Haaveilen välillä hetkellisestä wt-elämästä
Olen 25-vuotias ja opiskelen yliopistossa mieleistä alaa. Tunnen kuitenkin usein itseni väsyneeksi ja masentuneeksi. Tuntuu etten tule löytämään paikkaani tässä maailmassa tai saavuttamaan mitään hyödyllistä. Tunnen itseni rumaksi, lihavaksi ja saamattomaksi ihmiseksi joka on vanhemmilleen lähinnä häpeäpilkku etevään sisarukseen verrattuna. Olen pitänyt itseäni vitsiksikin muodostuneena akateemisena luonteena. Olen pohtivainen, analyyttinen ja tutkiva luonne.
Viimeaikoina olen alkanut ajoittain miettiä millaista olisikin antautua ihan wt-elämälle. Asuisin hieman samanluonteisen tapailemani miehen kanssa kerrostalossa, ehkä jopa kaupungin keskustan tuntumassa. Lähtisimme joskus käymään lähibaarissa ja menisimme sen jälkeen kotiin harrastamaan estotonta seksiä. Kesäiltoina kuljeksisimme kaupungilla ja menisimme puistoon pussikaljalle. Kun tulisin illalla jostain kotiin, mies istuisi sohvalla katsomassa telkkaria ja voisin painautua hänen lämpimään kylkeensä. Mies voisi kavereineen istua meillä etkoilemassa ennen baariin menoa ja minä jäisin kotiin vaikkapa vauvapalstailemaan. Yöllä känninen mutta hempeilevä mies tulisi kainalooni ja selittäisi kuinka söpö olen.
Kunnon ihmisillä haaveet ovat positiivisia ja eteenpäinvieviä. Joskus ne olivat minullakin niitä, mutta nykyään yhä useammin tiedostan ja pelkäänkin etten tule olemaan mitään järkevää. Silloin haaveilen vain tilasta jossa kukaan ei enää odotakaan mitään. Voisin lakata murehtimasta saamattomuuttani ja nauttia rentusta elämäntyylistä.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:59"]
Samantyylisiä ajatuksia samassa elämäntilanteessa olevalta. Tosin haaveissani minä vain lähtisik kiertämään maailmaa.
[/quote]
Mukava kuulla etten ole aivan yksin ajatusteni kanssa. Minäkin haluaisin matkustaa, mutta en kerralla pitkää aikaa. Olen melko koti-ikäväinen, ja sekin on surkeaa...
ap
Miksei pohtivainen, tutkiva ja analyyttinen akateeminen ihminen voisi käydä lähibaarissa ja harrastaa estotonta seksiä puolisonsa kanssa? Ei se vielä kenestäkään wt:tä tee. Noiden lisäksi elämässä on tietysti paljon muutakin! :)
Jos haaveilisit glitteristä, hiuslisäkkeistä, röökistä, kiroilemisesta, täysin hallitsemattoman impulsiivisesta käytöksestä, asuntovaunusta asuntona, sosiaalitukien varassa elämisestä, sivystymättömyydestä jne, voisi sanoa että haaveilet wt-elämästä.
"..mutta nykyään yhä useammin tiedostan ja pelkäänkin etten tule olemaan mitään järkevää. Silloin haaveilen vain tilasta jossa kukaan ei enää odotakaan mitään. Voisin lakata murehtimasta saamattomuuttani ja nauttia rentusta elämäntyylistä."
No joo, en lukenut ajatuksella loppuun asti. Varmaan aika yleistä nuorelle opiskelijalle tällaiset ajatukset. :) Enpä tähän osaa muta sanoa kuin että relaa, mutta se on teitty helpommin sanottu kuin tehty. Mutta ei elämän tarvitse olla pelkkää otsa rypyssä suorittamista, eikä sinun tarvitse olla kaikkein paras, riittävän hyvä riittää.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:18"]
"..mutta nykyään yhä useammin tiedostan ja pelkäänkin etten tule olemaan mitään järkevää. Silloin haaveilen vain tilasta jossa kukaan ei enää odotakaan mitään. Voisin lakata murehtimasta saamattomuuttani ja nauttia rentusta elämäntyylistä."
No joo, en lukenut ajatuksella loppuun asti. Varmaan aika yleistä nuorelle opiskelijalle tällaiset ajatukset. :) Enpä tähän osaa muta sanoa kuin että relaa, mutta se on teitty helpommin sanottu kuin tehty. Mutta ei elämän tarvitse olla pelkkää otsa rypyssä suorittamista, eikä sinun tarvitse olla kaikkein paras, riittävän hyvä riittää.
[/quote]
Ja tämä oli siis nelonen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:13"]
Miksei pohtivainen, tutkiva ja analyyttinen akateeminen ihminen voisi käydä lähibaarissa ja harrastaa estotonta seksiä puolisonsa kanssa? Ei se vielä kenestäkään wt:tä tee. Noiden lisäksi elämässä on tietysti paljon muutakin! :)
Jos haaveilisit glitteristä, hiuslisäkkeistä, röökistä, kiroilemisesta, täysin hallitsemattoman impulsiivisesta käytöksestä, asuntovaunusta asuntona, sosiaalitukien varassa elämisestä, sivystymättömyydestä jne, voisi sanoa että haaveilet wt-elämästä.
[/quote]
Kiitos, sanoissani on paljon lohduttavaa tähän mielentilaan. Ehkä minua vaan vaivaa se etten ole mikään uraorientoitunut. En tiedä mitä minusta tulee eikä mulla ole mitään erityistä paloa vielä mihinkään. Tai no ehkä joihinkin asioihin, mutta ne ovat vielä kaukaisia. Hyödyttömyys tosiaan parhaiten kuvaa olotilaani. Sun sanoissasi on kyllä järkeä :) En mä haaveile noista viimeksi luetelluista.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:13"]
[/quote]
Kiitos, sanoissani on paljon lohduttavaa tähän mielentilaan. Ehkä minua vaan vaivaa se etten ole mikään uraorientoitunut. En tiedä mitä minusta tulee eikä mulla ole mitään erityistä paloa vielä mihinkään. Tai no ehkä joihinkin asioihin, mutta ne ovat vielä kaukaisia. Hyödyttömyys tosiaan parhaiten kuvaa olotilaani. Sun sanoissasi on kyllä järkeä :) En mä haaveile noista viimeksi luetelluista.
ap
[/quote]
Tarkoitin sanoissaSI x)
ap
Kuvailemasi elämä ei ole mitenkään tyypillistä valkoihoiselle rupusakille = white trash = wt. Pikemminkin kuvailet kovin tavallisten tallaajien arkea.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:22"]
Kuvailemasi elämä ei ole mitenkään tyypillistä valkoihoiselle rupusakille = white trash = wt. Pikemminkin kuvailet kovin tavallisten tallaajien arkea.
[/quote]
Wt varmaan tuossa elämässä liittyisi siihen kunnianhimottomuuteen ja... miten sen sanoisi, ehkä vetelyyteen.
ap
kylläpäs nykyään kaikki on wt.. kyllä minun mielestä nuo kuullostaa ihan normaalin ihmisen haaveille..ehkä olenkin wt
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:35"]
kylläpäs nykyään kaikki on wt.. kyllä minun mielestä nuo kuullostaa ihan normaalin ihmisen haaveille..ehkä olenkin wt
[/quote]
Anteeksi, ei ollut tarkoitus kuulostaa ylhäiseltä. Elän nytkin hyvin vaatimatonta elämää enkä pidä tätä wtnä. Ehkä tuo wt oli väärä sanavalinta tuohon. Hain sellaista elämäntyyliä jossa ei tavoitella mitään suurta tai menestyksekästä. Renttumaista ja hedonistista elämää.
ap
Renttuos kunniaan, säädyllisyys tiukkapipoisille nutturatädeille! T. kunnianhimoton "vanhus"
"Kunnon ihmiset" voivat välillä pitää ns. white trash -teemabileitä, joissa pukeudutaan wt-tyyliin ja käyttäydytään, syödään sekä humallutaan tyylin mukaisesti. :P Toisin sanoen skunkkivärjätyt tai punaiseksi kananperäpääksi värjätyt hiukset (tai peruukki), Kiitos-huppareita, leijonakoruja ja liekkipipoja miehille. Naisille glitterpainatuksia, tiukkoja mutta repaleisia lantiomallisia farkkuja, Guess-laukkuja jne. Kasvoille liian paksu ja kalvakka sekä räikeä meikki. Juomaksi voi olla esim. kiljua, jotain halpaa boolia ja olutta sekä siideriä, tavoitteena tulla änkyräkänniin. Ruokana voi olla esim. makkaraa ja kaupan perunasalaattia sekä juustosnackseja jollain oranssilla dipillä.
^Ai niin, feikkitatuointeja toki oikeiden korvikkeeksi tai muuten ainakin kaikki tatskat näkyviin. Hommaan kuuluvat myös rivot jutut ja estoton elostelu ja sekstailu. Musiikiksi jotain banaalia ja huonoa. Olkoon se karnevalistinen ja syntinen mässäilyn ja irstailun tuokio kunnon ihmisille. :D
Kuulostaa tosiaan siltä että olet aika itsekriittinen, vaadit liikaa itseltäsi ja haluaisit pysyä yhdessä muotissa? Yritä hellittää vähän pipoa, mokaaminen on ihan ok. Paras ystäväni on arvostettu lääkäri, aina ollut tosi tunnollinen ja ehkä vähän jäykkis mutta kyllä hänkin välillä vetää karaokessa ruotsinlaivalla ja tanssii keskellä kaupunkia. Ei nyt ehkä ihan joka viikonloppu tai edes kuukausittain, mutta silti. Relax!
En voisi koskaan haaveilla olevani sivistymätön ja huonotapainen. Tuossa ap:n kuvauksessa ei kyllä ollut mitään, mikä ei sopisi myös boheemille akateemiselle pariskunnalle. Pussikaljaa (tai -viiniä) voi nauttia puistossa aivan hyvin, vaikka ei olisikaan roskaväkeä. Itse asiassa se oli köyhille humanisteille aika tavallinen tapa viettää kesää.
Samoja ajatuksia. Olen aina pitänyt itsestäänselvänä, että menen yliopistoon ja minusta tulee maisteri. No, en ikinä löytänyt yliopistosta sopivaa alaa (joka vieläpä työllistäisi), joten nyt olen AMK:ssa... Viihdyn koulussa, mutta pieni ahdistus kytee, kun en jotenkin pystynytkään siihen mitä halusin. Olen myös todennut ikävän faktan, että nämä kaksi vuotta jotka vietin lapsen kanssa kotona, ovat tyhmistyttäneet minua. En ole jaksanut perehtyä mihinkään sivistävään kirjallisuuteen, olen vain ja vauvapalstailen. Nyt tosin koulun myötä olen taas alkanut palata omaksi itsekseni ja jaksaa tehdä asioita. Masentaa about kaikki.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 21:31"]
Ymmärrän sua. Oli jo ihanaa hieroa miehen akupisteitä niin että hän selviytyisi krapulasta. Olla se pelastava enkeli. En ikinä juo bisseä, mutta oli kiihottavaa kun jääkaappi oli täytetty Koffilla. Kaikesta sitä voi saada kiksit :D
[/quote]
Toivottavasti alapeukuttaja ymmärtää, että viestini oli hieman ironinen. Että ei tuo pidemmän päälle ole hauskaa tuollainen elämä, mutta että aika kultaa muistot.
Itsellä samoja tuntemuksia. Opiskelen yliopistossa vaativaa alaa. Silti elän juuri kuvailemaasi elämää. Osaan ottaa ns. hyvin rennostikkin. Hoidan opintojani kunnialla muun elämän sivussa. Kun on elämässä paljon henkireikiä mistä saa päästellä paineita pois niin jaksaa opiskellakin. Jos keskittyisin vain opintoihini, en jaksaisi ja masentuisin.
Kai olet nähnyt elokuvan Jakomäki? ;)
Samantyylisiä ajatuksia samassa elämäntilanteessa olevalta. Tosin haaveissani minä vain lähtisik kiertämään maailmaa.