MIksi sen oman pikku kullannupun pitäisi päästä virpomaan?
Nyt, kun seuraa keskusteluja virpomisesta, niin miksi sen oman pikku kullannupun pitäisi ihan välttämmättä päästä virpomaan, vaikka moni ei sitä halua? Tämä kuulostaa jo oikeuksien julistamiselta äitien puolelta. Eikö voisi ymmärtää, että kaikki ei halua ja on myös näin päin oikeus olla haluamatta?
Kommentit (66)
Mitäpä jos joku alkaisi kiertelemään teidän ovilla kerjäämässä?
Inhoan pääsiäistä juuri tästä syystä. Lapsia ei pysty eristämään maailmasta jossa virpominen on normaalia ja kivaa, ja kuitenkin tiedän kuinka järkyttävällä voimalla osa aikuisista vihaa virpoimisperinnettä. Olen muutenkin sellainen että minua ujostuttaa todella paljon pyytää keneltäkään mitään, ja vaikka meillä mieheni hoitaakin lasten virpomaan viemisen niin kärsin siitä silti todella paljon ihan kotoakin käsin.
Minusta on ihan ok kun meille tullaan virpomaan, ja siksi oli tosi ahdistavaa kun tänä pääsiäisenä vanhin lapsistani totesi ettei minun pitäisi suhtautua pääsiäiseen niin negatiivisesti kun pääsen kuitenkin sen verran vähillä munilla kun ei meille tule kovin monta virpojaa per pääsiäinen. Oli todella vaikea selittää hänelle jotenkin järkevästi ettei tässä ole todellakaan siitä kyse ettenkö mielelläni ostaisi virpojille palkkioita - osa aikuisista on vain sellaisia että ne suhtautuvat hyvin aggressiivisesti lasten virpomiseen. Miten sellaisen selittää lapsille traumatisoimatta niitä ylipäänsä aikuisten suhteen?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:54"]MINÄ, MINÄ, MINÄ JA MINUN LAPSET
[/quote
Minä, minä, minä ja minun aikuisen oikeuteni ja oma napani... Säälittävää
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:57"]
[/quote]
Joo, minuakin tympii, kun meille tulee Jehovan todistaja lykkäämään Vartiotornia kouraan ja kerjää seuraksi jonnekin ilosanoman julistamiseen. Tai että joku taloustutkimusta tekevä tukkii ovelle papereineen. Saati sitten jotkut hitsin hyväntekeväisyyskeräykset. Tai joulupukki. Tai joku, joka on ajanut kissan yli meidän tiehaarassamme ja yrittää pyrkiä sisään kysymään, oliko peräti meidän kissa. Ylipäätään kaikki ovelle pyrkivät v-tuttaa. Eikö ne ymmärrä, että haluaisin olla vain RAUHASSA!?
P.S Virpojat käyvät kerran vuodessa. Ja koska sillä ei ole mitään tekemistä Halloweenin jekkuperinteen kanssa, voit vallan hyvin irrottaa ovikellosta patterit ja teeskennellä yhden päivän verran, ettet ole olemassa.
[/quote]
Niin? Vuodessa on joitakin sellaisia päiviä, kun lapset kiertävät keräämässä karkkia vastinetta vastaan. He laulavat tai antavat koristellun pajunvitsan. Palkaksi he saavat sitten sitä karkkia. Enpä ole kuullut solttupojan alkavan laulaa, kun on käynyt keräämässä veteraaneille roposia.
Minä kyllä osaan sanoa kerjuulaisille, että ei ole annettavaa tai että ei saa virpoa tms., jos en sellaista halua tai jos en ole huomannut varautua karkkeihin.
Ehkä tuollaiset virpomista vastustavat kiukkupäät eivät halua pitää elävänä suomalaisia perinteitä vaan haluavat sen sijaan vaikkapa jotain ramadanin tyyppistä tilalle?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:58"]
Inhoan pääsiäistä juuri tästä syystä. Lapsia ei pysty eristämään maailmasta jossa virpominen on normaalia ja kivaa, ja kuitenkin tiedän kuinka järkyttävällä voimalla osa aikuisista vihaa virpoimisperinnettä. Olen muutenkin sellainen että minua ujostuttaa todella paljon pyytää keneltäkään mitään, ja vaikka meillä mieheni hoitaakin lasten virpomaan viemisen niin kärsin siitä silti todella paljon ihan kotoakin käsin.
Minusta on ihan ok kun meille tullaan virpomaan, ja siksi oli tosi ahdistavaa kun tänä pääsiäisenä vanhin lapsistani totesi ettei minun pitäisi suhtautua pääsiäiseen niin negatiivisesti kun pääsen kuitenkin sen verran vähillä munilla kun ei meille tule kovin monta virpojaa per pääsiäinen. Oli todella vaikea selittää hänelle jotenkin järkevästi ettei tässä ole todellakaan siitä kyse ettenkö mielelläni ostaisi virpojille palkkioita - osa aikuisista on vain sellaisia että ne suhtautuvat hyvin aggressiivisesti lasten virpomiseen. Miten sellaisen selittää lapsille traumatisoimatta niitä ylipäänsä aikuisten suhteen?
[/quote]Haloo, ei kenenkään lapsi varmasti traumatisoidu, jos virpoista edes vähän vähennettäisiin. Pumpulissa pitäisi saada kasvattaa ja kenenkään vieraan ei pidä sanoa omalle lapselle ei. Joopa joo
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:44"]
Ihmisillä on OIKEUS olla myös haluamatta virpojia ovellan
[/quote]
Miksi noin paljon alapeukkuja? Eikö siis ole oikeutta tähän, ainostaan lapsillanne on oikeuksia, niinkö?
Eikö ne lapset ala olla jo niin suklaahumalassa, että pitäisi alkaa laittaan niitä nukkumaan? Vai rahojako vielä laskevat?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:47"]
Siksi koska se on perinne, joka kuuluu pääsiäiseen. Onko tätä vaikea ymmärtää?
[/quote]
Kaupallista paskaa siitä on tullut
[/quote]
Höpöhöpö. Tämä jos mikä on pysynyt samana, sain samanlaisia karkkeja lapsena, vuosikymmeniä sitten kuin omani tänään. itse asiassa ennen vanhaan monet antoivat rahaa, paljonkin, nykyään kaikki antavat suklaamunia. Ja lapset ovat tyytyväisiä ja onnellisia, tämä jos mikään on säilynyt puhtaana.
Sensijaan kukaan kakara ei olisi tyytyväinen sellaisiin joululahjoiihin mitä omassa lapsuudessa sai. Vihkoja, yöpukuja.
Ennen vanhaan kukaan ei haukkunut ahneeksi paitsi yksi perhe, jossa haluttiin jostain syystä yritätä ylentää itsensä paremmiksi kuin muut, yrittivät olla jotenkin kristillisempiä lapsensa eivät saaneet kulkea ovelta ovelle, olivat omasta mielestään parempia sen takia ja halusivat nk. myös olla huolehtimassa muista seurakunnan työssä jne. Oikeasti äitinsä oli kitupiikki, joka ylensi itseään milloin milläkin syyllä.
Joten ap: sinä olet kyllä varakas/rikas, kun pystyt ostaa itse suklaamunat. Olette niin paljon parempia kuin muut. Olette mahtavia kun ette kerjää. Kaikki trullit ovat ahneita, sinä et ole ahne. Olet todella rikas. Wow! Miten voit olla noin varakas? Ostat suklaamunat itse. Ette syö karkkiakaan koskaan ja vain terveellistä ruokaa. Kyllä olet parempi ihminen ja äiti.
Mitä haluat vielä? Aloitit tämän haukkumisen viikkoja sitten, ellei kuukausia.
Haluatko että minä ja kaikki muutkin kiellämme virpomisen, koska sinä niin haluat?
Oikeasti, inhottaa tietää että maaimlassa on ap:n kaltaisia ihmisiä.
[/quote]
HÄ? Mä en nyt kyllä tajunnut sun jutusta mitään. Siis miksi sun pitäis eristää sun lapset maailmasta jossa virpominen on kivaa? Minä en tiedä ketään joka "vihaisi" virpomisperinnettä, vaikka sitä meillä ei täällä lännessä olekaan vaan meillä käydään trullittamassa, enkä ole koskaan kuullut että joku vihaisi trullittamista, vaan kaikki nimenomaan innolla odottavat trulleja käymään.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:29"]
Niin ja miksi ei voi kysyä sitä lupaa ja käydä tutuilla?
[/quote]
Luuletko, että ne tutut nauttivat kun ilmestyt räkänokkasi kanssa? Eivät todellakaan! Teeskentelyä kaikki tyynni kun oksennusripulisi ilmestyy vaativine minäminä-ilmeineen ovelle vaatimaan kindermuniaan.
[/quote]
:D Hieman katkera kenties? Parempaa tulevaisuutta sulle :)
[/quote]
Tarkoitus oli vain kertoa, että tutuilla virpominen voidaan nähdä ihan samalla tavalla kerjäämisenä. Ja omien kakaroiden paapomisena. Jos halutaan olla ihmispaskoja.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:23"]
[/quote]
HÄ? Mä en nyt kyllä tajunnut sun jutusta mitään. Siis miksi sun pitäis eristää sun lapset maailmasta jossa virpominen on kivaa? Minä en tiedä ketään joka "vihaisi" virpomisperinnettä, vaikka sitä meillä ei täällä lännessä olekaan vaan meillä käydään trullittamassa, enkä ole koskaan kuullut että joku vihaisi trullittamista, vaan kaikki nimenomaan innolla odottavat trulleja käymään.
[/quote]
Minä tajusin sen, että häntä huolettaa maailma, jossa joillekin tämä virpomisperinne on tapa ylentää itsensä ja jossa viha pääsee valloilleen, jos ei muualla, niin netissä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Joo, minuakin tympii, kun meille tulee Jehovan todistaja lykkäämään Vartiotornia kouraan ja kerjää seuraksi jonnekin ilosanoman julistamiseen. Tai että joku taloustutkimusta tekevä tukkii ovelle papereineen. Saati sitten jotkut hitsin hyväntekeväisyyskeräykset. Tai joulupukki. Tai joku, joka on ajanut kissan yli meidän tiehaarassamme ja yrittää pyrkiä sisään kysymään, oliko peräti meidän kissa. Ylipäätään kaikki ovelle pyrkivät v-tuttaa. Eikö ne ymmärrä, että haluaisin olla vain RAUHASSA!?
P.S Virpojat käyvät kerran vuodessa. Ja koska sillä ei ole mitään tekemistä Halloweenin jekkuperinteen kanssa, voit vallan hyvin irrottaa ovikellosta patterit ja teeskennellä yhden päivän verran, ettet ole olemassa.
[/quot
Kyllä sitä ovea osataan rynkyttää ilman ovkelloakin. Ei kohta ymmärrä, miten pitäisi estää.
Järkyttävää lapsivihaa Suomessa. Tiesin että häihin ei enää lapsia haluta, mutta nyt halutaan kieltää jo perinteet! T: surullinen ulkosuomalainen
Minä odotan räkänokkien pääsevän ovelle asti ennen kuin vapautan koirat. Hauskaa katsoa kun läskiperseet lyllertävät pakoon. Buahahaa ;-).
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:44"]
Ihmisillä on OIKEUS olla myös haluamatta virpojia ovellan
[/quote]
Miksi noin paljon alapeukkuja? Eikö siis ole oikeutta tähän, ainostaan lapsillanne on oikeuksia, niinkö?
[/quote]
Voit jättää oven avaamatta tai vaikka kieltäytyä kohteliaasti. Voit myös lähteä vaikka kävelylle aamupäivästä niin vältät virpojat. Lapsilla pitäisi olla oikeus virpoa, mutta sinullakin on oikeus kieltäytyä virpomisesta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:08"]
[/quote]
[/quot
Kyllä sitä ovea osataan rynkyttää ilman ovkelloakin. Ei kohta ymmärrä, miten pitäisi estää.
[/quote]
Tiedätkö: kun on tarpeeksi näitä mielensäpahoitusketjuja lukenut, niin tulee kuva, että teidän ovellanne olisi virpojia rynkyt olilla ja kindermunista tehnyt leivinjauhepommit valmiina siltä varalta, ettette avaa ovea ja maksa heille sataa euroa käteistä ja Mignon- munaa per naama. Onko oikeasti niin isosta asiasta kyse? Että teillä menee vuodesta yksi (1) sunnuntaiaamu pilalle, kun joku mukula kehtaakin tulla koputtelemaan juuri sinun ovellesi ja vielä kerjää, vaatii ja nurkuu sinulta jotakin, mikä on sinulle niin perin juurin kallisarvoista, että olisit halunnut syödä sen itse? Pitäisikö tätä asiaa vasten ottaa yhteyttä EU-tuomioistuimeen, niin saataisiin Suomen itsekkäät nulikat taltutettua?
Ei, en ole äiti, minun lapseni ei virvo enkä ole itsekään virponut kohta kahteenkymmeneen vuoteen. Kyllä minuakin ärsyttää kiskoa aamuyhdeksältä säälliset pukineet päälleni ja syöksyä ovelle virvottavaksi. En silti koe sitä niin musertavaksi asiaksi kuin te mielensäpahoittajat teette, kun oikein korostatte heidän kerjäävän, ne pikku räkänokat.
vittu kielletään kaikki. on se piru vie ku mitään perinteitä ei sais olla. lopetetaan jouluki, miks ihmeessä ihmiset saa lahjoja sentakia, että joku satuhahmo synty 2000 vuotta sitte?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:30"]
Minä odotan räkänokkien pääsevän ovelle asti ennen kuin vapautan koirat. Hauskaa katsoa kun läskiperseet lyllertävät pakoon. Buahahaa ;-).
[/quote]
Ne sinun pikku seropisi, joille olet heittänyt krapulakebabisi ja joiden kohtalokas takaa-ajo sisältää lähestulkoon yhtä hengästyttävää lyllertämistä? :-)
MINÄ, MINÄ, MINÄ JA MINUN LAPSET