Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi v*tussa minulta odotetaan hoivaa ihan vain sen takia että olen nainen?

Vierailija
18.12.2021 |

En ole kiinnostunut hoitamaan sukulaisten lapsia eikä kiinnosta hankkia omia lapsia. Tästä sitten saa jatkuvasti kuulla syyllistäviä kommentteja. ”Miksi et koskaan ole lapsemme kanssa” ja plaa. Minulla ei ole mitään velvollisuutta olla lapsenne kanssa! Sitä paitsi lapsenne on ärsyttävä, hemmoteltu kakara!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttömäksi 50 vuotiaana, pitkältä uraltani, media-alalta. Te-toimisto pakoitti kouluttautumaan lähihoitajaksi, karenssin uhalla. Vihaan lähihoitajan työtä. En osaa olla vanhusten kanssa. Taas työttömänä. Pätkiä, pätkien perään.En sovellu alalle. T. Pakkokoulutettu.

EN usko. Eikös lähihoitajaksi hakeutuville ole psykologiset testit?

Niissä voi tietoisesti osoittaa olevansa alalla sopimaton.

Jos testejä ei ole, olisin itse harkinnut hakea psykiatrilta lausunnon, ettei voi suositella minua alalle.

Toisekseen, olisit voinut oma-aloitteisesti hakeutua johonkin muuhun, itsellesi sopivampaan aikuiskoulutukseen. Onhan noita vaikka mitä, trukinkuljettajasta vartijaan.

Vierailija
22/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on luotu lasten tekoon ja niiden kaitsimiseen. Älä tappele luontoa vastaan ja jätä muut asiat miesten huoliksi

Olipa pas*ka vastaus. Ei mulle ole kukaan tullut siemeniään tyrkyttämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisia vastauksia. Jotain sukulaissetää ei tosiaan vainota lapsenhoitohommiin tai johonkin rippiäistarjoiluun yhtään samalla tavalla.

Olen mies, minun odotetaan osallistuvan joka ikiseen muuttoon, rakennustalkoisiin, mökkitalkoisiin, puuntekotalkoisiin, pihanraivaustalkoisiin. Minulla onnettomalla on pakettiauto, jonka kanssa minun pitäisi hakea sitä, tuoda tätä ja viedä tuota. Onpa minua lapsenvahdiksikin pyydetty.

Nii ja kun kieltäydyt niin .***tu mikä mul..*?

Jos tuo on oikeasti reaktiona, niin pääsepä eroon ikävistä ihmisistä, joille sinulla on vain välinearvoa. En minä ainakaan halua kaveerata sellaisten vaatijoiden kanssa, jotka eivät ymmärrä kapasiteettini rajallisuutta. Autan kyllä ja olen messissä, kun se minulle sopii. Jos ei sovi, no can do.

Vierailija
24/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas kun vanhempasi vanhenevat ja sairastuvat. Meitä perheessä 5 lasta eli minä ja siskoni, sekä kolme veljeä. Vanhemmat alkavat dementoitua eivätkä oikein pärjää. Arvatkaas kenen odotetaan huolehtivan vanhemmista kun eivät he vielä hoivakotiinkaan pääse? Kun eiväthän miehet osaa syöttää, käydä ruokaostoksilla, pyykätä, eivätkä varsinkaan tehdä mitään jos vanhus on ripuloinut vaatteensa ja siinä samalla koko kotinsa... 

Vierailija
25/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka teitä pyytää hoivaamaan?? Sanot vaan et ei kiinnosta.

t. 3 lapsen äiti, joka ei ikinä kehtaisi vaatia jotain sukulaista lastenvahdiksi

Vierailija
26/26 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös nainen, joka ei hoivaa. Ei sisarusten lapsia, ei ystävien lapsia eikä naapureiden lapsia. En hoivaa myöskään vanhuksia tai sairaita. Oma osaamisalueeni on ihan muualla. Minua kukaan ei ole edes yrittänyt syyllistää siitä, että en ota lapsia tänne kesälomalla tai edes yökylään.

Toivottavasti kun itse sairastut niin odotat että sinua hoivaa vain ammattilaiset. Etkö harrasta sitten pari- tai ystävyyssuhteita? Niihin kuuluu, että tukena ollaan niin hyvinä kuin huonoina aikoina, eikä vain silloin kun toinen on terve ja pystyvä.