Kuulutko ammattiliittoon? Tienaatko alle 2400e/kk?
Tiesitkö että se ei kannata.
Tiesitkö että jäsenmaksuillasi rahoitetaan vasemmistopuolueita?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:56"]
Yrittäjä, veikkaan että moni yrittäjä kuuluu yrittäjäjärjestöihin. Eikös nekin ole verovähennyskelpoisia? Ja niiden pomoina hyvätuloisia pamppuja?
[/quote]
Yrittäjällä ei ole työttömyysturvaa eikä järjestöt määrää kuka tekee mitä ja millä rahalla. Mistähän järjestöstä sä puhut? Jos yrittäjä on hyvätuloinen, on ne rahat ihan todistettavasti itse tienattu. Liittojen jäsenmaksujen verovähennysoikeus tulisi poistaa. Pamput porskuttaa verorahoilla.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:41"]
Kaikkiin vastauksena kyllä. Kuulun liittoon sen takia, että sieltä saan palvelua, apuja ja neuvoja sekä mahtavaa taustatukea kun työnantaja ei noudata tessiä. Näin on uralla käynyt pari kertaa ihan tässä parin vuoden sisään.
[/quote]
Minä olen nähnyt niin monesti että liitosta ei ole mihinkään, joten enää en liittoon liity. Kahdesti olen liittynyt alanin liittoon, kun on luvattu puuttua työnantajan epäkohtiin, mutta pelkäksi puheeksi ovat jääneet ja olen eronnut liitosta.
[/quote]
Ok, sellaistakin voi käydä. Minä olen saanut aina hyvää palvelua vaikka meillä luottis on tosi paljon työnantajaan kallellaan, neuvoo jopa tessin vastaisesti. Mutta olenkin ollut yhtydessä suoraan liiton lakimieheen.
11.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:57"]
Viimeksi eilen otin yhteyttä liiton lakimieheen yhdessä kiirastorstaita koskevassa kiistassa. Sain kahdessa tunnissa täydellisen vastauksen. Lisäksi tulee ilmaiset koulutukset, matkavakuutus myös lapsille, lakimiehen palvelut myös perheoikeuden alalta, ja vielä etuja kauppoihin ja matkailuun. Olen ollut tyytyväinen.
[/quote]
Ei ne ole ilmaisia, ne maksetaan verorahoilla. Houkutuksia joilla saadaan jäsenmäärät ylös ja muka oikeutetaan oma toiminta ja ökyliksat.
Palkkani on alle 2400, kuuluin liittoon mutta aloin laskea miten älyttömiä maksuja maksan pienestä palkastani (täysin turhaan), niin erosin.
Tienaan enemmän, kuulun Akavaan, joka ei tue vasemmistopuolueita
Sinne ne rahat menee, vaalitukeen.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:56"]
Yrittäjä, veikkaan että moni yrittäjä kuuluu yrittäjäjärjestöihin. Eikös nekin ole verovähennyskelpoisia? Ja niiden pomoina hyvätuloisia pamppuja?
[/quote]
Yrittäjällä ei ole työttömyysturvaa eikä järjestöt määrää kuka tekee mitä ja millä rahalla. Mistähän järjestöstä sä puhut? Jos yrittäjä on hyvätuloinen, on ne rahat ihan todistettavasti itse tienattu. Liittojen jäsenmaksujen verovähennysoikeus tulisi poistaa. Pamput porskuttaa verorahoilla.
[/quote]
Yrittäjillä itse asiassa on työttömyysturvaa, mutta se ei sinänsä liity tähän, sillä työttömyysturvaa saa kassoista, ei liitoista.
Kuulun ja tienaan ja itsekin äänestän vasemmistoliittoa koska ajavat oikeita asioita. Esim juuri minun, pienituloisen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:47"]Kuulun ja tienaan ja itsekin äänestän vasemmistoliittoa koska ajavat oikeita asioita. Esim juuri minun, pienituloisen.
[/quote]
Kuten mitä??
Toki tiesin tuon, Tiesitkö ap, että moni yrittäjä tukee oikeistopuolueita? Eli vaikkapa kaupan asiakas ja työntekijä osaltaan tukee kauppiaan tekemän voiton kautta oikeistopuolueita? Ja ruosinkielisten säätiöiden omistamat liikkeet antavat myös tukea ruotsinkielisille jne. Keskusta saa tukea omilta sidosryhmänsä yrityksiltä.