Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joidenkin aikuisten yleissivistys voi olla täysi NOLLA?!

Vierailija
27.03.2015 |

Jotkut ei edes lue uutisia. "Mikä lentoturma? Missä semmonen on sattunut? En mää vaan tiedä"  Nii-in, ei tässä ole vasta kuin kaksi-kolme päivää ollut asiasta lööpeissä kissan kokoisilla kirjaimilla. Telkkarissa, netissä, kaupan ovessa iltasanomien otsikoissa.....

Tiedämpä myös ihmisen jolla on vaikeuksia sijoittaa edes Euroopan suuria valtioita kartalle. Miten joku voi olla oikeasti noin tietämätön? Monet ihan perusjutut on joillakin ihan täysin hukassa. Maito tulee kaupan hyllyltä ja niin edelleen....

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tarkoitat kai Titanicia?

Vierailija
42/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:29"]

En useinkaan halua lukea pahoja uutisia, ne alkaa vain ahdistaa. Ja päähän ei vaan tartu monetkaan asiat, unohtuvat hetkessä. Toisista mielenkiintoisimmista asioista tiedänkin sitten liiankin tarkasti. Älyssä ei pitäis olla vikaa, se on virallisten testien mukaan samaa tasoa kuin tohtoreilla keskimäärin.

[/quote]

Testataanko nimenomaan tohtoreiden älyä jollakin erillisellä älytestillä :D :D? Älä nyt höpötä.

[/quote]

Käsitit väärin. Ei tuossa niin sanottu. En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta sanon vain että itse kun olen suuntaa-antavia netti testejä tehnyt, niin niissä sanotaan että tohtoreilla on sitä tasoa tms. en muista tarkemmin. Jos teet itse sellaisen testin, voit saada esim. "pystyt suoriutumaan peruskoulusta avustettuna" tai jotakin siihen suuntaan, plus sitten sen jonkun reilusti alle sadan osamäärän.
[/quote]
Joo, ne netti_testit onkin tosi luotettavia. Ei ole kauaakaan kun kaveri paukutteli henkseleitään kuinka oli saanut äo-testissä 156, ja oli aivan tosissaan. Kyseenalaistin hieman ja kysyin, että missä moisen testin teki. Vastaus oli että "no Facebookissa!!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä minäkään tiennyt koko lentoturmasta mitään ennen tätä päivää. Olen ollut mökillä viikon ja täysin tietämätön maailman menosta.

Vierailija
44/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito tulee tölkistä!

Vierailija
45/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan suuret valtiot? Ai Färsaaret ja Liettua?

Vierailija
46/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin mokasin töissä, koska en ollut edellisenä päivänä kuunnellut lainkaan uutisia. Töiden jälkeen aika meni lasten kanssa telkkari kiinni ja mies iltavuorossa. Sain huonoja uutisia terveysrintamalla ja ja surffasin lasten mentyä nukkumaan netissä tietoa sairaudesta. Menin nukkumaan ennen kuin mies tuli töistä ja lähdin töihin ennen kuin mies ja lapset heräsivät aamulla. Töissä sitten kahvitauolla olin ihan pihalla, kun ihmiset puhuivat lentoturmasta. Pitivät varmasti uunona...

Vierailija
47/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita ydinvoimaa, koska sähkö tulee töpselistä!

Vierailija
48/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:24"]Ai, tarkoitat kai Titanicia?
[/quote]

Mikä Titanic?

Vierailija
49/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa on lämmintä!

Vierailija
50/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En useinkaan halua lukea pahoja uutisia, ne alkaa vain ahdistaa. Ja päähän ei vaan tartu monetkaan asiat, unohtuvat hetkessä. Toisista mielenkiintoisimmista asioista tiedänkin sitten liiankin tarkasti. Älyssä ei pitäis olla vikaa, se on virallisten testien mukaan samaa tasoa kuin tohtoreilla keskimäärin.

Vierailija
51/106 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:29"] En useinkaan halua lukea pahoja uutisia, ne alkaa vain ahdistaa. Ja päähän ei vaan tartu monetkaan asiat, unohtuvat hetkessä. Toisista mielenkiintoisimmista asioista tiedänkin sitten liiankin tarkasti. Älyssä ei pitäis olla vikaa, se on virallisten testien mukaan samaa tasoa kuin tohtoreilla keskimäärin. [/quote] Testataanko nimenomaan tohtoreiden älyä jollakin erillisellä älytestillä :D :D? Älä nyt höpötä. [/quote] Käsitit väärin. Ei tuossa niin sanottu. En ole tuon viestin kirjoittaja, mutta sanon vain että itse kun olen suuntaa-antavia netti testejä tehnyt, niin niissä sanotaan että tohtoreilla on sitä tasoa tms. en muista tarkemmin. Jos teet itse sellaisen testin, voit saada esim. "pystyt suoriutumaan peruskoulusta avustettuna" tai jotakin siihen suuntaan, plus sitten sen jonkun reilusti alle sadan osamäärän. [/quote] Joo, ne netti_testit onkin tosi luotettavia. Ei ole kauaakaan kun kaveri paukutteli henkseleitään kuinka oli saanut äo-testissä 156, ja oli aivan tosissaan. Kyseenalaistin hieman ja kysyin, että missä moisen testin teki. Vastaus oli että "no Facebookissa!!".

[/quote]

No en ole facebookissa ja sanoinkin että suuntaa-antava. Testini olen tehnyt mensan sivuilla ja tieteenkuvalehden. Kaikki eivät ole kuin kaverisi.

Vierailija
52/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso uutisia, enkä kaupan lööppejä. Täältä kuulen kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman.

Vierailija
53/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihminen, joka kirjoittaa "tiedämpä"...

Vierailija
54/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen usein ihmetellyt kuin AP. Jotkut onnistuvat välttämään kaiken tiedon, vaikka sitä joka tuutista tulee. Haloo!

Vierailija
55/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:29"]

En katso uutisia, enkä kaupan lööppejä. Täältä kuulen kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman.

[/quote]No mikäs siinä, jos haluat umpiossa elää

Vierailija
56/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatunturi sijaitsee Rovaniemellä. Näin väitti joku ihan tosissaan. No mutta sinnekin pääsee lentämällä - siis Rovaniemelle ;D

Vierailija
57/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heilutelkaa nyt munianne kun tiedätte niin paljon, mutta kumminkaan ette tiedä ettette oikeastaan tiedä paljon paskaakaan.

Ette tiedä sitäkään että yleissivistykselle ei ole sovittu mitään eksakteja rajoja, silleen että nuo ja nuo pitää tietää ja toi ja toi eti kuulu tähän pakettiin nimeltä yleissivistys.

Vierailija
58/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista enää mitään mitä koulussa ja lukiossa opetettiin. Välillä luen uutisia ja palstailen. Niillä tiedoin pärjäilen. Historiaa en esim. Muista pätkääkään enää.

Vierailija
59/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa olla mediakriittinen eikä uskoa kaikkea sitä paskaa mitä media syöttää.

Vierailija
60/106 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Keskisarja kertoi luennolla, että yliopisto-opiskelija ei tiennyt, milloin oli Talvisota. Ehdotti vuotta 1917!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän