Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin pidetty ihminen niin kauan kun annoin muiden kävellä ylitseni

Vierailija
05.01.2024 |

Nyt olen heidän mielestään sitten hankala, ilkeä ja yhteistyökyvytön. Mm. Eksäni mielestä pilasin meidän eron jälkeiset hyvät välit vaatimalla elatusmaksuja enemmän kuin 100 euroa per lapsi. Pilasin myös joulun sillä, että halusin viettää sitä omassa kodissa.

Minusta aika kohtuuttomia syytöksiä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä öykkäri.

Vierailija
2/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se laumadynamiikka toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli manipulaation jatkoa vain. Toivottavasti menee alkumölön jälkeen pikkuhiljaa ohitse, kun tottuvat ja näkevät, ettei mene läpi.

Vierailija
4/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisille sallitaan kuitenkin omaa tahtoa ja puoliensa pitämistä eikä heitä pidetä hankalana? Todetaan vaan, että hän on sellainen luonteeltaan.

Ap

Vierailija
5/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin käy, ap, kun alkaa pitää itseään ihmisenä eikä kynnysmattona. 

Miellyttämisen (pleaser) ja tykättynä olemisen takia ei kannata ruveta rajattomaksi. 

Oikeasti nuo ihmiset eivät koskaan edes oikeasti arvostaneet sinua. Eli ne "ystävälliset, hyvät välit" olivat pelkkää manipulaatiota ja sanahelinää.

Pidä pintasi, ap! 💎💪

Vierailija
6/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisille sallitaan kuitenkin omaa tahtoa ja puoliensa pitämistä eikä heitä pidetä hankalana? Todetaan vaan, että hän on sellainen luonteeltaan.

Ap

Niin, miksi toiset ovat suosittuja ja pidettyjä, toiset eivät? Sillä ei välttämättä ole mitään yhteyttä sen kanssa, onko ihminen mukava vai kuspiä.

Arvostus ka kunnioitus ovat tärkeämpiä kuin olla kaikkien kanssa hyvää pataa.

Vierailija
7/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet totuttanut toiset sellaiseen versioon itsestäsi, tavallaan elänyt valheessa. 

Vierailija
8/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tapaus joka karkottaa ihmisiä on se jos uskaltautuu paljastamaan itsestään kipeitä kohtia ja ns heikkouksia. Sellasia ei pinnallisemmat pumpulielämässä kasvaneet ihmiset halua kuulla ja kaikkoavat omiin pilvilinnoihinsa. 

Vierailija
9/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan terapiassa käyvät ihmiset alkavat ylikompensoimaan. En tarkoita, että ap tai jokainen tekisi näin. Jotkut kuitenkin tekevät. Etsimällä etsitään muista ihmisistä uusia ja vanhoja vikoja ja virheitä. Vahingot muuttuvat tahallisiksi. Anteeksipyynnöt epäaidoiksi. Kaivetaan ihmisten ikivanhoja tekemisiä, sanomisia ja asioita, joita kukaan muu ei enää edes muista. Syytellään hyökkäävään ja tuomitsevaan sävyyn. Omaa osuutta ei kuitankaan suostuta näkemään eikä ymmärtämään. Syy on aina jonkun muun. Terapautti vaihtuu jatkuvastl kun hekin ovat työssään kuulemma surkeita. Rohkenevät esittää vaihtoehtoisia näkemyksiä, ja sitä ei hyväksytä eikä siedetä. Ovet paukkuvat ja terapeuttikin saa kuulla mitä mieltä asiakas on. Koko lähipiiri saa osansa ja ainut keskustelun aihe on psykoterapia sekä muiden tekemät virheet ja viat. Jotkut ihmiset vaikuttavat olevan terapian aikana enemmän sekaisin kuin ennen hoitoa. Kivasta ihmisestä voi oikeasti tulla vähemmän kiva. 

Vierailija
10/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan terapiassa käyvät ihmiset alkavat ylikompensoimaan. En tarkoita, että ap tai jokainen tekisi näin. Jotkut kuitenkin tekevät. Etsimällä etsitään muista ihmisistä uusia ja vanhoja vikoja ja virheitä. Vahingot muuttuvat tahallisiksi. Anteeksipyynnöt epäaidoiksi. Kaivetaan ihmisten ikivanhoja tekemisiä, sanomisia ja asioita, joita kukaan muu ei enää edes muista. Syytellään hyökkäävään ja tuomitsevaan sävyyn. Omaa osuutta ei kuitankaan suostuta näkemään eikä ymmärtämään. Syy on aina jonkun muun. Terapautti vaihtuu jatkuvastl kun hekin ovat työssään kuulemma surkeita. Rohkenevät esittää vaihtoehtoisia näkemyksiä, ja sitä ei hyväksytä eikä siedetä. Ovet paukkuvat ja terapeuttikin saa kuulla mitä mieltä asiakas on. Koko lähipiiri saa osansa ja ainut keskustelun aihe on psykoterapia sekä muiden tekemät virheet ja viat. Jotkut ihmiset vaikuttavat olevan terapian aikana enemmän sekaisin kuin ennen hoitoa. Kivasta ihmisestä voi oikea

Tiedän, että tällaistakin voi olla ja se on ikävää, mutta varmaan tasaantuu ajan myötä?

Itse olen lähinnä alkanut esittää toiveitani ääneen enkä ole tehnyt enää ihan kaikkea muiden tahdon mukaan.

Ap

Vierailija
11/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet totuttanut toiset sellaiseen versioon itsestäsi, tavallaan elänyt valheessa. 

Samaa mieltä. Miten muut olisivat voineet tuntea ap:n kun hän ei itse tuntenut itseään, saatika ollut oma itsensä muiden seurassa?

Vierailija
12/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä. Miten muut olisivat voineet tuntea ap:n kun hän ei itse tuntenut itseään, saatika ollut oma itsensä muiden seurassa?

Ihan oma vika siis.

Vierailija
13/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken itsensä alentaa,se ylennetään.

Vierailija
14/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin AP. Suurin osa suuttuu nyt minun ympärillä, kun minulle ei jokin sovikaan ja olenkin pitänyt oman mielipiteeni. Osa työkavereista, vapaaa-ajan tutuista ja myös vaimo. Osa minun vaatimuksista on lieviä ja silti niihin ei suostuta. Suostuttaisiin, jos joku toinen pyytäisi samaa.

AP n pyytämä reilu 100e ei ole mikään kohtuuton.

Tsemppiä kaikille kilteille ihmisille. 

Vierailija
15/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne kuin AP. Suurin osa suuttuu nyt minun ympärillä, kun minulle ei jokin sovikaan ja olenkin pitänyt oman mielipiteeni. Osa työkavereista, vapaaa-ajan tutuista ja myös vaimo. Osa minun vaatimuksista on lieviä ja silti niihin ei suostuta. Suostuttaisiin, jos joku toinen pyytäisi samaa.

AP n pyytämä reilu 100e ei ole mikään kohtuuton.

Tsemppiä kaikille kilteille ihmisille. 

Kelan täysi elatustuki on yhtä lasta kohti 196,02 e/kk, joten 100 euroa on ihan naurettava summa.

Vierailija
16/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BÄÄÄ, BÄÄÄ, BÄÄÄ, BÄÄÄ, BÄÄÄ, BÄÄÄ

Vierailija
17/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minä! Olen kyllästynyt jo siihen olet ilkeä juttuun. En ole enää kiinnostunut muista ihmisistä. 

Vierailija
18/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat pidettyjä vaikkeivät ole kynnysmattoja siksi, etteivät he välitä ovatko pidettyjä. Heillä on itseluottamusta ja arvostavat itseään ja se heijastuu heihin takaisinpäin muista ihmisistä. 

Se, että edes pohtii onko pidetty vai ei, tekee epämiellyttävän vaikutelman.

Vierailija
19/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ketkä sallii, ketkä eivät. Oma tahto sulla on ja oikeus pitää puoliasi, muttei tietenkään noiden ihmisten mielestä, jotka ovat hyötyneet alistumisestasi. He ovat vihoviimeisiä ihmisiä, joilta sun kannattaa odottaa hyväksyntää. Pysyt vain lujana ja etsit mukavampaa seuraa muualta, jos siis seuraa ylipäänsä kaipaat.

Vierailija
20/28 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se valitettavasti menee. Mulla kun vihdoin opin pitämään puoleni, meni monta vuotta ikävissä tunnelmissa.

Olin täynnä ihmisvihaa, masennuin ja erakoiduin. Sitten aloin eheytyä ja palasin tavallaan omaksi kiltiksi itsekseni, sillä erolla että en enää ollut puolustuskyvytön kynnysmatto. Siinä kohtaa minusta alettiin jälleen tykkäämään, vielä enemmän kuin aiemmin. 

Mutta varaudu siihen, että se voi ottaa aikaa, päästä siihen. Tavallaan itsesi kanssa sinuiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan