Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies kiusaa ja kiristää lapsen kautta

Vierailija
21.05.2025 |

Onko muilla samankaltaista tilannetta? 

Mies itse halusi erota. 

Olemme sopineet esimerkiksi, että vuorottelisimme sairaan lapsen hoitoa, jotta molemmat voisivat käydä töissä. Käytännössä tämä toimii niin, että minä jään aina sairaan lapsen kanssa kotiin, ja kun olisi miehen vuoro, hän keksii tekosyyn, esimerkiksi kehittää yksin riidan jostain täysin turhasta aiheesta, ja ilmoittaa ettei voikaan hoitaa lastaan. 

Jos minulla olisi vaikka illanvietto kavereiden kanssa, mies ei varmasti ota lasta, vaan keksii jälleen tekosyyn. Pikkujouluna olisimme menneet päiväristeilylle muutaman ystävän kanssa, mutta mies kieltäytyi samantien asiasta kuultuaan ottamasta lasta itselleen. Hän itse lomailee jopa ulkomailla ja näkee kavereitaan aina kun haluaa, ei kysele eikä ilmoita. 

Viimeksi minulla olisi ollut työpaikan afterworkit ja varmistin, onko ok että tulen hieman myöhemmin sitten lasta hakemaan hänen luotaan. Hän hymyili vahingoniloisesti ja totesi että mä voin pilata sun suunnitelmat. Ja ilmoitti sitten ettei hae lasta ollenkaan päiväkodista sinä päivänä.  

Kun olimme vielä yhdessä, hän piti aina mykkäkoulua jos joskus harvoin kävin jossakin. Kotiin piti tulla klo 22 viimeistään, koska hän ei kuulemma saanut lasta nukkumaan. Ja kävin jossakin ehkä sen pari kertaa vuodessa. Ei koskaan kysynyt, oliko kivaa tai muuta sellaista. 

Jos muilla samansuuntaista kokemusta, niin mikä olisi paras tapa suojata omaa ja lapsen mielenterveyttä tässä. Tuntuu, että tulen hulluksi. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Miksi lapsia menit tekemään? Katso peiliin.

Vierailija
2/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään, älä jatkossa kerro illanvietoista, risteilyistä tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on hankkia lapsenvahti. Teet vaikka jonkun luotettavan yh-äidin kanssa sopimuksen että vuorotellen olette toisillenne apuna. Sitten vaan kerrot miehelle, että "kun et sä kuitenkaan pysy sun suunnitelmissa" ja "päivähoidolle sanoin että vaikka ois sun vuoro hakea lapsi, et välttämättä kykene, niin tietävät sinun elämänhallintaongelmista ja soittavat sitten mulle". Ja "pomon kanssa on töissä sovittu että saan vapaata tarvittaessa, jos sulla taas menee pipariksi etkä pääse sohvalta ylös."

Ja kun löydät paremman miehen niin huokailet, että ihanaa kun lapsi saa viimein jostain oikean miehen mallin!

Vierailija
4/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapaamiset tarkoin paperille ja lastenvalvojan allekirjoitus. Onpahan mustaa valkoisella, että mies törppöilee. Luottaa et voi ikinä tuohon ihmiseen. Ota etäisyyttä, pysy erossa. Hanki luotettava lastenhoitaja jostain lähihoitaja - opiskelijasta. Äklä siis näytä mitenkään, että sinua harmittaa. 

Vierailija
5/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Miksi lapsia menit tekemään? Katso peiliin.

Kyllä sinunkin äitisi katuu että on sinut tehnyt.

Vierailija
6/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sortin henkistä väkivaltaa, että järjestäisin elämäni (ja samalla myös lapsen elämän) kokonaan ilman häntä.

Vierailija
7/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yhtään helpottaa, niin tiedoksi, että on muutamakin äiti enemmän, jotka tekevät ex-miehiensä elämästä helvetin paljon hankalampaa.

Vierailija
8/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalla tiukat tapaamisaikataulut ja niistä pidät kiinni. Jatkossa et kerro miehelle mitään suunnitelmiasi. Jos sinulle tulee menoja, hanki lapsenvahti.

Vierailija
9/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se yhtään helpottaa, niin tiedoksi, että on muutamakin äiti enemmän, jotka tekevät ex-miehiensä elämästä helvetin paljon hankalampaa.

Tämähän se varmasti lohduttaa ketään tasapainoista ihmistä.

Vierailija
10/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään äiti ei tee lapselle ohareita ellei ole joku päihdeongelmainen. 

Vierailija
11/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot miehelle noista suunnitelmistasi? Sano vaikka seuraavan kerran, että onpa paska viikonloppu tulossa, pyykkäämistä ja komeron siivoamista ja sitten pyyhällätkin laivalle.

Vierailija
12/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun pyydän jotakin muuta ihmistä vahtimaan lasta, mies vetää tästäkin hirveän shown päälle ja esittää todella loukkaantunutta, uhkailee hakevansa yksinhuoltajuutta tai päinvastoin hylkäävänsä lapsen. Elämä on ihan järjetöntä, kun ei voi mitään ennakoida. Ja lapselle isä on kuitenkin tärkeä ja rakas. Mielelläni kuitenkin kertoisin menoistani, jos vaikka jotakin sattuisi, niin tietäisi, missä olen. Mutta tosiaan sellainen normaali kommunikaatio ei toimi hänen kanssaan. 

ap 

Vierailija
13/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat lapselle tärkeiden menojesi ajaksi ihan jonkun muun hoitopaikan, etkä ilmoittele reissuistasi hänelle lainkaan. Me ei voitu kertoa lapsille eikä lasten äidille meidän tekemisistä tai reissuista ollenkaan koska henkinen väkivalta alkoi samaan tien. Ikävä kyllä näin se on toimittava. Nyt ei enää yhtään kannata jättää mitään omia asioita exän Varaan.

Vierailija
14/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun pyydän jotakin muuta ihmistä vahtimaan lasta, mies vetää tästäkin hirveän shown päälle ja esittää todella loukkaantunutta, uhkailee hakevansa yksinhuoltajuutta tai päinvastoin hylkäävänsä lapsen. Elämä on ihan järjetöntä, kun ei voi mitään ennakoida. Ja lapselle isä on kuitenkin tärkeä ja rakas. Mielelläni kuitenkin kertoisin menoistani, jos vaikka jotakin sattuisi, niin tietäisi, missä olen. Mutta tosiaan sellainen normaali kommunikaatio ei toimi hänen kanssaan. 

ap 

Sanot että senkun tekee noin, hän lopettaa ainakin noilla uhkaillut kun ne ei enää toimi. Yksinhuoltajuutta ei tule saamaan.

Vierailija
15/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap 

älä. Kerro. Sille.

Vierailija
16/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap 

Antaa uhkailla. Sekopäältä vaikuttaa ja vaikka isä lapselle on rakas niin lapsi ei ole isälle. Yksikään rakastava vanhempi ei uhkaile hylkäyksellä.

Lapsi on pelinappula. Todennäköisesti, jos katkaiset yhteydenpidon isään täysin niin isä ei ota lasta enää luokseen, kun ei pääse lapsen kautta sinua kiusaamaan. 

Vierailija
17/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap 

Miksi hän olisi yh, ei vastuuta ja velvollisuuksia hoida muutoinkaan.

Vierailija
18/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojalla tiukat tapaamisaikataulut ja niistä pidät kiinni. Jatkossa et kerro miehelle mitään suunnitelmiasi. Jos sinulle tulee menoja, hanki lapsenvahti.

Just tätä meinasin tulla sanomaan. Lastenvalvojalla sovitut luonapitoajat, ja isän hoitovuoroille voit sopia omia menojasi kaverin kanssa. Jos on menoja, joiden aikatauluun et voi vaikuttaa, koita saada joku muu lastenhoitaja (palkallinen tai joku ystävä tai sukulainen). 

Ex-miehen ei tarvi tietää sun menoista yhtään mitään, hän ottaa lapsen sopimuksen mukaisesti silloin kun on hänen vuoronsa, ja sillä hyvä. 

Vierailija
19/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei osaa valita kunnollisia miehiä vaan ääliöitä joiden kanssa on lapsia pakko tehdä.

Vierailija
20/24 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaksi tapausta tiedossa.  Toisessa vaan kävi niinpäin että nainen saa tavata enää lapsiaan sossu valvojan läsnäollessa.  Lapset jäi isälleen.