Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana, pyydettiin henkkarit ostaessani ALKOHOLITONTA siideriä

Vierailija
29.03.2015 |

Olen 24-vuotias ja VIIMEISILLÄNI RASKAANA, ja se myös näkyy. Olisin halunnut ostaa minun ja mieheni merkkipäiväksi pullon alkoholitonta siideriä, ns. "kuohuvaksi". Minulla ei ollut muita ostoksia. Kun menin kassalle (n.50v nainen) tämä kysyi papereitani? Tokaisin vaan että "niin tämähän on alkoholitonta", johon sain vastauksen "joo mutta se on silti siideriä". Siis mitä HITTOA?! Ja nimenomaan koska olen raskaana, tarkistin pulloa ottaessani että se on täysin alkoholitonta, ja niin siinä myös selkeällä suomen kielellä luki. Tämä tapahtui prismassa.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain myyjillä ei vain ole tilannetajua, mutta virkaintoa sen sijaan löytyy senkin edestä. Mun tutulta (25 v) kysyttiin paperit, kun oli tekemässä lottoa äitinsä (50 v) kanssa.

Vierailija
22/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppas mitä etiketissä lukee, ei taida olla 0,0%..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:30"]Katoppas mitä etiketissä lukee, ei taida olla 0,0%..
[/quote]

Kylläpä vain on. Siksi mainitsinkin että katsoin.

Ap

Vierailija
24/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä vaikka kysyi kun sullahan ne henkkarit ilmeisesti oli?

Vierailija
25/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita saa alaikäisetkään ostaa joten ihan luontevaa kysyä henkkarit. Ja vedit herneet nenään tästä koska?

Vierailija
26/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne alkoholittomatkin sisältävät 0,7 % tai kuitenkin alle 1 % alkoholia.

Vierailija
27/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos ei ollut 0,0% niin myyjän on ns. "pakko" kysyä paperit jos näyttää sen alle 30v. Itse kyllä sovellan tossa vaiheessa, luultavasti mun kassalta olisit pullosi saanut ihan ilman papereita :D taitaa tulla palautetta tänä vuonna et oon liian lepsu siman myyjä..

Vierailija
28/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:34"]Kyllä ne alkoholittomatkin sisältävät 0,7 % tai kuitenkin alle 1 % alkoholia.
[/quote]

on myös 0%

Vierailija
29/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joillekin voi olla viäläkin uusi juttu, että henkilöllisyyshenkkarit on KYSYTTÄVÄ KAIKILTA, JOTKA NÄYTTÄVÄT ALLE 30V? 3 vuatta vanha juttu.

http://yle.fi/uutiset/kauppa_vaatii_papereita_kolmekymppisilta_-_mita_mielta/6333190

Vierailija
30/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin loukkaannuin kyllä, kun tuli sellainen olo että myyjä siinä leimaa minua raskaana olevaksi alkoholinkäyttäjäksi muiden kassajonossa olevien nenien edessä.

ap

Vierailija
31/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:36"]No ensinnäkin loukkaannuin kyllä, kun tuli sellainen olo että myyjä siinä leimaa minua raskaana olevaksi alkoholinkäyttäjäksi muiden kassajonossa olevien nenien edessä.

ap
[/quote]
Mitäpä jos myyjä ei ensin huomannut että se on alkoholiton.... Älä ole noin herkkähipiäinen.

Vierailija
32/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:35"]Miten joillekin voi olla viäläkin uusi juttu, että henkilöllisyyshenkkarit on KYSYTTÄVÄ KAIKILTA, JOTKA NÄYTTÄVÄT ALLE 30V? 3 vuatta vanha juttu.

http://yle.fi/uutiset/kauppa_vaatii_papereita_kolmekymppisilta_-_mita_mielta/6333190
[/quote]

Niin tuossa linkissä lukee JOS OSTAA ALKOHOLIA. Minä ostin ALKOHOLITONTA.

Ap

Vierailija
33/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Sun raskaus ei liity tuohon mitenkään, paitsi että siksi ilmeisesti ostit alkoholitonta. Kyllä ne paperit kysytään kaikilta joiden oletetaan olevan alle kolmekymppisiä, olipa raskaana tai ei. Tosin ei niitä yleensä kai kysytä alkoholittomia ostaessa? Jospa se myyjä ei ensin ajatellut sen olevan alkoholiton ja sitten ei halunnut pyörtää päätöstään olla myymättä ilman henkkareita?
Mikä siideri muuten on 0.0% alkoholiton? Jos siinä on yhtään alkoholia kiin tietenkin kysyy paperit.
Joka tapauksessa, aivan turha elämäntapaloukkaantuminen taas.

Vierailija
34/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:35"]Miten joillekin voi olla viäläkin uusi juttu, että henkilöllisyyshenkkarit on KYSYTTÄVÄ KAIKILTA, JOTKA NÄYTTÄVÄT ALLE 30V? 3 vuatta vanha juttu.

[/quote]

Niin, silloin kun ostaa alkoholia. Ap ei ostanut, koska siideri oli 0%. Sama kuin ostaisi Coca-Colaa. Alkoholittomia siidereitä on todellakin olemassa myös noita joissa prosentit ovat nolla.

Vierailija
35/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi johtuu vaan hormooneista, muijakulta. Kyl mä hiffaan, on mullaki lapsia ja olin tukena muijalle vaik oonki vaa miäs. Tulee kärpäsist härkäsii hyvin äkkiä.

Vierailija
36/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:36"]No ensinnäkin loukkaannuin kyllä, kun tuli sellainen olo että myyjä siinä leimaa minua raskaana olevaksi alkoholinkäyttäjäksi muiden kassajonossa olevien nenien edessä.

ap
[/quote]
Mitäpä jos myyjä ei ensin huomannut että se on alkoholiton.... Älä ole noin herkkähipiäinen.
[/quote]

Sitten olisi voinut vastata vaikka "ohhoh aijaa niinpäs onkin" siihen, että mainitsin sen olevan alkoholiton.

Ap

Vierailija
37/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:36"]No ensinnäkin loukkaannuin kyllä, kun tuli sellainen olo että myyjä siinä leimaa minua raskaana olevaksi alkoholinkäyttäjäksi muiden kassajonossa olevien nenien edessä.

ap
[/quote]
[/quote]

Sitten olisi voinut vastata vaikka "ohhoh aijaa niinpäs onkin" siihen, että mainitsin sen olevan alkoholiton.

Ap
[/quote]

Mutta siinähän olisi joutunut myöntämään oman virheensä! Eihän se käy.

Vierailija
38/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:35"]Miten joillekin voi olla viäläkin uusi juttu, että henkilöllisyyshenkkarit on KYSYTTÄVÄ KAIKILTA, JOTKA NÄYTTÄVÄT ALLE 30V? 3 vuatta vanha juttu.

[/quote]

Niin tuossa linkissä lukee JOS OSTAA ALKOHOLIA. Minä ostin ALKOHOLITONTA.

Ap
[/quote]
NIITÄKÄÄN ei saa myydä ALAIKÄISILLE. Ja tuskin se myyjä sitä sun pulloa syynäsi ekana läpi että onko tää alkoholitonta vai ei, katto vaan että aha, siideri, kysynpä paperit. Multa on joskus pyydetty paperit kun ostin vissyä joka oli erikoisemmassa pullossa.

Vierailija
39/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen vielä että kyse oli 1,5l limskapullo-siideristä, ei mistään helposti alkoholilliseen sekoitettavasta tölkistä.

Ap

Vierailija
40/87 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kaikkille ei oo täysin selvä tää alkoholilaki, ja laiminlyänti on ehkä _hiaman_ pahempi ku se et kysyy varmuudenvuaks papereit. Sillai mä tekisin jos en ois ihan täysin kartalla.

Joillain kaupoil voi olla ohjeistuskin, et mitään siidereitä ei myydä alaikäisille. Oli siinä alkomahoolia tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi