Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät älkää avatko virpojille ovea

Vierailija
30.03.2015 |

Kun lapseni tuli päivällä virpomasta, hän oli ihan pettynyt, koska oli saanut vain muutaman suklaamunan, karkkeja ja rahaa yhteensä 15 euroa. Eräskin oli antanut hänelle vain yhden suklaamunan ja tyttöni oli tietenkin joutunut antamaan hänelle vitsan, vaikka hän olisi paljon mielummin antanut sen jollekkin jolta saa kunnon palkan.

Köyhät olkaa avaamatta sitä ovea virpojille, saitte todella pahan mielen tytölleni! :(

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tosikoita

Ohis

Vierailija
22/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjuulle pittää lapset laittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse hakemaan lisää karkkia kaupasta kun tyttö oli niin pahalla mielin, hävetkää siis köyhät!

Vierailija
24/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:15"]

Meidän asuinalueellamme lapset ovat tottuneet joko isoihin karkkipusseihin tai 5-10 euron seteleihin. Ei nyt kaikki anna niin paljoa, mutta yleisesti ottaen elintaso on tuota luokkaa. Jos ollaan virpomispäivänä isovanhemmilla kylässä, ohjeistan kyllä lasta ettei sitten pety pienempiin lahjoituksiin. Ja osaa kyllä kiittää kaikenkokoisista lahjoista. Se on niin suhteellista. 

[/quote]Just joo, hyvinpä olet lapsesi ohjeistanut

Vierailija
25/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:22"]

Meidän asuinalueellamme lapset ovat tottuneet joko isoihin karkkipusseihin tai 5-10 euron seteleihin. Ei nyt kaikki anna niin paljoa, mutta yleisesti ottaen elintaso on tuota luokkaa. Jos ollaan virpomispäivänä isovanhemmilla kylässä, ohjeistan kyllä lasta ettei sitten pety pienempiin lahjoituksiin. Ja osaa kyllä kiittää kaikenkokoisista lahjoista. Se on niin suhteellista. 

[/quote]Just joo, hyvinpä olet lapsesi ohjeistanut

[/quote]

Totta kai. Jos lapsi tottuu johonkin niin mistä hän voisi tietää ettei se olekaan yleinen käytäntö. 

Vierailija
26/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis ihan törkeille palkkioille olet lapsesi totuttanut. Ja vielä pitää kertoa, ettei suutu, jos tulee vähemmän. Miten oikein kasvatat lapsesi?

Vierailija
27/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako joku oikeasti yhden suklaamunan? 20-50 euroa on sopiva palkka!

Vierailija
28/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:16"]Ihme tosikoita

Ohis
[/quote] No näin opiskelijana ottaa koville kun ei ole varaa paljoon ja siitä minkä antaa kiukutellaan. Kun itse ei voi leipoa kun menee kuitenkin roskiin.

Vierailija
29/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:21"]Jouduin itse hakemaan lisää karkkia kaupasta kun tyttö oli niin pahalla mielin, hävetkää siis köyhät!
[/quote]

Taidat itse olla köyhä kun lapsesi keräämään muilta laitoit

Vierailija
30/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eliittirouvan olisi hyvä pudota välillä todellisuuten

Vierailija
31/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:21"]Jouduin itse hakemaan lisää karkkia kaupasta kun tyttö oli niin pahalla mielin, hävetkää siis köyhät! [/quote] Taidat itse olla köyhä kun lapsesi keräämään muilta laitoit

[/quote]

Hän ei kerjännyt vaan antoi vastineeksi hienot vitsat, joita tein monta tuntia.

Vierailija
32/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:25"]

[/quote]

Siis ihan törkeille palkkioille olet lapsesi totuttanut. Ja vielä pitää kertoa, ettei suutu, jos tulee vähemmän. Miten oikein kasvatat lapsesi?

[/quote]

Minäkö totuttanut? En minä niitä lahjoja anna lapselleni vaan naapurusto. Totta kai annan meille tuleville virpojille yhtä hyvät palkkiot, mutta en ole totuttanut lastani mihinkään. Niin se vaan täällä on.

Vierailija
33/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi tyttö jonka lahja oli "loru sulle, palkka mulle". Eli piti vitsansa mutta vaati palkkiota. Hain lompakosta viiden sentin kolikon ja ovea sulkiessa tytön äiti näytti keskisormea! Kivoille lapsille annoin sellaisen noitalakun ja kaksi euroa.

Vierailija
34/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:21"]Jouduin itse hakemaan lisää karkkia kaupasta kun tyttö oli niin pahalla mielin, hävetkää siis köyhät! [/quote] Taidat itse olla köyhä kun lapsesi keräämään muilta laitoit

[/quote]

Hän ei kerjännyt vaan antoi vastineeksi hienot vitsat, joita tein monta tuntia.
[/quote] Olisin niin pettynyt jos saisin vanhemman tekemän vitsan että juoksisin hakemaan palkkioni takaisin. Jos lapsi siis on yli puolitoistavuotias.

Vierailija
35/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:31"]

Meillä kävi tyttö jonka lahja oli "loru sulle, palkka mulle". Eli piti vitsansa mutta vaati palkkiota. Hain lompakosta viiden sentin kolikon ja ovea sulkiessa tytön äiti näytti keskisormea! Kivoille lapsille annoin sellaisen noitalakun ja kaksi euroa.

[/quote]

Näytti keskaria?? 

Vierailija
36/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:31"]Meillä kävi tyttö jonka lahja oli "loru sulle, palkka mulle". Eli piti vitsansa mutta vaati palkkiota. Hain lompakosta viiden sentin kolikon ja ovea sulkiessa tytön äiti näytti keskisormea! Kivoille lapsille annoin sellaisen noitalakun ja kaksi euroa.
[/quote]
Meilläkin tälläinen tapaus. Juoksin jääkaapille ja olisin tarjonnut koriin lusikallista mämmiä muttei kelvannut. :, ( nyyh Äiti näytti pöyristyneelle :D

Vierailija
37/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:31"]

[/quote]

Näytti keskaria?? 
[/quote] Ei kasvojen korkeudella mutta tuskin se sormi vahingossakaan nousee? Olisi ilmeisesti pitänyt antaa Ceccicalle* 10 euroa ja lavallinen suklaamunia vastineeksi lorusta...
Naapurin, miten sen nyt nätisti sanoisi, juntein perhe. Kesät grillaillaan ja ryypätään päivätolkulla peräkkäin, taistelurotuinen koira, kotikampaamo ja tupakka palaa ketjussa...
*Nimi muutettu, mutta saman suuntainen.

Vierailija
38/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:25"]

[/quote]

[/quote]

Minäkö totuttanut? En minä niitä lahjoja anna lapselleni vaan naapurusto. Totta kai annan meille tuleville virpojille yhtä hyvät palkkiot, mutta en ole totuttanut lastani mihinkään. Niin se vaan täällä on.

[/quote]

Kyllä, kyllä, onneksi en asu naapurissa...tällaista en haluaisi tukea, vaikka rahaa olisi

Vierailija
39/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Häpeä, että kehtasit tulla edes kertomaan

Vierailija
40/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:42"]

[/quote]

Häpeä, että kehtasit tulla edes kertomaan

[/quote]

Sellanen tapa täällä vaan on enkä mä sitä ala sen kummemmin häpeämään. Pointti on kuitenkin se, että neuvotaan lastamme ettei jokapaikassa saa yhtä hyviä palkkioita, ettei sitten ala syyttä suotta kiukuttelemaan jos tulee pienempi lahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi