Älkää tunkeko samaan hissiin kanssani jos teillä on koira!
Eikö voi sen aikaa odottaa, että se toinen ihminen ehtii mennä hissillä ensin ja sen jälkeen tulla koiran kanssa perässä? Tai edes kysyä onko ok tulla sen karvakasan kanssa samaan hissiin?
T: Allergikko ja muutenkin isoja otuksia pelkäävä mamma
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:57"]
Hissi on tarkoitettu ihan kaikille sitä tarvitseville. Mutta jos et suvaitse muita ihmisiä tai eläimiä ympärilläsi voit aina valita portaat.
[/quote]
Hissi on nimenomaan tarkoitettu niille, joiden on liki mahdoton kiivetä portaita esim nivelreuman sietämättömien kipujen takia, ja kun sellaisella vielä sattuu olemaan PAHA astma ja on juuri KOIRILLE pahimmin allerginen, niin HÄNELLÄ on todella se etuoikeus mennä hissillä, ja ihan pelkällä huomautuksella, että on koira-allerginen.
Rakkien taluttajat juoskoon portaita!
Ja tämä näin ihan sivullisen huomautuksena.
[/quote]
Ei jumankauta, ei kai nyt reuma, astma tai koira-allergia voi olla syy etuilulle?
[/quote]
En usko hetkeäkään, että hänellä on astma tai kova allergia. tämä on jotain aivan muuta. aikuinen ihminen joka yrittää saada tekosyytä omalle käyttäytymiselleen.
Ne joilla ongelma on aidosti paha, heillä ei ole vaikeuksia puhua mutta sitten taas heidän ongelmat ovatkin todellisia eikä projisointia.
-m35
Älä tunge samaan hissiin räkänokkasi kanssa! Olen allerginen av-mammoille ja inhoan penikoita!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:25"]
Jos olisit esittänyt tämän asian järkevästi, olisin koiranomistajana voinut jatkossa alkaa kysymään ihmisiltä saadaanko tulla samaan hissiin.
Miksi pitää olla tuollainen urpo ja tahallaan provosoida ja puhua inhottavasti. Aloituksestasi ei todellakaan paista allergia tai koirapelko, vaan pelkästään se että olet ilkeä ja inhottava.
[/quote]
Älä välitä aloittajasta vaan ole kohtelias ja kysy. Minä ihan oikeasti pelkään isoja koiria ja en tiedä kehtaisinko sanoa ettei samaan hissiin saa tulla. Voisi siis olla ongelma asua kerrostalossa jossa on koiria.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:37"]
Hissi on tarkoitettu ihan kaikille sitä tarvitseville. Mutta jos et suvaitse muita ihmisiä tai eläimiä ympärilläsi voit aina valita portaat.
[/quote]
Hissi on nimenomaan tarkoitettu niille, joiden on liki mahdoton kiivetä portaita esim nivelreuman sietämättömien kipujen takia, ja kun sellaisella vielä sattuu olemaan PAHA astma ja on juuri KOIRILLE pahimmin allerginen, niin HÄNELLÄ on todella se etuoikeus mennä hissillä, ja ihan pelkällä huomautuksella, että on koira-allerginen.
[/quote]
Ei jumankauta, ei kai nyt reuma, astma tai koira-allergia voi olla syy etuilulle?
[/quote]
En usko hetkeäkään, että hänellä on astma tai kova allergia. tämä on jotain aivan muuta. aikuinen ihminen joka yrittää saada tekosyytä omalle käyttäytymiselleen.
Ne joilla ongelma on aidosti paha, heillä ei ole vaikeuksia puhua mutta sitten taas heidän ongelmat ovatkin todellisia eikä projisointia.
-m35
[/quote]
Nuo muutama edellävastaaja en ollut minä aloittaja vaan joku muu. Kävikö jossain muka ilmi etten sanonut omistajalle, että pelkään ja olen allerginen? Kyllä minä sanoin sen jälkeen kun omistaja oli tullut hissiin mitään kysymättä. Valitettavasti hissin ovet ehtivät jo kiinni. Anteeksi etten ollut tarpeeksi nopea! :(
Oikea Ap
Meidän naapurilla on iso koira. Hän ei koskaan mene hissiin jos sinne on kuka tahansa muu menossa, vaikka koirea onkin säyseä. Koira osaa mennä portaitakin, monesti olen nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
-m35
[/quote]
Nuo muutama edellävastaaja en ollut minä aloittaja vaan joku muu. Kävikö jossain muka ilmi etten sanonut omistajalle, että pelkään ja olen allerginen? Kyllä minä sanoin sen jälkeen kun omistaja oli tullut hissiin mitään kysymättä. Valitettavasti hissin ovet ehtivät jo kiinni. Anteeksi etten ollut tarpeeksi nopea! :(
Oikea Ap
[/quote]
Myöhästä se on itkee, kun paska on jo housussa.
Ei tulisi mieleenikään. Harvoin törmätään ketään rapuissa. Onneksi suurin osa antaa ennemmin meille sen hissin ensin. Kuljettaisiin rappusia, mutta se ei tee koiran lonkille hyvää.
Entä jos minä tulen tupakoimaan teidän eteen joilla on astma tai ette muuten vaan polta? Kyllä, avaatte varmaan suunne mutta eikö olisi kohteliaampaa että minä polttaisin sen savukkeen kauempana tai edes kysyisin onko ok että poltan tässä? Entä jos tulen hissiin ja suihkutan hajuvettä? Eikö olisi kohteliasta lisätä sitä jossain muualla tai edes kysyä onko ok että lisään sitä nyt tässä?
Yllättävän monella av-mammalla on näköjään koira.
Minulle ei kyllä koiran omistajana ole ollenkaan vaikeaa kysyä, voidaanko tulla samaan hissiin naapurin kanssa. Ymmärrän kyllä hyvin koirapelon, allergiat yms. Ja jos ahtaaksi meinaa tila käydä, jään ihan mielellänikin odottamaan omaa hissivuoroa. Onhan se turvallisuuskysymyskin, kun ison koiran kanssa änkeää hissiin. En halua, että koirallani esim. jää häntä oven väliin, vaan haluan, että sillä on tilaa matkustaa turvallisesti hissin takaseinän vieressä.
Koirani on kiltti, hyvin rauhallinen ja puhdas sekä hajuton sisäkoira, mutta kyllä siitä tiettyihin kangasmateriaaleihin voi tarttua karvoja, jos se epähuomiossa pääsee vaikka hipaisemaan kyljellään naapurin housunlahjetta. Ilmassa ei toki karvoja leiju eikä karvat nyt hyppää kenenkään kimppuun. :)
Koirani jaksaisi kyllä nyt 11-vuotiaanakin kävellä portaat 5. kerrokseen, mutta emäntä ei jaksa...
Minulla on aina ollut tapana pitää koirani niin, että otan muut ihmiset huomioon. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, eli myös koiraani on aina suhtauduttu asiallisesti ja ystävällisesti.
Onneksi tässä talossa on vain mukavia naapureita, eikä Ap:n kaltaisia mussuttajia. Itse odotan koirani kanssa alhaalla aina, jos joku on menossa hissiin ja menen vasta seuraavalla hissillä. Vastaavasti, jos olen tilannut hissin ja odotan sitä koirani kanssa, on minulla ns. etuajo-oikeus, mutta tottakai meidän kanssa mahtuu samaan hissiin, jos haluaa. Ei tarvitse tällaisestakaan asiasta tehdä sen suurempaa numeroa.
Aina on tilaa koiralle, joka käyttää Rexonaa!
Pois hissistä. Minä tungen sinne.