Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö väsymys vaan hyväksyä?

Vierailija
30.03.2015 |

Jos terveyskeskuksen lääkäri ei löydä siihen syytä tai ole halukas etsimään. Itse oon yrittänyt elää elämääni, olla masentumatta, mutta tuntuu, että sama olisi jäädä sängyn pohjalle sitten makaamaan...

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on siitä hankala oire, että se voi johtua niin monesta asiasta. Se kuuluu myös vähän samaan kategoriaan masennuksen kanssa siinä mielessä, että kaikilla on kokemusta siitä jonkinasteisena ja siksi sitä on helppo vähätellä ("ymmärrän sinua, minäkin olin perjantaina työviikon jälkeen väsynyt mutta kyllä se siitä sitten kun kävin kuntosalilla, ottaisit sinäkin vain itseäsi niskasta kiinni").

Mieleen tuli yhtenä mahdollisena selityksenä homeongelma asunnossa. Itse ehdin kärsiä pahasta väsymyksestä ja monesta muusta oireesta vuosikausia, ennen kuin joku viimein hoksasi ehdottaa homekoirien kutsumista. Tutkimuksen tulos oli selvä, aloimme heti järjestellä muuttoa ja muuton jälkeen sekä väsymys että monet muut oireet alkoivat vähitellen helpottaa.

Vierailija
82/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:33"]

En ymmärrä, miksi ihmiset aina odottavat muiden tekevän kaiken puolestaan. Pitää hyväksyä, jos et halua itse asialle mitään tehdä. Lääkärin tehtävä on poissulkea sairaudet tai määrätä masennuslääkkeet, sinun tehtäväsi on sen sijaan paljon laajempi, olet vastuussa itsestäsi. Tarkista liikuntatottumukset, ravinto, tarpeeksi ulkoilua, onko parisuhteessa kaikki kunnossa, elämässä muuten asiat ok. Tiedän monia väsymystään valittavia ihmisiä, joista tietää heti että syy on omissa elämäntavoissa. Syödään väärin, ei liikuta eikä ulkoilla, roikutaan paskoissa parisuhteissa (ilmeisesti odotetaan ihmettä tapahtuvaksi että puoliso muuttuu), ei sosiaalisia kontakteja. Vastuu siirretään lääkärin harteille ja sitten nillitetään, kun mitään ei löydy, vaikka ollaan pahimmassa tapauksessa vuosia juostu kaiken maailman testeissä, jossa koko kroppa ja kaikki maailman testit skannattu läpi. Ryhdistäytykää, ottakaa vastuuta itsestänne!

[/quote]

Hyvä kirjoitus!

[/quote]

Aivan paskahan tuo oli..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ihan loppuunväsynyt vuosikausia ja kipeä kroppa mutta kuvittelin olevani ainoastaan masentunut. En halunnut syödä masennuslääkkeitä ja en hakeutunut hoitoon. Kun kivut lopulta meni erittäin vaikeaksi niin hakeuduin lääkäriin joka tutki ja lähetti eteenpäin. Minulla todettiin niivelreuma ja sain lääkityksen. Nyt olo on aivan loistava!! Ja eka oire oli vuosia sitten väsymys. Haaskausta se oli monta vuotta olla zombi kun kuvittelin olevani vaan laiska ja masentunut.

Vierailija
84/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:36"]

Väsymys on siitä hankala oire, että se voi johtua niin monesta asiasta. Se kuuluu myös vähän samaan kategoriaan masennuksen kanssa siinä mielessä, että kaikilla on kokemusta siitä jonkinasteisena ja siksi sitä on helppo vähätellä ("ymmärrän sinua, minäkin olin perjantaina työviikon jälkeen väsynyt mutta kyllä se siitä sitten kun kävin kuntosalilla, ottaisit sinäkin vain itseäsi niskasta kiinni").

Mieleen tuli yhtenä mahdollisena selityksenä homeongelma asunnossa. Itse ehdin kärsiä pahasta väsymyksestä ja monesta muusta oireesta vuosikausia, ennen kuin joku viimein hoksasi ehdottaa homekoirien kutsumista. Tutkimuksen tulos oli selvä, aloimme heti järjestellä muuttoa ja muuton jälkeen sekä väsymys että monet muut oireet alkoivat vähitellen helpottaa.

[/quote]

Niin, väsymys voi johtua monesta asiasta ja kaikkihan me ollaan joskus väsyneitä. Pakko myöntää, että vessan katossa on muutamia mustia pilkkuja, eli ilmeisesti kosteusongelmaa on... Tämä ei ole oma asuntoni, vaan vuokra-asunto. Olin kuukauden pois kotoa yhdessä vaiheessa ja silti väsytti, joten aloin miettiä, voiko oireeni muka johtua mahdollisesta homeesta. Ei kyllä ole tietoa, kuinka pahana tilanne täällä on ja kuinka kauan siitä "toipumiseen" menisi... Tarkoitus on kyllä muuttaa tästä, mutta ihan heti se ei varmaan onnistu. Ap

Vierailija
85/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:33"]

Olen myös kärsinyt pitkään väsymyksestä, joka ainakin osittain selittyy matalalla hemoglobiinilla. Luovutin ennen verta, enää en saa kun ei tahdo rautaa riittää edes itselle. Söin puolen vuoden ajan lisärautaa jotta tyhjät rautavarastot saataisiin täyteen, nyt muutamia kuukausia kuurin lopettamisen jälkeen olo alkaa taas olla voipunut, hengästyn helposti ja pienessäkin rasituksessa syke nousee korkeaksi joten taitaisi taas olla aika varata aika tk:lle. Tätä on jatkunut vuosia, jostain syystä hemoglobiini laskee sinne sadan tietämille ja alle vaikka syön monipuolisesti ja terveellisesti. Kuukausien rautakuurit ovat herkkävatsaiselle piinaavia, kun kaikki rautavalmisteet (myös ne "hyvin siedetyt") saavat mahan sekaisin.Lääkärit kohauttelevat olkiaan ja tuputtavat lisää rautapillereitä, syytä tuolle huonolle hemoglobiininne ei koskaan ole löydetty eikä yksikään valkotakkinen ole välittänyt pyynnöistä tai kysymyksistä huolimatta sitä selvittää tai ottaa siihen kantaa.

[/quote]

Minä joskus kysyin suoraan lääkäriltä, miksei olo parane jos hemoglobiini nousee? (esimerkiksi tonne 130 tietämille) Huomasi, ettei hän osaa sanoa tai arveli, että vaan kuvittelen väsymykseni. Huudahti vaan, että mene sinne gastroskopiaan ja kolonoskopiaan. No, niin tein mutta ei paljon auttanut. 

Mutta pakko sanoa, että TODELLA LOHDUTTAVAA lukea tuollaista, koska tuo kuulostaa samanlaiselta kuin minulla. Kunto on ihan surkea, joskus talvisin kun kävelen nopeasti tuntuu, että joudun haukkomaan happea. Hemoglobiini nousi kun söin vatsaystävällistä rautaa, verilettuja, maksalaatikkoa, vähensin maitotuotteita ja otin raudan kanssa appelsiinimehua/sitrushedelmiä. Kun muutan ruokavaliotani "normaalimmaksi", niin tiedän että hb laskee, vaikkei olo muutu. Eikä minulla ole runsaita kuukautisia. Myös vatsa on herkkä, enkä kykene popsimaan koko ajan jotain retaferia. Kaikki apteekin merkit on käyty läpi. Ravitsemusterapeutilla käyty, kehotti vaan vähentämään maitotuotteita. Ap

[/quote]

Anemioita on monenlaisia, ja jos kyse ei ole raudanpuuteanemiasta niin lisärauta ei siihen auta. Toivottavasti saat riittävät labratutkimukset.

Vierailija
86/90 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:33"]

Olen myös kärsinyt pitkään väsymyksestä, joka ainakin osittain selittyy matalalla hemoglobiinilla. Luovutin ennen verta, enää en saa kun ei tahdo rautaa riittää edes itselle. Söin puolen vuoden ajan lisärautaa jotta tyhjät rautavarastot saataisiin täyteen, nyt muutamia kuukausia kuurin lopettamisen jälkeen olo alkaa taas olla voipunut, hengästyn helposti ja pienessäkin rasituksessa syke nousee korkeaksi joten taitaisi taas olla aika varata aika tk:lle. Tätä on jatkunut vuosia, jostain syystä hemoglobiini laskee sinne sadan tietämille ja alle vaikka syön monipuolisesti ja terveellisesti. Kuukausien rautakuurit ovat herkkävatsaiselle piinaavia, kun kaikki rautavalmisteet (myös ne "hyvin siedetyt") saavat mahan sekaisin.Lääkärit kohauttelevat olkiaan ja tuputtavat lisää rautapillereitä, syytä tuolle huonolle hemoglobiininne ei koskaan ole löydetty eikä yksikään valkotakkinen ole välittänyt pyynnöistä tai kysymyksistä huolimatta sitä selvittää tai ottaa siihen kantaa.

[/quote]

Minä joskus kysyin suoraan lääkäriltä, miksei olo parane jos hemoglobiini nousee? (esimerkiksi tonne 130 tietämille) Huomasi, ettei hän osaa sanoa tai arveli, että vaan kuvittelen väsymykseni. Huudahti vaan, että mene sinne gastroskopiaan ja kolonoskopiaan. No, niin tein mutta ei paljon auttanut. 

Mutta pakko sanoa, että TODELLA LOHDUTTAVAA lukea tuollaista, koska tuo kuulostaa samanlaiselta kuin minulla. Kunto on ihan surkea, joskus talvisin kun kävelen nopeasti tuntuu, että joudun haukkomaan happea. Hemoglobiini nousi kun söin vatsaystävällistä rautaa, verilettuja, maksalaatikkoa, vähensin maitotuotteita ja otin raudan kanssa appelsiinimehua/sitrushedelmiä. Kun muutan ruokavaliotani "normaalimmaksi", niin tiedän että hb laskee, vaikkei olo muutu. Eikä minulla ole runsaita kuukautisia. Myös vatsa on herkkä, enkä kykene popsimaan koko ajan jotain retaferia. Kaikki apteekin merkit on käyty läpi. Ravitsemusterapeutilla käyty, kehotti vaan vähentämään maitotuotteita. Ap

[/quote]

Anemioita on monenlaisia, ja jos kyse ei ole raudanpuuteanemiasta niin lisärauta ei siihen auta. Toivottavasti saat riittävät labratutkimukset.
[/quote]
Raudanpuuteanemiana sitä aijemmin hoidettiin, tiedä sitten. Tuntuu, että paljon se vaatii, että rauta imeytyy. Kiitos. Ap

Vierailija
87/90 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
88/90 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vielä viimevuonna väsynyt, nukuin 11-12 h yössä ja sekään ei meinannut riittää. Olisin voinut usein nukkua koko päivän ja välillä vapaapäivänä niin teinkin. Aivosumussa lähes koko päivä, iltaa kohden virkistyin. En ollut masentunut vaan olisin ollut motivoitunut vaikka mihin. Kilpirauhasarvot ok. Rupesin GLUTEENITTOMALLE, ja nykyään nukun 8 h yössä ja olen virkeä. Elämä on täysin erilaista. Kokeilkaa eri ruokavalioita, kuukausi kerrallaan. Apu voi löytyä yllättävistä paikoista.

Vierailija
89/90 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 jatkaa: terveyskeskuksessa katsottiin nuo kilpparit ja passitettiin juttelemaan "masennuksesta", muuta apua sieltä ei tullut vaan itse kokeilin.

Vierailija
90/90 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi