Älkää tunkeko samaan hissiin kanssani jos teillä on koira!
Eikö voi sen aikaa odottaa, että se toinen ihminen ehtii mennä hissillä ensin ja sen jälkeen tulla koiran kanssa perässä? Tai edes kysyä onko ok tulla sen karvakasan kanssa samaan hissiin?
T: Allergikko ja muutenkin isoja otuksia pelkäävä mamma
Kommentit (113)
Hyi tosiaankin. Mä en edes pelkää koiria. Mutta saada ny jonkun vieraan koiran kuolat päällensä hississä. Niillä on aina suupielet märkänä ja pää osuu farkkuihin, joihin jää limavana. Tai ne nuolaisee. Tai haisevat muuten vaan märälle. Oman mustin kuolat on vähän yhhhh, mutta hyi helkkari jonkun vieraan turjakkeen. Kiva kun se märän koiran haju tosiaan tarttuu, jos pääseevät hinkkaamaan vaatteita vasten. Onneksi ei tarvi enää kerrostalossa asua, mutta eikö kyläillessä joku päästä rapaisen elukan nuohoamaan hississä mun vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]
Miksi se koiranomistaja ei voi mennä portaita? Tai odottaa se muutama minuutti, että ehdin sinne ylimpään kerrokseen? Ap
[/quote]Koiranomistaja varmaankin vois mennä portaita, mutta monelle koiralle portaat ovat todella pelottavat liukkauden vuoksi. Lisäksi esim. isokokoiselle koiralle ei ole hyväksi mm. selälle, kulkea portaita suuria määriä jokapäivä.
[/quote]
No voi nyyh nyyh. Se rakki kulkee portaita kun pistät kulkemaan.
Minäkin pelkään isoja koiria ja on todella ärsyttävää jos ne vielä päästetään iholle nuuskimaan. Eikö näillä koiranomistajilla ole yhtään järkeä tässä asiassa? Mä yleensä sanon siinä vaiheessa, että voisiko sen koiran viedä kauemmaksi koska pelkään. Minulla on siihen täysi oikeus. Ihan kuten tupakoitsijakin voi polttaa sen röökinsä kauempana.
Onneksi meidän talossa ei koiria ole joten saan olla hississä rauhassa. :D
Voi hellanlettas! Kylläpä sulla on aggressiivinen allergia, jos parinkymmenen sekunnin hissimatkalla muka alkaa oireilemaan! :D Taitaa olla pelkkä tekosyy. Vaikka sulla oliskin koirapelko niin suurin osa koirista osaa käyttäytyä eikä tee sulle yhtään mitään.
Mä oon allerginen eläimille ja kyläilen koirallisten kavereiden luona allergialääkkeiden ja astmapiipun turvin. Koirat on kivoja! <3
Ehkäpä sun pitää tosiaan muuttaa sinne allergiataloon kun et normaalia elämää kestä.
P.S. Hauska ketju, kiitos kaikille hupsuille kommentoijille nauruista! :D
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]
Miksi se koiranomistaja ei voi mennä portaita? Tai odottaa se muutama minuutti, että ehdin sinne ylimpään kerrokseen? Ap
[/quote]Koiranomistaja varmaankin vois mennä portaita, mutta monelle koiralle portaat ovat todella pelottavat liukkauden vuoksi. Lisäksi esim. isokokoiselle koiralle ei ole hyväksi mm. selälle, kulkea portaita suuria määriä jokapäivä.
[/quote]
No voi nyyh nyyh. Se rakki kulkee portaita kun pistät kulkemaan.
[/quote]
Varmasti kulkiskin, mutta miksi ihmeessä sen pistäisin kulkemaan väkisin.
Älä ole hississä, kun minä olen sinne tulossa. Olen allerginen sinulle.
Jos totta puhutaan niin tulkoot vaikka kymmenen koiraa samaan hissiin, kunhan ei yhtäkään lasta. Niitä ei jaksa kukaan niin pienessä kopissa. Alle 10v. voitte kantaa portaita, passataanhan ne muutenkin ihan piloille nykyaikana.
Hihhulit jäisivät varmaan hoitovapaallekin jos voisivat. "Koirat ovat elämäni."
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:57"]
Hissi on tarkoitettu ihan kaikille sitä tarvitseville. Mutta jos et suvaitse muita ihmisiä tai eläimiä ympärilläsi voit aina valita portaat.
[/quote]
Hissi on nimenomaan tarkoitettu niille, joiden on liki mahdoton kiivetä portaita esim nivelreuman sietämättömien kipujen takia, ja kun sellaisella vielä sattuu olemaan PAHA astma ja on juuri KOIRILLE pahimmin allerginen, niin HÄNELLÄ on todella se etuoikeus mennä hissillä, ja ihan pelkällä huomautuksella, että on koira-allerginen.
Rakkien taluttajat juoskoon portaita!
Ja tämä näin ihan sivullisen huomautuksena.
Sinäkin voit odottaa vuoroasi, tai avata suusi jos olet ensimmäisenä hississä.
Toki voin odottaa seuraavaa hissiä tai mennä joskus portaitakin koirani kanssa. Kunhan sitä pyydetään eikä vittuilla ja tuhista. Hissiä saa yhtälailla kuitenkin käyttää myös koiralliset ja aika harva meistä on ajatustenlukija. Joten ap: suu auki.
Muuta sellaseen taloon, missä ei oo hissiä.
Kuljen tällä hetkellä kainalosauvojen kanssa joten kiipeäminen niiden kanssa vitoskerrokseen ei houkuta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:11"]Muuta sellaseen taloon, missä ei oo hissiä.
[/quote]
Hyvä ratkaisu!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:57"]
Hissi on tarkoitettu ihan kaikille sitä tarvitseville. Mutta jos et suvaitse muita ihmisiä tai eläimiä ympärilläsi voit aina valita portaat.
[/quote]
Hissi on nimenomaan tarkoitettu niille, joiden on liki mahdoton kiivetä portaita esim nivelreuman sietämättömien kipujen takia, ja kun sellaisella vielä sattuu olemaan PAHA astma ja on juuri KOIRILLE pahimmin allerginen, niin HÄNELLÄ on todella se etuoikeus mennä hissillä, ja ihan pelkällä huomautuksella, että on koira-allerginen.
Rakkien taluttajat juoskoon portaita!
Ja tämä näin ihan sivullisen huomautuksena.
[/quote]
Eikä ole. Hissi on normaalissa talonyhtiössä tarkoitettu kaikille jotka talossa liikkuvat. Jotkut tarvitsevat sitä enemmän kuin toiset, mutta kaikilla on oikeus sitä käyttää.
Ap, kun kerran olet nähtävästi aivan mykkä ja saamaton sanomaan että olet allerginen, tee valtava kyltti kaulalle "OLEN ALLERGINEN KOIRILLE".
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:11"]
Toki voin odottaa seuraavaa hissiä tai mennä joskus portaitakin koirani kanssa. Kunhan sitä pyydetään eikä vittuilla ja tuhista. Hissiä saa yhtälailla kuitenkin käyttää myös koiralliset ja aika harva meistä on ajatustenlukija. Joten ap: suu auki.
[/quote]
Juuri näin. Sano ystävällisesti, että olet allerginen koirille niin kyllä me toki odotamme. Harvemmin kyllä hissiä käytämme kuljemme yleensä portaissa ellei ole tassuvaivoja.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:13"]
Kuljen tällä hetkellä kainalosauvojen kanssa joten kiipeäminen niiden kanssa vitoskerrokseen ei houkuta.
Ap
[/quote]
Estävätkö sauvat myös puhumisen?
Älä tunge kanaani