Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joidenkin aikuisten yleissivistys voi olla täysi NOLLA?!

Vierailija
27.03.2015 |

Jotkut ei edes lue uutisia. "Mikä lentoturma? Missä semmonen on sattunut? En mää vaan tiedä"  Nii-in, ei tässä ole vasta kuin kaksi-kolme päivää ollut asiasta lööpeissä kissan kokoisilla kirjaimilla. Telkkarissa, netissä, kaupan ovessa iltasanomien otsikoissa.....

Tiedämpä myös ihmisen jolla on vaikeuksia sijoittaa edes Euroopan suuria valtioita kartalle. Miten joku voi olla oikeasti noin tietämätön? Monet ihan perusjutut on joillakin ihan täysin hukassa. Maito tulee kaupan hyllyltä ja niin edelleen....

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:34"]

3-kymppinen ihan fiksu lukion käynyt työkaverini ei ollut koskaan kuullutkaan apartheidista. Oli kyllä aika outoa.

[/quote]En ole koskaan kuullutkaan sanaa. Googletin ja sivistyin :)
[/quote]

Samoin joku ei tiennyt holokaustia. Ei voi käsittää.

Vierailija
102/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:09"]

Tiedättekö muuten edes kuinka tv toimii?

[/quote]

Mä tiedän tän!! Se toimii siniharmaalla savulla kuten vaikka tietokonekkin. Sen jälkeen ku savu tulee laitteesta ulos niin se ei toimi enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 12:43"]

Miten sä oot kasvattanu sun lapsen jos et oo opettanu _ yhtään _ seuraamaan uutisia ja maailman menoa? On varmaan yhteiskunnan vika taas jos nuorella ei oo mitään suuntaa ja käsitystä realiteeteista...

[/quote]

Miellä saa olla kaikki vapaasti ja seurata mitä haluaa. Meillä on omia ohjelmia joita katsotaan yhdessä ja ne on sarjoja ja realityä. Meille ei tule lehtiä kun kukaan ei ole kiinnostunut niitä lukemaan ja ne on kalliita. En mä katso että on mun velvollisuus alkaa pakottamaan ketään mihinkään sellaiseen joka ei kiinnosta. Aikanaan se voi vielä joutua siihen koska asiakaspalvelussa ihmiset puhuu välillä aika ihmeellisiä ja vaikka niihin vastaa että joo tajuamatta yhtään mistä ne puhuu niin ne voi kyllä pitää sua aika yksinkertaisena ja alkaa se vaikuttamaan omaan itseluottamukseen. 

[/quote]

Siinä on todella annettu lapselle/ nuorelle hyvät eväät elämään - no tietysti kun nykyään tunnutaan ajattelevan että koulun ja "yhteiskunnan" pitää huolehtia myös lastenkasvatuksesta. Tääkin kirjoittaja on varmaan omasta mielestään tosi hyvä vanhempi.

Vierailija
104/106 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:32"]

Itekin olin koulussa kympin oppilas ja yliopistovuosiakin takana 5. En silti tiennyt mikä on apartheid, holokausti, enkä osaa pistää pressoja järjestykseen. Historia ja uskonto oli koulussa ihan sucks. Sen sijaan tiedän todella paljon luonnontieteistä, lääkkeistä, sairauksista, liikunnasta ja ravitsemuksesta. Nuo ovat ihmisen elämän kannalta 100% tärkeämpiä kuin jotkut historian juutalaismurhat.

[/quote]

Oletkin opiskellut ns perseelläsi istuen. Asioita pystyy opettelemaan ulkoa, onhan näitä varmasti todella paljon yliopistoporukoissa. Jotkut kyllä kykenevät muistamaan asioita siitä huolmiatta

Vierailija
105/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:29"]

En useinkaan halua lukea pahoja uutisia, ne alkaa vain ahdistaa. Ja päähän ei vaan tartu monetkaan asiat, unohtuvat hetkessä. Toisista mielenkiintoisimmista asioista tiedänkin sitten liiankin tarkasti. Älyssä ei pitäis olla vikaa, se on virallisten testien mukaan samaa tasoa kuin tohtoreilla keskimäärin.

[/quote]

Testataanko nimenomaan tohtoreiden älyä jollakin erillisellä älytestillä :D :D? Älä nyt höpötä.

[/quote]

Käsitit väärin. Ei tuossa niin sanottu. En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta sanon vain että itse kun olen suuntaa-antavia netti testejä tehnyt, niin niissä sanotaan että tohtoreilla on sitä tasoa tms. en muista tarkemmin. Jos teet itse sellaisen testin, voit saada esim. "pystyt suoriutumaan peruskoulusta avustettuna" tai jotakin siihen suuntaan, plus sitten sen jonkun reilusti alle sadan osamäärän.

[/quote]

No en nyt kovinkaan paljon luottaisi nettitesteihin, joissa viitataan tohtoreiden (?) saamiin pisteisiin. Aika hämmentäviltä testeiltä kuulostavat. Olen itse väitellyt, minua ei kuitenkaan ole testattu millään erikoisilla nettitesteillä:). 

[/quote]

Kylläpäs tämä nyt herätti keskustelua. Oman testini olen tehnyt neuropsykologilla, ja tohtoreiden keskimääräisestä älykkyysosamäärästä on tehty useita tutkimuksia. En lienee olekaan sitten niin epäsivistynyt kuin oletan...

-tuon ekan lainatun viestin kirjoittaja

Vierailija
106/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:30"]

Minunkin yksi kaveri kysyi, että mitä Baltia tarkoittaa, missä se on? Voi herra jee

[/quote]

Ei ole tyhmiä kysymyksiä. Olet ylimielinen. Itselleni tuo on ihan itsestäänselvää, mutta en kauhistu ja nosta itseäni ylemmäs jos joku ei satu sitä tietämään.

[/quote]

No ei tämä ollut ainoa asia, mitä hän ihmettelee. Missä Kalojoki on, mitä polttoainetta minun täytyy tankata jne? En aliarvio häntä, mutta joskus ihmettelen

[/quote]

Kaikki eivät todellakaan tiedä joka ikistä Juupajokea, eikä se tee kenestäkään merkittävän tyhmää.

Niin mikä tuossa polttoainejutussa nyt oli tyhmää? Oikeasti? Kaikki automallitko pitäisi ulkoa osata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi