MIksi sen oman pikku kullannupun pitäisi päästä virpomaan?
Nyt, kun seuraa keskusteluja virpomisesta, niin miksi sen oman pikku kullannupun pitäisi ihan välttämmättä päästä virpomaan, vaikka moni ei sitä halua? Tämä kuulostaa jo oikeuksien julistamiselta äitien puolelta. Eikö voisi ymmärtää, että kaikki ei halua ja on myös näin päin oikeus olla haluamatta?
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:33"]
vittu kielletään kaikki. on se piru vie ku mitään perinteitä ei sais olla. lopetetaan jouluki, miks ihmeessä ihmiset saa lahjoja sentakia, että joku satuhahmo synty 2000 vuotta sitte?
[/quote]
Saati sitten, kun sekään ei tätä nykyä ole, hmph, oikeaoppista.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:57"]
Mitäpä jos joku alkaisi kiertelemään teidän ovilla kerjäämässä?
[/quote]
Niin? Vuodessa on joitakin sellaisia päiviä, kun lapset kiertävät keräämässä karkkia vastinetta vastaan. He laulavat tai antavat koristellun pajunvitsan. Palkaksi he saavat sitten sitä karkkia. Enpä ole kuullut solttupojan alkavan laulaa, kun on käynyt keräämässä veteraaneille roposia.
Minä kyllä osaan sanoa kerjuulaisille, että ei ole annettavaa tai että ei saa virpoa tms., jos en sellaista halua tai jos en ole huomannut varautua karkkeihin.
Ehkä tuollaiset virpomista vastustavat kiukkupäät eivät halua pitää elävänä suomalaisia perinteitä vaan haluavat sen sijaan vaikkapa jotain ramadanin tyyppistä tilalle?
[/quote]
Meillä päin ei ollut koskaan tapana käydä virpomassa, sen sijaan nuuttipukkeilua (Nuutin päivänä 13.1.) harrastettiin paljonkin. Minäkin olin kaksi kertaa nuuttipukkina ala-asteikäisenä 70-luvulla. Joten minusta virpominen ei ole suomalaista perinnettä, sitä on ollut vain osassa Suomea. Vieläkö perinteistä nuuttipukkeilua harrastetaan? Karkin vuoksi sitäkin tehtiin, ja se olikin kivaa, joskus yli 20 asteen pakkasessa. :D
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:44"] Ihmisillä on OIKEUS olla myös haluamatta virpojia ovellan [/quote] Miksi noin paljon alapeukkuja? Eikö siis ole oikeutta tähän, ainostaan lapsillanne on oikeuksia, niinkö? [/quote] Voit jättää oven avaamatta tai vaikka kieltäytyä kohteliaasti. Voit myös lähteä vaikka kävelylle aamupäivästä niin vältät virpojat. Lapsilla pitäisi olla oikeus virpoa, mutta sinullakin on oikeus kieltäytyä virpomisesta.
[/quote]
Aivan, seuraavaksi pitää varmaan lähteä matkalle, vaikkei olis varaakaan
Ei virpojia toivovan muistilista
-laita iso ilmoitus ovellesi : EI KIITOS VIRPOJIA
-ota ovikellosta patteri pois
-mene piillon tai teeskentela, ettet huomaa mitään
-lähde kävelylle mielellään koko päiväksi
-mene vaikka matkalle siitä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:44"] Ihmisillä on OIKEUS olla myös haluamatta virpojia ovellan [/quote] Miksi noin paljon alapeukkuja? Eikö siis ole oikeutta tähän, ainostaan lapsillanne on oikeuksia, niinkö? [/quote] Voit jättää oven avaamatta tai vaikka kieltäytyä kohteliaasti. Voit myös lähteä vaikka kävelylle aamupäivästä niin vältät virpojat. Lapsilla pitäisi olla oikeus virpoa, mutta sinullakin on oikeus kieltäytyä virpomisesta.
[/quote]
[/quote]
Joo, hyvä idea. Trullit ja virpojat ovat jotakin niin perin juurin kauheaa, että kannattaa heti varata matka Islantiin. Eihän ne vain meriteitse pääse virpomaan, ne penteleet?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:20"]Kysymys taitaa olla nyt siitä, että miksi MINUN lapseni tätyy saada haluta tätä,viis muiden mielepiteistä ja tahdosta, kunha MINUN lapseni saa toteuttaa kaikki tahtonsa. Mikäli ymmärsin oikein
[/quote]
Niin siis kenelle ulkopuoliselle pitäisi antaa valta päättää, meneekö minun lapseni virpomaan vai ei? Pitäisikö järjestää kysely naapurustossa etukäteen? Pääseekö teidän mielestä "meidän tommi ja lotta" virpomaan vai ei? Ruksi ruutuun ja VP viimeistään lauantaina?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:42"]
[/quote]
[/quote]
Joo, hyvä idea. Trullit ja virpojat ovat jotakin niin perin juurin kauheaa, että kannattaa heti varata matka Islantiin. Eihän ne vain meriteitse pääse virpomaan, ne penteleet?
[/quote]
kysymyshän oli siitä, että miten voisi "suojautua" virpojilta, kun te äidit nyt keksitte hyvin järkeviä keinoja. siksi kysymys, että ihanko pitää matkalle lähteä, jos ei muua auta
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:30"]Minä odotan räkänokkien pääsevän ovelle asti ennen kuin vapautan koirat. Hauskaa katsoa kun läskiperseet lyllertävät pakoon. Buahahaa ;-).
[/quote]
Ehkä joku käy viemässä sitten koirillesi "herkkupalan" pihan nurkkaan. Tai vanhemmat kuvaa nurkan takana kännykkäkameralla, kun ne puraisevat ja tekevät siitä poliisi-ilmoituksen. Kukas sitten nauraa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:20"]Kysymys taitaa olla nyt siitä, että miksi MINUN lapseni tätyy saada haluta tätä,viis muiden mielepiteistä ja tahdosta, kunha MINUN lapseni saa toteuttaa kaikki tahtonsa. Mikäli ymmärsin oikein [/quote] Niin siis kenelle ulkopuoliselle pitäisi antaa valta päättää, meneekö minun lapseni virpomaan vai ei? Pitäisikö järjestää kysely naapurustossa etukäteen? Pääseekö teidän mielestä "meidän tommi ja lotta" virpomaan vai ei? Ruksi ruutuun ja VP viimeistään lauantaina?
[/quote]
Mielellään kiitos
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:57"]
Mitäpä jos joku alkaisi kiertelemään teidän ovilla kerjäämässä?
[/quote]
Niin? Vuodessa on joitakin sellaisia päiviä, kun lapset kiertävät keräämässä karkkia vastinetta vastaan. He laulavat tai antavat koristellun pajunvitsan. Palkaksi he saavat sitten sitä karkkia. Enpä ole kuullut solttupojan alkavan laulaa, kun on käynyt keräämässä veteraaneille roposia.
Minä kyllä osaan sanoa kerjuulaisille, että ei ole annettavaa tai että ei saa virpoa tms., jos en sellaista halua tai jos en ole huomannut varautua karkkeihin.
Ehkä tuollaiset virpomista vastustavat kiukkupäät eivät halua pitää elävänä suomalaisia perinteitä vaan haluavat sen sijaan vaikkapa jotain ramadanin tyyppistä tilalle?
[/quote]
Meillä päin ei ollut koskaan tapana käydä virpomassa, sen sijaan nuuttipukkeilua (Nuutin päivänä 13.1.) harrastettiin paljonkin. Minäkin olin kaksi kertaa nuuttipukkina ala-asteikäisenä 70-luvulla. Joten minusta virpominen ei ole suomalaista perinnettä, sitä on ollut vain osassa Suomea. Vieläkö perinteistä nuuttipukkeilua harrastetaan? Karkin vuoksi sitäkin tehtiin, ja se olikin kivaa, joskus yli 20 asteen pakkasessa. :D
[/quote]
Ei Aidossa Oikeassa Suomessa siis virvota. Mitä jos pistettäisiin Suomi kahtia, kun nää perinteet on vieläkin noin vaikeita? On se jumalauta niin, että hämäläiset, varsinais-suomalaiset, savolaiset ja karjalaiset, ei ne voi tulla toimeen, perkele.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:20"]Kysymys taitaa olla nyt siitä, että miksi MINUN lapseni tätyy saada haluta tätä,viis muiden mielepiteistä ja tahdosta, kunha MINUN lapseni saa toteuttaa kaikki tahtonsa. Mikäli ymmärsin oikein [/quote] Niin siis kenelle ulkopuoliselle pitäisi antaa valta päättää, meneekö minun lapseni virpomaan vai ei? Pitäisikö järjestää kysely naapurustossa etukäteen? Pääseekö teidän mielestä "meidän tommi ja lotta" virpomaan vai ei? Ruksi ruutuun ja VP viimeistään lauantaina?
[/quote]
Mielellään kiitos
[/quote]
Älä unta nää :D Oletsä vähän väsynyt? Mee nukkumaan :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:46"]Ei virpojia toivovan muistilista
-laita iso ilmoitus ovellesi : EI KIITOS VIRPOJIA
-ota ovikellosta patteri pois
-mene piillon tai teeskentela, ettet huomaa mitään
-lähde kävelylle mielellään koko päiväksi
-mene vaikka matkalle siitä
[/quote]
Mä suosin sitä ajatusta, että ne paniikinomaisesti lapsia pakoilevat menevät nelinkontin ja hyssyttelevät katseilta piilossa koko päivän. Uskomatonta effortia!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:30"]Minä odotan räkänokkien pääsevän ovelle asti ennen kuin vapautan koirat. Hauskaa katsoa kun läskiperseet lyllertävät pakoon. Buahahaa ;-).
[/quote]
Ehkä joku käy viemässä sitten koirillesi "herkkupalan" pihan nurkkaan. Tai vanhemmat kuvaa nurkan takana kännykkäkameralla, kun ne puraisevat ja tekevät siitä poliisi-ilmoituksen. Kukas sitten nauraa.
[/quote]
Koirilla on oikeus olla vapaana omalla pihallani. Jos läskiperse räkänokat tulevat pihalleni on koirillani oikeus purra heitä.
Mielikuva ihmisestä, joka kutsuu lapsia läskiperse räkänokiksi eikä kestä virpomista? Niin juuri. Toivottavasti saa apua.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:09"]Mielikuva ihmisestä, joka kutsuu lapsia läskiperse räkänokiksi eikä kestä virpomista? Niin juuri. Toivottavasti saa apua.
[/quote]
Pitäisikö mielestäsi ihmisten alistua räkänokkien häiriköinnin edessä?
Olen ihan järkyttynyt tästä keskustelusta! Mulla ei itselläni ole lapsia ja en ole mitenkään erityisen lapsirakas, mutta en pysty mitenkään ymmärtämään tätä virpojien lynkkausta. Ne on kuitenkin vaan lapsia ja tämä on yksi ainoa päivä vuodessa. Muistan omasta lapsuudesta kuinka kiva päivä se aina oli :) Ei lapsia pidä minunkaan mielestä aina hyysätä ja antaa niille kaikkea mahdollista, mutta kai nekin nyt joskus saa jotain kivaa tehdä. Ihmisiä ne lapsetkin on.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:46"]Ei virpojia toivovan muistilista -laita iso ilmoitus ovellesi : EI KIITOS VIRPOJIA -ota ovikellosta patteri pois -mene piillon tai teeskentela, ettet huomaa mitään -lähde kävelylle mielellään koko päiväksi -mene vaikka matkalle siitä [/quote] Mä suosin sitä ajatusta, että ne paniikinomaisesti lapsia pakoilevat menevät nelinkontin ja hyssyttelevät katseilta piilossa koko päivän. Uskomatonta effortia!
[/quote]
Nämä kaikki olivat teidän äitien esittämiä keinoja "suojautua" virpojilta. Vain tätä matkalle lähtemistä ei nyt vielä kukaan tainnut ehdottaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:09"]Mielikuva ihmisestä, joka kutsuu lapsia läskiperse räkänokiksi eikä kestä virpomista? Niin juuri. Toivottavasti saa apua. [/quote] Pitäisikö mielestäsi ihmisten alistua räkänokkien häiriköinnin edessä?
[/quote]
Sano nyt vielä, että sabotoinnin ja kotirauhan rikkomisen edessä, niin tämä keskustelu pääsee taas uudelle levelille.
Mitä pirua ne lapsiaan rakastavat äidit enää tähän aikaan tekevät palstalla? Sokerihumalaiset lapset pitää viedä nyt nukkumaan ja itselläsi on vielä facebookpäivitykset virpomiskuvineen päivittämättä (Amerikkalainen unelma)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:12"]
Nyt, kun seuraa keskusteluja virpomisesta, niin miksi sen oman pikku kullannupun pitäisi ihan välttämmättä päästä virpomaan, vaikka moni ei sitä halua? Tämä kuulostaa jo oikeuksien julistamiselta äitien puolelta. Eikö voisi ymmärtää, että kaikki ei halua ja on myös näin päin oikeus olla haluamatta?
[/quote]
Vanhemmilla ei ole enää varaa ostaa karkkia lapsilleen, koska kaikki rahat menevät salikorttiin ja vähärasvaiseen sapuskaan.