Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hengittäminen on ajoittain raskasta. Aiheutanko itse vai mistä kyse?

Vierailija
27.03.2015 |

Tämmönen vaiva löytyis. Olisko kohtalotovereita tai asiasta jotain tietäviä paikalla? Joinakin päivinä hengittäminen tuntuu vaikealta. Ihan kuin ei saisi vedettyä keuhkoja täyteen eikä toisaalta täysin tyhjäksikään. Ei ole mitään flunssaa tms. Enkä tupakoi. Eikä oireet tule missään erityisessä paikassa taikka mielentilassa. Alkaa ihan tuosta noin vain ja kestää joitakin minuutteja taikka tunteja. Sitä joutuu jotenkin kiinnittämään paljon huomiota siihen että saa oltua suht normaalisti eikä menisi mihinkään paniikkiin :( Kun tunne, oireet tulevat niin yritän vain ajatella että en minä viimeksikään tähän "kuollut" ja se loppui aikanaan. Että yritä kestää.

Kerran mainitsin asiasta lääkärille ja tämä totesi että närästys aiheuttaa sellaista. Ei kuunnellut keuhkoja eikä muutenkaan kysellyt sitten sen enempää. Niska ja hartiaseutu on ollut jo pidempään tosi jumissa. Voisiko johtua kuitenkin siitä? Miten oireita voisi lievittää? Entä voisiko olla kyse astmasta? Vuosia sitten tein sellasen puhallustestin jossain tapahtumassa ja en saanut mitään hyviä arvoja vaan ne olivat tosi huonot. Voi toki olla että en osannut oikeanlaista tekniikkaa.

Onko olemassa jotain selvää testiä tai jotain mistä tietäisi että onko kyseessä joku korvien välinen juttu, olenko esim. ahdistunut tai johtuisiko muka närästyksestä jota minulla kyllä on tai sitten noista jumeista. Voiko astman mahdollisuuden täysin unohtaa? Ainiin ja tuli sellanen vielä mieleen että epäilen että meillä voisi olla kotona hometta. Vaatteissa on kummallinen tunkkanen haju minkä huomaan kun menemme muualle esim. kylään. Mies ei siihen usko eikä asiaa meinaa alkaa edes selvittää...

Että tämmösiä mietteitä! Kiitos jos jaksoit lukea ja vastailisit jotain :) Tänään on ollut sellanen päivä että on ahdistanut rintalastan alueelta erityisen paljon...

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta, että hengitys on sellaista "pinnallista"? Kun sinulle tulee olo, että on vaikea hengittää, niin kokeile hengittää paperipussiin.....stressi voi tehdä monenlaisia tepposia ja monenlaisia oireita.

Vierailija
22/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntuu, ettei sitä ilmaa saa kunnolla keuhkojen äydeltä, niin alkaa tekemään mieli kiskoa sitä ilmaa keuhkoihin, siis vähän liikahengittää. Ei välttämättä ole psyykkistä tai edes niskajumi (toki ne kannattaa jumpata irtonaisiksi). Kokeilitko jo tavalliset antihistamiinit? Vaikuttaa siltä, että sulla on yliherkkyyttä, nuo kemikaalit ja käryt. Limakalvot voivat olla turvoksissa ihan siellä keuhkoissa asti. Mullekin ensin koitettiin ehdottaa tuota närästystä, mutta närästyslääkkeet eivät tehneet yhtään mitään. Sitten voi olla myös, että siellä on sitkeää limaa, joka ei millään meinaa lohjeta. Avaava lääke voisi auttaa siihen, että sen saa yskittyä pois. Pysyvää astmaa ei tarvitse olla, astmalääkkeet voi saada kokeiluun muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaranka jumissa. Venyttele, jumppaa ja käy hierojalla.

Vierailija
24/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin alat nappaamaan kaikenmaailman astma ja ahistuslääkkeitä KANNATTAA OIKEESTI hoidattaa ranka kuntoon, hyvin moneen löytyy syy sieltä

Vierailija
25/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Hengitys tuntuu pinnalliselta! Ja painetta/painoa jos sitä niin kuvailisi tuntuu rintakehällä sekä alempana, keskellä vatsan aluetta. Niska, kaularanka pitäisi kuvata tarkemmin, en vain vielä ole saanut aikaa kuvaukseen. Että jotain vikaa todennäköisesti sielläkin on kun niin paljon alue aiheuttaa oireilua mm. huimausta, jäykkyyttä ja kipuja.

Kiitos tosi paljon kaikista vastauksista. Olette mahtavia :) Nyt täytyy lähteä iltapesuille ja yrittää käydä nukkumaan inhottavasta olosta huolimatta. Huomenna päivä uusi ja toivon mukaan parempi. Lisääkin saa vastailla jos jotain tulisi vielä mieleen taikka ihan vain omia kokemuksia!

ap

Vierailija
26/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19 kyselee sinulta vielä, että onko verenpaine koholla, tuntuuko että sydän puskee rinnasta ulos, maha/pallea kipua, huimausta, päässä sellainen "jännä" olo, lihakset jumissa, väsyttääkö paljonkin, palan tunne kurkussa...?

Vierailija
27/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, vielä vastaan nopsaan. Kyllä on tuollaisia oireita mutta verenpaine mulla on liian alhainen. On yleensä vain 70/100 tai vähemmänkin.

ap

Vierailija
28/54 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen vaiva, ja olen saanut sen käsityksen, että johtuu siitä kun hengitän "liikaa". Mulla auttaa se kun pakotan itseni hengittämään normaalisti, eli en hauko henkeäni tai haukottele. Se tuntuu vähän ikävältä ja siltä että pitäisi hengittää kovemmin, mutta kun sitä vähän aikaa jaksaa niin huomaa että saakin taas kunnolla henkeä. :)

Vierailija
29/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hetken, että olen kirjoittanut tänne tällaisen aloituksen, kun luin apn viestiä.... mulla on ihan tismalleen sama. Paitsi että ei home-epäilyä eikä oo tehty happikokeita. Muuten ihan identtinen tilanne. Lääkäri ei ole löytänyt mitään, ei-vakavaa sydänääntä muutama vuosi sitten. Mutta tulee tosiaan ihan samanlaisia kohtauksia. Ohhoh :o

Vierailija
30/54 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 49 jatkaa vielä: homeesta ei voi olla kyse, koska vaivaa on esiintynyt n. 8 vuotta ja olen sinä aikana asunut vaikka kuinka monessa paikassa. En tupako, en ole ylipainoinen, harrastan liikuntaa.

Vierailija
31/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kiropraktikolla. Voi olla ihan vaan jumitusta rangassa.

Vierailija
32/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:04"]Luulin hetken, että olen kirjoittanut tänne tällaisen aloituksen, kun luin apn viestiä.... mulla on ihan tismalleen sama. Paitsi että ei home-epäilyä eikä oo tehty happikokeita. Muuten ihan identtinen tilanne. Lääkäri ei ole löytänyt mitään, ei-vakavaa sydänääntä muutama vuosi sitten. Mutta tulee tosiaan ihan samanlaisia kohtauksia. Ohhoh :o
[/quote]

Mulla kanssa samaa, oikeestaan kokoaikaista hengenahdistusta, ensi kuussa vasta pääsen lääkärii. :|
Alkoi jo viime vuoden marraskuussa, joten kauan olen jo kärsinyt.
Mulla tuntuu että olis vatsassa jotai edessä, estämässä hengitystä. Ja kun ei kunnolla saa henkeä, seurauksena on paniikkikohtauksia. :(
Ja välillä on päässä sellanen jännä olo, ihan ku humisis vaikkei humise, vaikea selittää. En tiedä onko paniikkihäiriö tai muu vastaava, mutta toivon todellakin että syy selviää lääkärillä.

Vierailija
33/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omia kokemuksia tällaisista oireista ja nyt olen ollut pitkään sairaslomalla. Olisi kiva puhua ihan vaikka puhelimessa tai jotenkin muuten kuin täällä palstalla, jos saisit kokemuksistani jotain apua....koita saada nukutuksi!!! Itselläni sekin oli vaikeaa. Koitan löytää tämän huomenna ja autan minkä voin/osaan . Kyllä sinut kuntoon saadaan! Nro 19

Vierailija
34/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa?

Vierailija
35/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 28 koita päästä mahdollisimman nopeasti lääkäriin. Stressi pahentaa oireitasi! Hengitä paperipussiin kun alat tuntea hengenahdistusta. Itse kokenut samaa

Vierailija
36/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän lääkärit suhtautuu johonkin ahdistavaan hengitykseen oireena? Määrääkö heti masennuslääkkeitä taikka rauhottavia?! Jos vielä mainitsee että on stressaava tyyppi niin pääseeköhän mihinkään tutkimuksiin. Otetaan vastaan kaikkia keinoja jotka helpottaisi oloa kun sen kohdalle sattuu. Nettiä lukiessa voi huomata että Ap ei ole yksin oireidensa kanssa.

Vierailija
37/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:19"]Minulla on omia kokemuksia tällaisista oireista ja nyt olen ollut pitkään sairaslomalla. Olisi kiva puhua ihan vaikka puhelimessa tai jotenkin muuten kuin täällä palstalla, jos saisit kokemuksistani jotain apua....koita saada nukutuksi!!! Itselläni sekin oli vaikeaa. Koitan löytää tämän huomenna ja autan minkä voin/osaan . Kyllä sinut kuntoon saadaan! Nro 19
[/quote]

Liittyykö sairaslomasi samaisiin oireisiin, vai johonikin muuhun?
Itseäni pelottaa mennä lääkäriin näiden oireiden takia, mielessäni kun olen keksinyt vaikka ja mitä sairauksia itselleni.. :|
T. 28

Vierailija
38/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:26"]Nro 28 koita päästä mahdollisimman nopeasti lääkäriin. Stressi pahentaa oireitasi! Hengitä paperipussiin kun alat tuntea hengenahdistusta. Itse kokenut samaa
[/quote]

Joo olen todella kova stressaamaan, pitäis jotenkin opetella rentoutumaan mutta miljoonat asiat vaan vaivaa mieltä. :|
Voiko olla siis pelkästään stressin aiheuttamaa? Ja miten sitä voi hoitaa jos siitä vaan johtuu hengenahdistus?
T.28

Vierailija
39/54 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut nukuttua kuin lyhyissä pätkissä viime yönä. Koskaan aikasemmin ei tämä hengitysvaiva ole häirinnyt yöuniani eikä ole kestänyt näin pitkää aikaa. Eilen siis alkoi ja edelleenkin tuntuu inhottavalta :( Närästyslääkkeitä olen syönyt vaihtelevasti viimesen kuukauden aikana. Röyhtäilen tosi paljon ja suoliston kanssa on ollut ongelmia, maha sekasin vähän väliä. Nämä vaivat ovat vielä "tutkinnan alla".

Tänä aamuna huomasin sellaisen seikan että verenpaine oli erityisen alhaalla. On ollut varmaan jo joitakin päiviä kun sydän hakkaa tavallista enemmän. Niin, siis oli vain 70/84 ja pulssi 75. Päivän aikana on yläpaine noussut hieman. On kuitenkin alle 100. Olen sairastelujeni takia laihtunut useamman kilon ja näköjään paineetkin ovat tulleet entisestään alas. Mietinkin nyt tässä että voisiko alhainen paine tehdä tämmöistä oiretta. Että ei jaksa muka hengittää normaalisti? Verenpaine-asialle en mahda mitään eikä lääkärikään aikoinaan siitä ollut huolissaan kun asiaa selviteltiin.

En ole "kehdannut" puhua kunnolla näistä tuntemuksistani edes miehelleni. En pelkää että olisi mistään ns. vakavasta kyse. Vaiva on vain tosi ärsyttävä ja ahdistava. Ja jos vain jatkuu niin kait on pakko ottaa lääkärissä puheeksi. Ei kyllä yhtään huvittaisi.

Löysin netistä joitakin venytysliikkeitä ja viestiketjuja joissa puhuttiin ihan samanlaisista tuntemuksista kuin mitä minulla on. Stressi ihan selvästi pahentaa oloa, se on selvä juttu.  Jos saa ajatuksia vähänkään muualle niin olo helpottaa jossain määrin vaikka ei täysin lähdekkään pois. Hitsi että ihmisellä pitää olla kaikenlaisia vaivoja riesanaan!!! Lohduttaa että muitakin löytyy jotka tietävät mistä puhun. Kiitos tuhannesti kun olette kommentoineet ja olleet apuna :) Palaan palstalle myöhemmin...

ap

Vierailija
40/54 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 28, juuri noiden takia olen sairaslomalla. Oireet alkoi syksyllä ja kävin lääkärissä, sanoivat että stressi tekee mm tällaisia oireita ja sain viikon sairaslomaa. Töissä jaksoin juuri ja juuri, oireet jatkui ja paheni, kävin työterveydessä ja määrättiin lääkitys, en aloittanut sitä kun ajattelin että se ei "ongelmia" pois vie. Loppujen lopuksi sain paniikkikohtauksen ja siitä asti ollut saikulla ja edelleen oli näitä muita oireita (paljon), lääkitys oli aloitettava pitkin hampain, mutta nyt olo jo ihan hyvä. Aikaa ja kärsivällisyyttä on tarvittu. Minä myös keksin itselleni vaikka mitä diagnooseja ja itseänikin pelotti mennä lääkäriin, mutta kaikki kuitenkin kannattanut. Halaus ja jaksamisia! Tiedän miltä tuntuu. Ja tuli ehkä hieman sekava viesti, mutta jos siitä jotain selkoa saa. Nro 19