Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insuliini diabeetikot!

Vierailija
28.03.2015 |

Olen huolissani kaveristani. Minusta tuntuu, että hän käyttää insuliinia väärin. Esim. eilen, ei edes mitannut verensokeria vaan pisti suoraan. Meni aivan oudoksi ja lähti sitten kotiin. Hän on anorektisen laiha, eli siis voiko tehdä insuliinilla itselleen tuon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistin insuliinia aina illalla tiettyyn aikaan, tietyn määrän. Mittauksen tein ainoastaan aamulla.

Nyt pärjään jo ihan tableteilla.

Tietty tuo oudoksi meneminen kummastuttaa.

Vierailija
2/4 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliini, alkoholin käyttö ja syömättömyys on diabeetikon pahin yhdistelmä. Jos alkoholia on kuvassa mukana niin ehtoolla pitää huolehtia että diabeetikko syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruokailun yhteydessä pisti aterian hiilareiden mukaisesti, vai miten? Yht'äkkiä muuten vaan laittoi insuliinia? Jos laittoi pitkävaikutteisen insuliini, niin ei sitä ennen mittailla sokeria - se annos on aina sama. Jos taas ruokailun yhteydessä pisti, moni varmaan tuntee voinnissaan onko vs ns normitasolla ja silloin pistää vaan hiilareiden mukaan.

Mutta periaattessa kyllä on mahdollista aiheuttaa itselleen liian matala verensokeri liialla insuliinin pistämisellä, mutta tämä kyllä lisäisi nälän tunnetta ja olisi muutenkin pidemmän päälle tosi vahingollista, joten anorektiseen laihduttamiseen en hypoa yhdistäisi. Itsensä vahingoittamiseen muuten kyllä.

Vierailija
4/4 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pisti liikaa insuliinia -> verensokeri laskee liian alas -> heikko olo, sydän hakkaa ihan hitosti, naama menee valkoseks, tavarat tippuu käsistä, huimaus ym. Nämä ainaki mulla ku menee sokerit liian alas. Ja tähän ei auta muu kuin syöminen. Luultavasti ei halunnut syödä kenenkää edessä jos kerra anorektikko on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän