Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin työttömäksi 1.9. Minulle varattu soittoaika siirrettiin ja tänään se peruttiin kokonaan. Työnhakuni on kuitenkin voimassa.

Vierailija
02.09.2026 |

Haettavien työpaikkojen määrä ei ole sovittu, eli työnhakuvelvoitetta ei näin ollen ole.

Olisin kyllä mielelläni keskustellut te-henkilön kanssa, mutta valitettavasti heillä on muuta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on nyt niin paljon hommaa että todennäköisesti saat loppuvuoden olla ihan rauhassa. Minullakin meni 5kk ilman mitään voimassa olevaa suunnitelmaa.

M56, töissä viimeksi keväällä 2022.

Vierailija
2/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että sinäkin pääsit työttömäksi!

Minä myös ja odotan innolla ensimmäistä ansiosidonnaista. Kukaan ei ole vielä ollut yhteydessä minuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on nyt niin paljon hommaa että todennäköisesti saat loppuvuoden olla ihan rauhassa. Minullakin meni 5kk ilman mitään voimassa olevaa suunnitelmaa.

M56, töissä viimeksi keväällä 2022.

Olen ollut aiemmin työttömänä ja silloin kahden eri aktiivimallin aikana. Kummallakaan kerralla minulle ei määritelty haettavien työpaikkojen määrää. Tosi harvoin sieltä oltiin edes yhteydessä. Johonkin massaluennolle piti kerran osallistua.

Mahtavatkohan käydä pinkkaa läpi aina aakkosjärjestyksessä? Sukunimeni alkukirjain Y, asuinkunta Helsinki.

Ap

Vierailija
4/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että sinäkin pääsit työttömäksi!

Minä myös ja odotan innolla ensimmäistä ansiosidonnaista. Kukaan ei ole vielä ollut yhteydessä minuun. 

Sama täällä, ansiosidonnaista odotan. Tuntuu, että vuorokaudessa on paljon enemmän tunteja kuin ennen ja joka päivälle paljon tehtävää. Hyvät ilmankin vielä. Nurmikko pitäisi leikata.

Ap

Vierailija
5/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenotoissa menee etusijalle nuoremmat ja sellaiset, joiden koulutuksella ja kokemuksella työllistyminen on todennäköisempää. Jos ikää alkaa olla 50 ja ollut rakennusalalla, ei sellaisten eteen kannata hirveästi työaikaa tuhlata, se on kaikki pois pidemmistä kahvitunneista. Myös toimistotyöntekijät ja lähihoitajat alkaa olla sitä ns. ongelmaporukkaa, eli ei niille oikein mitään palkkatyötä saada keksittyä.

Vierailija
6/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisit halunnut keskustella? Ei hänellä ole tarjota sulle mitään, ei ainakaan töitä.

Vierailija
7/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteydenotoissa menee etusijalle nuoremmat ja sellaiset, joiden koulutuksella ja kokemuksella työllistyminen on todennäköisempää. Jos ikää alkaa olla 50 ja ollut rakennusalalla, ei sellaisten eteen kannata hirveästi työaikaa tuhlata, se on kaikki pois pidemmistä kahvitunneista. Myös toimistotyöntekijät ja lähihoitajat alkaa olla sitä ns. ongelmaporukkaa, eli ei niille oikein mitään palkkatyötä saada keksittyä.

Akateeminen ala, ikää päälle 40, työhistoriaa omalta alalta 12 vuotta.

Ei kyllä nuorempanakaan otettu yhteyttä kun olin työttömänä.

Ap

Vierailija
8/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin työttömäksi marraskuun lopulla. Heti otettiin yhteyttä ja tehtiin suunnitelma kolmeksi kuukaudeksi. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Edelleen kuitenkin haen kaksi paikkaa/kk varmuuden vuoksi koska en ole varma pitääkö minun nyt hakea vai ei.

Vierailija
9/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisit halunnut keskustella? Ei hänellä ole tarjota sulle mitään, ei ainakaan töitä.

Lähinnä tuon uuden työnhakuprofiilin sisällöstä ja rakenteesta olisin halunnut keskustella :).

Profiili on otettu käyttöön 1.9.

Ap

Vierailija
10/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne joskus ottaa yhteyttä. Sillä aikaa olet ihan vapaa hakemaan töitä haluamallasi tavalla.

Vierailija
11/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sinä tuolla koulutus- ja työhistorialla edes tarvitset te-toimistosta? Tarkoitan, että mitä haluaisit heidän kanssaan puhua? Moni virkailija ei useita akateemisia aloja tunne ja ymmärrä ollenkaan, joten ei heistä mitään hyötyä koulutetuille ole. Ja mitään töitähän he eivät järjestä ja etsi, joten edes sellaista hyötyä et voisi heistä saada. 

Vierailija
12/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne joskus ottaa yhteyttä. Sillä aikaa olet ihan vapaa hakemaan töitä haluamallasi tavalla.

Pidän ensin pari kuukautta lomaa. Taloudellista hätää ei ole.

Ap

Vierailija
13/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa ikinä päästä työttömäksi.

Sain syopädiagnoosin, jee!

Kuppa todettu, ihanaa!

HIV on edennyt vihdoin AIDSiksi, fantsua!'

Hienoa toki jos työttömyydestä vielä nautit. Ihmettelen vaan mikseivät vihaamissaan töissä käyvät irtisanoudu joukoittain?

Vierailija
14/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tuon uuden työnhakuprofiilin sisällöstä ja rakenteesta olisin halunnut keskustella :).

Ap

Sitä voi muokata ihan koska tahansa. Voit tehdä sen sitten, kun joku sinuun on yhteydessä ja saat tarvitsemiasi neuvoja. Tosin on noita varmaan netissäkin tarjolla. Telkkarissakin taisi yksi päivä joku antaa ohjeita, mitä sinne kannattaa kirjoitella ja mikä on turhaa.

Vierailija
15/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata vetää huomiota itseensä, alkavat vielä vaatia, että kirjaat sinne työhakuprofiiliin kovin yksityiskohtaisia tietoja itsestäsi. Eikö asia ole kunnossa, jos kerran olet tehnyt sen? Ei sitä kautta akateemiset työllisty, joten se nyt on ihan se ja sama, mitä sinne kirjoitit. Veikkaan, että sinun alalla rekryt tapahtuvat ihan toista reittiä, ja löydät ne reitit kyllä itsekin ilman työvoimaviranomaisten apua.

Vierailija
16/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sinä tuolla koulutus- ja työhistorialla edes tarvitset te-toimistosta? Tarkoitan, että mitä haluaisit heidän kanssaan puhua? Moni virkailija ei useita akateemisia aloja tunne ja ymmärrä ollenkaan, joten ei heistä mitään hyötyä koulutetuille ole. Ja mitään töitähän he eivät järjestä ja etsi, joten edes sellaista hyötyä et voisi heistä saada. 

Kyllä, eivät tiedä akateemisista tutkinnoista yhtään mitään. Viimeksikin kun olin työttömänä, jouduin jonkun hädin tuskin AMK-koulutetun henkilön vastaanotolle (halusin uravalmennysta). Ammattitaitoa ei hänellä ollut.

Ap

Vierailija
17/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ihme, että virkailijat hukkuun töihin.

Vierailija
18/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata vetää huomiota itseensä, alkavat vielä vaatia, että kirjaat sinne työhakuprofiiliin kovin yksityiskohtaisia tietoja itsestäsi. Eikö asia ole kunnossa, jos kerran olet tehnyt sen? Ei sitä kautta akateemiset työllisty, joten se nyt on ihan se ja sama, mitä sinne kirjoitit. Veikkaan, että sinun alalla rekryt tapahtuvat ihan toista reittiä, ja löydät ne reitit kyllä itsekin ilman työvoimaviranomaisten apua.

Sen täyttö on vielä kesken. Hyvin yleisluontoisesti ja suppeasti tietenkin kannattaa sinne tekstiä laittaa.

Minulla on profiili oman alani vastaavassa, mutta oikeasti toimivassa palvelussa ollut viimeiset 10 vuotta ja sitä kautta olen työllistynytkin,

Ap

Vierailija
19/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa ikinä päästä työttömäksi.

Sain syopädiagnoosin, jee!

Kuppa todettu, ihanaa!

HIV on edennyt vihdoin AIDSiksi, fantsua!'

Hienoa toki jos työttömyydestä vielä nautit. Ihmettelen vaan mikseivät vihaamissaan töissä käyvät irtisanoudu joukoittain?

No asuntolaina maksettu, mökki löytyy, kaikki hyvin. Miksi valittaisin?

Ap

Vierailija
20/23 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan paikkakuntakohtaista. Olen ollut viisi vuotta työttömänä ja suunnitelma päivitetään heti seuraavana päivänä kun edellinen on mennyt vanhaksi. Joko tulee soitto tai pitää mennä paikan päälle (yleensä kerran vuodessa pitää mennä paikan päälle).

Olen nyt 59v, pk-seutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän