Miten ihmeessä joidenkin aikuisten yleissivistys voi olla täysi NOLLA?!
Jotkut ei edes lue uutisia. "Mikä lentoturma? Missä semmonen on sattunut? En mää vaan tiedä" Nii-in, ei tässä ole vasta kuin kaksi-kolme päivää ollut asiasta lööpeissä kissan kokoisilla kirjaimilla. Telkkarissa, netissä, kaupan ovessa iltasanomien otsikoissa.....
Tiedämpä myös ihmisen jolla on vaikeuksia sijoittaa edes Euroopan suuria valtioita kartalle. Miten joku voi olla oikeasti noin tietämätön? Monet ihan perusjutut on joillakin ihan täysin hukassa. Maito tulee kaupan hyllyltä ja niin edelleen....
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:29"]
En katso uutisia, enkä kaupan lööppejä. Täältä kuulen kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman.
[/quote]No mikäs siinä, jos haluat umpiossa elää
[/quote] Miten niin umpiossa? Av on nopein uutislähde tärkeille uutisille. Se etten lue uutisia virallisilta sivuilta, ei tee minusta umpiossa elävää. Sitä paitsi täällä keskustellaan ja spekuloidaan uutisia, joten saan paljon miettimisen ja itseni kehittämisen aiheita, kuin lukemalla uutiset ja kritisoimatta yhtään niiden todenperäisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:31"]
[/quote]
[/quote]
Nii eiks se sijaitse jossain koillisessa, Savukoski taisi olla paikkakunta. Nyt voipi olla niin että luulo ei ole tiedon väärti. Terveiset vaan sille Rovaniemi-Korvatunturi idiootille ;)
[/quote]
Sie se vasta emäidiootti oot. Korvaturi missää koillisessa ole. Se on kaakossa. Meiltä katottuna.
[/quote]
Riippuu, kattooko etu- vai takapihalta?
[/quote]
... ja seisooko päällään vai jaloillaan.
Voin myöntää häpeilemättä, että yleissivistykseni on melko..kröhm siis todella surkea. Minulla on myös maailmankatsomus hieman poikkeava, mutta olen onnellinen. Enkä tunne alemmuutta siitä etten osaa valtioita nimetä kartalta. Minulle nauretaan kun en tiedä asioita kovin hyvin, mutta olen ihan tyytväinen. Nautin kauniista asioista ja hyvästä ruuasta, luonnosta ja liikunnasta. En osaisi sijoittaa Saksaa kartalle, mutta se ei haittaa itseäni. Jos se haittaa jotain niin ei tarvitse kanssani jutella. En pahastu siitä. Olkaa rohkeasti omia itsejänne ja tutkikaa niitä asioita jotka teitä kiinnostaa. Jos ei yleissivistys kiinnosta niin se ei tee ihmisestä huonompaa. Paitsi tietysti jos itseään häiritsee niin sitten kannattaa tehdä asialle jotain.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 07:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:34"] 3-kymppinen ihan fiksu lukion käynyt työkaverini ei ollut koskaan kuullutkaan apartheidista. Oli kyllä aika outoa. [/quote]En ole koskaan kuullutkaan sanaa. Googletin ja sivistyin :) [/quote] Samoin joku ei tiennyt holokaustia. Ei voi käsittää.
[/quote]
OY VEY! Muistakaa ne 6 triljoonaa, goyim!
Tännekkin tuli heti sivistymättömät elämänkoululaiset meuhkaamaan.
Kaverini on tällainen, vasemman jalan saapas.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:40"]
Kaverini on tällainen, vasemman jalan saapas.
[/quote]
Kuinka sellaisen kanssa jaksaa olla - mistä te juttelette? Tietysti kavereiden kanssa tulee juteltua kaikkee pinnallista juttua vaikka tv-ohjelmista, vaatteista jne... mutta kyllä jossain vaiheessa aina menee jutut vähän "korkeemmalle tasolle". En jaksais jos jonkun kaverin kanssa ei vois ikinä puhua mistään oikeista asioista, jäis kyllä tapaamiset.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:29"]
En useinkaan halua lukea pahoja uutisia, ne alkaa vain ahdistaa. Ja päähän ei vaan tartu monetkaan asiat, unohtuvat hetkessä. Toisista mielenkiintoisimmista asioista tiedänkin sitten liiankin tarkasti. Älyssä ei pitäis olla vikaa, se on virallisten testien mukaan samaa tasoa kuin tohtoreilla keskimäärin.
[/quote]
Testataanko nimenomaan tohtoreiden älyä jollakin erillisellä älytestillä :D :D? Älä nyt höpötä.
Lukekaa feissarimokia. Pelottavan paljon on todella tyhmiä ihmisiä olemassa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:34"]3-kymppinen ihan fiksu lukion käynyt työkaverini ei ollut koskaan kuullutkaan apartheidista. Oli kyllä aika outoa.
[/quote]
Kaikkia ei vaan jaksa siinonismi ja israelilaisten tuohut vähempää kiinnostaa
Apartheid ja siionismi ei tosin kuulu samaan argumenttiin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 12:16"]
Apartheid ja siionismi ei tosin kuulu samaan argumenttiin.
[/quote]
Siinonismi ja israelilaisten tuohut.
En minä välttämättä näe kaikkia uutisia heti, monesti menee iltaan. Aamulla ei tule aina avattua radiota, tietsikalle ei tule joka aamu mentyä ja töissä ei saa radiota pitää auki enkä ehdi siellä ip-lehtiä lukemaan. Kyllä minulla monesti jää se ensimmäinen uutinen aiheesta näkemättä ja usein ensimmäinen minkä näen on tyyliä "tällainen oli turmakoneen lentäjä" tms.
Yleissivistystäkin on monelaista. Moni luulee, että wikipedia on tietosanakirja, mutta eihän se sitä oikeastaan ole, vaan siellä on tosi paljon yksinkertaisiakin virheitä ja paljon vanhentunutta tietoa. Sitä ylläpitävät ja sinne tietoa lisäävät tavalliset ihmiset, on jopa porukkaa, joka lisäilee sinne ihan omiaan huvikseen. Samoin lehdissä on nykyään tosi paljon asiavirheitä. Tai sitten on otsikoita kolari Kuopiontiellä. Siinä sitten saa pohtia, onko se Oulun, Joensuun vai kenties jonkun muun kaupungin Kuopiontiellä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:27"]Jaa, enpä minäkään tiennyt koko lentoturmasta mitään ennen tätä päivää. Olen ollut mökillä viikon ja täysin tietämätön maailman menosta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:34"]
Teemu Keskisarja kertoi luennolla, että yliopisto-opiskelija ei tiennyt, milloin oli Talvisota. Ehdotti vuotta 1917!!!
[/quote]
En minäkään muista, enkä muista Suomen presidenttejäkään. Samoin en muista miksi joulu vietetään kristinuskossa, koska uskonto ei kiinnosta niin yhtään. Molemmissa aineissa sain kiitettäviä arvosanoja koska opettelin kaiken ulkoa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:27"]Jaa, enpä minäkään tiennyt koko lentoturmasta mitään ennen tätä päivää. Olen ollut mökillä viikon ja täysin tietämätön maailman menosta.
[/quote]
[/quote]
No se on ehkä vähän eri asia. AP tarkoittaa varmasti yleisesti sellaisia, jotka eivät tiedä mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:10"]
Taas tätä....mä katson iltalehden ja iltasanomien nettisivut ja muita uutisia en sitten katsokaan.
[/quote]
Mun on pakko kertoa...sellanen feissari pysäytti mut ja mun kaverin. Sitten se selitti ja selitti ja mun kaveri naureskeli sille että miten sä jaksat olla noin tosissaan. Se feissari katsoi meitä vähän oudosti ja se loppui siihen. Sitten sen jälkeen selvisi ettei mun kaverini tiennyt mikä on greenpeace eikä ollut koskaan kuullutkaan. Sen mielestä ne oli hirveitä ihmisiä eikä se tykkää muutenkaan että sitä pysäytellään. Mun 18 vuotias tyttöni ei myöskään tiennyt mutta se onkin sellainen ettei se seuraa yhtään mitään uutisia tai mitään sen tapaista koskaan. Mä olen sanonut sille että asiakaspalvelua jos meinaa vaikka joskus tehdä niin ihan pakko on seurata jotain asioita mitä vanhemmat ihmiset seuraa.
[/quote]
Miten sä oot kasvattanu sun lapsen jos et oo opettanu _ yhtään _ seuraamaan uutisia ja maailman menoa? On varmaan yhteiskunnan vika taas jos nuorella ei oo mitään suuntaa ja käsitystä realiteeteista...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:09"]
Mitkä on muuten ne perustuslailliset oikeudet ja velvollisuudet? Tietääkö kukaan lunttaamatta.
Onko olemassa työvelvollisuus? Onko pakko mennä töihin ja jos ei mene laitetaanko jonnekin orjaksi? Hehheh
[/quote]
Tuokin alkaa olla nykyään tulkintakysymys. Pitäisi määritellä. mikä on orja.
Aikoinaan v 2001 syyskuussa kiersi tälläinen ketjutekstiviesti:
"Hei, voinko tulla teille yöksi, minusta tuntuu, että koko maailma on minua vastaan, tv Osman Bib Laden"
Aivan tajuttoman monelta meni läpi. Kaverini laittoi takaisin viestiä, että mitä sä noiden pakolaisten kanssa hengailet, mikset itse majoita, en majoita tuntemattomia, vaikka kuinka olisi hätä jne. Hyvät naurut sain.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:31"]
Korvatunturi sijaitsee Rovaniemellä. Näin väitti joku ihan tosissaan. No mutta sinnekin pääsee lentämällä - siis Rovaniemelle ;D
[/quote]
No wau, Korvatunturin sijainnin tietäminenhän onkin tae sivistyksestä!
[/quote]
Nii eiks se sijaitse jossain koillisessa, Savukoski taisi olla paikkakunta. Nyt voipi olla niin että luulo ei ole tiedon väärti. Terveiset vaan sille Rovaniemi-Korvatunturi idiootille ;)
[/quote]
Sie se vasta emäidiootti oot. Korvaturi missää koillisessa ole. Se on kaakossa. Meiltä katottuna.
[/quote]
Riippuu, kattooko etu- vai takapihalta?