänestän vasemmistoliittoa. Olen lukenut heidän puolueohjelmansa ja he ajavat juuri niitä asioita, jotka koen tärkeiksi, ja jotka parantaisivat tämän yhteiskunnan hyvinvointia ja onnellisuuskerrointa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:55"]Naiiveja kermaperseitä, joiden elämä pyörii vain oman navan ympärillä. [/quote] Kommentoin tähän aikaisemmin mutta jostain syystä kommenttini poistettiin. Eli: Onko kermaperse sellainen, jota ei hakattu lapsena ja joka on käynyt lukion? Se on ollut yleinen linja palstalla. Ihan naurettava termi mielestäni, varsinkin kun sillä viitataan ihan tavallisiin opiskeleviin nuoriin, joita suurin osa Kokoomusnuoristakin on. [/quote] Kermaperse on hyväosainen, joka ei ymmärrä olevansa hyväosainen vaan toitottaa kuinka "jokainen on oman onnensa seppä". [/quote] Ahaa. Ovatko kaikki Kokoomusnuoret mielestäsi siis hyväosaisia? Tietysti, jos oikeasti halutaan suhteellisuutta, niin jokaikinen suomalainen on hyväosainen, koska ei näänny nälkään/janoon tai kuole malariaan. Otetaan esimerkiksi minä (en tosin ole Kokoomusnuori): olen vähävaraisesta perheestä, yksinhuoltajaäidin lapsi, olin koulukiusattu yläasteella, en pärjännyt hyvin koulussa mutta pääsin onneksi pikkupaikkakunnan lukioon, nyt opiskelen AMK:saa ja elän kädestä suuhun. Olen sitä mieltä, että jokainen terve aikuinen on oman onnensa seppä. Onni on ihmisille eri asioita, harvalle rahaa. Olenko kermaperse?
[/quote]
Et ole kermaperse, mutta olet niin nuori, ettet ole vielä joutunut kohtaamaan elämän realiteetteja. Mitä alaa opiskelet? Toivottavasti sellaista, jossa on hyvä työllisyystilanne.
Kuvasit aika hyvin minun lapsuuteni ja nuoruuteni. Paitsi sillä erotuksella, että olin hyvä koulussa ja pääsin helsinkiläiseen eliittilukioon. Sen jälkeen menin AMK:uun ja valmistuin tradenomiksi. Tein kaikki kesät töitä ja työskentelin myös opiskelun ohella. Sitten menin yliopistoon lukemaan taloustieteitä. Tein oman alan töitä opiskelun ohella ja valmistumisen jälkeen. Kilttinä ihmisenä jouduin työpaikkakiusatuksi ja irtisanotuksi. Sen jälkeen ei työnhaku ole ollut helppoa ja olen ollut paljon työttömänä. Tunnollisena ihmisenä olen kova stressaamaan ja sairastuin masennukseen. Äänestän vasemmistoliittoa. Olen lukenut heidän puolueohjelmansa ja he ajavat juuri niitä asioita, jotka koen tärkeiksi, ja jotka parantaisivat tämän yhteiskunnan hyvinvointia ja onnellisuuskerrointa.
[/quote]
Niin perkeleesti huoraa vuosikaudet rahan takia ja silti rahaa ei vaan tule. Pitäisikö tämän jotenkin hetkauttaa?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 23:19"]
-empatiakyvyttömyys
-"jokainen on oman onnensa seppä"-ajattelu
-kovemmat arvot kuin vanhemmilla kokkareilla, ehkä pehmenevät kun elämässä tulee vastoinkäymisiä
[/quote]
Onhan sekin "kova arvo" jos olen ehdottomasti sitä mieltä ettei sormia kannata tunkea pistorasiaan. En suosittele lieventämään mielipiteitä tässä asiassa jos elämässä tulee vastoinkäymisiä.
Sama taloudessa, jos on järkevä politiikka niin ei kannata muuttaa sitä tunteiden takia huonompaan suuntaan.
Suunnilleen yhtä vastenmielisiä kuin RKP-nuoret.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 22:55"]Tulee mieleen se entinen puheenjohtaja, joka potki koiriaan ja murhasi kiduttaen naapurin rouvan, joka tuli puolustamaan koiria. Tämä tapahtui muistaakseni viime lokakuussa.
Kokoomusnuoret ovat empatiakyvyttömiä narsisteja. Olen itsekin korkeastikoulutettu ja lukenut myös taloustieteitä. Elämän koulu on opettanut, ettei kaikki ole aina itsestä ja omasta yrittämisestä kiinni.
[/quote]
Jos olisit perehtynyt lainkaan politiikkaan, olisit huomannut ettei kukaan Kokoomusnuorissakaan ole koskaan väittänyt että esimerkiksi syöpäsairas, onnettomuudessa perheensä menettänyt tai 90-vuotias olisivat "oman onnensa seppiä" jotka voitaisiin vain laittaa pärjäilemään omillaan. Omat valinnat ovat kuitenkin hyvin merkityksellisiä valtaosalla tavallisista ihmisistä eikä niiden merkitystä pidä väheksyä. Omituista, miten Kokoomusnuoria aina haukutaan empatiakyvyttömiksi vaikka kukaan heistä ei ole koskaan sanonut esimerkiksi ettei sairaita tai vammaisia pitäisi hoitaa. Kokoomusnuoret tiedostavat, että yhteiskunta toimii vain, kun kaikki kykenevät pistävät kortensa kekoon. Muutoin ei ole tarpeeksi rahaa eikä resursseja huolehtia niistä, jotka eivät oikeasti pysty huolehtimaan itsestään. Kun sanotaan "oman onnensa seppä", tarkoitetaan opiskelijaa, joka tekee kesät töitä eikä pelaile biitsiä kavereiden kanssa, ja pääsee kesätöiden avulla hyvään työpaikkaan.