Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jäitte koukkuun tupakkaan?

Vierailija
31.03.2015 |

Miltä ekakerta tuntui?, Minkä ikäinen olit? Miten polttaminen eteni riippuvaiseks?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 13 (yläasteen alkutaipaleella) ja jostain typerästä syystä me oltiin sitä mieltä että kovistytöt polttaa ja nössöt ei. Näin jälkikäteen ajateltuna ajatushan oli idiootimpi kuin mitä me olimme... noh, siitä se lähti. Siihen aikaan (90-luvulla) tupakan saatavuus oli erittäin helppoa, moni kioski myi alaikäisille irto- tai askitupakkaa vain sillä säännöllä ettei kioskin ympäristöä saanut roskata eikä käräyttää poliiseille. Ensimmäiset tupakat maistui hirveän pahalta, mutta jollain teini-ikäisen uhmalla ja sisulla sitä veti väkisin. En tiedä kuinka nopeasti jäin koukkuun vai oliko se vuosia vain polttamista sen takia kun se nyt vaan oli olevinaan niin hienoa. Nyt olen vihdoin päässyt tupakasta eroon enkä kellekään suosittele testaamaan, kuinka nopeasti koukkuun jää. Toiset jäävät helpommin, toiset eivät koskaan. Itselleni siitä irtipääseminen oli kuitenkin kamalaa ja nyt kun mietin elämää taaksepäin 20 vuotta että mitä tupakoinnilla olen saanut hyvää aikaan, niin aika harvoihin ne jää. Ehkä muutama kaveruussuhde on syntynyt tupakkatauolla, mutta mistäs sitä tietää vaikka ne olisi syntyneet ilman yhteisiä tupakkataukojakin.

Ketään tupakoijaa en nykyään tuomitse. Mutta olen onnellinen, että yhteiskunta edeasauttaa tupakoinnin vaikeuttamista ja näin tekee siitä vielä paheksuttavampaa. Koska onko mitään niin säälittävän näköistä kun sairaalan edustalla ihmiset, jotka kaikissa kivuissaan liikuttaa itseään väkisin muutaman kymmenen metrin päähän tupakkipaikalle polttamaan? Tai miten nololta näyttää talvipakkasilla teatterin väliaika ikkunan takaa, kun hienot rouvat ja herrat palelevat kauniissa puvuissaan ulkona sormet sinisinä ja täristen.

Vierailija
22/23 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15v, pari kertaa tupakkaa maistanut. Ihastuin poikaan joka poltti ja väitin tupakoivani, kun kaikki muutkin polttivat. Pelkäsin jääväni ulkopuoliseksi jostain. Nyt jo yli 10v tupakointia takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:54"]

Eikö kukaan vastaa

[/quote]

Tupakka on nykyään enempi tuollainen wt-juttu. 

[/quote]Niin. Ja täällä av-palstaölla kirjoittelee vain eliitti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi