Miksi v*tussa minulta odotetaan hoivaa ihan vain sen takia että olen nainen?
En ole kiinnostunut hoitamaan sukulaisten lapsia eikä kiinnosta hankkia omia lapsia. Tästä sitten saa jatkuvasti kuulla syyllistäviä kommentteja. ”Miksi et koskaan ole lapsemme kanssa” ja plaa. Minulla ei ole mitään velvollisuutta olla lapsenne kanssa! Sitä paitsi lapsenne on ärsyttävä, hemmoteltu kakara!
Kommentit (26)
Täällä myös nainen, joka ei hoivaa. Ei sisarusten lapsia, ei ystävien lapsia eikä naapureiden lapsia. En hoivaa myöskään vanhuksia tai sairaita. Oma osaamisalueeni on ihan muualla. Minua kukaan ei ole edes yrittänyt syyllistää siitä, että en ota lapsia tänne kesälomalla tai edes yökylään.
Omituisia vastauksia. Jotain sukulaissetää ei tosiaan vainota lapsenhoitohommiin tai johonkin rippiäistarjoiluun yhtään samalla tavalla.
Ehkä olet peittänyt aggressiivisuutesi heiltä niin hyvin, että he edes ehdottavat.
Onneksi mulla ei ole tollasia sukulaisia. Ei ole koskaan kysytty lastenvahdiksi tai kyselty edes siitä että aionko hommata omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Omituisia vastauksia. Jotain sukulaissetää ei tosiaan vainota lapsenhoitohommiin tai johonkin rippiäistarjoiluun yhtään samalla tavalla.
Olen mies, minun odotetaan osallistuvan joka ikiseen muuttoon, rakennustalkoisiin, mökkitalkoisiin, puuntekotalkoisiin, pihanraivaustalkoisiin. Minulla onnettomalla on pakettiauto, jonka kanssa minun pitäisi hakea sitä, tuoda tätä ja viedä tuota. Onpa minua lapsenvahdiksikin pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös nainen, joka ei hoivaa. Ei sisarusten lapsia, ei ystävien lapsia eikä naapureiden lapsia. En hoivaa myöskään vanhuksia tai sairaita. Oma osaamisalueeni on ihan muualla. Minua kukaan ei ole edes yrittänyt syyllistää siitä, että en ota lapsia tänne kesälomalla tai edes yökylään.
Mikäpä siinä, saat sitten hoivasi vanhana, jos elää saat, vierailta ihmisiltä. Tuskin kukaan sukulaisista viitsi käydä kun ei läheiset suhteet ole, mutta tuskin edes välität.
Suomen sosiaaliturva perustuu naisten hyväkisikäyttöön. Jos lapsesi tai kumppansi sairastuu ja kunto siitä vanhana huononee sinun pitää hoitaa peheenjäsentä. Jos se toinen vanhus joutuu vuoteenomaksi kunta ottaa kummankn eläkkeen ja hoito maksaa 5000 kkss. Joudut muuttammaan omasta kodistasi ja sillä kunta rahoittaa sen hoidon. Eikä nykyisin auta vaikka olisitte avopari. Sulle jää pieni kahviraha. saat pitää pienen opettajan eläkkeesi kun hoidat puolison kotona yksin. Apuja luvataan mutta oikeasti se on valetta. Tähän pitäisi tulla muutos, ei kaikki voi perustua puolison hoitoon.
Aika moni äiti hoivaa ja syöttää lähistön kiertävät ilman ruokaa olevat lapset, Ei kannata ottaa niitä ainaiseen hoitoon kun vanhemmat sitten vielä vähemmän välittävät. Kun meidän maassa on lapsille lastenhuolto, antaa heidän kartottaa se tilanne kokonaisuudessa. Naapuri ei tiedä kaikkea.
Miniä otti nokkiinsa, kun en ottanut lastaan hoitoon. Kysyin, miksei koskaan pyydä isäänsä hoitamaan. Siitähän meni oikein iso herne nenään.
Mä aion tuoda (import) kehitysmaasta itselleni hoitajan, kun se aika koittaa.
Lyhyesti..Kiellät itsesi.
mies53v
Nainen on luotu lasten tekoon ja niiden kaitsimiseen. Älä tappele luontoa vastaan ja jätä muut asiat miesten huoliksi
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olet ihana ja viehättävä sukulainen.
Saattaa hän ollakin, paitsi ei pidä lastenhoidosta.
Jäin työttömäksi 50 vuotiaana, pitkältä uraltani, media-alalta. Te-toimisto pakoitti kouluttautumaan lähihoitajaksi, karenssin uhalla. Vihaan lähihoitajan työtä. En osaa olla vanhusten kanssa. Taas työttömänä. Pätkiä, pätkien perään.En sovellu alalle. T. Pakkokoulutettu.
Ikinä en antaisikaan lapsiani hoitoon ihmiselle, joka käyttää estotta v....u sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ilkeä!
Mikä sun ongelmasi on,etsin siitä videon.
Liian pieni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, minun odotetaan osallistuvan joka ikiseen muuttoon, rakennustalkoisiin, mökkitalkoisiin, puuntekotalkoisiin, pihanraivaustalkoisiin. Minulla onnettomalla on pakettiauto, jonka kanssa minun pitäisi hakea sitä, tuoda tätä ja viedä tuota. Onpa minua lapsenvahdiksikin pyydetty.
Nii ja kun kieltäydyt niin .***tu mikä mul..*?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä siinä, saat sitten hoivasi vanhana, jos elää saat, vierailta ihmisiltä. Tuskin kukaan sukulaisista viitsi käydä kun ei läheiset suhteet ole, mutta tuskin edes välität.
Joo,ei se merkitse mitään! Aivan sama. Olen sisältä kylmä. En tarvitse ketään "sukulaista".
Jos käytät naiseuttasi hyväksi vaatiessasi muita asioita niin en yhtää ihmettele että sitä naiseutta vaaditaan sinulta