Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana, pyydettiin henkkarit ostaessani ALKOHOLITONTA siideriä

Vierailija
29.03.2015 |

Olen 24-vuotias ja VIIMEISILLÄNI RASKAANA, ja se myös näkyy. Olisin halunnut ostaa minun ja mieheni merkkipäiväksi pullon alkoholitonta siideriä, ns. "kuohuvaksi". Minulla ei ollut muita ostoksia. Kun menin kassalle (n.50v nainen) tämä kysyi papereitani? Tokaisin vaan että "niin tämähän on alkoholitonta", johon sain vastauksen "joo mutta se on silti siideriä". Siis mitä HITTOA?! Ja nimenomaan koska olen raskaana, tarkistin pulloa ottaessani että se on täysin alkoholitonta, ja niin siinä myös selkeällä suomen kielellä luki. Tämä tapahtui prismassa.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole täysin subjektiivisesti päätettävissä, että näyttääkö hlö alle 30 v vai ei?  Ni mikähän järki tuollaisessa ohjeistuksessa on?

Vierailija
82/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ainakin kun olin töissä ja toimin kassakouluttajana niin se kassakone kertoo milloin kysyä ne paperit alkoholin kohdalla... Eli jos tuotteessa on 0% alkoholia niin kassakone ei pyydä kysymään papereita eikä myyjän niitä pitäisi kysyäkkään tällöin ja näin olen kouluttanut kymmeniä uusia kassoja pääkaupunkiseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin juuri turkulaisessa kuppilassa ja tilasin TEETÄ, ei myyty koska ei ollut henkkareita mukana sillä kertaa...en nyt ajatellut tarvitsevani teen juomiseen henkkareita. Tein valituksen ravintolapäällikölle. Pitääkö mun todistaa ikäni tilanteissa joissa MIKÄÄN EI KIELLÄ ostamasta? Ei. Pitääkö mun todistaa ikäni ruokakaupassa jos tahdon ostaa keisarin morsianta tai tiikerin päiväunta? NO EI!!

Vierailija
84/87 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä ap puolella, jos siinä juomassa ei tosiaan ollu yhtään alkoholia niin on ihan älytöntä kysyä papereita (ymmärrän että lapsille ei myydä alkoholitontakaan siideriä, ettei pääse sen makuun mutta jos kyseessä on selkeästi aikuinen) ja jos siinä oli yhtään alkoholia ja tämä on kassan tiedossa niin pitäisi kassamyyjän sanoa siitä jos asiakas on siinä uskossa että tuote on alkoholiton, varsinkin raskaana.. Ja ymmärrän hyvin että tilanne saattaa olla hyvin kiusallinen!

Vierailija
85/87 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin voi olla viäläkin uusi juttu, että henkilöllisyyshenkkarit on KYSYTTÄVÄ KAIKILTA, JOTKA NÄYTTÄVÄT ALLE 30V? 3 vuatta vanha juttu.
http://yle.fi/uutiset/kauppa_vaatii_papereita_kolmekymppisilta_-_mita_mielta/6333190

Henkkari kuuluu kysyä alkoholijuomista. Muissa tuotteissa kauppa ei saa valita asiakkaitaan iän, vammaisuuden, sukupuolen tai rodunkaan perusteella.

Vierailija
86/87 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä oikeasta siideristä ei kyllä aiheudu sikiölle hevon helvettiä. Voisit vaikak juoda kossupullon ja vetää askin röökiä. Ihmepaskaa taas.

Vierailija
87/87 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin voi olla viäläkin uusi juttu, että henkilöllisyyshenkkarit on KYSYTTÄVÄ KAIKILTA, JOTKA NÄYTTÄVÄT ALLE 30V? 3 vuatta vanha juttu.
http://yle.fi/uutiset/kauppa_vaatii_papereita_kolmekymppisilta_-_mita_mielta/6333190

Henkkari kuuluu kysyä alkoholijuomista. Muissa tuotteissa kauppa ei saa valita asiakkaitaan iän, vammaisuuden, sukupuolen tai rodunkaan perusteella.

unohtit k18 elokuvat ja pelit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä