Köyhät älkää avatko virpojille ovea
Kun lapseni tuli päivällä virpomasta, hän oli ihan pettynyt, koska oli saanut vain muutaman suklaamunan, karkkeja ja rahaa yhteensä 15 euroa. Eräskin oli antanut hänelle vain yhden suklaamunan ja tyttöni oli tietenkin joutunut antamaan hänelle vitsan, vaikka hän olisi paljon mielummin antanut sen jollekkin jolta saa kunnon palkan.
Köyhät olkaa avaamatta sitä ovea virpojille, saitte todella pahan mielen tytölleni! :(
Kommentit (102)
En annakkaan suklaamunia tai rahaa,seuraavaksi annan näkkileipää ja makkaraa siihen päälle. Ja ne oksat syötän sioille. Onko nyt hyvä?
5euroo per ovi, voisin mennä jo töihin sellaisella palkalla.
Mitävarten mutsit kiertää lasten mukana? Kerjäämässä munaa omaankin pussukkaan?
Henkisesti köyhät, älkää laittako lapsianne kerjuulle! Tuo ilmiö ei ole tätä päivää, mutta weeteet sen kun käyttää hyväkseen kaikkea, josta voi hyötyä.
Minun lapseni täällä köyhällä alueella kävi kaverinsa kanssa virpomassa. Yhteensä kävivät muistaakseni seitsemällä ovella, kaikki sellaisia naapureita, joille tiesin virpomisen olevan ok.
Palkaksi sai muutaman pikkumunan, kymmenkunta tavallista paperikarkkia, kinderin ja euron. Ja oli tyytyväinen, mukava aamupäivä oli. Iltapäivällä olivat sitten kaverillaan nauttimassa herkuista ja leikkimässä, ja kotiin tullessa oli vielä muutama karkki tallessa annettavaksi isommille sisaruksille, jotka olivat auttaneet virpomaoksien teossa. Kai me sitten ollaan tosi köyhiä, kun lapselle tämä oli ihan riittävä "palkka" :)
Tämä selkeä provo, mutta valitettavasti nykyään lapset odottaa uhan älyttömiä palkkioita. Me annetaan 5 sentin kolikko tai yksi pieni suklaamuna per virpoja.
Tää on ihan selvä provo. Älkää vaivautuko kauhistelemaan. Ap saa vaan lisää kiksejä.
Kerjääminen pitäisi kieltää.
Varsinkin lapsityövoimalla.
Ei sovi suomaliseen yhteiskuntaan.
Mä laitoin ovikellon niin, ettei se edes soi. Syötiin suklaamunat itse.
En tietenkään avaa ovea, pelkään lapsia.
Huh, huh, onpa ahneita äitejä -: Ja olen ihan varma, että virpomisessa on tärkeintä lapsellekin palkkio
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 11:13"]
Tää on ihan selvä provo. Älkää vaivautuko kauhistelemaan. Ap saa vaan lisää kiksejä.
[/quote]
Mistä tiedät, että olisi provo? Ihan varmasti tällaiaisia äitejä ja lapsia on. Onhan täällä ollut tämä parempituloisten alueella asuva rouvakin
Niin... Minä menin kontilleni ja konttasin karkuun keittiöstä. Saakelin verenimijät!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:55"]
Meillä oli poika ensimmäistä kertaa virpomassa ja opetettu lapselle että hymy on suurin kiitos. Niinpä poikani sanoi naapurin mummolle joka pahoittteli kamalasti että karkit oli loppu että hymy ja hali riittää.. poikani oli niin ylpeä kun sai mummolle hymyn aikaan eikä muusta puhunut loppu illan aikana. Tänään aamulla ovikellomme soi ja menin ovea avaamaan. Naapurin mummo toi pojallemme ison karkkipussin ja kertoi kuinka hieno poika meillä on. Joten te jotka vaaditte enemmän rahallista arvoa niin tässä teille tarina. Minä olen onnellinen siitä että poikani haluaa antaa muille hymyn huulille mieluummin kuin pahoittaisi mielensä rahan tai karkin takia!!
[/quote]
Olisihan se kiva, että meitä mummoja huomioitaisiin kuvaamallasi tavalla muinakin kuin virpomispäivinä. Missä ne lapset ovat?
[/quote]
Kohteliaat käytöstavat opitaan kotoa. Maalla on hyvä olla ja elää. Täällä huomioidaan mummotkin aina kun tavataan ja tarvittaessa käyn heidän puolestaan myös kaupassa.
Terveisin lähihoitaja sydämestään asti
Siis mitä?? Olen itse 19v nuori nainen, eikä mulle tullu mieleenkään ostaa pienille tuntemattomille virpojille mitään suurempaa kuin ihan vaan ne pienet suklaamunat. Omasta virpomisesta on toki jo 10 vuotta, mutta pikkusisarusten kanssa kiersin vielä viime vuonna. Ja eihän rahaa ole tarkoituskaan jakaa?? Se suklaahan on SE juttu. Miten voin muka olla nöin pihalla... siis ihan totta, virpojille RAHAA?! Sehän on siis suoraa kerjuuta? Eikä se varmaankaan ole virpomisen idea... tunnen itseni niiiiiin vanhaksi!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:21"]
Jouduin itse hakemaan lisää karkkia kaupasta kun tyttö oli niin pahalla mielin, hävetkää siis köyhät!
[/quote]
Juu mä häpeän toki. En avannut edes ovea, inhoan tuota naapurin kiljukaula- porukkaa.
Siis, jokuhan kyseli täällä myös, että mitä annoit palkkioksi ja tuntui menevän kilpailuksi sekin,kuka ylsi parempaan. Aika tolkuttomia palkkiota monet tuntuvat antavan. Varmaan kannattavaa bisnestä, en yhtään epäile. Ja eihän sitä varmaan voi poiketa hirveästi linjasta. Olen viettänyt maalla lapsuuteni ja jos joku kyläläisistä täytti mm pyörreitä, jokainen antoi rahaa sen mukaan, mitä muutkin antoivat. Rikkaat ja ylemmyydentutoiset tietenkin enemmän. Oli siis lista, johon kerättiin nimet ja summa, mitä kukin laittoi. Olen hyvin köyhästä perheestä kotoisin ja ihmettelin usein summia, joihin meillä ei olos ollut oikeasti varaa, koska eme saanet aina edes välttämättömiä vaatteita, vaan toisen sisaren paikatut vaatteet. Ravitsevasta ja monipuolisesta ruasta puhumattakaan. Ja eipä käyty virpomassakaan pääsiäisenä, ei varmaan ollut varaa "pukeutua" mitenkään
Tästä palkkioden ja lahjojen saamisesta lapsille näyttää tulleen käytäntö ja tapa nykyään, jota ei edes juuri kyseenalaisteta
Köyhät vikisevät