Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö väsymys vaan hyväksyä?

Vierailija
30.03.2015 |

Jos terveyskeskuksen lääkäri ei löydä siihen syytä tai ole halukas etsimään. Itse oon yrittänyt elää elämääni, olla masentumatta, mutta tuntuu, että sama olisi jäädä sängyn pohjalle sitten makaamaan...

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla jotain kroonista väsymysoireyhtymää? Olen kuullut, että siihen on vaikea saada diagnoosia

Vierailija
2/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärin pitäisi tehdä jotain sinun väsymykselle? Etkö vois ihan itse tehdä asialle jotain? Aloita vaikka tarkastelemalla ruokavaliotasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:58"]

Miksi lääkärin pitäisi tehdä jotain sinun väsymykselle? Etkö vois ihan itse tehdä asialle jotain? Aloita vaikka tarkastelemalla ruokavaliotasi.

[/quote]

En ole ap, vastaan silti, näin lääketieteen alan tutkijana. Lääkärin velvollisuus on auttaa potilastaan ja etsiä syy oireisiin. Väsymys voi olla oire lukuisissa eri sairauksissa ja diagnoosi vaatii aikaa ja ainakin verikokeita, mahdollisesti muitakin kokeita. Perus tk lääkärit sivuuttavat aivan liian usein väsymyksen jonain harmittomana "normaalina" asiana tai pahimmillaan ilman mitään kunnon yleistutkimuksia, verikokeita jne leimaavat potilaan masentuneeksi.

Suomessa on ihan paska kunnallinen terveydenhoito, näin kansallisissa vertailuissakin. Ollan aika ylhläään jos tarkastellaan kustannustehokkuutta, mutta hoidon laatu ei ole hyvää ekä etenkään ennaltaehkäisy. Suosittelen ap että taistele kunnlalisella, varaat ajan vaikka eri lääkärille. Jos ei kunnallisella puolella onnistu, niin sitten menet hyvälläe yksityiselle yleisslääketieteen erikoislääkärille. Ja js käy niin että hän jotain sinulta löytää niin muista tehdä valitus terveyskeskukseen osaamattomasta hoidosta. Asiat ei muutu sillä että hiljaisesti hyväksyy huonon kohtelun. 

Vierailija
4/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:07"]

[/quote]

En ole ap, vastaan silti, näin lääketieteen alan tutkijana. Lääkärin velvollisuus on auttaa potilastaan ja etsiä syy oireisiin. Väsymys voi olla oire lukuisissa eri sairauksissa ja diagnoosi vaatii aikaa ja ainakin verikokeita, mahdollisesti muitakin kokeita. Perus tk lääkärit sivuuttavat aivan liian usein väsymyksen jonain harmittomana "normaalina" asiana tai pahimmillaan ilman mitään kunnon yleistutkimuksia, verikokeita jne leimaavat potilaan masentuneeksi.

Suomessa on ihan paska kunnallinen terveydenhoito, näin kansallisissa vertailuissakin. Ollan aika ylhläään jos tarkastellaan kustannustehokkuutta, mutta hoidon laatu ei ole hyvää ekä etenkään ennaltaehkäisy. Suosittelen ap että taistele kunnlalisella, varaat ajan vaikka eri lääkärille. Jos ei kunnallisella puolella onnistu, niin sitten menet hyvälläe yksityiselle yleisslääketieteen erikoislääkärille. Ja js käy niin että hän jotain sinulta löytää niin muista tehdä valitus terveyskeskukseen osaamattomasta hoidosta. Asiat ei muutu sillä että hiljaisesti hyväksyy huonon kohtelun. 

[/quote]

Hei kiitos tästä tekstistä! EN ole ap, eikä mulla ole mitään erityisen huonoja (viimeaikaisia) kokemuksia kunnallisesta terveydenhuollosta, mutta olen kyllä samaa mieltä, että systeemi on huono, vaikka jotkut asiat toimisivatkin.

Itse kamppailen pahan refluksin kanssa, ja lääkäri on kyllä paneutunut hoitooni, mutta esim. tähystävä lääkäri (kunnan yksityiseltä ostama palvelu) oli niin suuri pettymys. Kauheaa liukuhihnameininkiä, lääkäri ei oikeastaan kertonut mulle mitään siitä tähystyksestä, eikä antanut mitään neuvoja, kirjoitti vain reseptin ja toivoi, että mä olisin häipynyt niin äkkiä kuin mahdollista. Kukaan ei edes kertonut mulle, että tähystys pahentaa niitä refluksioireita, kuulin sen sitten parin kuukauden päästä naapuriltani... Ärsyttää tällainen rahojen haaskuu!

Vierailija
5/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä hyväksyä. Mä kävin monesti lääkärillä valittamassa luonnotonta väsymystä ja etsimässä syytä vuoto-oireisiini. Lääkäreiden mielestä väsymysoireet oli mielenterveydellisiä ja vuoto-oireet "voi nyt johtua melkein mistä vaan". Kohdunkaulasyöpä löytyi vihdoin, yllätys lääkäreille, ei itselleni. Joka kerta olin lääkärissä sanonut, että en ole masentunut, väsymys tuntuu fyysiseltä. Masennuin lopulta ainoastaan siitä, etten jaksanut normaaleja asioita, joista ennen olin nauttinut. Kilpirauhastestejäkin sai pyytää, vaatia ja anella. Täällä joutuu oikean hoidon vuoksi taistelemaan ihan kohtuuttomasti, mutta tehtävä se on, kun on omasta terveydestä kyse. Suomalaiset, älkää antako periksi.

Vierailija
6/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No Lääkäri voisi esimerkiksi testata raudan puutteen, d-vitamiinin puutteen ja kilpirauhasen näin aluksi. Tsemppiä ap, hakeudu paremmalle lääkärille!

Vierailija
7/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Minustakin väsymys tuntuu hyvin fyysiselle ja tavalliset, arkiset asiat vievät voimia. Hyvänä esimerkkinä juurikin liikunnan harrastaminen, josta kyllä nautin, mutta joka vie toisinaan voimat loppupäiväksi. Kun vielä opiskelin ja koulupäivän jälkeen piti ottaa päiväunet, mietin toisinaan kuinka jaksan työelämässä... Ja minä nimenomaan haluan harrastaa, tehdä töitä, tehdä vaikka mitä. Se masentaa, että en jaksaisi tehdä mitään! Olen kuitenkin nuori ihminen vasta. Ja kyllä, lääkäri on useita kertoja nostanut esille tuon "väsymys voi olla merkki masennuksesta" yms. 

Kyllä, olen tarkastellut ruokavaliotani. Nukun tarpeeksi. Yritän liikkua, mutta se vie monesti voimat loppupäiväksi. Yritän ulkoilla, vaikka sekin väsyttää. Yritän miettiä mistä tämä johtuu. Jodin puute? Vähäinen vedenjuonti? Liika sokerin syönti? Kohta joku tulee sanomaan taas, että pitää elää elämäänsä eikä murehtia, murehtimallahan pahennan asiaa/olen luonut asian... En minä 24/7 vello missään masennuksessa, mutta vaikea olla murehtimatta, jos kaupassa käynti tuntuu saavutukselta. 

Ehkä varaan ajan terveyskeskukseen ja toivon, että lääkäri kuuntelisi tällä kertaa paremmin ja ehdottaisi jotain tutkimuksiakin. Ap

Vierailija
8/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmiset aina odottavat muiden tekevän kaiken puolestaan. Pitää hyväksyä, jos et halua itse asialle mitään tehdä.

Lääkärin tehtävä on poissulkea sairaudet tai määrätä masennuslääkkeet, sinun tehtäväsi on sen sijaan paljon laajempi, olet vastuussa itsestäsi. Tarkista liikuntatottumukset, ravinto, tarpeeksi ulkoilua, onko parisuhteessa kaikki kunnossa, elämässä muuten asiat ok.

Tiedän monia väsymystään valittavia ihmisiä, joista tietää heti että syy on omissa elämäntavoissa. Syödään väärin, ei liikuta eikä ulkoilla, roikutaan paskoissa parisuhteissa (ilmeisesti odotetaan ihmettä tapahtuvaksi että puoliso muuttuu), ei sosiaalisia kontakteja. Vastuu siirretään lääkärin harteille ja sitten nillitetään, kun mitään ei löydy, vaikka ollaan pahimmassa tapauksessa vuosia juostu kaiken maailman testeissä, jossa koko kroppa ja kaikki maailman testit skannattu läpi.

Ryhdistäytykää, ottakaa vastuuta itsestänne!

Vierailija
9/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo:58"]

[/quote]

[/quote]

Ja syy tähän on, että ihmisten väsymys johtuu usein niistä omista elämäntavoista. Kyllä lääkärit tarvittavat testit tekevät, en tiedä yhtään tapausta, että olisivat kieltäyneet.
Tuolle ei ole kyllä mitään perustetta, että kunnallinen terveydenhuolto olisi huonoa tasoa. Varsinkin kun useat käyvät ihan yksityisellä työterveyshuollon kautta. Se nyt vaan on todellinen ongelma, kun lääkäri ei voi vaikuttaa yksilön elämäntapoihin ja usein väsymys on seurausta niistä.

Vierailija
10/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:33"]

En ymmärrä, miksi ihmiset aina odottavat muiden tekevän kaiken puolestaan. Pitää hyväksyä, jos et halua itse asialle mitään tehdä. Lääkärin tehtävä on poissulkea sairaudet tai määrätä masennuslääkkeet, sinun tehtäväsi on sen sijaan paljon laajempi, olet vastuussa itsestäsi. Tarkista liikuntatottumukset, ravinto, tarpeeksi ulkoilua, onko parisuhteessa kaikki kunnossa, elämässä muuten asiat ok. Tiedän monia väsymystään valittavia ihmisiä, joista tietää heti että syy on omissa elämäntavoissa. Syödään väärin, ei liikuta eikä ulkoilla, roikutaan paskoissa parisuhteissa (ilmeisesti odotetaan ihmettä tapahtuvaksi että puoliso muuttuu), ei sosiaalisia kontakteja. Vastuu siirretään lääkärin harteille ja sitten nillitetään, kun mitään ei löydy, vaikka ollaan pahimmassa tapauksessa vuosia juostu kaiken maailman testeissä, jossa koko kroppa ja kaikki maailman testit skannattu läpi. Ryhdistäytykää, ottakaa vastuuta itsestänne!

[/quote]

Öö ap sanoi että lääkäri on HALUTON TUTKIMAAN. Eli ap ei ole saanut ravata testeissä. Ja et sinä eikä kukaan lääkäri voi vain katsomalla varmuudella tietää onko ihmisellä anemia, jokin vitamiininpuutos, kilpirauhasongelma, syöpä jne. Asennevammaista besserwisseriyttä ei tarvitse hyväksyä keneltäkään, etenkään lääkäriltä. Potilas on oman kehonsa paras asiantuntija, luki aikanaan lääkiksen pääsykokekirjassakin, jännästi vaan vuosien opiskelujen aikana monelta tätä unohtui.

T. Se lääketieteen tutkija. Musta tuli muuteen tutkija mielummin kuin ammattia harjoittava lääkäri kun opiskeluaikana alkoi yksinkertaisesti vituttaa ne kaikentietävät opiskelukaverit. Tutkijalinjalla oli ne tyypit, joita oikeasti kiinnosti sairauden tarkat syyt ja parhaiden keinojen löytämiset potilaiden auttamiseksi. Tunsin kuuluvani joukkoon paremmin.

Vierailija
11/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:29"]Kiitos vastauksistanne. Minustakin väsymys tuntuu hyvin fyysiselle ja tavalliset, arkiset asiat vievät voimia. Hyvänä esimerkkinä juurikin liikunnan harrastaminen, josta kyllä nautin, mutta joka vie toisinaan voimat loppupäiväksi. Kun vielä opiskelin ja koulupäivän jälkeen piti ottaa päiväunet, mietin toisinaan kuinka jaksan työelämässä... Ja minä nimenomaan haluan harrastaa, tehdä töitä, tehdä vaikka mitä. Se masentaa, että en jaksaisi tehdä mitään! Olen kuitenkin nuori ihminen vasta. Ja kyllä, lääkäri on useita kertoja nostanut esille tuon "väsymys voi olla merkki masennuksesta" yms. 

Kyllä, olen tarkastellut ruokavaliotani. Nukun tarpeeksi. Yritän liikkua, mutta se vie monesti voimat loppupäiväksi. Yritän ulkoilla, vaikka sekin väsyttää. Yritän miettiä mistä tämä johtuu. Jodin puute? Vähäinen vedenjuonti? Liika sokerin syönti? Kohta joku tulee sanomaan taas, että pitää elää elämäänsä eikä murehtia, murehtimallahan pahennan asiaa/olen luonut asian... En minä 24/7 vello missään masennuksessa, mutta vaikea olla murehtimatta, jos kaupassa käynti tuntuu saavutukselta. 

Ehkä varaan ajan terveyskeskukseen ja toivon, että lääkäri kuuntelisi tällä kertaa paremmin ja ehdottaisi jotain tutkimuksiakin. Ap
[/quote]

Tässä tapauksessa olet siis paneutunut omiin elämäntapoihisi, joten ihan perustellusti kannattaa mennä tutkimuksiin. Mene yksityiselle, jos et kunnalliselta saanut tarvitsemaasi palvelua. Tai mene kunnalliselle uudestaan ja sano että haluat, että sinulta katsotaan tarvittavia arvoja ja poissuljetaan sairauksia, siksi tulit sinne. Ei siinä sen kummempaa.

Kyllähän verikokeestakin nähdään niin paljon asioita. Itse olen joskus käynyt yksityisellä pahan huimauksen takia ja kyllä yhden verikokeen perusteella saatiin katsottua sen miljoona asiaa.

Vierailija
12/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:29"]Kiitos vastauksistanne. Minustakin väsymys tuntuu hyvin fyysiselle ja tavalliset, arkiset asiat vievät voimia. Hyvänä esimerkkinä juurikin liikunnan harrastaminen, josta kyllä nautin, mutta joka vie toisinaan voimat loppupäiväksi. Kun vielä opiskelin ja koulupäivän jälkeen piti ottaa päiväunet, mietin toisinaan kuinka jaksan työelämässä... Ja minä nimenomaan haluan harrastaa, tehdä töitä, tehdä vaikka mitä. Se masentaa, että en jaksaisi tehdä mitään! Olen kuitenkin nuori ihminen vasta. Ja kyllä, lääkäri on useita kertoja nostanut esille tuon "väsymys voi olla merkki masennuksesta" yms. 

[/quote]

Kuulostaa ihan minulta! Tosin sillä erotuksella, että mä en ole kehdannut lähteä lääkärille valittamaan väsymyksestäni :/ etukäteen jo sellainen olo, että masentuneeksi ne leimaavat kuitenkin, vaikka en todellakaan koe olevani masentunut. vain väsynyt.

Vierailija
13/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo:58"] Miksi lääkärin pitäisi tehdä jotain sinun väsymykselle? Etkö vois ihan itse tehdä asialle jotain? Aloita vaikka tarkastelemalla ruokavaliotasi. [/quote] En ole ap, vastaan silti, näin lääketieteen alan tutkijana. Lääkärin velvollisuus on auttaa potilastaan ja etsiä syy oireisiin. Väsymys voi olla oire lukuisissa eri sairauksissa ja diagnoosi vaatii aikaa ja ainakin verikokeita, mahdollisesti muitakin kokeita. Perus tk lääkärit sivuuttavat aivan liian usein väsymyksen jonain harmittomana "normaalina" asiana tai pahimmillaan ilman mitään kunnon yleistutkimuksia, verikokeita jne leimaavat potilaan masentuneeksi. Suomessa on ihan paska kunnallinen terveydenhoito, näin kansallisissa vertailuissakin. Ollan aika ylhläään jos tarkastellaan kustannustehokkuutta, mutta hoidon laatu ei ole hyvää ekä etenkään ennaltaehkäisy. Suosittelen ap että taistele kunnlalisella, varaat ajan vaikka eri lääkärille. Jos ei kunnallisella puolella onnistu, niin sitten menet hyvälläe yksityiselle yleisslääketieteen erikoislääkärille. Ja js käy niin että hän jotain sinulta löytää niin muista tehdä valitus terveyskeskukseen osaamattomasta hoidosta. Asiat ei muutu sillä että hiljaisesti hyväksyy huonon kohtelun.  [/quote] Ja syy tähän on, että ihmisten väsymys johtuu usein niistä omista elämäntavoista. Kyllä lääkärit tarvittavat testit tekevät, en tiedä yhtään tapausta, että olisivat kieltäyneet. Tuolle ei ole kyllä mitään perustetta, että kunnallinen terveydenhuolto olisi huonoa tasoa. Varsinkin kun useat käyvät ihan yksityisellä työterveyshuollon kautta. Se nyt vaan on todellinen ongelma, kun lääkäri ei voi vaikuttaa yksilön elämäntapoihin ja usein väsymys on seurausta niistä.

[/quote]

Tottakai voi vaikuttaa! Sitähän se lääkärin työ usein on, neuvontaa! On selvitettävä syy mistä väsymys johtuu ja sitten parannettava potilaan oloa tutkimusten perusteella. 

Vierailija
14/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:33"]

En ymmärrä, miksi ihmiset aina odottavat muiden tekevän kaiken puolestaan. Pitää hyväksyä, jos et halua itse asialle mitään tehdä. Lääkärin tehtävä on poissulkea sairaudet tai määrätä masennuslääkkeet, sinun tehtäväsi on sen sijaan paljon laajempi, olet vastuussa itsestäsi. Tarkista liikuntatottumukset, ravinto, tarpeeksi ulkoilua, onko parisuhteessa kaikki kunnossa, elämässä muuten asiat ok. Tiedän monia väsymystään valittavia ihmisiä, joista tietää heti että syy on omissa elämäntavoissa. Syödään väärin, ei liikuta eikä ulkoilla, roikutaan paskoissa parisuhteissa (ilmeisesti odotetaan ihmettä tapahtuvaksi että puoliso muuttuu), ei sosiaalisia kontakteja. Vastuu siirretään lääkärin harteille ja sitten nillitetään, kun mitään ei löydy, vaikka ollaan pahimmassa tapauksessa vuosia juostu kaiken maailman testeissä, jossa koko kroppa ja kaikki maailman testit skannattu läpi. Ryhdistäytykää, ottakaa vastuuta itsestänne!

[/quote]

Öö ap sanoi että lääkäri on HALUTON TUTKIMAAN. Eli ap ei ole saanut ravata testeissä. Ja et sinä eikä kukaan lääkäri voi vain katsomalla varmuudella tietää onko ihmisellä anemia, jokin vitamiininpuutos, kilpirauhasongelma, syöpä jne. Asennevammaista besserwisseriyttä ei tarvitse hyväksyä keneltäkään, etenkään lääkäriltä. Potilas on oman kehonsa paras asiantuntija, luki aikanaan lääkiksen pääsykokekirjassakin, jännästi vaan vuosien opiskelujen aikana monelta tätä unohtui.

T. Se lääketieteen tutkija. Musta tuli muuteen tutkija mielummin kuin ammattia harjoittava lääkäri kun opiskeluaikana alkoi yksinkertaisesti vituttaa ne kaikentietävät opiskelukaverit. Tutkijalinjalla oli ne tyypit, joita oikeasti kiinnosti sairauden tarkat syyt ja parhaiden keinojen löytämiset potilaiden auttamiseksi. Tunsin kuuluvani joukkoon paremmin.
[/quote]

En usko sen olevan yleistä, että lääkäri on haluton tutkimaan. Tiedän valtavasti tapauksia, jossa potilas ohjataan tuollaisessa tilanteessa labraan, jotta saadaan poissuljettua sairauksia veriarvon perusteella.

Yhden asennevammaisen lääkärin perusteella on täysin turhaa ja typerää tehdä mitään yleistyksiä kunnallisen terveydenhuollon tasosta. Itse olen saanut aina asiallusta hoitoa, kuin myös kaikki tapaukset, joista olen kuullut tutuiltani jne. Eräskin tuttava juoksee harva se päivä etsimässä syytä ongelmiinsa, välillä vaihtaa yksityiselle, mutta kun tulokset sielläkin samat, niin palaa kunnalliselle.

Vierailija
15/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen vaan hyväksynyt osaksi elämääni. On tutkittu kyllä paljonkin, mitään syytä ei ole löytynyt. Minä vaan sitten olen ihminen, joka juuri ja juuri jaksaa työpäivän, sen jälkeen pitää vaan lepäillä.  Ja päiväunetkin tarvitsen 8 h yöunien lisäksi. 

Vierailija
16/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:29"]Kiitos vastauksistanne. Minustakin väsymys tuntuu hyvin fyysiselle ja tavalliset, arkiset asiat vievät voimia. Hyvänä esimerkkinä juurikin liikunnan harrastaminen, josta kyllä nautin, mutta joka vie toisinaan voimat loppupäiväksi. Kun vielä opiskelin ja koulupäivän jälkeen piti ottaa päiväunet, mietin toisinaan kuinka jaksan työelämässä... Ja minä nimenomaan haluan harrastaa, tehdä töitä, tehdä vaikka mitä. Se masentaa, että en jaksaisi tehdä mitään! Olen kuitenkin nuori ihminen vasta. Ja kyllä, lääkäri on useita kertoja nostanut esille tuon "väsymys voi olla merkki masennuksesta" yms.    Kyllä, olen tarkastellut ruokavaliotani. Nukun tarpeeksi. Yritän liikkua, mutta se vie monesti voimat loppupäiväksi. Yritän ulkoilla, vaikka sekin väsyttää. Yritän miettiä mistä tämä johtuu. Jodin puute? Vähäinen vedenjuonti? Liika sokerin syönti? Kohta joku tulee sanomaan taas, että pitää elää elämäänsä eikä murehtia, murehtimallahan pahennan asiaa/olen luonut asian... En minä 24/7 vello missään masennuksessa, mutta vaikea olla murehtimatta, jos kaupassa käynti tuntuu saavutukselta.    Ehkä varaan ajan terveyskeskukseen ja toivon, että lääkäri kuuntelisi tällä kertaa paremmin ja ehdottaisi jotain tutkimuksiakin. Ap [/quote] Kuulostaa ihan minulta! Tosin sillä erotuksella, että mä en ole kehdannut lähteä lääkärille valittamaan väsymyksestäni :/ etukäteen jo sellainen olo, että masentuneeksi ne leimaavat kuitenkin, vaikka en todellakaan koe olevani masentunut. vain väsynyt.

[/quote]

Mulla tämä ainakin hankaloittaa niin paljon normaalia elämää, että toivoisin saavani apua. Esimerkiksi töissä ollessa tein muutamia virheitä, joista kaikki johtui siitä, että olen vaan niin väsynyt. Nukkunut kunnolla, pyöräillyt töihin, syönyt kunnolla, mutta silti vaan niin väsynyt. En usko että tollanen mokailu antaa kovinkaan hyvää kuvaa ihmisestä ja helpottaa työnsaantia jatkossa. Eikä kyse ollut mistään isoista kömmähdyksistä, jotka johtaisivat potkuihin, mutta kuitenkin. Se harmittaa, kun tiedän että olisin voinut nuokin asiat välttää, jos olisin skarpimpi. Myös ulkopuoliset huomaavat väsymykseni, joten se ei ole vain minun päässäni. Kysytään, onko ilta mennyt pitkäksi ja vitsaillaan, mitä olen tehnyt koko yön. No, oon menny ajoissa nukkumaan ja nukkunut noin kahdeksan tuntia. Kaikki illanvietot ja pitkäksi menneet illat on mulle ainakin aika harvinaisia, kun en olotilani takia jaksa sellasia. Tai jos joku illanvietto on tiedossa, yritän nukkua päikkärit ensin, ettei tarvii koko iltaa haukotella ja koomailla. 

Jos tämä vuosikausia jatkunut väsymys, aivosumu, huono olo, huono kunto, korkea leposyke jne on seurausta huonoista elämäntavoista, niin haluan kyllä kuulla, mitä vielä voin parantaa. Yksityiselle menisin heti, jos olisi varaa. Tai luulen, että sinne ainakin se muutama satanen uppoaa, eikä ole oikein varaa... Ap

Vierailija
17/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin väsyttää aina. Tällaista on ollut jo joitain vuosia. Olen vasta 20... Mutta mulla on mitä luultavimmin masennusta, niin liittyy varmaan siihen. On tää vaan kurjaa, kun yliopisto-opinnot on vasta aluillaan ja nyt jo tuntuu, että on ihan burn-outissa. En ole väsymyksen takia hakenut hoitoa, kun olen ajatellut sen liittyvän masennukseen. Anemiaa ei ainakaan ole, koska mun verikokeiden tulokset on aina täydelliset. Havahduin vain viime yönä miettimään, että onkohan tää kuitenkaan ihan normaalia. Heräsin keskellä yötä hyvin virkeänä. En muista, milloin olisi viimeksi tuntunut niin kevyeltä ja jaksavalta. Ei väsyttänyt ollenkaan! Ihana tunne! Jotenkin epätodellista. En edes muistanut, miltä vireys tuntuu. Kunpa olisi aina sellaista. Mutta ei. Heräsin taas aamulla zombina.

Vierailija
18/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:50"]

Mä olen sen vaan hyväksynyt osaksi elämääni. On tutkittu kyllä paljonkin, mitään syytä ei ole löytynyt. Minä vaan sitten olen ihminen, joka juuri ja juuri jaksaa työpäivän, sen jälkeen pitää vaan lepäillä.  Ja päiväunetkin tarvitsen 8 h yöunien lisäksi. 

[/quote]

Kun lääkäri ei löytänyt syytä, niin hyväksyt asian? Etkö halua itse tehdä asialle mitään?

Vierailija
19/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Poistaako masennuslääkkeet väsymyksen tuosta vaan? Sitten otan niitä mielelläni. Itselläni on ainakin ollut rankka lapsuus ja toki se joskus mietityttää. Käyn siitä sh:lle juttelemassakin. Silti en koe, että se masentaisi minua 24/7. Minua innostaa moni asia elämässä; liikunta, matkailu, hyvä parisuhde jne. Silti olo on kun joku olisi ajanut mun päälle. Ajatus ei juokse, väsyneenä sanat menee sekasin. Reippaasti kävellessä puuskutan, hemoglobiini kuitenkin ok. Kun kävelen 3km vaikka tuttavani luo, se vie voimat ja tuttavani luona tunnen, kuinka voisin nukahtaa istualleni. Olen työtön, mutta haluaisin olla töissä ja haen töitä. Silti hermostuttaa, millaisen työpanoksen voin antaa, jos jatkuvasti on uupunut olo ja töissä kuitenkin pitäisi olla skarppina, niin kuin ap tai joku tuossa aijemmin sanoi. 

Vierailija
20/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvä kirjoitus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi