Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aihetta koski vaikein ja turhauttavin yliopistokurssisi?

Vierailija
19.12.2021 |

.

Kommentit (841)

Vierailija
521/841 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä jättänyt yhtään kurssia kesken, vaan kärsin karseimmatkin horinat loppuun asti. Yhden poikkeuksen tein. Kyseessä Tampereen yliopiston enkun kääntämiseen (tai ehkä mieluummin tulkkaamiseen) liittyvä höpönlöpörunonlausuntakurssi, jonka opettajana oli todella pieni ja mitäänsanomattoman näköinen amerikkalaisukko, joka nauroi ääneen kaikille opiskelijoille, joilla sattui olemaan brittiaksentti. Voi juma sitä ääliötä. No, ehkä joku siitä runonlausunnasta oppi jotain, itse en tosiaan viitsinyt parin kerran jälkeen enää mennä sinne. Ehkä kaikkein huonoin kurssi, jolle olen ikinä osallistunut, ja tein siis myös aineenopettajan opinnot!

Vierailija
522/841 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikein oli kompleksianalyysi 2, jossa luettiin paljon Alforsin ja Nevanlinnan teorioita. Läpäsin tuon neljännellä yrityksellä. Turhauttavin oli pakollinen ruotsi, jota en ole tähän mennessä tarvinnut. Toiseksi turhauttavimmat olivat läsnäolopakolliset ohjelmoinnin peruskurssit, joiden sisällön osasin jo etukäteen, koska olin koodannut ala-asteikäisestä asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/841 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysikaalinen kemia tuntui melko vaikealta. Sitkeällä työskentelyllä selvisin kursseista hyvin tiedoin.

Vierailija
524/841 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitta ja integraali, eli matematiikka.. En päässyt ekalla enkä tokalla kerrallakaan läpi. Tietenkin pakollinen kurssi.

Vierailija
525/841 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka I ja II, Helsingin yliopisto.

Kyseessä siis muinainen koinekreikka, jolla monet teologiset teokset on kirjoitettu.

Vierailija
526/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan alkeet. En kertakaikkian oppinut sillä kurssilla mitään. Opetus oli äärimmäisen teoreettista, ja heti alettiin kirjoittaa aineita kielioppi keskellä suuta. Keskeytin kurssin kerran, ja kävin seuraavana vuonna uudelleen, että sain pakollisen osan kieli- ja viestintäopintoja suoritettua.

Hupaisaa on, että olen kielialalla, ja opiskelujen jälkeen jopa asuin miltei vuoden Espanjassa. Olen omilla keinoillani oppinut enemmän espanjaa kuin tuolla uusitulla kurssilla koko aikana. 

Vierailija
527/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastotiede.

Vierailija
528/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastotiede 2. Johtui opettajasta. Kukaan ei ymmärtänyt, mitä puhui.

et sitten osannut itse lukea ja kirjojahan ei sinulla tietenkään ollut, netistä nyt puhumattakaan

Niinpä, mutta minä vuonna tuli mahdollisuus lukea netistä?

Vierailija
529/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

matematiikkaa opiskelemaan ei pääse palikat el iei vaikea

Vierailija
530/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termodynamiikka.

Vierailija
531/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki humaaniset aineet

Vierailija
532/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ollut kovin vaikeaa.

Turhauttavimpia pakolliset äidinkielen kurssit.

Vierailija
533/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hematologian valinnainen jatkokurssi oli vaikein, koska opettajalla tuntui tentissä olevan vaatimustaso todella korkealla. Vaadittiin erikoislääkärin osaamisalueisiin kuuluvia juttuja hyvin tarkasti, vaikka kyse oli kuitenkin vain lääketieteen opiskelijoille suunnatusta kurssista. Turhauttavia kursseja en käynyt yhtään, kaikista oli enemmän tai vähemmän hyötyä.

Vierailija
534/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostojärjestelmät

Vierailija
535/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwellin yhtälöt naboineen ja roottoreineen

Vierailija
536/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikan viestintä ja pakolliset esiintymiset. Ilman rauhoittavia lääkkeitä en olisi selvinnyt.

Vierailija
537/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatiotekniikan systeemit ja säätö.

Vierailija
538/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen historia ja filosofia. Se tieteen historia oli todella mielenkiintoinen, mutta se filosofia. En edelleenkään ymmärrä miten pääsin tentistä läpi.

Tosin löysin kurssilta poikaystävän.

Vierailija
539/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastotiede 2. Johtui opettajasta. Kukaan ei ymmärtänyt, mitä puhui.

et sitten osannut itse lukea ja kirjojahan ei sinulla tietenkään ollut, netistä nyt puhumattakaan

Niinpä, mutta minä vuonna tuli mahdollisuus lukea netistä?

No doh, maailma tunnetusti luotiin vasta 2000-luvulla. 

Vierailija
540/841 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että Aallossa tekninen fysiikka ja matematiikka yliopistotasolla, toki siellä opiskelee älykästä opiskelijaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän