Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tunkeko samaan hissiin kanssani jos teillä on koira!

Vierailija
31.03.2015 |

Eikö voi sen aikaa odottaa, että se toinen ihminen ehtii mennä hissillä ensin ja sen jälkeen tulla koiran kanssa perässä? Tai edes kysyä onko ok tulla sen karvakasan kanssa samaan hissiin?

T: Allergikko ja muutenkin isoja otuksia pelkäävä mamma

Kommentit (113)

Vierailija
82/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:00"]Ne on kyllä ne rakin omistajat jotka saisivat mennä portaita. Tässäkin rapussa joku kulkee hissillä elukkansa kanssa jonka takia hissi haisee aina ihan perseelle. :x
[/quote]

Siellä haisee sun oma perse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:00"]

Ne on kyllä ne rakin omistajat jotka saisivat mennä portaita. Tässäkin rapussa joku kulkee hissillä elukkansa kanssa jonka takia hissi haisee aina ihan perseelle. :x

[/quote]

Oletko varma että se koira haisee perseelle ettei se omistaja...?

Vierailija
84/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄÄ OLEN MAAILMAN TÄRKEIN IHMINEN JA MÄÄ SAAN AINA MENNÄ ENSIN KOSKA MÄÄ OON MÄÄ, JA MÄÄ OLEN TÄRKEÄ! SUN PITÄÄ MYÖS OSATA LUKEA MUN AJATUKSIA JA MUN EI TARVITSE SANOA MITÄÄN KOSKA MÄÄ OON MÄÄ JA MÄÄ OON TÄRKEÄ SIKSI KUN MÄÄ OLEN TÄRKEÄ!

Helvetin hieno ketju taas vaihteeksi. Helvetin hieno. 

Esitä pyyntö ihan itse, allergia on pätevä tekosyy tai mene seuraavalla

Vierailija
85/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:13"]Kuljen tällä hetkellä kainalosauvojen kanssa joten kiipeäminen niiden kanssa vitoskerrokseen ei houkuta.

Ap
[/quote]

Käyt kuitenkin ilmeisesti töissä? Vai mihin on niin kiire että et voi odottaa että se koira menee ensin? Suomessa ei ole niin korkeita taloja että tuossa menisi monta minuuttia tms. Olet ilmeisesti puhekyvytön joten en näe muuta vaihtoehtoa kuin odottaa tai jopa muuttaa.

Vierailija
86/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä yliherkät infota herkkyydestään jotenkin? Samaan tapaan kuin potkivilla hevosilla on punainen rusetti hännässä ja koirilla joiden lähelle ei toivota ketään on kelaitainen rusetti hihnassa. Yliherkät voisivat pitää vaikka foliohattua päässä, se olisi helppo huomata ja siinä voisi viellä olla tarkenteena kyltti, jossa lukee yliherkkyys, kuten vaikka "PELKÄÄN KOIRIA", "OLEN ALLERGINEN ELÄIMILLE", "AJATUKSIANI YRITETÄÄN LUKEA"

Vierailija
87/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:50"]

Koiria on pakko rakastaa. Niiden on pakko antaa nuolla lastasi. Niiden on pakko saada haukkua ja ulvoa kolmelta yöllä. Palstalla on paljon ihmisiä joista koirat ovat ihmisiä ylempänä. Minun puolesta voisit potkaista koiran ulos hissistä jos omistaja ei muuten ymmärrä.

[/quote]

yläpeukitin vahingossa. Olet sairas ihminen, hanki jonkinlainen hoitosuhde ja hoitoa.

Vierailija
88/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien kanssa ei voi eikä saa mennä rullaportaita senkin itsekeskeiset kusipäät. Jos on tavalliset portaat, menen niitä, mutta esim metriksiillä ei niitä ole. 

Vierailija
89/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta koirille allergisena ja koirapelkoisena sanoisin ilman muuta koiran kanssa liikkuvalle ettei tule samaan hissiin - siis jos siinä ehtisi edes suutaan avata ennen kuin se koira on jo hyökännyt hissiin sisään kun ovi on 20 senttiä auennut ja hississä olija saamassa jo paniikkikohtausta. Kyllä se on koiran kanssa liikkuvan asia varmistaa että hissiin voi tulla ennen kuin päästää eläintään sinne rellestämään.

Voin myös sanoa että on aika karseaa mennä portaita vaikka neljänteen kerrokseen koiria vältellen, siinä on niin hemmetin monta kulmausta joiden takaa yhtäkkiä yllättäen voi hypätä koira eteen eikä ole mitään pakopaikkaa.

Olisipa kaikissa taloissa vanhanaikaiset hissit, joissa ovi on metalliristikkoa jota voi pitää kädellä kiinni ja sanoa raosta ettei koira voi tulla samaan hissiin!

Vierailija
90/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kysyisin koiranomistajana että sopiiko tulla samaan hissiin. Nyt ei tosin tarvitse kysyä sillä talossa jossa asumme, ei ole hissiä. Mutta mielestäni kuuluu hyviin tapoihin kysyä koska joku voi olla koiralle allerginen ja / tai pelkää koiria.

Vierailija
91/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:11"]En ole ap mutta koirille allergisena ja koirapelkoisena sanoisin ilman muuta koiran kanssa liikkuvalle ettei tule samaan hissiin - siis jos siinä ehtisi edes suutaan avata ennen kuin se koira on jo hyökännyt hissiin sisään kun ovi on 20 senttiä auennut ja hississä olija saamassa jo paniikkikohtausta. Kyllä se on koiran kanssa liikkuvan asia varmistaa että hissiin voi tulla ennen kuin päästää eläintään sinne rellestämään.

Voin myös sanoa että on aika karseaa mennä portaita vaikka neljänteen kerrokseen koiria vältellen, siinä on niin hemmetin monta kulmausta joiden takaa yhtäkkiä yllättäen voi hypätä koira eteen eikä ole mitään pakopaikkaa.

Olisipa kaikissa taloissa vanhanaikaiset hissit, joissa ovi on metalliristikkoa jota voi pitää kädellä kiinni ja sanoa raosta ettei koira voi tulla samaan hissiin!
[/quote]

Hommaa lääkkeet

Vierailija
92/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:00"]

Ne on kyllä ne rakin omistajat jotka saisivat mennä portaita. Tässäkin rapussa joku kulkee hissillä elukkansa kanssa jonka takia hissi haisee aina ihan perseelle. :x

[/quote]

Ootko varma, että siellä haisee just koiran perse? Suosittelen haistelemaan läpi kaikkien asukkaiden perseet ja kieltämään haisulilta hissin käytön. Ellei sitten opettele pesemään sitä persettään.

Vierailija
93/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen koirathan eivät aiheuta allergioita eivätkä pelota ketään. Ne ovat myös lapsia (paitsi omia) tärkeämpiä ja muita ihmisiä arvokkaampia otuksia. Niitä ei tarvitse edes paljoa kouluttaa, koska ovat niin hienoja luonteeltaan. Näillä hienoilla elitistikoirilla on oikeus tehdä mitä vaan, koska ovat pyhän av-mamman omistuksessa ja niin jaloja yksilöitä että ovat kaikkien muiden yksilöiden yläpuolella.

Vierailija
94/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa voin sanoa, että pikkaisen vituttaa aidosti yliherkkien ihmisten puolesta. Tässä ole mistään muusta kuin fobiasta ja puhekyvyttömyydestä kyse, ja sen tietää varsin hyvin jokainen itsekkin. halutaan vain omille ongelmille joku hienolta kuullostava termi joka ei kuullosta niin pahalta.

Samaan aikaan näiden saatanan vatipäiden takia ne joilla yliherkkyysoireet ovat vakavuudeltaan migreenistä ylöspäin, heidän oireitaan ei ota kukaan vakavasti.

Kiitti vitusti, saatanan apinat

-m35

Vierailija
95/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:03"]

Voi hellanlettas! Kylläpä sulla on aggressiivinen allergia, jos parinkymmenen sekunnin hissimatkalla muka alkaa oireilemaan! :D Taitaa olla pelkkä tekosyy. Vaikka sulla oliskin koirapelko niin suurin osa koirista osaa käyttäytyä eikä tee sulle yhtään mitään. 

[/quote] Kuinka ääliö täytyy olla jottei ole pienintäkään käsitystä siitä mitä fobia tarkoittaa? Koirapelko (ja ylipäätään suurehkoihiin vaarallisiin eläimiin kohdistuva pelko) on sitäpaitsi yksi terveellisimmistä ja luonnollisimmista peloista joita voi olla. Se on edesauttanut ihmislajin selvitymistä, joskin monen kommentoijan, lainatun mukaan lukien, takia olen epävarma onko se selviytyminen todella ollut niin tarpeen.

Vielä ilmiselvä lisäys: vaikka 99% koirista olisi (ainakin omistajiensa mukaan) hyvinkäyttäytyviä, se yksikin prosentti on aivan liikaa. Ei siinä valitettavasti nykypäivänä kovin kauaa mene että itse kukin näkee vaikka sen sata koiraa ja näin ollen sen vaarallisen häirikönkin melkoisen usein.

[/quote]

Mistä päättelit että en ymmärrä mitä fobia tarkoittaa? Toivottavasti luit viestini oikein, sanoin että ALLERGIA on vain tekosyy (oman kokemukseni perusteella), en sanonut että fobia on tekosyy! Ymmärrän että fobiat on todellisia. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että 99% todennäköisyydellä ap:lla ei ole mitään TODELLISTA syytä pelkoon hississä olevan naapurin koiran kohdalla. Tämä ei edelleenkään tarkoita sitä, etteikö ap saisi pelätä, fobiaa kun ei voi järjellä lopettaa. Tarkoitan vain sitä todennäköisyyttä, että koira tekisi mitään ap:lle. Sinäkin varmaan fobia-asiantuntijana tiedät sen, että fobia tarkoittaa nimenomaan perusteetonta ja liioiteltua pelkoa? Ei minunkaan araknofobiani ole Suomen oloissa järjenmukaista, vaikka muualta maailmasta löytyykin myrkyllisiä hämähäkkejä. Ja kyllä minäkin olen varautunut ja menen vähän kipsiin, jos menen vaikka jonnekin kylään ja iso koira hyppii päälle. Sekään tosin ei ole koskaan ollut vahingollista tai satuttanut minua. En ole lapsuudessa tottunut koiriin, kun niitä ei tosiaan allergian vuoksi ole lähipiirissä ollut. Sittemmin kaikki koirat, joista minulla on ollut kokemusta, ovat olleet hyvin kasvatettuja loistavia tapauksia, joita ei todellakaan ole tarvinnut pelätä.

Taidat olla itse koirapelkoinen? Ihanko totta, että ap sattuu samaan hissiin 100 koiran kanssa? :D Lenkillä vastaantuleva koira on pikkasen eri asia kuin olla oikeasti koiran kanssa tekemisissä. Tai kun se sama naapurin koira sattuu monta kertaa samaan hissiin, niin joku kerta se yhtäkkiä rupeaakin riehumaan vaikka on hyvin koulutettu kiltti koira? Come on now...

P.S. Hienoa, että sinä olet niin hieno ihminen, että aloit kyseenalaistamaan ihmisarvoani ja oikeuttani elämään kommenttini perusteella...

Vierailija
96/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit esittänyt tämän asian järkevästi, olisin koiranomistajana voinut  jatkossa alkaa kysymään ihmisiltä saadaanko tulla samaan hissiin.

Miksi pitää olla tuollainen urpo ja tahallaan provosoida ja puhua inhottavasti. Aloituksestasi ei todellakaan paista allergia tai koirapelko, vaan pelkästään se että olet ilkeä ja inhottava.

Vierailija
97/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kannaltasi, mutta käytä portaita. En elä elämääni sinun ehtojesi mukaan, joten harmi sinulle.

Vierailija
98/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:57"]

Hissi on tarkoitettu ihan kaikille sitä tarvitseville. Mutta jos et suvaitse muita ihmisiä tai eläimiä ympärilläsi voit aina valita portaat.

[/quote]

Hissi on nimenomaan tarkoitettu niille, joiden on liki mahdoton kiivetä portaita esim nivelreuman sietämättömien kipujen takia, ja kun sellaisella vielä sattuu olemaan PAHA astma ja on juuri KOIRILLE pahimmin allerginen, niin HÄNELLÄ on todella se etuoikeus mennä hissillä, ja ihan pelkällä huomautuksella, että on koira-allerginen.

Rakkien taluttajat juoskoon portaita!

Ja tämä näin ihan sivullisen huomautuksena.

[/quote]

Ei jumankauta, ei kai nyt reuma, astma tai koira-allergia voi olla syy etuilulle?

Vierailija
99/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:50"]

Minun puolesta voisit potkaista koiran ulos hissistä jos omistaja ei muuten ymmärrä.

[/quote]

Voit toki koittaa. Huonosti se kannaltasi päättyy.

Vierailija
100/113 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tunge kanssani samaan hissiin, jos oot elävä. tulee nälkä. t. zombi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä