Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aihetta koski vaikein ja turhauttavin yliopistokurssisi?

Vierailija
19.12.2021 |

.

Kommentit (841)

Vierailija
261/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orgaanisen kemian jatkokurssi oli ainoa, mitä pystyi kutsumaan melko vaativaksi.

Se olisi varmaan ihan mahdotonta, kun ykkösorkkukin oli jo niin vaikeaa.

Vierailija
262/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli joku pakollinen matematiikan kurssi, joka kuului tietojenkäsittelyopin opintoihin. Kaikki ei päässeet siitä koskaan läpi. Itse pääsin läpi kolmannella yrittämällä ja olen sentään Mensan jäsen

Siis herranjestas. Tää on tähänastisista ”paras”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TKK:lla matematiikka L4. Olisi pitänyt suorittaa jo toisen vuoden keväällä, mutta en päässyt läpi silloin enkä vielä seuraavanakaan vuonna. Kohtalotovereita onneksi riitti. Lopulta se oli ainoa tutkinnosta puuttuva kurssi ja päätin omistaa siihen niin paljon aikaa kuin vain suinkin pystyin. Opiskelin kurssin asioita vähintään 6-7 tuntia joka ikinen päivä puolen vuoden ajan ja koin silti olevani täydellisen pihalla. Pääsin kuitenkin rimaa hipoen läpi ja sain tutkintotodistuksen kouraan.

Vierailija
264/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun kreikan kurssit.

Vierailija
265/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pianonsoitto.

Olen äärimmäisen epämusikaalinen.

Missä tiedekunnassa joutui soittamaan pianoa täysin epämusikaalisena?

Kasvatustieteissä, luokanopettajan opintoihin kuuluivat  pakolliset pianon alkeet ja jatkokurssi. En päässyt alkeitakaan kuin puoleen väliin Aaron 1-osaa. Loppuharjoittelussa jouduin opettamaan musiikkia, vaikka en osaa soittaa enkä laulaa! Läpi meni, huh. Eli ainetta ei itse tarvitse osata, mutta sitä voi opettaa hyvin silti. (Me leikimme, sävelsimme, arvostelimme, rytmitimme ja lauloimmekin.)

Eiks Kuustosen Mikko tän tiennyt jo vuosikymmeniä sitten...

Vierailija
266/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhauttavin oli joku kasvatuksen sukupuolistavat käytännöt tai jotain muuta sen suuntaista, jota fanaattinen naistutkimuksen opettaja piti. Luultavasti on poistunut nykyisestä opetusohjelmasta. 

Vaikein oli joku EU-juttu, ja siinäkin haastavin vaihe oli tentti, jossa kysymykset olivat täsmälleen mitä sattui eikä niissä pätenyt mikään muu, mitä oli yliopistotenteistä sanottu. Todella vaikea opettaja oli tässäkin.

Tilastokurssit olivat ainoita, joissa olen pystynyt hyödyntämään peruskoulun joukko-oppia sitten 1970-luvun jälkene.

Tiedän ketä proffaa tarkoitat, eikä ole mikään fanaattinen vaan aivan huikea alansa asiantuntija, jonka luennoilta en jäänyt pois edes sairaana. Jos siis Lapin yliopisto kyseessä.

Vierailija
267/841 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttimekaniikka ja spektroskopia, voi h*lvetin p*rse, että oli vaikea kurssi. Kolme kertaa osallistuin kurssille. Viimeisellä kerralla proffa päästi anelemalla ja suullisella lisätenttimisellä läpi kun oli valmistuminen siitä kiinni.

Vierailija
268/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta on vaikea pakollisen toisen kotimaisen (eli virkamiesruotsin) ja ensimmäisen syventymiskohteen erikoistyön välillä.

Vierailija
269/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttisosiologian jatkokurssi oli minulle kyllä todella haastava. Meni läpi rimaa hipoen.

Vierailija
270/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi yrityksen kokonaisarkkitehtuurista.

Vierailija
271/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinta on vaikea pakollisen toisen kotimaisen (eli virkamiesruotsin) ja ensimmäisen syventymiskohteen erikoistyön välillä.

jotenkin hassua, että tuo ruotsi on monille nin vaikea. Tai no, itse kirjoitin laudaturin siitä mutta kirjoituksista oli aikaa 10v ja sain täydet virkamiesruotsista. Oli hyvin heppoinen kurssi ainakin treella.

Vierailija
272/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan testamentin sisältö. Se piti ihan oikeasti oppia läpi. Pääsinkö sitten kolmannella kerralla ykkösellä läpi. Sukuluettelot, aah! Terv. Teologian tohtori.

Vierailija
273/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotenkin hassua, että tuo ruotsi on monille nin vaikea. Tai no, itse kirjoitin laudaturin siitä mutta kirjoituksista oli aikaa 10v ja sain täydet virkamiesruotsista. Oli hyvin heppoinen kurssi ainakin treella.

Kyse ei niinkään ollut kurssin vaikeudesta, vaan sen vastenmielisyydestä. Sen ajan olisi voinut käyttää niin monin verroin hyödyllisemminkin.

Vierailija
274/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi sinullakin olla melkoiset antipatiat virkamiesruotsia kohtaan, jos opinnot venyivät yli 10 vuotta kirjoitusten jälkeen?

Vierailija
275/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeerinen analyysi ja teknillinen mekaniikka. Näihin moni opiskelukaveri kompastui pahasti. Pärjäsin näissä hyvin, mutta se työmäärä...

Vierailija
276/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni diskreetille matikalle. Voi olla, että joku ohjelmoinnin kurssi on ollut haastavampi. Ihan hyviä arvosanoja olen kyllä saanut, mutta välillä tuntuu, että aivoja pitää todellakin harjoituttaa joihinkin oppimisiin. Itse olen alun perin humanistipuolelta. Siellä ei mielestäni mikään ollut tällä tavoin vaikeaa. Piti vaan lukea, omaksua ja muistaa. Samapa tuo jos tenttialueet oli tuhat (ja yli) sivuisia, kun tekeminen oli kuitenkin vaan sitä lukemista. 

Vierailija
277/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsernilaskennan oon uusinut kun en meinannut päästä millään läpi. Kaikki muu kauppiksessa oli aika läpihuutojuttuja.

Vierailija
278/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matriisilaskelmat ja todennäköisyyslaskenta. Oli todella huono opettaja, joka vielä lasketutti opiskelijoilla omaan harrastukseensa liittyviä todennäköisyyksiä!

Vierailija
279/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaali- ja tietokonetekniikan kurssin arvosanatkin oli pelkkää nollaa ja ykköstä. (Tämä siis aikana, jolloin oli vielä ok julkaista opiskelijoiden nimet ja arvosanat ilmoitustaululla. Nykyään lienee tietosuojalakien vastaista).

Vierailija
280/841 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaiskirkkoslaavi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan