Millaista on työssäkäyvän äidin arki?t.ammattivalittaja
Itse kun en ole ikinä ollut työssäkäyvä äiti niin olisi kiva tietää millaista se on. Onko aamuisin kiire viedä lapsi hoitoon entä iltapäivisin hakea hoidosta? entä ruokakaupassakäynnit yms?
Kommentit (28)
Samanlaista on. Ylös viimeistään klo 6.20 ja päiväkodin kautta töihin klo 8 -16 töissä, haen lapsen joka pv myös klo 16.30 ja kotiin, jossa n 17.30. mies on viikot töissä kaukana ja voi auttaa vain pari krt kuukaudessa.
Ja näin helposti tehtiin meikäläisestäkin vela. Huh Huh...
Ylös 6:15, pesut ja meikit. Kone auki 6:45 ja töitä aamupalan kanssa tunti. 8:00 lapset ylös ja aamutoimet. Lapset päiväkotiin 9:00 ja itse töissä 9:30-17. Mies hakee lapset 16:00. Pikku Kakkonen 17-18 jollon voi hulia. Safka 18 ja ulos. 20 iltapala. 21 lapset nukkumaan ja välillä 21:30-23 töitä. Siivoja siivoaa, pyykkihuolto ulkoistettu. Ruuat tulee netistä kerran viikossa, kaupasta haetaan vaan pieniä täydennyksiä lasten kanssa.
No onneksi ap sai jo potkut kolmesta puhelinmyyntipaikasta eikä tarvitse miettiä enää tällaista.
Mies vie hoitoon ennen töihin menoa, tilaan ruoan netistä, siivooja siivoaa. Minun on ikävä lapsia, haen heidät vauhdilla hoidosta. Iltaisin en voi levätä, koska olen lasten kanssa ja huolehdin heidän harrastuksistaan.
Tällaista tämä,täyttä. En osaisi olla ilman perhettä tai työtä.
Mies on tehnyt kolmivuoro ja itse kaksivuorotyötä ja joskus olen tehnyt pelkkää aamuhukia... Silloin kun lapsi oli hoitoiässä. Niin hoitoon ei ole tarvinnut viedä kuin n. 8 krt. Kk välillä oli isosiskon kans illasta ja joskus mummon luona yötä. Nyt jo tokaluokkalainen. Aina on ollut aikaa olla lapsen kans, mutta myös omiin harrastuksiin on jäänyt aikaa. Salilla on molemmat käyty jo vuosia n. neljä krt. viikossa. Plus koiran lenkittämiset päälle. Järjestelyä on välillä vaatinut ja joskus aikaisia aamuja kun salille on pitänyt mennä jo aamu kuudelta ennen töihin menoa. Itselle on aina ollut oman jaksamisen kannalta tosi tärkeää myös harrastaa jotain itselle mieluisaa. Joka päivä ei käydä kaupassa ja syödään jopa kahtenakin päivänä samaa ruokaa. Siinäkin aikaa säästyy johonkin hauskempaan puuhaan...
up