Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät älkää avatko virpojille ovea

Vierailija
30.03.2015 |

Kun lapseni tuli päivällä virpomasta, hän oli ihan pettynyt, koska oli saanut vain muutaman suklaamunan, karkkeja ja rahaa yhteensä 15 euroa. Eräskin oli antanut hänelle vain yhden suklaamunan ja tyttöni oli tietenkin joutunut antamaan hänelle vitsan, vaikka hän olisi paljon mielummin antanut sen jollekkin jolta saa kunnon palkan.

Köyhät olkaa avaamatta sitä ovea virpojille, saitte todella pahan mielen tytölleni! :(

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin köyhä enkä akateemisesti koulutettu niin ainakin osaan kertoa lapselleni että kaikesta pienestäkin tulee olla kiitollinen. Sinä et selvästikkään osaa. Ihmettelen kyllä että jos kerran olet rikas oletko sitä ihan itse vai oletko kenties pyrkyri bimbo joka ei osaa tämän takia lastansakkaan kasvattaa oikein. Aina se raha ei näköjään tuo aivojakaan

Vierailija
82/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö AP:n kakaralle olla 100€ ja 10kg karkkia ja pari kennollista suklaamunia?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aivan oikein, jos jotkut ja toivottavasti mahdollisimman moni äitä tuntisi edes vähän syyllisyyttä tämän keskustelun johdosta. Monihan ei tähän varmaan kykene

Vierailija
84/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:34"]

Kun lapseni tuli päivällä virpomasta, hän oli ihan pettynyt, koska oli saanut vain muutaman suklaamunan, karkkeja ja rahaa yhteensä 15 euroa. Eräskin oli antanut hänelle vain yhden suklaamunan ja tyttöni oli tietenkin joutunut antamaan hänelle vitsan, vaikka hän olisi paljon mielummin antanut sen jollekkin jolta saa kunnon palkan.

Köyhät olkaa avaamatta sitä ovea virpojille, saitte todella pahan mielen tytölleni! :(

[/quote]

Ahneet,älkää käykö virpomassa. Ne mammat,jotka kerjäysperinnettä puolustavat,väittävät että virpomisen ja vitsan on tarkoitus ilahduttaa virvonnan kohdetta. Osta itse lapsellesi karkkia/anna rahaa niin ei tarvitse tuntemattomilta ruinata.Tai ensi vuonna sanot ahneelle lapselle,että ennen virpomista ilmoittaa kohteelle minitaksan,niin ei tarvitse pahoittaa mieltään kun saa "vain pienen suklaamunan".Miksi jostain oksanheiluttelusta pitäisi saada kunnon "palkka"?

Vierailija
85/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisille lapsille annan pienestä elääkkeestäni mielelläni jotakin, mutta hyvätuloisille en mielelläni antaisi mitään. Harmi, ettei voi valkata kenelle ovensa avaa

Vierailija
86/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä hyvin tärkeä keskustelu herättäisi äidit miettimään, olisiko edes virpomisen vähentäminen ja rajoittaminen paikallaan

Vierailija
88/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna kerjäläisille rahaa, mutta ainkin tästä lähtein antaisin mieluummin kuin kenenkään kakaralle. Olen suoraan sanottun vihainen

Vierailija
89/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin pikku- kullannupun pitää saada kaikkea ja paljon

Vierailija
90/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli poika ensimmäistä kertaa virpomassa ja opetettu lapselle että hymy on suurin kiitos. Niinpä poikani sanoi naapurin mummolle joka pahoittteli kamalasti että karkit oli loppu että hymy ja hali riittää.. poikani oli niin ylpeä kun sai mummolle hymyn aikaan eikä muusta puhunut loppu illan aikana. Tänään aamulla ovikellomme soi ja menin ovea avaamaan. Naapurin mummo toi pojallemme ison karkkipussin ja kertoi kuinka hieno poika meillä on. Joten te jotka vaaditte enemmän rahallista arvoa niin tässä teille tarina. Minä olen onnellinen siitä että poikani haluaa antaa muille hymyn huulille mieluummin kuin pahoittaisi mielensä rahan tai karkin takia!!

Vierailija
91/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku äiti perusteli ja puolsi tätä rahankeruutoimintaa sillä, että rahat menisivät jonkin kehitysmaissa olevan lapsen hyväksi. Ehkä sinun lapsen saamasi palkka, muttei taatusti monenkaan muun

Vierailija
92/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 16:55"]

Meillä oli poika ensimmäistä kertaa virpomassa ja opetettu lapselle että hymy on suurin kiitos. Niinpä poikani sanoi naapurin mummolle joka pahoittteli kamalasti että karkit oli loppu että hymy ja hali riittää.. poikani oli niin ylpeä kun sai mummolle hymyn aikaan eikä muusta puhunut loppu illan aikana. Tänään aamulla ovikellomme soi ja menin ovea avaamaan. Naapurin mummo toi pojallemme ison karkkipussin ja kertoi kuinka hieno poika meillä on. Joten te jotka vaaditte enemmän rahallista arvoa niin tässä teille tarina. Minä olen onnellinen siitä että poikani haluaa antaa muille hymyn huulille mieluummin kuin pahoittaisi mielensä rahan tai karkin takia!!

[/quote]

ottakaahan mallia tästä !!!!!!

Vierailija
93/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne jotka kerjää, yleensä tyydy siihen mitä saa? Meillä oli varaa ja on varaa ostaa omat suklaat ja antaa käyttörahat lapselle. Outoa laittaa lapsi kerjuulle ja kitistä saaliista???? Meidän asuinalueella ei kerjätä....

Vierailija
94/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitanko sitten oveen lapun että rikkaat pennut voi mennä muualle kerjäämään

Vierailija
95/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta kun suurin osa lapsista ei ole tällaisia. Sinulle kiitos, että olet ilmeisesti kasvattanut lapsesi hyvin

Vierailija
96/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan viisainta laittaa oveen myös rahasumma tai muu palkkio, niin lapsi voisi harkita kannattako uhrata virpomavitsa

Vierailija
97/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmana avaa sun kersallesi.

Vierailija
98/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:40"]Mistäpä se oven avaaja voi tietää, kuinka ahne ja poispilattu virpoja siellä on? Useimmat virpojat varmasti tyytyvät siihen, mitä saavat.
[/quote]

Joo meidän alueen virpojat ilahtui mun miehen tarjoomasta omenastakin kun unohdettiin koko pääsiäishomma :D. Huvitti vähäsen, mutta ei siinä mitään. Hyvätapasia pikkunoitia. :D

Vierailija
99/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisihan se kiva, että meitä mummoja huomioitaisiin kuvaamallasi tavalla muinakin kuin virpomispäivinä. Missä ne lapset ovat?

Vierailija
100/102 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:33"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 02:31"] Meillä kävi tyttö jonka lahja oli "loru sulle, palkka mulle". Eli piti vitsansa mutta vaati palkkiota. Hain lompakosta viiden sentin kolikon ja ovea sulkiessa tytön äiti näytti keskisormea! Kivoille lapsille annoin sellaisen noitalakun ja kaksi euroa. [/quote] Näytti keskaria??  [/quote] Ei kasvojen korkeudella mutta tuskin se sormi vahingossakaan nousee? Olisi ilmeisesti pitänyt antaa Ceccicalle* 10 euroa ja lavallinen suklaamunia vastineeksi lorusta... Naapurin, miten sen nyt nätisti sanoisi, juntein perhe. Kesät grillaillaan ja ryypätään päivätolkulla peräkkäin, taistelurotuinen koira, kotikampaamo ja tupakka palaa ketjussa... *Nimi muutettu, mutta saman suuntainen.

[/quote]

Siis oliko äiti mukana ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi