Kaveri kertoi opiskelukaveristaan
joka on kuulemma eteläafrikkalainen vaihtari. Kun näin tytön kuvan, hän olikin elovenamaisen vaalea tyttö :O Onko kaveriani nyt vähän jekutettu kotimaan suhteen? En viitsinyt alkaa tenttaamaan, myötähävetti niin paljon
Kommentit (21)
Ei ole. Etelä-Afrikassa asuu vaaleita ihmisiä.
Jännä ettei Charlize Theron ole musta...
Minua myötähävettää ap:n typerä provo.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Okei! No tää valaisi mua. Enpä ole ennen kuullut että Afrikassa oikein yleisestikin olis vaaleita ihmisiä. Hyvä etten sit mennyt mitään ääneen epäilemään.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:10"]
[/quote]
Okei! No tää valaisi mua. Enpä ole ennen kuullut että Afrikassa oikein yleisestikin olis vaaleita ihmisiä.
[/quote]
Jos olisit käynyt/ollut hereillä peruskoulun historian tunneilla, olisit tämänkin asian siellä kuullut.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:12"]
[/quote]
Okei! No tää valaisi mua. Enpä ole ennen kuullut että Afrikassa oikein yleisestikin olis vaaleita ihmisiä.
[/quote]
Jos olisit käynyt/ollut hereillä peruskoulun historian tunneilla, olisit tämänkin asian siellä kuullut.
[/quote]
Maanosia kyllä käsiteltiin, mutta ei sentään erikseen sitä minkälaista väestöä missäkin maassa on.
ap
[/quote]
Oletko kuullut sanaa Apartheid mainittavan sanan Etelä-Afrikka yhteydessä? Miten mustien ja valkoisten rotuerottelu onnistuu ilman toista osapuolta?
Okei! No tää valaisi mua. Enpä ole ennen kuullut että Afrikassa oikein yleisestikin olis vaaleita ihmisiä. Hyvä etten sit mennyt mitään ääneen epäilemään.
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:09"]Jännä ettei Charlize Theron ole musta...
[/quote]
Tai Monacon ruhtinatar Charlene.
Älä ap googlaa myöskään kuka on Nelson Mandela, ehkä parempi, että pysyt siinä tietämättömyyden tynnyrissä, jossa olet nyt.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:14"]
[/quote]
Oletko kuullut sanaa Apartheid mainittavan sanan Etelä-Afrikka yhteydessä? Miten mustien ja valkoisten rotuerottelu onnistuu ilman toista osapuolta?
ap
[/quote]
[/quote]
et sitten ollut hereillä historiantunneilla?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:18"]
Älä ap googlaa myöskään kuka on Nelson Mandela, ehkä parempi, että pysyt siinä tietämättömyyden tynnyrissä, jossa olet nyt.
[/quote]
Laitoin kuukkeliin tuon nimen ja oon kyllä joskus tuon kuullutkin. En nyt tiiä miten liittyy tähän aiheeseen, sillä näyttää ihan oikealta afrikkalaiselta.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:21"]
[/quote]
Laitoin kuukkeliin tuon nimen ja oon kyllä joskus tuon kuullutkin. En nyt tiiä miten liittyy tähän aiheeseen, sillä näyttää ihan oikealta afrikkalaiselta.
ap
[/quote]
Saimme juuri tietää, että ap ei joko osaa lukea tai sitten ymmärrä lukemaansa. Mainitsin Mandelan ihan tuohon rotuerotteluun liittyen.
ap
[/quote]
Kannattaa sieltä wikipedian mandelan sivulta klikata kohta apartheid. Jos ihmettelet vielä senkin jälkeen, se tummaihoisten sorto ei tapahtunut tummaihoisen väestönosan toimesta.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:18"]
[/quote]
ap
[/quote]
Nelson Mandela edesauttoi Apartheidin (rotuerottelu, http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Apartheid) loppumista, ja hänet valittiinkin maan presidentiksi myöhemmin . Etelä-Afrikassa on kuitenkin edelleen kaupynginosia pelkästään mustille tai valkoisille, "Apartheidin lakkaamisen jälkeenkään ero mustien ja valkoisten elintasossa ei ole kadonnut. Valkoisten elintaso vastaa teollisuusmaiden huippua mutta mustien tuskin Afrikan keskitasoa.[35]" ( http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Etelä-Afrikka).
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:14"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
et sitten ollut hereillä historiantunneilla?
[/quote]
Mun tietoni siitä että etelä-afrikassa on paljon vaaleita ihmisiä ei kyllä oo historiantunnilta vaan jostain ihan muualta, en tiedä mistä.
Ja valkoisia sinne Etelä-Afrikkaan päätyi siirtomaa-politiikan aikoihin 1800–1900-luvuilla. Etelä-Afrikka kuului briteille, jotka pyrkivät alueen avulla pärjäämään ranskalaisille. Tästäkin tarkempaa tuetoa löytyy esimerkiksi tuosta Wikipedian artikkelista.
[/quote]
ap
[/quote]
Googlaa vielä apartheid.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:18"] Älä ap googlaa myöskään kuka on Nelson Mandela, ehkä parempi, että pysyt siinä tietämättömyyden tynnyrissä, jossa olet nyt. [/quote] Laitoin kuukkeliin tuon nimen ja oon kyllä joskus tuon kuullutkin. En nyt tiiä miten liittyy tähän aiheeseen, sillä näyttää ihan oikealta afrikkalaiselta. ap [/quote] Nelson Mandela edesauttoi Apartheidin (rotuerottelu, http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Apartheid) loppumista, ja hänet valittiinkin maan presidentiksi myöhemmin . Etelä-Afrikassa on kuitenkin edelleen kaupynginosia pelkästään mustille tai valkoisille, "Apartheidin lakkaamisen jälkeenkään ero mustien ja valkoisten elintasossa ei ole kadonnut. Valkoisten elintaso vastaa teollisuusmaiden huippua mutta mustien tuskin Afrikan keskitasoa.[35]" ( http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Etelä-Afrikka).
[/quote] vaarallinen paikka sanoo valkoinen ihminen
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:31"]
Ja valkoisia sinne Etelä-Afrikkaan päätyi siirtomaa-politiikan aikoihin 1800–1900-luvuilla. Etelä-Afrikka kuului briteille, jotka pyrkivät alueen avulla pärjäämään ranskalaisille. Tästäkin tarkempaa tuetoa löytyy esimerkiksi tuosta Wikipedian artikkelista.
[/quote]
Buurit oli ennen brittejä ja siellä on muitakin eurooppalaisia... Namibia on pitänyt itseään Suomen siirtomaana, mutta onneksi myönteisessä mielessä, suomalaiset YK ja lähetystyöntekijät ovat olleet auttamassa Namibian itsenäistymistä.
Mua myötähävettää sun puolesta, mutta sitähän sä halusit...