Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäät vanhemmat vielä rokottamatta, Helsinki avaa 3. rokotteen ajanvarauksen 18-59-vuotiaille.

Vierailija
18.12.2021 |

Nyt kuulemma kolmosannosta suositellaan jo 3-4 kk kuluttua toisesta annoksesta.
Mutta miksi rokotustahti on näin epätasainen eri maakunnissa? Omat 60+ ja riskiryhmään kuuluvat vanhempani joutuvat vielä odottamaan. Eivät edes aikaa ole saaneet varattua. Samalla kun muualla Suomessa aletaan rokottaa jo nuoria.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne kuitenkin uskaltaa yhä rokotella noita elämän ehtoopuolen ikäryhmiä? Itse kun olen kuullut kys. piikin olevan vähän kuin eutanasia useille heistä.

Vierailija
62/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 60 vuotiaat on kohta 3. rokotettu, rokotus aloitettiin heistä ja riskiryhmistä jo lokakuussa.

Kummallista että vanhemapsi eivät muka ole aikaa saaneet.

Jos pitää puhelimessa tilata, niin auta muu kuin odottaa siellä puhelimessa-

Itsekin odotin sinnikkäästi, kuulutus sanoi välissä,olet jonossa 29.  ja siitä pikkuhiljaa jono eteni-

Ja lopulta ajan sain.

Ja yleensä sitä aikaa kannattaa soitella iltapäivän puolella, silloin on vähemmän ruuhkaa.

Sillä iäkkääet nousevat varhain ylös, ja alkavat kaikki soitella heti klo. 8. kun ajanvaraus aukeaa.

Lokakuussa?

Kävin itse ottamassa viime kuussa influenssarokotteen. Tuli puhe koronarokote 3:sta. Sanoin, että minulle tulee joulukuussa 6 kk täyteen kakkosrokotteesta. Hoitaja sanoi, että tilaat sitten joulukuussa ennen joulua ajan kolmannelle rokotteelle, aiemmin sitä ei voisi antaakaan ja hänellä ei edes ollut koronarokotteita mukanaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kyllä vanhemmat ovat itse aktiivisia, ovat aikaa yrittäneet varata 3. rokotukseen, mutta eivät saa kun ei ole puoli vuotta kulunut. THL:n suositus ollut tosiaan 5 kk ja nyt 3-4 kk.

11% on saanut kolme rokotetta. Mikä se ap:n ongelma on? Olen itse sote -alalla työskentelevää riskiryhmää Helsingistä. Kolmatta rokotetta pääsen varaamaan maanantaina, aikaisemmin ei ole ollut mahdollista. Kerrotko miksi juuri sinun kuusikymppiset vanhemmat olisi pitänyt kiriä jo, kun koko maasta vain 11% on vasta saanut kolmannen rokotteen?

Okei, jos ongelma on maanlaajuinen, niin tahtia pitäisi kiristää kaikkialla. Kirkko, armeija ja apteekit apuun. Vanhempani ovat riskiryhmää sairauksien takia ja iältään 67 ja 69 v. Toinen juuri syövästä selvinnyt. Huoli heistä on kova. En tarkoittanut väheksyä muiden tilannetta. Ap

Vierailija
64/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on niin hidas kunta, että ei ikääntyneitä riskiryhmiään kykene rokottamaan? Nyt kunnan nimi esiin. Siitähän se tahti riippuu paljonko niitä vanhuksia on ja montako hoitajaa on piikittämässä. Helsingissä on piikitetty jo satoja tuhansia ihmisiä, kyllä se homma etenee, kun halutaan sen etenevän. t: maanantaina kolmannelle piikille aikaa tilaava helsinkiläinen

Jyväskylässä ainakin vaadittiin ihan viime päiviin asti 6 kk toisesta rokotteesta jos et kuulu siihen pahimpaan riskiryhmään. Nyt tuo aika on 5,5 kuukautta. Ennen sitä ei pysty edes varaamaan aikaa.

No tuo 6 kk oli virallinen väli aivan viime viikkoihin asti. Ei ne rokottajat voi itse niitä välejä alkaa säädellä, jos ei ole virallista lupaa.

Vierailija
65/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö riskiryhmäläisten kolmospiikit pitäisi asettaa etusijalle nuorten ei-riskiryhmään kuuluvien ykkös- tai kakkospiikkeihin nähden? Nuo ekaa rokotetta nyt hakevathan ovat itse valinneet viivytellä. Eikä heidän kohdalla kyse ole hengenvaarallisesta taudista.

Jos on sairastanut Koronan, pitää odottaa 6 kk että saa ottaa rokotteen. Se siitä viivyttelystä. Pääasia, ettei rokotepakkoa tule.

Vierailija
66/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakunnassakin ajat on nyt avattu kaikille yli 18 vuotiaille, mikä tarkoittaa että vanhat jäävät tässä ryysiksessä jalkoihin kun eivät ole mitään nettinopeus ennätyksiä tekeviä. Iäkkäälle läheiselleni sain ajan tamikuun loppuun jolloin hänen 2 rokotteestaan tulee  yli 7 kk.  Itse omaisena olen aktiivisesti yrittänyt mutta tuota ennen ei siis onnistu. Pop-jonoihin ei voi huonojalkaista laittaa ulos pakkaseen  jonottamaan 2-3h kuten täälläpäin on nyt ollut jonojen pituus. Eli kyllä nyt saisi rokottajia ruveta värväämään. Tiedän paljon eläkkeellä olevia sote alan ammattilaisia jotka ihan varmasti lähtisivät talkoihin, kunhan joku organisoisi.

Vierailija
67/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että rokotteiden todellista lukumäärää on piiloteltu. Annettu ulospäin ruusuisempi kuva kuin mikä on todellisuus. Siksi 3 rokotuksia ja ajanvarauksia on ollut pakko monin paikoin jarruttaa, kun ei ole riittävästi rokotteita. Annettiin Viroon lainaksi puoli miljoonaa annosta syksyllä vähän ennen kuin omikron ilmaantui.

Nyt kun pitäisi saada x-määrä populaa rokotetua, meillä ei olekaan kaikille halukkaille rokotteita.

HS 7.12.2021:

THL: Koronarokote­annoksia varastossa 1,5 miljoonaa, uudet tilaukset voidaan lopettaa pian

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008456174.html

Vierailija
68/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satakunnassakin ajat on nyt avattu kaikille yli 18 vuotiaille, mikä tarkoittaa että vanhat jäävät tässä ryysiksessä jalkoihin kun eivät ole mitään nettinopeus ennätyksiä tekeviä. Iäkkäälle läheiselleni sain ajan tamikuun loppuun jolloin hänen 2 rokotteestaan tulee  yli 7 kk.  Itse omaisena olen aktiivisesti yrittänyt mutta tuota ennen ei siis onnistu. Pop-jonoihin ei voi huonojalkaista laittaa ulos pakkaseen  jonottamaan 2-3h kuten täälläpäin on nyt ollut jonojen pituus. Eli kyllä nyt saisi rokottajia ruveta värväämään. Tiedän paljon eläkkeellä olevia sote alan ammattilaisia jotka ihan varmasti lähtisivät talkoihin, kunhan joku organisoisi.

Rokottajia olisi keikkatöihin jos olisi palkanmaksaja

Vierailija
70/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kyllä vanhemmat ovat itse aktiivisia, ovat aikaa yrittäneet varata 3. rokotukseen, mutta eivät saa kun ei ole puoli vuotta kulunut. THL:n suositus ollut tosiaan 5 kk ja nyt 3-4 kk.

11% on saanut kolme rokotetta. Mikä se ap:n ongelma on? Olen itse sote -alalla työskentelevää riskiryhmää Helsingistä. Kolmatta rokotetta pääsen varaamaan maanantaina, aikaisemmin ei ole ollut mahdollista. Kerrotko miksi juuri sinun kuusikymppiset vanhemmat olisi pitänyt kiriä jo, kun koko maasta vain 11% on vasta saanut kolmannen rokotteen?

Okei, jos ongelma on maanlaajuinen, niin tahtia pitäisi kiristää kaikkialla. Kirkko, armeija ja apteekit apuun. Vanhempani ovat riskiryhmää sairauksien takia ja iältään 67 ja 69 v. Toinen juuri syövästä selvinnyt. Huoli heistä on kova. En tarkoittanut väheksyä muiden tilannetta. Ap

Yritit härskisti etuilla jonossa ja syyllistää muita siitä, että saavat rokotteita.

Vierailija
71/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloushanuri kirjoitti:

Käytä älliäs

Vuonna 2020 oli 550 kpl koronan aikaista kuolemaa ( ilman rokotetta )

Nyt on liki 1000 kpl koronan aikaista kuolemaa 2021 ( rokotteen aikana )

Jokuhan tämänkin voitoksi esittää.

Päättäjillämme oli ihan toisenlaista intoa koronan leviämisen estämiseen viime vuonna, esim. kevään 2020 sulkutoimet pelastivat meitä paljolta. Tänä vuonna variantit ovat myös vaihtuneet herkemmin tarttuviin ja vaikeampaa taudinkuvaa aiheuttaviin.

Ihmettelen, miksi sitä kuuluisaa hätäjarrua ei ole vedetty jo ajat sitten. Ihan kuin tartuntatautilaista ei enää tarvitsisi piitata. Miten lainmukaista päättäjien ja viranomaisten toiminta oikein on?

Vierailija
72/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottajia olisi keikkatöihin jos olisi palkanmaksaja

Täältä löytyy yhteystietoja pääkaupunkiseudulle

HUS ja useat Uudenmaan kunnat vetoavat eläkkeellä tai muutoin terveydenhuollon tehtävistä poissa oleviin terveydenhuollon ammattilaisiin sekä opiskelijoihin, jotta nämä tulisivat rokottamaan.

https://www.hus.fi/ajankohtaista/koronarokotusten-vauhdittamiseen-tarvi…

Vierailija
73/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että rokotteiden todellista lukumäärää on piiloteltu. Annettu ulospäin ruusuisempi kuva kuin mikä on todellisuus. Siksi 3 rokotuksia ja ajanvarauksia on ollut pakko monin paikoin jarruttaa, kun ei ole riittävästi rokotteita. Annettiin Viroon lainaksi puoli miljoonaa annosta syksyllä vähän ennen kuin omikron ilmaantui.

Nyt kun pitäisi saada x-määrä populaa rokotetua, meillä ei olekaan kaikille halukkaille rokotteita.

Täällä Keski-Suomessa peruttiin ajanvarauksettomia rokotuspäiviä, jolloin oli tarkoitus rokottaa yhteensä satoja. Virallinen syy se, ettei voida taata turvavälien säilymistä. Todellinen syy varmaan juuri tuo eli ei ole rokotteita tarpeeksi.

Vierailija
74/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ajanvaraus aukeaa, ei tarkoita että rokotteen saa nopeasti. Olen itse 59 -vuotias opettaja Helsingistä ja tuskin ehdin saada aikaa rokotukseen niin, että saisin sitä edes 6 kk välillä tammikuun puolivälissä. Veikkaan, että avaavat ajanvarauksen kuitenkin, koska kyselyt tukkivat ja vievät aikaa ihan turhaan. Minun ymmärtääkseni ajan voi maanantaina varata vasta 55-59 -vuotiaat.

Vierailija
75/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähänKÄÄN ei olla osattu varautua? Miten esim. britit saavat kaikki rokotettua, mutta suomalaiset ei? Ilmeisesti puuttuu sekä rokotteita että rokottajia.

Vierailija
76/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne rokotteiden patentit avattaisiin, niitä voitaisiin alkaa valmistaa laajemmin. Eivätköhän lääkeyhtiöt ole jo voittonsa saaneet, nyt pitäisi ajatella koko ihmiskunnan etua.

77/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissäkään ole vielä riskiryhmäläisenä saanut kolmosannosta. Ajanvaraus ihan tukossa. Ja nyt avataan jo kaikille.

Itse kävin jo 1,5 viikkoa sitten Helsinkiläisenä riskiryhmäläisenä ottamassa kolmosannoksen, netin kautta tilasin ajan ja ajan olisin saanut jo aiemminkin, mutta piti tulla 6 kk täyteen. Otin samalla myös influenssapiikin.

Vierailija
78/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen rokotteen lyhyemmällä välillä saivat ainakin aiemmin vain ne, jotka olivat saaneet toisen rokotteen ensimmäisen jälkeen lyhyemmällä kuin 6 kuukauden välillä. Muut joutuivat odottamaan sen 6kk.

Kyllä ollaan saatu sekavia suosituksia. Ei ihme, jos kunnatkin sekoilevat niiden kanssa. THL on ollut auttamattomasti myöhässä, ja tuntuu siltä, että se on antanut suosituksiaan vasta pakon edessä. Ei ole monta päivää siitä, kun kun sikäläinen rokotusylilääkäri sanoi, että mihin nyt on kiire.  Jos tuo ei ole ylimielistä vähättelyä, niin mitä sitten.

Vierailija
79/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 60 vuotiaat on kohta 3. rokotettu, rokotus aloitettiin heistä ja riskiryhmistä jo lokakuussa.

Kummallista että vanhemapsi eivät muka ole aikaa saaneet.

Jos pitää puhelimessa tilata, niin auta muu kuin odottaa siellä puhelimessa-

Itsekin odotin sinnikkäästi, kuulutus sanoi välissä,olet jonossa 29.  ja siitä pikkuhiljaa jono eteni-

Ja lopulta ajan sain.

Ja yleensä sitä aikaa kannattaa soitella iltapäivän puolella, silloin on vähemmän ruuhkaa.

Sillä iäkkääet nousevat varhain ylös, ja alkavat kaikki soitella heti klo. 8. kun ajanvaraus aukeaa.

Äitini joka on yli 80v saa sen vasta ensi vuoden puolella. Hänelle tuli yksinäinen Joulu. Puhelimella on vaikea päästä läpi ja hänellä ei ole pankkitunnuksia. Ehkä pankkitinnukselliset saa sen nopeasti. Luultavasti kunnassa on joku Joulu tauko, koska rokotusajan sai vasta 1,5 kk päähän. Ja toisesta rokotuksesta tulee nyt 7kk.

Vierailija
80/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitopiirien rahat on lopussa. Siksi ne siirtyy ensivuodelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi