Miksi kaikki haaveilee jostain ulkomaanreissusta?
Viikko siellä jossain etelänlämmössä ja sitten se onkin jo ohi. Ainoastaan matkasta jäävät muistot ovat pysyviä.
Itse haaveilen jostain pysyvämmästä, konkreettisemmasta, kuten terveydestä tai uudesta omakotitalosta, joista voisi nauttia sitten koko loppuelämänsä, ei vain sen yhden viikon ajan.
No, kait meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia ja pidetään eri asioita tärkeinä.
Kommentit (89)
Mä en haaveile, mä menen. En halua omakotitaloa, enkä edes omistusasuntoa, en autoa enkä omaisuutta. Mutta haluan matkustaa ympäri maailmaa niin usein kuin mahdollista.
Oma talo olisi minulle kauhistus, kaikki se aika ja raha joka sen ylläpitoon menee. Matkustan jatkuvasti, tapaan uusia ihmisiä ja näen uusia paikkoja, minulle tämä on ainoa oikea tapa elää. Hyvä tosiaan, että meitä on erilaisia.
En haaveile vaan toteutan nuo reissut.
Nyt on 4 reissua varattuna vuoden sisään; 3 pitempää ja 1 pitkä viikonloppu keski-Euroopassa.
Omakotitalokin löytyy, ei tarvitse asumisen laadusta tinkiä.
Jotkut voi haaveilla useista asioista. Siitä terveydestä, omakotitalosta ja ulkomaanmatkasta. Ja kivemmasta työpaikasta, pidemmistä lomista, rauhallisesta lukuhetkestä, kesästä...
Meillä on uusi omakotitalo ja muutenkin asiat kunnossa. Ihana matkustella ja nähdä uusia paikkoja ja välillä vaan ihan relata rantalomalla! Tykätään koko perhe kovasti!
No jos sun käsitys ulkomaanreissusta on viikko jossain "etelän" turistikohteessa, niin ei ihme ettet tajua. Kyllä minäkin mieluumin ottaisin omakotitalon kuin sellaisia matkoja.
Ulkomaanmatka on erilaista kuin arki. Matkalla pääsee näkemään ja kokemaan asioita, jotka eivät ole osa jokapäiväistä elämää. Mutta mulle matkailu ei ole sitä, että lennetään etelään, tai että ylipäätään lennetään jonnekin. Tykkään myös kotimaanmatkailusta.
Kuinka paljon lentomatkustaminen kuormittaakaan maapallon ilmakehää... Minusta turha matkustus pitäisi kieltää.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:56"]
Viikko siellä jossain etelänlämmössä ja sitten se onkin jo ohi. Ainoastaan matkasta jäävät muistot ovat pysyviä. Itse haaveilen jostain pysyvämmästä, konkreettisemmasta, kuten terveydestä tai uudesta omakotitalosta, joista voisi nauttia sitten koko loppuelämänsä, ei vain sen yhden viikon ajan. No, kait meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia ja pidetään eri asioita tärkeinä.
[/quote]
Lomareissu ja okt ei sulje toisiaan pois. Miksi ei nauttisi molemmista?
Mulle reissaaminen on tärkeää. Voi oikeasti olla aivot narikassa. Etelänlomilla en juuurikaan käy, mutta joskus sellainenkin on kiva.
Mä haaveilen, reissujen lisäksi, kesämökistä. Se ois seuraava projeksti.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:00"]Mä en haaveile, mä menen. En halua omakotitaloa, enkä edes omistusasuntoa, en autoa enkä omaisuutta. Mutta haluan matkustaa ympäri maailmaa niin usein kuin mahdollista.
[/quote]
Sama juttu. Pidän matkustamista kiinnostavana ja elämyksiä tuottavana. Nautin siitä, että käyn vaikka jossain historiallisesti merkittävässä kohteessa, näen muiden maiden arkkitehtuuria, koen uusia makuja heidän ruokakulttuuristaan tai koen erilaista luontoa kuin Suomessa on.
Omistusasuntoa maksan, mutta omakotitalo ei pääkaupunkiseudulla kiinnosta eikä siihen olisi varaakaan. Mieluiten maksan asumisesta sen verran, että rahaa jää myös vapaa-ajan matkoihin. Muutenkin pääsen paljon paremmin irti arjesta matkalla kuin kotona ollen.
Arvostan enemmän uusia kokemuksia ja elämyksiä kuin tavaraa tai materiaa, siksi käytän mieluummin rahojani vaikka matkustamiseen tai konserttilippuihin. Terveys toki on tärkeää myös, mutta sitä ei rahalla saa joten ei mielestäni liity asiaan mitenkään.
En nyt tiedä, onko se tärkein prioriteetti elämässäni, mutta se antaa niin paljon minulle. Olen ollut mainitsemillasi aurinkolomamatkalla kaksi kertaa ja ei ole minun juttuni. Kovasti pitää aktiviteettia hakea, että jaksaa loman. Auringonottamiseta ja syömisestä suomalaisia lihapullia muiden suomalsiten kanssa, puhumattakaan juomisesta, en maksa. En kuitenkaan arvostel ihmisiä, jotka haluavat näin viettää lomansa, ei vain ole minun juttuni. Mutta se, että pääsee tutustumaan aivan uuteen ja erilaiseen kulttuuriin aina vain uudelleen rikastuttaa ainakin omaa elämää. Maailmankatsomuskin laajenee, kun ei elä vain täällä Suomessa. En ole edes hyvätuloinen, vaan keskitulinen ja aina säästän uuta matkaa varten. Me ihmiset vain ollaan hyvin erilaisia tämänkin aisian suhteen
Jos oikeasti haluaa kokea jotain uutta, niin pitäisi asua jonkin aikaa matkakohteessa. Jotkut perinteisimmät turistikohteet eivät eroa toisistaan mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:10"]
Mulle reissaaminen on tärkeää. Voi oikeasti olla aivot narikassa. Etelänlomilla en juuurikaan käy, mutta joskus sellainenkin on kiva.
[/quote]
Miten matkoilla voi olla "aivot narikassa"? Jossain ryhmämatkalla AI-hotellissa Teneriffalla ehkä, mutta en muuten ymmärrä. Enemmän kai reissussa aivoja käytetään kuin arkisessa kotielämässä.
Entäs jos haluaa sekä omakotitalon että ulkomaanmatkan. Ei ne sulje pois toisiaan.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:19"]Entäs jos haluaa sekä omakotitalon että ulkomaanmatkan. Ei ne sulje pois toisiaan.
[/quote]
Koska joskus täytyy valita joko tai. Kaikilla ei ole varaa molempiin. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:14"]Jos oikeasti haluaa kokea jotain uutta, niin pitäisi asua jonkin aikaa matkakohteessa. Jotkut perinteisimmät turistikohteet eivät eroa toisistaan mitenkään.
[/quote]
Riippuu varmaan siitä, mitä "perinteisellä turistikohteella" tarkoittaa. Itse en ole kokenut vielä ainuttakaan rantalomaa, mutta useampien mantereiden kaupungeissa ja maaseudulla olen lomaillut. Esimerkiksi Rooma poikkeaa paljonkin vaikka New Yorkista, vaikka molemmissa niissä käykin paljon matkailijoita, joten siltä osin niitä voi ajatella "turistikohteina".
Jotkut kaipaa enemmän vaihtelua ja elämyksiä. Meikäläiset pihit tylsimykset ei.